Skocz do zawartości

Pushupek

Zarejestrowani
  • Postów

    202
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 525i 192KM 2002r.
    Shadow line
  • Lokalizacja
    Warszawa / LLB LPU

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Pushupek

Współpracownik

Współpracownik (7/14)

0

Reputacja

  1. Dzięki :wink: , ciesze się, że już ktoś skorzystał z tego tutka :). Właśnie dlatego napisałem bo wiele jest teraz ofert wymiany tych regulatorów i co niektórzy liczą sobie za to jak za zboże jakby to nie wiadomo jaka sztuka była. Wystarczy trochę wiary w siebie, dużo cierpliwości i na pewno się uda :wink:
  2. Ja co prawda do polifta dałem za komplet do dwóch lamp ( 4 regulatory ) jakieś 45 zł, więc podejrzewam, że cena w Twoim przypadku będzie podobna. Z wymianą to cena zależy od tego, do jakiego speca trafisz.
  3. Istnieje możliwość zapłaty przy osobistym odbiorze czy tylko wcześniejsza wpłata na konto?
  4. Pushupek

    BMW 528 - błąd czujnika

    Może masz gdzieś przerwę na wiązce lub w samej wtyczce.. żeby tę usterkę wyeliminować musiałbyś zlokalizować piny we wtyczce od kompa idące do tego czujnika i podłączyć z obejściem ori wiązki.
  5. Spoko, może następnym razem więcej chętnych się zadeklaruje :wink: .
  6. ładna, podoba mi się :cool2: . Boczne kierunki fajnie się wtapiają w całość w tym kolorze. Też mi się marzy taki ''motorek'' :twisted: , może następnym razem. Jak będziesz robił kolejne fotki to pstryknij ten narto worek i daj jakieś fotki serducha. :wink:
  7. Madseason i jak aktualne u Ciebie bo ja bym mógł podjechać :wink:
  8. Ktoś chętny na spota jutro w okolicach stadionu? :roll:
  9. Witam, jest to mój pierwszy tego typu opis więc proszę o wyrozumiałość :wink: Pewnie już nie jeden użytkownik zetknął się z tym problemem - słaba widoczność wieczorem, brak reakcji lampy na ręczną regulację czy ''drgania'' lub ''skakanie'' świateł podczas jazdy. To znak, że na 99,9% uszkodzone są regulatory, które zapewniają poprawne ustawienie świateł. Ich wymianę można przeprowadzić na dwa sposoby: z i bez rozklejania lamp. O ile pierwszy sposób wiąże się z ryzykiem niepoprawnego ponownego sklejenia klosza a co za razem idzie parowaniem lampy, o tyle drugi jest bezinwazyjny i postaram opisać go tak, by każdy mógł spróbować swych sił. Wbrew pozorom nie jest to takie trudne jak się wydaje, a więc do dzieła :wink: Co będziemy potrzebować: - nowy zestaw regulatorów: producent nie przewidział wymiany tych części w lampach poliftowych, nie są one dostępne w aso, lecz bez większych problemów zakupimy je w internecie czy na allegro. Zdjęcie przedstawia komplet do jednej lampy ( umownie nazwałem poszczególne regulatory jako zewnętrzny i wewnętrzny do celów dalszego opisu ) http://images76.fotosik.pl/35/09b795247ab1b5dfgen.jpg - klucz bądź nasadka z małą grzechotką 8 lub 10 - nasadki bądź odpowiednio długie klucze torx t20 i t10 - długie szczypce / pęseta ( doskonale sprawdzają się tu szczypce i ściskacz chirurgiczny, ale bez nich też można sobie dać radę :wink: ) - przedłużka jeśli korzystamy z nasadek torx Sam opis wyjęcia lampy z auta pomijam - jeśli ktoś ma problemy z jej wyjęciem dla własnego dobra nie powinien zabierać się za dalszą wymianę. Na zdjęciu przedstawiłem ogólny widok lampy po wyjęciu wraz z opisem i zaznaczyłem miejsca, gdzie umiejscowione są poszczególne regulatory w lampie http://images75.fotosik.pl/35/af8525e20a052f43.jpg Wyjmujemy wtyczkę zasilania palnika ksenonowego. W tym celu obracamy ją zgodnie ze strzałką do wyczuwalnego oporu.. http://images78.fotosik.pl/34/c266e0704bb3adaa.jpg ...i wyciągamy do siebie http://images75.fotosik.pl/35/8e3ff251022a16ed.jpg Następnie odkręcamy przetwornicę ( dwie śrubki 8 )... http://images76.fotosik.pl/35/bb6493b61a405425.jpg http://images75.fotosik.pl/35/4244743d808c2b8e.jpg i mamy taki oto widok: http://images75.fotosik.pl/35/e7a864f6b4c523de.jpg Po odkręceniu przetwornicy uzyskujemy dostęp do gniazda światła drogowego. Oprawkę wraz z żarówką wykręcamy w lewo do pozycji widocznej na zdjęciu... http://images78.fotosik.pl/34/5c8ea1d355db22d9.jpg ... i ostrożnie wyciągamy całość wraz z żarówką. http://images76.fotosik.pl/35/a8d18ebd7b2b2d31.jpg Dlaczego należy uważać podczas pracy z żarówką H7? A no dlatego, że jest ona pod ciśnieniem i jej wybuch w rękach nie jest niczym przyjemnym, o czym miałem okazję się kiedyś przekonać wyciągając na siłę z nadpalonej wtyczki. Kolejnym krokiem jest demontaż osłon gumowych z gniazd. Zaczynamy od zewnątrz. Potem z wyczuciem należy ściągnąć środkowe części tych osłon. Nie ciągnąc na siłę, ponieważ guma w miejscu pofalowania jest bardzo delikatna i można łatwo uszkodzić osłony. Osłona gniazda ksenonu: http://images78.fotosik.pl/34/045be1380e0d9f69.jpg http://images77.fotosik.pl/34/11d7142c60c1d6f8.jpg Tak wygląda gniazdo soczewki po zdjęciu osłony http://images77.fotosik.pl/34/9d2334373ca43bfb.jpg Osłona gniazda światła drogowego: http://images78.fotosik.pl/34/217223fec0a84e2c.jpg Czasem osłona pod wpływem temperatury może delikatnie przywrzeć do obudowy odbłyśnika - wtedy można sobie pomóc szczypcami podważając ją delikatnie http://images75.fotosik.pl/35/17823a115c1f319e.jpg Widok gniazda świateł drogowych po zdjęciu osłony http://images77.fotosik.pl/34/ef19fb64c92a400d.jpg Jak widać obydwie osłony są rożne i nie da się ich pomylić przy ponownym montażu http://images77.fotosik.pl/34/5105a89942b9700a.jpg Teraz kolej na wyjęcie silniczka / regulatora poziomowania ksenonów. Odkręcamy trzy śrubki zaznaczone na zdjęciu ( torx t20) ... http://images78.fotosik.pl/34/ecb75e25ac82635a.jpg ...następnie podważamy mechanizm ręką z prawej strony do góry, jednocześnie pomagając sobie drugą ręką ruszamy całym kloszem w środku tak by czop kulisty zsunął się z plastikowego zaczepu. Przez otwór po wyjęciu osłony gumowej palnika ksenonowego możemy sobie podejrzeć jak to wygląda. Sam zaczep jest w miarę elastyczny, lecz w żadnym wypadku nie można wyciągać silniczka prostopadle na siłę. http://images77.fotosik.pl/34/3765715391828fd1.jpg http://images77.fotosik.pl/34/58da8f647b2ba70d.jpg Na zdjęciu zaznaczyłem kierunek ściągania czopu kulistego silniczka z zaczepu http://images78.fotosik.pl/34/450a58c7e0d6da93.jpg W międzyczasie zdejmujemy zaślepkę dźwigienki do zmiany świateł na ruch prawo / lewostronny ( lekko przekręcamy i podnosimy do góry ) http://images76.fotosik.pl/35/975899acf7d75f6d.jpg Jak wszystko się udało do tej pory powinniśmy mieć taki widok: ( wyjęcie oprawki kierunkowskazu nie jest konieczne ) http://images75.fotosik.pl/35/23c6180e42492694.jpg W tym momencie przystępujemy do właściwej wymiany naszych regulatorów, a właściwie tego co z nich zostało :wink: . Zaczynamy od regulatora opisanego w moim poradniku jako zewnętrzny: Tu należy dodać, że na tym etapie mamy możliwie dosyć duży zakres regulacji odbłyśników w reflektorze, z racji tego, że wszystkie regulatory są połamane i do tego zdemontowaliśmy silniczek regulacji ksenonów. Możemy ruszać nim w dowolnym kierunku jak na zdjęciu. Ustawiamy tak by odsłonić zaczep czopu regulatora. http://images76.fotosik.pl/35/8578f145fed45d2a.jpg Odkręcamy go odpowiednio długim kluczem lub nasadką torx t10 http://images78.fotosik.pl/34/998b4bc121096f38.jpg Śrubkę najlepiej odkręcić zostawiając ją w gnieździe i wyciągnąć razem z nim szczypcami. Gniazda są lekko osadzane i da się je zamontować tylko w jednej pozycji. http://images76.fotosik.pl/35/eb09ed7cd1b85c49.jpg Wyciągnąć resztki czopu z gniazda przygotowując go tym samym do ponownego montażu. Teraz gwóźdź programu - regulator. Samo ich wyjmowanie polega na wykręcaniu śrub widocznych na zdjęciu. Kręcąc w lewo powodujemy przesuwanie się regulatora w kierunku przodu lampy. Po pewnym czasie następuje brak połączenia między śrubą a regulatorem co pozwala nam na jego wyjęcie. Całą operację możemy obserwować i kontrolować przez wnękę soczewki. Analogicznie - kręcąc w prawo powodujemy przesuw w kierunku tyłu. To samo tyczy się drugiego regulatora. http://images78.fotosik.pl/34/845d2f65befb4bdf.jpg Wykręcony regulator wyjmujemy przez otwór między obudową a gniazdem palnika i zakładamy nowy. Należy go ustawić przed włożeniem tak, by jego płaska szersza cześć była skierowana do góry, wtedy palcem przesuwamy go w naszą stronę ( najpierw musi wsunąć się w takie rowki ) i kiedy zetknie się ze śrubą zaczynamy jednocześnie drugą ręką kręcąc w prawo śrubkę jednocześnie cały czas przytrzymując drugą tak, żeby regulator ''złapał gwint''. Nie jest to trudne, ale nikt nie mówi, że za pierwszym razem się uda. Jeśli regulator wypuścimy i wpadnie do środka, wyciągamy go ostrożnie przez dostępne szczeliny i próbujemy od nowa. Na tym zdjęciu widać kawałek starego regulatora jeszcze przykręconego. http://images78.fotosik.pl/34/ed1376bd8f463cfbmed.jpg Nowy regulator wkręcamy w prawo ( przysuwając go do siebie na tyle ) by nie przeszkadzał nam w montażu zaczepu. Montujemy zaczep i w tym momencie przechodzimy do drugiego regulatora :) UWAGA: :shock: Ważne by nie dopuścić do połączenia nowego regulatora z zaczepem - utracimy wtedy możliwość swobodnego przemieszczania się wnętrza reflektora. Najlepiej wkręcić nowy regulator do wyczuwalnego oporu w prawo i tak zostawić. Regulator wewnętrzny: Cały trik z jego wymianą polega na wepchnięciu do środka części znajdującej się w otworze gdzie mocowana jest żarówka do ringów ew. led marker. ( nie wiem jak to się fachowo nazywa, więc nie będę mówił :mrgreen: ) Ale żeby to zrobić musimy najpierw regulator wewnętrzny przesunąć jak najdalej do przodu ( obrót w lewo ) ponieważ blokuje on lekko jedną z trzech ''nóżek '' ów podstawy. Jest ona osadzona dosyć mocno, ale tylko na początku. Należy wciskać ją palcami bądź innym narzędziem po bokach ( równomiernie ze wszystkich trzech stron ) i na pewno wyjdzie. Potem przesuwamy delikatnie ten element w kierunku odbłyśnika soczewki tak jak na rysunku. Żeby nie przeszkadzał ( ma tendencję do odbijania ) możemy delikatnie złapać opaską bądź kawałkiem drutu za obudowę i tym sposobem uzyskujemy piękny dostęp do drugiego regulatora. http://images77.fotosik.pl/34/dedb07169d2ed006.jpg Żeby było łatwiej wkręcamy jeszcze raz stary regulator w naszym kierunku i demontujemy zaczep czopu kulistego z obudowy, a potem sam regulator. Tak samo jak w pierwszym przypadku oczyszczamy zaczep z pozostałości starego regulatora i najpierw montujemy sam regulator ( wkręcenie wcześniej zaczepu może znacząco utrudnić bądź uniemożliwić wkręcenie regulatora. Tu jeszcze raz widok przez szczelinę starych elementów http://images75.fotosik.pl/35/ff516b86675257f9.jpg Z tym regulatorem jest trochę trudniej. Ogólnie trzeba jednym palcem wsunąć go przez szczelinę po oprawce od ringów do środka, jednocześnie drugim palcem przytrzymując sobie przez otwór na górze po zaślepce ów regulator i wsunąć go odpowiednio we wgłębienie. Na zdjęciu przedstawiłem poprawną pozycję zamocowanego nowego regulatora: http://images78.fotosik.pl/34/5a404e61738a20c5.jpg Nowy regulator wkręcamy do siebie robiąc miejsce na montaż zaczepu, montujemy zaczep również przez ten sam otwór przez który wkładaliśmy regulator, później wykręcamy na tyle daleko by móc zamontować z powrotem element, który uprzednio wyjęliśmy z wnęki po ringach. Regulator należy przesunąć na tyle do przodu byle tylko nie dopuścić do połączenia i przeskoczenia czopu za zapadkę w zaczepie. I w tym momencie skończyliśmy montaż regulatorów. :cool2: Dlaczego tak ważne jest by nie dopuścić do złączenia nowych regulatorów z zaczepami do tego momentu? Do podłączenia zostaje nam jeszcze silniczek od regulacji ksenonów. Podczas jego osadzania należy ruszać odpowiednio odbłyśnikami tak by czop kulisty wsunął się w zaczep. Wciśnięcie regulatorów w zaczepy ograniczy nam ruch wnętrznościami lampy do minimum, co może uniemożliwić ponowny montaż tego silnika. A więc na koniec: - montujemy silniczek regulacji ksenonów - wykręcamy w lewo obydwa regulatory aż wejdą wyczuwalnie w zaczepy - montujemy żarówkę H7 wraz z oprawką - zakładamy obydwie osłony gumowe - montujemy przetwornicę i podłączamy ją do żarnika - montujemy zaślepkę na górze klosza - idziemy montować lampę do auta :) Teraz zostaje tylko regulacja świateł na jakiejś stacji i można cieszyć się z efektu. Ps. Opis jest mojego autorstwa, wiem, że na pewno da się to zrobić na milion innych sposobów, ale ja zrobiłem tak jak napisałem i działa :wink: Wszelkie komentarze i sugestie mile widziane. :)
  10. Normalnie..? Ja bym to określił emerycko albo baloniasto :mrgreen: . Może na lato pomyślę nad jakimiś osiemnastkami, ale do tego by się m-pak przydał itd :wink: . Masz rację chyba zostawię tak jak jest bo aż tak w oczy nie rażą te nerki.
  11. Miałem już nic przy aucie przed zimą nie grzebać, ale nie mogłem się powstrzymać :) i kupiłem regulatory do lamp, co prawda nie metalowe tak jak niektórzy sprzedawcy oferują, ale myślę, że na jakiś czas na pewno starczą. Udało się bez rozklejania, ale parę godzinek mi się zeszło. Wszystko już poskładane i światła ustawione na stacji. Nie testowałem jeszcze wieczorem, ale nie ukrywam, że liczę na poprawę :norty: . http://images77.fotosik.pl/34/54146331c4c28b06gen.jpg http://images78.fotosik.pl/34/e8348a6e5057d0ebgen.jpg No i jeszcze kilka fotek na koniec tego sezonu na zimówkach - na tę chwilę auto oddaję w ręce mojej drugiej połówki, jako że do pracy w końcu czas wracać :wink: http://images75.fotosik.pl/34/25ce2054a3af55e7gen.jpg http://images76.fotosik.pl/34/aa4c49e7fe531e96gen.jpg http://images78.fotosik.pl/34/a063733a2ee7a272gen.jpg http://images75.fotosik.pl/34/7428e43ad918855cgen.jpg http://images75.fotosik.pl/34/6b7ce2abaeae5684gen.jpg http://images78.fotosik.pl/34/aa828eb73b7cf612gen.jpg http://images77.fotosik.pl/34/2681acd09dcf0ceegen.jpg http://images76.fotosik.pl/34/1bc07bb1b5097d7dgen.jpg Cały czas się gryzę czy dać czarne nerki ( w macie czy połysku ) czy zostawić tak jak jest.. :? jakieś sugestie? :roll:
  12. Ale pięknie pod pokrywą! :o :) Widać, że na oleju i wymianach nie oszczędzasz :cool2: A powiedz jak z tą uszczelką metalową u Ciebie było - wymieniałeś czy jak jest ok można zostawić? Też mnie to czeka w najbliższym czasie, placebo czy nie - na pewno na wielki plus dla silnika :wink: .
  13. Mogło być ok tzn chodzi mi, że nie składane z dwóch. Po uszkodzeniach widać, że prędkość była ogromna. Tak dla przykładu pokaże boczne zderzenie, gdzie też nie za wiele z auta zostaje, i raczej pewne, że bezwypadkowe było http://youtu.be/w0pLKuDagtU
  14. Tak to są 15 ki. Wchodzą na styk, co prawda z tyłu mam dystanse założone jakieś 1,5 cm na stronę, a z przodu tarcze nacinane, ale jeśli chodzi o średnicę wewnętrzną jest akurat. Facet od którego brałem też miał je na e39 po liftowym i mówił, że wszystko ok. No niestety na tych kapciach wygląda tak jakby czekała do wiosny.. :evil: :wink: .
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.