Skocz do zawartości

m.strus

Zarejestrowani
  • Postów

    26
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e91 330xd N57

Osiągnięcia m.strus

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. tak wszystko sie zgadza właśnie stary EGR tak się zacinał, czyściłem smarowałem na aucie ale w sumie nie zmontowałem z powrotem bo po całej akcji nadal w skrajnym otwartym zdażyło mu sie zaciąć. dlatego wymieniłem na nowy. dzięki za dokładne wyjaśnienie to poprowadziło mnie w stronę testów czy ta klapa działa u mnie prawidłowo, niby błędu od niej nie ma , ręcznie rusza się bez zacięć nie czuć oporu, jak odpalę silnik klapa otwiera sie razem z EGR jak na filmie: dla testu czy telepie autem zrobiłem też próbę z odłączonym zaworem sterowania klapą i wtedy dostałem błąd 485C, silnik nadal pracował nierówno po uruchomieniu zaraz po otworzeniu sie EGR, pomimo zamkniętej klapy, podlaczylem ISTA i o poszedłem za jej propozycja diagnozy bledu 485C - porcedura ustawiła obroty na 3000 i otwierała, zamykała klapę obejściową i chyba mierzyła różnicę temaperatur jaka wystąpi miedzy pomiarami i jak sie okazało stwierdziła że róznica jest za mała: ISTA każe zmierzyć podciśnienie - niestety do tego nie mam narzędzia, pytanie czy wymieniać zawór sterujący podciśnieniem? przecież niby dopóki go nie odłączyłem nie było błędów, a może to wina jakiegoś czujnika temp na zrzutach powyżej widać że zmierzył 1st C co jest bzdurą. niby wydaję się że wszystko jest powiązane z EGR przypomnę błąd, 40E9 i telepanie silnikiem kiedy EGR sie otwiera, ale jest on NOWY, tak pracuje przy puszczeniu testu z ISTA jestem coś bliżej rozwiązania tematu? poradźcie, kolego kkx5, no offence, nie śmiałbym pouczać, to ja pytam o radę, fotki tylko po to żeby pokazać o co mi chodzi często tak łatwiej niż opisywać.
  2. odpinałem wtyczkę od ele, wogole rozumiem to tak że u mnie w N57D30 jest egr sterowany elektrycznie, wiem że były wersje sterowane podciśnieniem np w M57 to pneumatyczne co jest u mnie to nie sam EGR tylko chyba jakiś jego bypass. zerknij na fotki z linków powyżej i wyjaśnij mi co to jest i jak działa jeśli możesz.
  3. kotin44, generalnie mam EGR sterowany elektrycznie, ale myślę o gruszcze która steruje jakąś klapa do chłodnicy spalin pod EGRem, zaznaczyłem na żółto na zdjęciach: https://photos.app.goo.gl/Sh5aWNUaT5iSLoeH9 https://photos.app.goo.gl/Y6CPY5UqUMiTFUC58 https://photos.app.goo.gl/41oquNo8x7tKzrsy9 staruje tym zawór : https://photos.app.goo.gl/eEYRrW5qq2PbG1GM8 i zastanawiam się czy jego nie wymienić DPF mam
  4. dzięki kkx5 Faktycznie po odpięciu wtyczki EGR, telepania nie ma wiec jak najbardziej jest to powiązane, tylko co teraz z tym faktem zrobić? ze schematu na realoem https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=UW91-EUR-07-2009-E91N-BMW-330xd&diagId=11_4258 myślę czy ma tu znaczenie zawór nr 14 11747810831 jeśli dobrze patrzę to podciśnienie z niego steruje chyba jakimś bypasem EGR, poprzez gruszkę nr 12. ma sens podmieniać ten zawór 14 ?
  5. Ta nierówna praca na zimnym była już na starym EGR i to jeszcze za czasów kiedy nie pokazywał on żadnych błędów, ja wtym temacie zastanawiam się czy nie wymienić jeszcze świec żarowych, być może nie są całkiem przepalone ale nie grzeją jak powinny? Tak czy inaczej z EGR jest oddzielny problem, nie chciałbym go usuwać, zastanawiam się czy jest jeszcze jakiś układ który nim steruje?
  6. @ kkx5 rozrząd był wymieniony z 10k temu, co podejrzewasz? @ Burza1234 wydaje mi się ze tam jednak pokazuje 4 cyfry
  7. Poproszę o sprawdzenie WBAUW91080A201347 pod kątem akcji
  8. Cześć, Problem wygląda tak jakiś czas temu zaczął pojawiać się błąd 4CAE - wymontowałem EGR (WAHLER), wyczyściłem do żywego metalu, ale okazało się że pomimo nasmarowania smarem teflonowym w pewnych skrajnych położeniach zacina się, zakupiłem nowy EGR (PIERBURG) pojeździłem około miesiąca bez błędów a teraz po przejechaniu nawet kilku km pojawia się 40E9-(Exhaust-gas recirculation controller, position control) Zdejmując plastikową obudowę EGR widzę że pracuje płynnie, poruszając za dźwigienkę nie czuć żadnych zacięć. sprawdzają przez Btool - widzę procentowe otwarcie EGR zmieniające się zależenie od obrotów i temp. silnika Ogólnie silnik działa normalnie, nie traci mocy nie czuć żadnych objawów poza jedną nieprawidłowości: kiedy odpalam przy temperaturach jak teraz czyli około 10st przez około 30s - 60s silnik pracuje nierówno do tego stopnia że szarpnięcia czuć w kabinie, kiedy jest bliżej 0st i mniej - nie ma szarpania - kiedy jest cieplej też nie lub mniej wyczuwalne, krócej trwające. podejrzewałem układ żarowy - sterownik został wymieniony świece sprawdzone - opór niby był OK, w Btool grzanie widzę na poziomie 2900W po odpaleniu i stopniowo spada w miarę rozgrzewania silnika. Żadnych błędów w sterownikach nie ma dotyczących świec, jest jedynie 40E9. Pytanie czy jest coś jeszcze co ma wpływ na taki błąd? czy nowy EGR poddał się po miesiącu - może być że trafiłem na podróbkę?
  9. Dzięki za trop Patryksob14 wydaje sie że to wlasnie EGR, może sam w sobie nie wydaj dzwieku ale kiedy porusza sie jego dzwigienka - za pewne otwiera sie i puszcza spaliny w dolot, zmienia sie dzwiek pracy silnika, slychac takie buczenie: przy ostatniej okazji mechanikom nie udało się odkręcić śrub od EGR i nie mogliśmy, go obejrzeć wyczyścić, wcześniej były błędy 40E9(abgasruckfuhrsteller positionsregelung) DDE: Exhaust-gas recirculation controller, control deviation i 4501(abgasruckfuhrstelregelung regelabweichung) DDE: Exhaust-gas recirculation , po rozruszaniu dzwigni EGR - bledów brak teraz tylko pytanie czy to normalna praca EGR? czy może coś z nim nie tak?
  10. Cześć, W moim e91 330xd zauważyłem taka przypadłość po około 5s od uruchomienia silnika słychać na wolnych obrotach w tle "buczenie" Jest to dość mało słyszalne i pewnie gdyby było odrazu po starcie silnika nie zwróciłbym uwagi, ale to za kazdym razem słychać w 5s po odpaleniu i jest w tle cały czas,bez względu ciepły czy zimny motor. Ciężkie do uchwycenia mikrofonem telefonu ale w słuchawkach słychać na filmie od około 12s. Ktoś sie spotkał? poznaje co to jest?
  11. Dziękuje wszystkim za porady, kupiłem ja, Duże dzięki dla kolegi szymon-o za bardzo rzetelne oględziny przed-zakupowe i fachowe porady - polecam każdemu.
  12. Cześć, na forum jestem już od jakiegoś czasu, dziękuje wszystkim za porady w dziale opinii o autach z ogłoszeń. Dzięki nim a trochę też wbrew, stałem się posiadaczem e91 330xd z n57. prezentuje się tak: https://drive.google.com/file/d/1ykVtDbPxyC2TkS-OcIzDu7KuqTgAWSzP/view?usp=sharing Specjalne podziękowania dla forumowicza szymon-o za bardzo rzetelne oględziny przed-zakupowe i fachowe porady, polecam każdemu.
  13. A czy ktoś byłby w stanie powiedziec czy słyszy cos alarmujacego w pracy silnika "na słuch" z telefonowego mikrofonu :? : https://photos.app.goo.gl/PZihbPDMGzTLb29k9
  14. Dzięki za sugestie sprawdzę dokładniej. A co myślisz o tym konkretnie uszczelnieniu łączenia słupka z dachem? u Ciebie kształt tej spoiny jest taki sam po obu stronach? Zastanawia mnie to, przecież jeśli by tu był wspawywany dach czy ćwiartka powinna mieć jakieś ślady lakierowania, a do okola max 120um.
  15. bylem obejrzeć auto trochę lakierowania tam było, ale jest o tym wiadomo i nie są to straszne kwestie. zastanawia mnie jeden element: https://photos.app.goo.gl/i4ANmgvxeVdL3rjH6 https://photos.app.goo.gl/GWxtBG5AnmdzjEDt9 Czy to uszczelninie laczenia wyglada na oryginalne? bo jakos nie podoba mi sie ksztalt tego zakitowania. Z drugiej strony czunik lakieru pokazuje max 110 do okola tego miejsca. Gdyby ktos mogl wrzucic jakies zdjecie porownawacze jak to u Was wyglada w e91. pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.