Skocz do zawartości

AD4M

Zarejestrowani
  • Postów

    80
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Było: e60 LCI 520d+; e90 LCI 320d+; e90 LCI 320xd; e93 320d; e38 740i, e36 325Ci, Z3 2.5i
  • Lokalizacja
    Gliwice

Osiągnięcia AD4M

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. AD4M

    M54B30 czy M57D30?

    Witam, Stoję przed wyborem pomiędzy 3.0 dieselem a benzyną. Obywa auta w automacie z podobnym wyposażeniem. Diesel bez dpf z przebiegiem ok 200 tys km. Benzyna ok 150 tys km. Jedno i drugie auto ma udokumentowaną historię serwisową (potwierdzony przebieg). No więc, biję się z myślami, które z nich będzie lepszym wyborem. Priorytetem jest niska awaryjność (z dieselami od bmw - n47, mam niestety przykre doświadczenia), choć przyjemność z samej jazdy też nie jest bez znaczenia. Przebiegi robię w okolicach 10 tys km rocznie (pewnie wyjdzie mniej bo to nie będzie jedyny samochód w domu). Ostatnią rzeczą jaką chciałbym sobie zafundować są ciągle wizyty u mechanika z powodu notorycznych awarii pomimo niskich przebiegów jakie pokonuję. Czytałem wiele wypowiedzi na forum. M57d30 wydaje się być „pancerny”. W przypadku m54b30 mówi się o ryzyku związanym z nadmiernym zużyciem oleju. Jakie są Wasze doświadczenia w tym temacie?
  2. Wiem i jestem Tobie bardzo wdzięczny za pomoc. Chyba jako jedyna osoba w branży podzieliłes się wiedzą i zaoferowałes bezinteresownie swoją pomoc Problem w tym że nie mogę znaleźć sprawnej używki... wszyscy chwalą się że mają taki komp a jak przychodzi co do czego to okazuje się że albo uszkodzony albo nie wiedza co sprzedają albo jeszcze co innego. Jestem już gotów zamówić nówkę dme w aso bo tak jak napisałeś - minął prawie miesiąc a auto jak stało tak stoi.
  3. Dzięki za wskazówki. Zleciłem elektrykowi pomiary oscyloskopem. W międzyczasie wymieniono wtrysk na 4 cylindrze i sprawdzono komputer DME (tranzystory są ok, może padł procesor ale tego nikt zdiagnozować nie potrafi). Mam możliwość zlecenia reballingu układu bga w profesjonalnym zakładzie tyle, że obawiam się utraty danych z epromów. Wiązka ponoć też jest w porządku. Problem jednak nadal występuje.
  4. Borykam się ostatnio z problemem wypadającego zapłonu na czwartym cylindrze (na co wskazują błędy). Zacząłem od podmiany cewki z 4 na 1, błąd pozostał na 4 cyl., więc wadę cewki wykluczam. Wymieniłem świecę na 4 cyl. i błędy jak były, tak są: - 2EFE - 2F02 - 2EE0 - 2EED P0304 - zapłon cylindra 4 - wypadanie zapłonów. Każde dodanie gazu ale tylko podczas jazdy powoduje szarpanie i ewidentną pracę na 5 garów. Auto nie przyspiesza i wywala check engine. Zastanawiam się czy winny może być wtryskiwacz ale przecież nie pojawia się błąd samego wtrysku :?: Dodatkowo samochód ma słaby akumulator ale to raczej nie ma związku... :idea:
  5. potrzebne info na temat tego: http://foks.gratka.pl/ogl/21164669.html#3cb9d30cae016b6d,1 vin: WBAWL73597PX51128
  6. Ten Milltek, którego wkleiłeś wyżej brzmi wg. mnie dość dobrze jak na tego diesela. Ciekawe czy w rzeczywistości efekt dźwiękowy jest równie słyszalny co na YT. Sam zaczynam się poważnie zastanawiać nad zamówieniem czegoś customowego właśnie na ten kształt: http://dfklk0jrz9g9k.cloudfront.net/images/systems/SSXBM932_2.jpg http://www.millteksport.com/exhaust.products.cfm?variantid=318 Jak widać, dpf zostaje na swoim miejscu. Swoją drogą kiedyś robiłem wydech w swoim Legacy boxer diesel i dopiero wywalenie dpf dało fajny dźwięk - przed jego usunięciem efekt był właściwie żaden - kasa wywalona w błoto... Dobrze by było przed modyfikacją "odpiąć" wydech za dpf-em i sprawdzić jak to brzmi w przypadku 320d. EDIT: Poszukałem trochę na YT i okazuje się, że dopiero po usunięciu DPF wydech Milltek zaczyna bardziej zdecydowanie gadać:
  7. W zeszłym tygodniu autko przeszło wymianę oleju w skrzyni (wybrałem ZF). Gorik79 dzięki za ekspresową wysyłkę całego zestawu: http://i35.photobucket.com/albums/d183/AD4M_Almera/IMG_3895.jpg Wczoraj miało natomiast miejsce "lizanie" tapicerki i pranie dywanów :D: http://i35.photobucket.com/albums/d183/AD4M_Almera/IMG_3908.jpg http://i35.photobucket.com/albums/d183/AD4M_Almera/IMG_3907.jpg
  8. Dzięki :D Nie ma znaczka 335i na klapie więc niech chociaż spalanie będzie podobne :wink: Tak poważnie to musiałem chyba bezpośrednio przed cykaniem fotek skasować wskazania kompa a później stanąć w jakimś korku bo zwykle pali mniej :8)
  9. Dzięki. Zależy mi wlasnie na tym zeby nie popsuć oryginalnego wyglądu. Zwrócę się do mg motorsport o wycenę. Przeszła mi wcześniej przez myśl kompleksowa wymiana wydechu od downpipe z wycięciem dpf ale w przypadku tego diesela to chyba nie ma sensu, co innego w 335i/330d Myślę też nad aktualizacją softu i może przy okazji jakimś remapem. Możecie kogoś polecić?
  10. Witam! W końcu znalazłem chwilę żeby przedstawić moje auto. Pierwotnie miało to być coś 'mocniejszego' - polowałem na e93 335i - bezskutecznie.. Później nastąpiła zmiana koncepcji i skończyło się na tym co widać poniżej :wink: Jakby to ująć - "owca w wilczej skórze" :lol: Auto kupione przez pierwszego właściciela u Zdunka i serwisowane w ASO (po wymianie kpl. rozrządu). Aktualnie nalatane ~150kkm. Color: Black Sapphire Metallic - 475 Upholstery: Leder Dakota/creambeige - LCGE Standard Equipment: 459 Seat Adjustm., Electr. W. Memory 502 Headlight Washer System 520 Foglights 522 Xenon Light 548 Speedometer With Kilometer Reading 851 Language Version German Options: 1CA Selection Cop Relevant Vehicles 1CB Co2 Content 1CD Brake Energy Regeneration 2MF M L.-a. W. Star Spoke 193 M/mix.t. (na zimę drugi komplet felg 193) 2PA Locking Wheel Bolts 205 Automatic Transmission 249 Multi-function For Steering Wheel 302 Alarm System 320 Model Designation 337 M Sport Package 387 Wind Deflector 4AE Armrest Front Retractable 4MG Int. Trim Fin. Alu Glacier Silver 4UT Through-load.w.int.transport Bag 423 Floor Mats, Velour 428 Warning Triangle 431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-D 441 Smokers Package 481 Sport Seats F Driver/front Passenger 493 Storage Compartment Package 494 Seat Heating F Driver/front Passenger 5AC Autom. High-beam Headlights Control 507 Park Distance Control (pdc) 521 Rain Sensor 524 Adaptive Headlights 534 Automatic Air Conditioning 540 Cruise Control 563 Lights Package 663 Radio Bmw Professional 677 Hifi System Professional(LOGIC 7) 7NH Service Inclusive 5/100 7RS Comfort Package 704 M Sport Suspension 710 M Leather Steering Wheel 715 M Aerodynamics Package 760 Individual High-gloss Satin Chrome Individual 8SP Cop Control 863 Europe/dealer Directory Service 993 Model Year Code http://i35.photobucket.com/albums/d183/AD4M_Almera/e93/1.jpg http://i35.photobucket.com/albums/d183/AD4M_Almera/e93/2.jpg http://i35.photobucket.com/albums/d183/AD4M_Almera/e93/3.jpg http://i35.photobucket.com/albums/d183/AD4M_Almera/e93/4.jpg http://i35.photobucket.com/albums/d183/AD4M_Almera/e93/5.jpg http://i35.photobucket.com/albums/d183/AD4M_Almera/e93/6.jpg http://i35.photobucket.com/albums/d183/AD4M_Almera/e93/7.jpg http://i35.photobucket.com/albums/d183/AD4M_Almera/e93/8.jpg http://i35.photobucket.com/albums/d183/AD4M_Almera/e93/9.jpg http://i35.photobucket.com/albums/d183/AD4M_Almera/e93/10.jpg http://i35.photobucket.com/albums/d183/AD4M_Almera/e93/11.jpg http://i35.photobucket.com/albums/d183/AD4M_Almera/e93/12.png http://i35.photobucket.com/albums/d183/AD4M_Almera/e93/13.png Jak widać na dzień dzisiejszy seria. Wg. speców z ASO po zakupie wymiany wymagał jedynie czujnik świec żarowych. Odświeżyłem też felgi na tyle na ile mogłem. W planach: wymiana oleju w skrzyni (profilaktycznie), korekta lakieru, wymiana dywaników na nowe, led markery (?), wymiana końcówki wydechu na dwururkę, lotka m na klapę... Jak Wam się podoba? Co wg. Was należałoby jeszcze poprawić/ wymienić/ na co zwrócić uwagę? Znacie może jakąś tańszą alternatywę dla ledmarkerów, tak żeby pozbyć się tej "pomarańczy" w reflektorach w pre-lci? Może ktoś z Was montował taką rurkę?: http://www.schmiedmann.com/en/bmw-e90/1943377-new?product=SCM9XD1820R276 Efekt dźwiękowy pewnie mizerny?
  11. Witam ponownie. W moim e60 problem z pojedynczym szarpnięciem przy ruszaniu na zimnym po puszczeniu hamulca nadal występuje. Najlepsze jest to, że sąsiad kupił podobne auto i ma dokładnie to samo :D Stwierdzam, że chyba ten typ tak ma :wink: a tak poważnie to ponoć upgrade softu jest jedynym rozwiązaniem tej prawdopodobnie fabrycznej przypadłości..
  12. Kolega Roger nie podjął się naprawy sterownika do N47 (co innego M47). Zamówiłem nowy w ASO (został już zamontowany).
  13. Tak właśnie myślałem - zostaje chyba ASO. Zastanawia mnie tylko dlaczego wg. info na stronie, którą wkleiłem wyżej ten sterownik pasuje do E87 120d 177 M47 i N47 :roll:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.