Skocz do zawartości

raki

Zarejestrowani
  • Postów

    57
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana raki w dniu 19 Września 2023

Użytkownicy przyznają raki punkty reputacji!

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    F11 520d B47

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia raki

  1. Też zauważyłem te wachanie sadzy ale tylko w początkowym stadium napelnienia filtra. Być może to też być jakiś problem z samym Btool 🤷‍♂️ Jak widać można bardzo dużo kasy włożyć szukając rozwiązania które być może nie istnieje 🤷‍♂️ Ciekawe czy takie zachowania były od nowego czy nie. Kolejna rzecz która jest dla mnie zagadką to część osób twierdzi że nie wie kiedy się DPF wypala, u mnie podczas wypalania pojawia się wyraźny basowy dzwiek tłumika wg mnie ciężko to nie zauważyć. Zastanawiam się czy tutaj może też coś nie gra 🤷‍♂️
  2. Tak wygląda zapełnianie filtra w mojej b47, dzień po dniu od wypalenia do wypalenia: https://photos.app.goo.gl/yRK4Qpoz55vz7K5G6 Trafiłem na posta na niemieckim forum gdzie ktoś miał dokładnie tak jak ja, warsztat zalecił wymianę turbiny i DPF na nowe i co? Nic się nie zmieniło. Nadal te same interwały wypaleń 🤷‍♂️ https://www.motor-talk.de/forum/dpf-regeneriert-zu-oft-ca-300km-bei-langstrecke-t7459950.html Jest może więcej użytkowników B47 którzy mogą się wypowiedzieć jak to u nich wygląda?
  3. Użytkownik525xd Ty masz N47, więc nie bardzo można porównywać. Wiem że w nich interwał wypaleń jest większy. Zależy mi aby poznać jak zachowują się inne B47 żeby ocenić czy u mnie jest w normie czy nie 🤷‍♂️
  4. Czyli coś przekłamuje że się wąchają czy to normalne? Da się do tego jakoś dojść bez wymiany na ślepo?
  5. Jadąc z pracy obserwowałem filtr i teraz wartości zaczęły spadać. Będę to monitorował aż do wypalenia i na koniec uaktualnie pierwszy post. Mi się zdaje że których z czujników przekłamuje stąd wygląda to jak wygląda. Tylko jak do tego dojść? 😂 Podobnie jak większość pisze że wskazówka temperatury w b47 jest ok lekko przed 100. 🤦 Po wymianie termostatu stoi zawsze prosto na 100.
  6. Czyli "jeździć obserwować" ten typ tak ma? 🤷‍♂️😀 Trochę to irytujące bo za każdym razem staram się żeby procedura wypalania dobiegła do końca ale może trzeba to zacząć olewać 😁
  7. No to mamy podobnie. Teraz pytanie czy oboje mamy coś nie tak czy tak już jest? 🤷‍♂️ Być moze ostatnia aktualizacja DDE ma cos do tego? Może coś zmienili w sterowniku? 🤷‍♂️ Fajnie by było dojść do tego o co chodzi 😊
  8. No ja mam 110tys km. Ale jak by DPF był tak zapchany to ciśnienie wsteczne byłoby wyższe 🤷‍♂️ Passatem jeździłem 7 lat w dokładnie też sam sposób, obecnie ma ponad 270tys i DPF nadal fabryczny. Nie chce mi się wierzyć żeby po 100tys był problem z DPF 🤦
  9. Co ile km wypala Wam się filtr DPF w silnikach B47? Ja robiąc dosyć krótkie odcinki, 6-10km mam wypalanie co 150-200km. Obserwując w aplikacji Bimmertool, filtr po wypaleniu zapełnia się na początku bardzo szybko, następnie przyrost spada trochę ale myślę że te wypalenia występują zbyt często 🤷‍♂️ Na przykładzie tych screenów, wczoraj wypalił się do 6.1g i 10% po dwóch krótkich trasach przyrost 8% i 5g 🤷‍♂️ Jak to u Was wygląda?
  10. 1. Miałem podobnie z temperaturami. Po wymianie termostatu temperatura płynu nie spada poniżej 87 a oleju na zegarach poniżej 100. 2. Ten typ chyba tak ma, widziałem już dużo podobnych tematów na grupie na FB, wszystkie B47 zdają się tak mieć.
  11. raki

    Woda w boczku drzwi

    Ja właśnie wczoraj wymieniałem taśmę butylowa bo miałem juz widoczna wodę na progu po otwarciu drzwi. Po demontażu faktycznie taśma puszczała wodę i boczek od dołu był cały mokry. Mam nadzieję że nowa taśma załatwi sprawę na kolejne kilka lat. 😁🤞
  12. Ja się powoli zaczynam przestawiać na tryb "jeździć obserwować nic nie słuchać" . Możesz pół auta wymienić i dalej będzie problem. Jak jebni.e to bynajmniej będzie wiadomo co 😂
  13. Jak czytam te różne fora to bardzo dużo aut cierpi na te szarpnięcia, nawet dużo młodszych. Nie wykluczone że po remoncie skrzyni takie coś może bardzo szybko powrócić 🤷‍♂️ Niestety nie trafiłem jeecze na fachowca ktory by mi to wyjaśnił 🤷‍♂️
  14. No stwierdził że ten stuk idzie że skrzyni bądź konwertera, chcieli zlać olej ocenić stan skrzyni po oleju, zrzucić skrzynie obejrzeć konwerter z zewnątrz i na podstawie tych oględzin zadecydować czy zamieniać na używkę czy nie. Nie do końca mi się ten pomysł podobał bo wiem że nie są wstanie ocenić stanu konwertera bez jego rozcięcia, a skrzyni bez rozebrania. No może opiłki w oleju by mogły wskazywać jakieś zużycie elementów w skrzyni. Więc zabrałem auto do speców od skrzyni którzy stwierdzili że jest ok, tzn że coś jest nie do końca jak powinno ale jest to wcześnie stadium i nie chcą zgadywać 🤷‍♂️ Kolejni od skrzyń podobnie, więc chyba poprostu pojeżdżę jak jest 🤷‍♂️ kusi mnie trochę umowic się do Automatycznych ale jako że nie jestem w Polsce to byłoby to wyzwanie logistyczne 😁
  15. Auto oddałem, w zasadzie było u dwóch specjalistów od skrzyń i jeden od BMW. Od skrzyń nie widzieli żadnych zastrzeżeń, auto jezdzi jak należy, dzwiek przy gaszeniu dochodzi z okolic skrzyni ale póki co nie przejmować się tym 🤷‍♂️ Z kolei specjalista BMW chciał zrzucać skrzynie i najprawdopodobniej zamieniać na używkę. Nie wiem może to dobry trop może nie. Byłem w komisie obejrzeć podobna i ten miała ten stuk przy gaszeniu i tez się lekko bujała przy pełzaniu. Więc może za bardzo się czepiam 🤦🤷‍♂️
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.