Skocz do zawartości

Szmal

Zarejestrowani
  • Postów

    13
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e92 325i

Osiągnięcia Szmal

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Komp również nie wykazywał żadnych problemów. Problem rozwiązała wymiana oleju w skrzynce rozdzielczej.
  2. Pacjent: 428xi (n20) Racznik: 2015 (luty) Przebieg 130 000 Objawy: Od +- miesiąca szarpie przy przyspieszania (tak jakby gubił zapłon) Żaden błąd nie świeci na desce (nie podpinałem go jeszcze pod kompa), wymieniłem świece i cewki - objawy nie ustąpiły. Pytanie co to może być - stawiam na skrzynkę rozdzielczą (xdrive). W piątek wymienię olej w skrzynce rozdzielczej - może sprzęgiełka się pokleiły i problem się rozwiąże. Ale jeśli nie to chętnie przejadę się do jakiegoś magika na diagnozę/naprawę w okolicy katowic/krakowa - kogo polecacie?
  3. chyba tylko coś takiego: http://allegro.pl/spryskiwacz-reflektorow-dysza-bmw-3-e90-e91-e93-i4908785508.html ewentualnie używki.
  4. Ok, chwilę mnie tu nie było generalnie temat zamknięty - wszystko działa. Problem poległa na tym, że plus do pompowania boczków jest osobno (zasilenie boczków i sterowania fotela odbywa się na innych pinach), jak z resztą zauważył lopico. Także trzeba było zrobić mostek. (niestety nie wystarczy jedynie przełożyć pinu, ponieważ jest on innego wymiaru). Poniżej zamieszczam zrobiony przez siebie "pinout" wtyczki pod siedzeniem kierowcy. Także jeśli ktoś inny chciałby się za taką operację brać, to będzie miał wszystko jak na tacy. Poniżej pewne podsumowanie. Czas wykonania operacji: - Zdjęcie tapicerki z fotela nr 1 => 2,5h - Zdjęcie tapicerki z fotela nr 2 => 1,5h (powiedzmy, że po pierwszym fotelu nabraliśmy wprawy) - Założenie tapicerki na fotel nr 2 => 1h - Podciągnięcie CAN'a i zamiana pina plusowego => 1h Także powiedzmy, że z całością można się uwinąć w około 6h. Na co zwrócić szczególną uwagę: - linki od składania fotela. Należy użyć tych z fotela docelowego w przeciwnym wypadku będą spadać, ponieważ konstrukcja zaczepów jest trochę inna. Dlatego jeśli mamy inny kolor rączki do składania fotela, należy o tym pamiętać przekładając starą. - da się wyjąć tuleje zagłówka nie uszkadzając ich - musicie jednak wcześniej wysunąć z nich tapicerkę fotela - da się to zrobić nie uszkadzając tapicerki. (dla zainteresowanych mogę zrobić foty jak to dokładnie wygląda) - u mnie nie trzeba było nic programować - fotele działają idealnie (od momentu podciągnięcia cana) aczkolwiek nie wiem jakby to wyglądało w momencie, gdy zakładałbyś taki fotel do auta, które w ogóle nie miało elektrycznego sterowania. - CAN do foteli najprościej podciągnąć spod fotela. W tym celu odkręcamy siatkę maskującą głośnika pod fotelem, odciągamy dywanik i z wiązki która idzie w poprzek auta (wzdłuż belki poprzecznej), znajdujemy 2 skręcone ze sobą kabelki CAN (kolory jak poniżej w "pinoucie"). Poniżej pinout wtyczki pod fotelem kierowcy. http://szmalu.pl/bmw/siedzenia/wtyczka_kierowcy_bmw_e92.jpg Jeśli ktoś miałby jakieś pytania, to śmiało. Oraz jeszcze jedna sprawa - na tym forum nie pamiętam gdzie (jak przymierzałem się do wymiany fotela) wyczytałem, że "śmiało można zmienić tapicerkę w e92/e90 z jednego fotela na drugi w przeciągu 30 minut". Od razu gratuluję tej osobie :) Kolega chyba, żyje w innej czasoprzestrzeni, albo takie fotele widział jedynie na zdjęciach, lub zza szyby na parkingu.
  5. Szmal

    Małopolskie

    Szukam serwisu w okolicach Kraków-Chrzanów-Katowice, który wymieni mi olej w skrzyni e92 325i +dokręci nową miskę tak żeby nie ciekło, z odpowiednimi momentami itp. + zrobi adaptacje. Ktoś kogoś poleci?
  6. Ok już sobie poradziłem - fotel po podciągnięciu przewodów k-can ożył :) Dla potomnych można skorzystać z wiązki która idzie pod dywanikiem fotela (trzeba odkręcić osłonę głośnika i podważyć dywanik. Wiązka k-can to 2 skręcone przewody - jeden zielony, drugi pomarańczowy z cienkim zielonym paskiem. Co dziwne - działa wszystko, nawet pamięć, za wyjątkiem pompowania, zarówno boczków jak i środka. Czy to kwestia odpowiedniego zaprogramowania, czy może czego innego i powinienem prześledzić kable idące od pompek?
  7. Ok, już wiem że mam puste piny w miejscu gdzie powinien być k-can. Powiedzcie mi tylko skąd najlepiej jakbym to pociągnął ?
  8. Wiec tak :) Jestem już po przekładce i pojawił sie problem - fotel jest martwy. Kostka była identyczna (wchodza do niej 3 osobne wtyczki od strony fotela: napinacze, poduszka i moduł) dlatego nic nie dokladalem ani nie przerabiałem. Czy taki fotel trzeba najpierw zaprogramować? A jeśli tak to jakim programem, bo kabel rozumiem pod odb2 np elm327? A może powiniennem przerobić kostkę bo piny są inaczej poprowadzone? Z góry dzięki za dalsza pomoc.
  9. Ok fotel zakupiony, dam znać co dalej :) Myślę, że z bezpiecznikami nie trzeba będzie kombinować, bo obecne fotele również są sterowane elektrycznie, tylko nie mają pamięci...
  10. Dzięki za informację. Poszukałem trochę foteli i znalazłem coś takiego: http://allegro.pl/fotel-kierowcy-bmw-e92-e93-igla-skora-z-pamiecia-i4646852684.html http://allegro.pl/tapicerka-skora-bmw-3-e92-e-92-coupe-i4681117859.html Z tego co piszesz, to rozumiem, że wystarczy przełożyć tapicerkę i fotel powinien śmigać od kopa :) ? Nie trzeba dokupić jeszcze jakiegoś dodatkowego modułu? I czy jeśli wezmę E92 bez LCI (bo mam rocznik 2006), to nic nie będzie trzeba przerabiać i wszystko wepnę w kostki elegancko?
  11. Witam wszystkich:) Od wczoraj jestem posiadaczem BMW, wcześniej tylko przeglądałem forum szukając informacji o awaryjności, wadach i zaletach poszczególnych modeli...a dokładnie wersji silnika, bo wybór od razu padł na e92 :) I tak trafiła do mnie 325i w automacie z bardzo zacnego źródła :) I jedynie czego mi w niej brakuje to właśnie pamięci ustawienia fotela kierowcy (tak, żeby nie było problemu jak wymieniamy się samochodem z żoną). Poniżej podaje co to dokładnie za fotel z wykazu wyposażenia: S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Fotel sportowy S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera S4UAA SITZVERSTELLUNG TEILELEKTRISCH F/B Regulacja fotela półelektryczna I teraz moje pytanie i prośba! Jak zrobić, żeby dołożyć pamięć i czy w ogóle się uda taka sztuka? Czy może powinienem poszukać takiego fotelu już pamięcią i przełożyć tapicerkę? jeśli tak to jakiego dokładnie fotelu i czy powinien on posiadać jakiś dodatkowy moduł? Jest kilka porozpoczynanych na forum wątków o podobnym temacie (z tym, że dotyczą one zupełnie manualnych foteli i tam wiadomo, że jedyną radą jest przełożenie fotela z instalacją), jednak żaden z nich niczego nie wnosi do mojej sprawy, bo ich autorzy nawet nie napisali, czy cała operacja się powiodła... a zapewnienia innych użytkowników, że daje 80% że coś zadział są dla mnie nie wystarczające :))) Dlatego jeśli ktoś ma wiedzę w w/w temacie byłbym bardzo wdzięczny jeśli podzieliłby się nią własnie w tym temacie. Z góry dzięki i jeszcze raz pozdrawiam użytkowników forum:)
  12. Wypadałoby rozebrać i przesmarować. Niestety psiknięcie z zewnątrz raczej nic nie da.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.