Skocz do zawartości

Enemy

Zarejestrowani
  • Postów

    29
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    F15

Osiągnięcia Enemy

  1. Drodzy Forumowicze, Mam problem zamykaniem szyby w lewych tylnych drzwiach. Możną ją bez problemu otworzyć ale nie ma szans żeby ją zamknąć. Co więcej, po pełnym otwarciu szyby, naciskając dalej przełącznik szyby w kierunku otwierania słychać klikanie przekaźnika, ale nie słychać go już jak ustawi się przełącznik na pozycję otwierania. Wygląda to jakby BDC ciągle myślało że szyba jest zamknięta. W przypadku pozostałych szyb, jak już się otworzą to przekaźniki nie klikają jak się dalej otwiera szybę. Nie da się również uruchomić inicjalizacji szyby w tych drzewiach. ISTA wyrzuca następujące błędy: 030101 Rear driver’s door power window: Close relay, no output voltage 030107 Rear driver’s door power window: Hall effect sensor faulty or line disconnection 030115 Rear driver’s door power window: Invalid characteristic curve, no normalisation 03011C Rear driver’s door power window: No initialisation of drive possible 030120 Rear driver’s door power window: system not normalised Sprawdziłem wiązkę, jest przejście na wszystkich żyłach od silniczka szyby po BDC. Sprawdzałem też dwa inne silniczki i ciągle jest to samo. Mam jeszcze jedną hipotezę. Samochód kupiłem uszkodzony, miał przejechaną lewą stronę. W tylnych lewych drzwiach była otwarta szyba ale z powodu wgniecionych drzewi była zakleszczona i nie dało się jej zamknąć. Pamiętam z jednego z moich poprzednich BMW, że FRM potrafił wyłączyć daną linię jeśli ilość sygnałów na danym module przekraczała dany limit i trzeba było to resetować. Może w tym przypadku jest podobnie? Ktoś probował zamykać to okno i zablokował BDC i teraz trzeba go wyzerować? Możliwe to? A może macie inne pomysły? Z góry dziękuję za pomoc.
  2. Witam, Chciałbym wykodować moduł ASD, żeby nie w ogóle pojawiał mi się w drzewku w ISTA. Jak to zrobić w E-sysie? Dziękuję za pomoc!
  3. no wlasnie ISTA wskazuje albo na zwarcie w silniczku, albo w module sterującycm DSC (błędy 480766, 480771 i 48092F). Silniczek sprawdziłem, dlatego kolejnym na liście jest DSC. Stąd było moje pytanie, czy jest jakiś sposób na reset pompy. Robiłem ten, który jest dostępny w ISTA, ale nic on nie daje.
  4. Witam, W moim samochodzie pojawił się komunikat o awarii hamulca postojowego i pali się żółta kontrolka hamulca ręcznego. Odczytane błędy wskazywały na awarię lewego silniczka przy tylnym kole lub zawarcie na wiązce. Wymiana silniczka nic nie dała, wiązka została sprawdzona przez podanie napiecia przez wtyczkę z pompy DSC. Czy to może być wina pompy? Jeśli tak, to jest jakiś sposób na jej diagnostykę/reset itp? Dziękuję za pomoc.
  5. Witam, W moim samochodzie pojawił się komunikat o awarii hamulca postojowego i pali się żółta kontrolka hamulca ręcznego. Odczytane błędy wskazywały na awarię lewego silniczka przy tylnym kole lub zawarcie na wiązce. Wymiana silniczka nic nie dała, wiązka została sprawdzona przez podanie napiecia przez wtyczkę z pompy DSC. Czy to może być wina pompy? Jeśli tak, to jest jakiś sposób na jej diagnostykę/reset itp? Dziękuję za pomoc.
  6. Witam, W moim samochodzie pojawił się komunikat o awarii hamulca postojowego i pali się żółta kontrolka hamulca ręcznego. Odczytane błędy wskazywały na awarię lewego silniczka przy tylnym kole lub zawarcie na wiązce. Wymiana silniczka nic nie dała, wiązka została sprawdzona przez podanie napiecia przez wtyczkę z pompy DSC. Czy to może być wina pompy? Jeśli tak, to jest jakiś sposób na jej diagnostykę/reset itp? Dziękuję za pomoc.
  7. Dzien Dobry, Szukam specjalisty od elektroniki BMW. Mam Countrymana F60 z silnikiem B47 2.0D z 2019 po wypadku. Samochod nie chce odpalic, poniewaz nie ma cisnienia paliwa. Chodzi o z zdiagnozowanie co jest ego przyczyną. Czy nie ma zasilania na pompie paliwa, czy może problem jest gdzieś indziej. Zapraszam do kontaktu na priv.
  8. Witam Forumowiczów, W moim BMW z silnikiem N13 pojawia się błąd zbyt niskiego ciśnienia paliwa, konkretnie 002BE9. Objaw polega na tym, ze przy dynamicznym przyspieszaniu w okolicy 4-5 tys obrotów odcina dopływ paliwa, samochód się dławi i pojawia się check engine. Pierwszy trop to była pompa wysokiego ciśnienia. Podmieniłem ją na inną sprawną razem z całym napędem od wałka i bez zmian. Wymieniłem też czujnik wysokiego ciśnienia na listwie wtryskowej oraz filtr paliwa baku - to również nie pomogło. Macie może pomysły co dalej? Może pompa w baku lub wtryski? Będę wdzięczny za pomoc i porady. Dziękuję i pozdrawiam!
  9. Witam, Mam nastepujące problemy z LINem. Otoz chcialem doposazyc samochod w podgrzewane fotele. Połączylem je zgodnie ze schematem, czyli zasilanie do skrzynki bezpiecznikow, masa do masy i przewod sterujący do BDC. Na schemacie obydwa fotele mają ten sam numer pinu w BDC, więc zagniotlem obydwa przewody w jednym konektorze. Dodalem opcje 494 do VO i zakodowalem BDC. ISTA pokazuje mi błąd "missing LIN". Jak wlaczam podgrzewanie to diody w przycisku zapalają się na sekundę i potem gasną. Jak sobie z tym poradzic? Samochód to MINI F57, ale jak rozumiem zasady są takie same, dlatego napisałem tutaj, bo sekcji dla Mini nie ma:) Dziękuję za pomoc!
  10. W moim MINI F56 z 2016 roku planuję zmienić tylne lampy ze zwykłych żarówkowych na te z LEDowym pierścieniem. Aktulanie w lampie mam 5 przewodów: masę, swiatlo cofania, kierunkowskaz, oraz dwie zarówki które pełnią podwójną funkcję świateł mijania i stopów (po nacisnięciu pedalu hamulca rosnie w nich napiecie). W nowych lampach jest dokladnie taki sam wklad z zarowkami. We wtyczce jest miejsce na dodatkowy pin, ktory zapewne zasila pierscien LED. Po podpieciu nowych lamp zarowki dalej mają podwojną funkcje i co jest logiczne pierscien LED nie działa. Myślę, że muszę przekodować działanie aktualnych przewodów, zeby podawały napięcie tylko kiedy hamuję i dodać dodatkowy przewód do pierscienia LED i odpowiednio go zakodowac. Jak to to zrobić w E-sysie? Dodam tylko, ze dodawanie opcji lamp ledowych do VO raczej nie wchodzi w grę ponieważ lampy przednie są halogenowe, poza tym w VINach innych MINI, ktore mają z przodu halogeny i z tyłu LEDy nie ma opcji świateł LEDowych, co mnie prowadzi do wniosku, że muszę zmodyfikować mapowanie świateł. Czy ktoś może mi w tym pomóc? Dziękuję!
  11. Witam, czy mógłbym prosić o ten link? Dziękuje,
  12. Witam, czy udało się rozwiązać ten problem? Jeśli tak to będę wdzięczny za informację w jaki sposób.
  13. Koledzy, mam problem z moim 320i N43. Samochód dławił się przy mocnym przyspieszaniu na wysokich biegach, dzis zapalil sie check engine. Po podpieciu INPY odczytałem następujące błędy: Wyglada na to, ze to cewka na pierwszym cylindrze, ale czy inne bledy nie sugerują jakiegos innego problemu. Mam na mysli szczegolnie U1130, P15AO, P0313. Pozostale to wina slabego akumulatora, poniewaz samochod stal dluzszy czas niejeżdżony. Będę wdzieczny za Wasze sugestie. Dziękuję.
  14. Enemy

    E90 felgi ET

    Dzieki! Na pewno jest dobra informacja, aczkolwiek nie mam pewnosci czy blotniki przednie maja taki sam profil w E93 jak i w E90. No i ciekawe czy jeden cal srednicy nie robi roznicy.
  15. Enemy

    E90 felgi ET

    Dziekuje:) Najchetniej kupilbym 18x8 ET20, ale nie udalo mi sie nigdzie znalezc jednoznacznego powierdzenia ze z przodu sie zmieszcza. Czy ktos ma moze takie doswiadczenia i moze sie nimi podzielic?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.