Skocz do zawartości

tomac79

Zarejestrowani
  • Postów

    14
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    X1 F48 LCI xDrive20i

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia tomac79

  1. @bart 328 Tak tylko wyjaśniając... W X1 (oraz X2) napęd xDrive jest trochę oszukany, tzn. tak naprawdę jest to napęd na oś przednią, a oś tylna jest dołączana tylko w momencie braku przyczepności przodu. W wyższych X-ach, do czego zapewne się odnosisz, jest stosowany pełnoprawny, stały napęd na obydwie osie z preferencją osi tylnej (40% przód, 60% tył - ale nie wiem czy we wszystkich modelach jest tak samo). @Daniel90 Jak widać z mojego podpisu, posiadam model samochodu, o który pytasz z tą różnicą, że rocznik 2020 (po liftingu). Jednak mam dopiero 40 kkm przebiegu, więc na Twoje pytania nie jestem w stanie odpowiedzieć.
  2. Pardon, nie doczytałem, że masz panoramę. Ja nie mam.
  3. U mnie jest również osobny włącznik na tył - na suficie nad tylną kanapą. Natomiast z przodu na kokpicie górnym mogę włączać tylko oświetlenie dla kierowcy i osoby obok.
  4. Zauważyłem, że też mam taki efekt i niestety tych białych punktów jest coraz więcej. Podejrzewam, że warstwa maskująca światło się wykrusza i zaczyna ono przebijać przez maskowanie - wtedy wystarczyłoby wymienić żarówkę/diodę lub samo maskowanie (zależnie jak to jest zbudowane).
  5. Podświetlenie tego górnego panelu działa tylko przez kilkanaście sekund i potem gaśnie.
  6. Wejdź na strony czołowych producentów i skorzystaj z ich wyszukiwarek, przykładowo: https://www.pirelli.com/tires/en-ca/car/products/us:us_en:bmw:x3m:3.0l480:2019:0?size=255_45R20&year=2023
  7. tomac79

    BMW X1 vs BMW serii 3

    Po przeczytaniu tematu myślałem, że wahasz się pomiędzy X1 a X3. Dopiero odpowiedzi wyprowadziły mnie z błędu, że jednak chodzi o "zwykłą" 3. Wiele zależy od tego, w jaki sposób użytkujesz samochód - czy głównie miasto czy trasy. W mieście wygodniej na pewno będzie w X1, bo jest nieco mniejsze, wyżej siedzisz i ma większy prześwit. Natomiast w trasach (tudzież wyjazdach urlopowych) pewnie większa przyjemność z jazdy byłaby w serii 3. Aczkolwiek jeżeli ma to być auto dla rodziny 2+2 to osobiście nie brałbym w ogóle sedana pod uwagę, ewentualnie kombi. Po prostu do sedana bardzo trudno będzie spakować rodzinę na dłuższy wyjazd (oprócz normalnego bagażu dojdzie wózek i inne sprzęty dla dziecka) i nie dlatego, że ma mały bagażnik, ale z uwagi na otwór załadunkowy. Szwagier miał BMW 5 i pamiętam jak przeklinał podczas pakowania, bo to wyglądało jak układanie tetrisa. Poza tym - już czysto subiektywnie - nie podoba mi się podejście BMW do projektu deski, gdzie to stawiają duży ekran w ogóle nie wkomponowany w nic dookoła, a tak to właśnie wygląda w serii 3. Pod tym wzdlędem w X1 jest nieco lepiej.
  8. Można jeszcze prosić o zdjęcia od dołu na mocowanie haka? Interesuje mnie jak wygląda wycięcie na hak oraz gniazdo zasilania. Ja montowałem w zeszłym tygodniu hak Westfalii A40V (u autoryzowanego dystrybutora Westfalii, czyli poza ASO) i spodziewałem się, że blacha aluminiowa zostanie odpowiednio wycięta. Zamiast tego została na całej długości zagięta i w związku z tym wygląda to średnio (choć oczywiście z normalnej pozycji nic nie widać). Podobno specjalnie nie tną tej blachy, bo krawędzie są bardzo ostre i jej zamocowanie w oryginalnym punkcie byłoby możliwe tylko z jednej strony (po której nie ma gniazda), no i w razie demontażu haka można blachę ponownie odgiąć i zamontować...
  9. Chyba pierwsza recenzja:
  10. Taką cenę proponowano mi już w Bawarii Katowice w listopadzie 2022. Natomiast często są promocje w postaci serwisu olejowego (razem z filtrem i olejem) od 600 PLN. Przykładowo na stronie Gazdy cały czas wisi taka informacja (choć nie wiem czy sama strona jest aktualna): https://gazdagroup.pl/marka-bmw/c/serwis-bmw/62#id_746
  11. Tak, dobrze rozumiesz. AVL (wersja w złotym baniaku) miała lepsze wyniki w testach na kanale YT, o którym pisałem powyżej. Ale oczywiście nikogo nie nakłaniam "na siłę" do stosowania tego oleju.
  12. Zgadza się, bo AV-L jest to olej w wersji dla grupy VW i posiada on tożsamą normę VW LL03. Natomiast odpowiednik o nazwie AM-L jest już robiony pod BMW i Mercedesa, więc posiada normę LL04.
  13. Podłączę się do tematu... Olej polecam oryginalny BMW lub Shella (oleje BMW to też Shell, ale ponoć nieco zmodyfikowana receptura). Sam wybrałem SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AV-L 0W30 5L (to jest wersja dla grupy VW, dla BMW i Merca jest AM-L) z uwagi na spełnienie wyśrubowanych norm jakości, częste pokonywanie krótkich dystansów w mieście oraz bardzo dobre wyniki z kanału Piotr Tester na youtube. Filtr oleju oryginalny BMW, ale kupowany na Allegro od dealerów. Filtr powietrza i kabinowy firmy Mann, która produkuje je dla BMW, ale oczywiście jak wspomniano wyżej, mogą występować drobne różnice jakości.
  14. Informuję, że strona znowu działa. Przed chwilą ściągnąłem plik BIN do aktualizacji.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.