Skocz do zawartości

methooD

Zarejestrowani
  • Postów

    25
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e36 316i 1997

Osiągnięcia methooD

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Siema ! Posiadam E36 po swapie na m54b30. Przygotowuję ją do amatorskiego driftu i z racji, że zaczynam coś upalać na torze, dużo ludzi poleciło mi założenie wskaźnika temperatury oleju. Dowiedziałem się, że w m54 najłatwiej jest wpiąć się w podstawie filtra oleju, ponieważ oryginalnie są tam dodatkowe zaślepione otwory. Tak wygląda zdemontowana podstawa filtra: Domyślam się, że chodzi o te duże śruby Torx, tylko teraz pytanie w który otwór lepiej się wpiąć górny, czy dolny. Wiem też, że w tym silniku oryginalnie montowany jest czujnik temperatury oleju i pomyślałem, że w e36 może być on nie potrzebny i mógłbym go zastąpić tym dodatkowym do wskaźnika, czy nie będzie w tym momencie problemów z komputerem ? Może ktoś przerabiał już ten temat i ma jakieś cenne wskazówki ? :|
  2. methooD

    ABS wariuje

    :search: :search: :search: :search: :search: :search: Witajcie. Nie dawno zakupiłem swoją pierwszą w życiu piątkę. Niestety borykam się od początku z układem ABS/ASC. W momencie kupna (marzec br.) były już problemy tzn ABS włączał się non stop przy mniejszych prędkościach, poniżej ~50km/h słychać i czuć go pod nogą cały czas, nawet przy minimalnym hamowaniu. Po około tygodniu jeżdżenia zapaliły się kontrolki od ABS oraz trakcji i aż do nie dawna system po prostu nie działał ale był też spokój przy hamowaniu. Ostatnio zmieniłem jednak lewą przednią piastę, ponieważ łożysko zaczęło się odzywać, a mój kumpel podarował mi używaną ze sprawnym łożyskiem. Od tej wymiany dość często zdarza się, że podczas odpalenia błędy nie świecą się ale znów jest problem z włączającym się bez powodu ABSem. Dodam że czasem zdarzy się, że przejadę tak 100 m i błędy się zapalają, a czasem mogę jeździć tak pół dnia i non stop "kopie" mi po bucie przy hamowaniu. Jakieś pomysły od czego zacząć ? Czy takie objawy mogą również wskazywać na uszkodzony sterownik czy to odpada ?
  3. Cześć ! Jestem posiadaczem e36 coupe z 97r i cała buda jest w naprawdę ładnym stanie oprócz tylnych miejsc na oryginalny lewarek. Z prawej strony sytuacja nie jest jeszcze tragiczna, chociaż rdza zaczyna już wychodzić dość poważnie w miejscu "korka" od progu, z lewej strony natomiast ostatnio stała się tragedia, oryginalny lewarek wszedł w "górę" progu. Wygląda to tak: Chciałbym to zrobić porządnie ponieważ wiążę z tym samochodem dłuższą przyszłość. Progi od dołu nie wyglądają źle, da się normalnie podnieść zwykłym podnośnikiem, przód również jest dobry. Proszę o rady na co zwrócić uwagę i podpowiedź co zrobić z tym "wyciągnietym" elementem. Samochód oczywiście będę oddawać do blacharza ale chciałbym mieć pojęcie jak to powinno być fachowo zrobione. :mad2:
  4. viewtopic.php?f=68&t=120678 PS. Zbieżność Witam, mam takie pytanie. Moja e36 qp przeszła wymianę wszystkich tulejek w tylnych wahaczach i założyłem dzisiaj gwint na tył. Gwint jest to klasyczna sprężyna z regulacją z pojedynczą nakrętką "od góry". Regulacje przed wrzuceniem na auto ustawiłem równiutko. Po złożeniu wszystkiego kiedy opuściłem samochód okazało się, że prawa strona jest około 0,5-1cm niżej. Jutro jadę na geometrie, a wiem, że powinno to być ustawione przed tym więc teraz pytanie czy ta różnica może być spowodowana brakiem geometrii, ponieważ ściągałem oba wahacze, czy może nie powinienem się sugerować według regulacji gwintu, a ustawić tak żeby było równo i dopiero pojechać na geometrie ? :?
  5. Cześć aktualnie jestem przed swapem w mojej e36 Coupe. Przy okazji wyciągania silnika postanowiłem oczywiście odświeżyć komorę. I tu pojawia się pytanie. Jaki kolor wybrać ? Może macie jakieś propozycje co wyglądałoby schludnie i oryginalnie. Dodam, że samochód jest w ciemnym kolorze, dokładniej Madeiraviolett. Nie mam kompletnie doświadczenia w tych sprawach i zastanawiam się choćby czy jest sens wybierać jakiś metalik czy raczej malować zwykłą farbą akrylową. Dodam, że zabieg będę przeprowadzać sam, dysponuję sprężarką, pistolet mam zamiar wypożyczyć. Czekam na ciekawe propozycję i cenne wskazówki dotyczące samego wykonania.
  6. Witam, Nigdzie nie mogłem znaleźć odpowiedzi na moje pytanie. Czy w e36 były montowane fotele z pamięcią ? Pytam, ponieważ nie długo chcę wrzucić do siebie sporty i jeśli były, chciałbym dorwać właśnie elektryczne, z pamięcią.
  7. Łożyska spróbuję w takim razie uratować. Tuleje dam nowe bo te i tak sa tak zapieczone ze rozpadaja sie przy demontażu. Zastanawiam się teraz jednak nas kompletem poliuretanowych. Ma ktoś jakieś doświadczenia z tym ? Od jakich pieniędzy zaczynają sie te "warte uwagi" i jak z trwałością takiego czegoś ?
  8. Ostatecznie chyba zdecyduję się na piaskowanie i malowanie proszkowe. Czy po usunięciu te tuleje które nie były zużyte już wcześniej nadają się do ponownego montażu czy lepiej już założyć komplet nowych ? Jak sprawa wygląda z łożyskami, domyślam się że też należy je usunąć ale czy takie łożyska można montować spowrotem ?
  9. Witajcie, właśnie zakupiłem konwersję hamulców na tył do mojej e36. Wszystko to leżało przez jakiś czas poza samochodem więc wygląda to jak wygląda. Ponieważ e36 traktuję jako projekt na lata, wiem też nie nie będę nią jeździć zimą postanowiłem przed założeniem wszystkiego na samochód pomalować i zabezpieczyć wszytko aby wyglądało ładnie i nie rdzewiało dalej. Poniżej wrzucam zdjęcia jak temat wygląda. Nigdy wcześniej nie miałem do czynienia z renowacją elementów zawieszenia, więc prosiłbym o porady jak to dobrze zrobić (do jakiego stanu powinienem rozebrać całość, jak dobrze przygotować poszczególne elementy no i czym to wszystko pomalować) https://drive.google.com/open?id=0B-UpToxS89uLbko0UW1xR19FcVE https://drive.google.com/open?id=0B-UpToxS89uLUGJZY0l5Tm1WVTA https://drive.google.com/open?id=0B-UpToxS89uLN3ZxSElyUHVzRXM https://drive.google.com/open?id=0B-UpToxS89uLdHZlbkVVdjhnT0k
  10. Problem rozwiązany, wymiana świec załatwiła sprawę. Dzięki za rady. Pozdrawiam
  11. Okej, przed chwilą wykręciłem stare świece, dopiero jutro wsadzę nowe więc na efekty po przejażdżce poczekamy. Wrzucam zdjęcia jak wyglądają stare, może da radę ocenić czy powodem mogły być właśnie świece ; :wink: ? P.S Jak widać na 1 cylindrze był lekki przedmuch, no a z 2 waliło już nieźle. P.S Jak oceniacie ich stan ? http://s5.ifotos.pl/mini/201602251_seqaxhx.jpg http://s2.ifotos.pl/mini/201602251_seqaxnq.jpg http://s10.ifotos.pl/mini/201602251_seqaxwa.jpg A tutaj już nowe czekają na wkręcenie :cool2: http://s5.ifotos.pl/mini/201602251_seqaxsr.jpg
  12. Oki zrobię jak mówisz. Na allegro znalazłem po 13zł sztuka to zbytnio się nie wykosztuję :cool2:
  13. W sumie rzeczywiście, myślałem o wymianie wszystkich + przewody ale na przyszłą zimę planuje swap to raczej nie warto w ten silnik niepotrzebnie inwestować :roll:
  14. Czy świece NGK BKR6EK będą dobre ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.