Skocz do zawartości

m1s1u

Zarejestrowani
  • Postów

    12
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    F07 535d 2010, G05 30d 2019

Osiągnięcia m1s1u

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. a ja proponuje coś z amerykańskim rodowodem: GARMIN Dash Cam 46 (nowa wersja 47), lub Dash Cam 56 (nowa wersja 57) plusy: 1.cena ok 400 - 700 zł w zależności gdzie i na jakiej promocji kupiony i jaka wersja (u mnie Dash Cam 46 za 390 zł w Media Expert) 2. mały, prostokątny, be bajerów, nie rzuca się w oczy, zamontowany po prawej stronie za lusterkiem (niewidoczny dla kierowcy) 3. podłączenie we własnym zakresie bez ingerencji w bezpieczniki, system samochodu, przerabianie kabli, itp. - czas montażu ok 20 min - zasilanie poprowadzone od kamery pod obudową lusterka (nie trzeba demontować - kabel wciskamy delikatnie najlepiej plastikowym elementem pod obudowę lusterka), następnie prowadzimy pod podsufitką (nie trzeba demontować - kabel wciskamy delikatnie najlepiej plastikowym elementem pod podsufitkę w miejscu przy szybie), następnie za słupkiem bocznym (słupek należy zdemontować - przykręcony śrubą torx za zaślepką z logo airbag), następnie mamy 2 możliwości - albo za schowkiem pasażera, w obrębie filtra powietrza za wykładziną i do gniazda zapalniczki przy uchwytach na kubki (kabel prowadzimy pod klapką tak aby można było zamknąć klapkę i żeby kabel nie przeszkadzał jak ktoś lubi żeby klapka była zamknięta - da się - tak jest u mnie) albo druga opcja za schowkiem pasażera, na wcisk pod wykładziną w obrębie siedzenia pasażera i do gniazda zapalniczki z tyłu - oryginalny przewód z zestawu Garmin wystarczy w oby dwóch przypadkach. Przewód można tak poprowadzić że będzie widoczny jedynie przy gnieździe zapalniczki. 4. Gniazd zapalniczki i tak nie używam do innych akcesoriów, więc kamera jest na stałe wpięta do gniazda. 5. Po wejściu do samochodu rozpoczyna się włączenie kamery i automatyczne nagrywanie bez mojej ingerencji. Po wyjściu z samochodu kamera nagrywa jeszcze przez 1 min po odłączeniu zasilania w pojeździe. 6. Do kamery należy dokupić kartę SD - wybór pojemności i jakości karty - wg uznania - u mnie pracuje 64 Gb najwyższej klasy jakości SanDisk - cena ok 60 zł 7. O kamerze zapomniałem i w ogóle w nią nie ingeruje - to jest jedynie przydatne w przypadku zdarzeń 8. w kamerze wyłączyłem wszystkie formy powiadomień, informacji o fotoradarach, przekroczeń pasa itp - wszystkie udogodnienia ma X5 w ramach wyposażenia + apple carplay i aplikacje typu yanosik - kamera odpowiada tylko za ciągłe nagrywanie.
  2. G05 30d xDrive 2019 r. od nowości u mnie, aktualnie 51 000 km : 1. wadliwa ładowarka indukcyjna - każdy telefon umieszczony na ładowarce indukcyjnej bardzo się nagrzewa (objawem jest wyłączenie awaryjne telefonu w skutek przegrzania lub spowolnienie w działaniu) - sprawa zgłoszona do serwisu - serwis wymienił w ramach gwarancji ładowarkę na nową - w dalszym ciągu ładowarka jest wadliwa - nagrzewa ładujące się telefony - nie wiedzą co z tym zrobić, czyli nie robią nic i niby nie widzą problemu - twierdzą że nagrzewanie jest normalne !!! (telefon - IPHONE XS - ładując na domowej ładowarce indukcyjnej za 50 zł w ogóle się nie nagrzewa ...) 2. delikatne stuki dochodzące z okolic zawieszenia, przy powolnym toczeniu się samochodu, na kostce brukowej (na równych powierzchniach) - na początku myślałem że to wina jakiegoś sworznia, gumy, wahacza itp. - samochód był w serwisie kilkukrotnie - za każdym razem twierdzą że nic nie słyszą, że wszystko jest ok, a jak już 1 raz usłyszeli to stwierdzili że to pewnie klapa bagażnika jest źle wyregulowana i posmarowali gumy na których się wspiera, twierdząc że to na pewno to ... oczywiście problem w dalszym ciągu pozostaje nierozwiązany 3. odgłosy pochodzące z wnętrza pojazdu z tylnej części - najprawdopodobniej delikatnie na nierównościach trzeszczą zagłówki tylnej kanapy - strasznie jest to denerwujące - kilka razy sprawdzałem czy coś można poprawić - ale nie widać nic dziwnego - lub ja nie odgadłem skąd konkretnie mogą pochodzić te odgłosy 4. kamera cofania - mam wrażenie że nie podświetla prawidłowo obrazu w nocy - obraz jest bardzo ciemny, nieczytelny - mam porównanie z innymi modelami BMW - tam obraz w. nocy jest dużo jaśniejszy, a przy tym czytelny 5. nierówna praca silnika na P - tylko po włączeniu silnika i tylko na postoju - tak jakby silnik nie potrafił utrzymać równych obrotów zaraz po odpaleniu - silnik nie pracuje nierówno cały czas, ale tak jakby od czasu do czasu miał taki "skok" - objaw mija gdy silnik jest nagrzany i to na razie tyle :) lubię ten samochód, ale te usterki i zachowanie ASO w bagatelizowaniu problemów ...
  3. u mnie dokładnie tak samo - ASO BMW wymieniło ładowarkę - efekt żaden - dalej te same objawy - ponowna wizyta w ASO - stwierdzili że ładowarka pracuje poprawnie - tzn że po położeniu na ładowarkę telefonu zapala się led i rozpoczyna się ładowanie - a to że się nagrzewa to problem telefonu. Brak mi słów i brak mi czasu na kontynuację rozmów i zgłaszania ponownie problemu do ASO BMW. W AUDI A6 miałem ładowarkę indukcyjną, która nigdy nie nagrzewała telefonu - wszystko działało prawidłowo W X5 na dłuższej trasie telefon ładuje się kablem przez usb leżąc na uchwytach do kubków . . .
  4. m1s1u

    Rabaty na g05

    Po co kupować GAP przy zakupie samochodu z rabatem powyżej 20% ? Przecież to nie ma uzasadnienia. Przykład mojego X5 z 2019 roku. Cena auta katalog 485, cena po rabacie do najmu w BMW 360, ubezpieczenie w 1 roku wg wartości fakturowej czyli od 360, ubezpieczenie w 2 roku wg wartości z wyceny eurotax 327 utrzymane w stałej wartości w całym trwania 2 roku ubezpieczenia. Utrata wartości to 33 tysiące złotych. Przez cały 1 rok najmu więcej spłaciłem najmu niż auto straciło na wartości. Gdzie jest logika płacenia za GAP w przypadku najmu/leasingu auta z rabatem powyżej 20% ?
  5. polecam stronę zender.szczecin.pl sam u nich kupiłem rok temu komplet oryginalnych kół BMW do x5 G05 20" czarne z oponami Michelin. Pamiętam że w porównaniu do tych samych kół w konfiguratorze BMW różnica wynosiła ponad 7000 zł. Polecam.
  6. m1s1u

    G01 Apple CarPlay

    Czy ktoś zna sposób w jaki można dodać CarPlay do samochodu taniej niż w polskim sklepie Connected ? Słyszałem o takiej możliwości poprzez connected w UK. Ktoś już próbował takiego sposobu ? Ktoś ma inny pomysł ? Swoją droga to dziwne ze takie usługi są płatne ...
  7. jak oceniacie komfort podróżowania w X5 G05 w kwestii zawieszenia ? Moje odczucia są takie, że X5 przy praktycznie całym zakresie prędkości "podskakuje", źle wybiera nierówności, nawet na autostradzie czuć lekkie podskakiwanie - tak jakby pod kołami były pojedyncze kamyczki, czuć to nie tyle na kierownicy co "od podwozia". Pomyślałem że może to wina opon zimowych, ich wyważenia, ewentualnie uszkodzenia wewnętrznego opon (20' Michelin runflat), ale po zmianie całych kół dla testu na letnie (20' Bridgestone runflat) efekt jest identyczny - więc to nie opony. Nadmienię, że spodziewałem się wyższego komfortu po X5, zwłaszcza wyposażonego w zawieszenie pneumatyczne. Spostrzeżenia dotyczą X5 G05 z przebiegiem 10 000 km, od nowości u mnie, 30d, M-pakiet, pneumatyka. Serwis BMW - przejechali się samochodem i stwierdzili że tak ten model ma, tak powinno być, wszystko ok, brak stwierdzonych usterek.
  8. zawsze przy włączeniu aktywnego tempomatu z utrzymaniem pasa ruchu pojawia się komunikat "Zmiana zachowania wspomagania kierowcy", który jest strasznie irytujący i niepotrzebny. Serwis BMW nie ma jasnego wytłumaczenia z czym konkretnie jest związany komunikat. Co dziwne komunikat nie wyświetla się np będąc w Austrii i korzystając z tempomatu. BMW twierdzi, że komunikat powinien pojawiać się jedynie po przekroczeniu granicy państwa informując kierowcę o ewentualnej zmianie w poszczególnych dostępnych funkcjach w innym kraju. Ale ten komunikat pojawia się zawsze w Polsce przy włączeniu funkcji tempomatu na kierownicy. A jak u innych użytkowników ? Taka pojedyncza przypadłość, a może wszystkie tak mają ?
  9. Jak w tytule, telefon w etui po położeniu na ładowarce bardzo się nagrzewa, już po kilkunastu minutach. Ładowarka ładuje poprawnie. Co to za przypadłość ? Na ładowarce w domu wszystko w normie, nie ma mowy o nagrzewaniu . Ktoś ma taki problem ? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  10. Tak, auto stało na równym podłożu, najdziwniejsże wydaje się to, że czasami wszystko jest ok wypoziomowanie, a czasami jest różnica dochodząca do 1 cm. Nie wiem skąd się może brać. Może być to konsekwencją uszkodzonego czujnika poziomu zawieszenia ? Przy czym komp nic nie wykrywa odnośnie uszkodzeń.
  11. dzięki za info, tak też zostało zrobione, tzn poduszki zostały wymienione, ale mam wrażenie że po wymianie samochód jest delikatnie przechylony na prawą stronę, sprawdzałem wysokość do nadkola z tyłu i czasami jest ona identyczna po dwóch stronach, a czasami prawa strona jest niżej od lewej o jakieś 5 - 10 mm --> stąd pytanie o kalibracje układu. Z czego to może wynikać ? Czy jest jakaś opcja błędnego zamontowania poduszki ?
  12. witam, czy istnieje jakaś instrukcja serwisowa do prawidłowej wymiany poduszek nivo ? Czy jest jakaś procedura poziomowania samochodu po wymianie, czy samochód automatycznie to wykonuje ? Czy istnieje coś takiego jak kalibracja zawieszenia z nivo ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.