Skocz do zawartości

Mrozu23

Zarejestrowani
  • Postów

    41
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Mrozu23

  • Urodziny 16.08.1986

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    X3 F25 xDrive 35i 2012r
  • Lokalizacja
    Kielce

Osiągnięcia Mrozu23

  1. Mówimy o silniku N55B30 306KM? Bo jak tak to chyba miałeś jakąś bardzo szczęśliwą wersję, albo posiadasz ponadprzeciętne umiejętności eko-drivingu 🙂 Mieszkam w Kielcach, gdzie nie ma jakichś nie wiadomo jakich korków. Jeżdżę raczej spokojnie. Jadąc do pracy 6km po mieście w jedną stronę komputer pokazuje mi 16-17 litrów z odcinka. W zimę bardziej 18. I to taka jazda od świateł do świateł nie przekraczając 50-60km/h. W trasie w pojedynkę + niewielki bagaż, 140km/h na tempomacie 12,5litra. Jedyna sytuacja gdzie zbliżyłem się do spalania około 11 to trasa nie przekraczając 90km/h. Wskazania z komputera, tak jak u Ciebie, pokrywają się ze wskazaniami z dystrybutora. No może bardziej +-0,5L niż 0,2L. Średnie spalanie 50/50 trasa/miasto wychodzi mi 14,5-15L. I nie jeden post widziałem nawet na tym forum gdzie użytkownicy bujali się od serwisu do serwisu i od ASO do ASO bo myśleli, że coś jest nie tak z silnikiem bo tyle pali, ale on po prostu tyle pali 😄 Też byłem zaskoczony na początku spalaniem i zrobiłem pełną diagnostykę od sprawdzenia wtrysków przez turbo i milion innych rzeczy i nie stwierdzono żadnych nieprawidłowości także nie mam pojęcia jak Ci się udało uzyskać 12L średniego spalania i to jeżdżąc po Warszawie. A co do czasu zwrotu to ja to obliczyłem tak: 15L PB x 6,8zł to około 100zł/100km a na LPG: 12L x 2,8zł = 33,60zł + 4,5L PB x 6,8zł = 30,60zł w sumie 64,20zł Więc oszczędzasz nie 15-20zł tylko 36zł. No i wiadomo. Jak ktoś robi 500km/miesiąc to LPG nie ma sensu. Ja robię bardziej 1500km więc miesięcznie mam 540zł w kieszeni. Po około roku instalacja się zwraca. Jeśli ktoś jeździ głownie po mieście zwróci się jeszcze szybciej. I co najważniejsze nie jadę z jednym okiem na ekonomizerze żeby nie zostawić fortuny na stacji paliw tylko jadę tak jak mam aktualnie ochotę 🙂 Ja LPG polecam, ale nikogo nie namawiam. Każdy sam powinien ocenić czy mu się to opłaca czy nie.
  2. Nie rozmyślaj tylko montuj 🙂 Przy obecnych cenach paliwa po niecałym roku się zwróci. Moja do tej pory działa bezawaryjnie. Zrobiłem jakieś 6 tysięcy kilometrów. W taką pogodę jak teraz (około 15-20 stopni) przełącza się na gaz dosłownie po przejechaniu 200 metrów. Jedyny minus to fakt, że X3 nie ma zbyt bogatego bagażnika, a po podniesieniu podłogi jest znacznie gorzej. Roletę bagażnika zdemontowałem zupełnie bo nic się pod nią i tak już nie mieściło. W codziennej jeździe nie jest to jakiś duży problem, ale planując wakacje na pewno będę potrzebował zamontować box na dachu. Jak masz jakieś pytania to pisz.
  3. Czyli pewnie takie spalanie zostanie 🙂 To też fakt, że osiągnąć spalanie rzędu 20 litrów PB w tym silniku to jest żaden problem 🙂
  4. Aktualizacja odnośnie spalania. Nie wiem jak koledze Chmielo, ale u mnie średnia z ostatniego zbiornika (330km) wyszła 12 litrów LPG + 4,5 benzyny/100km. Cykl mieszany z przewagą trasy. Jadę niebawem na regulację po pierwszym tysiącu kilometrów. Zobaczymy czy uda się ograniczyć spalanie PB bo wychodzi sporo.
  5. Ja płaciłem 7400zł. Butla jest pod podłogą ale trzeba niestety podnieść podłogę do góry o jakieś 10cm. W butle wchodzi 43 litry. Modyfikacja podłogi jest w cenie. Nawet estetycznie jest to zrobione, ale przestrzeni niestety sporo się traci. Można ewentualnie zamontować mniejszą butlę w którą wchodzi 30 litrów i jest o jakieś 4 cm niższa.
  6. Hehe no dokładnie dla mnie 🙂 Prosiłem żeby zrobili bo nie wiedziałem jak z tą podłogą to będzie wyglądało 🙂
  7. Dzięki za namiar. Robili już takie X3. Już się umówiłem na instalacje 🙂 Dam znać jak działa jak zamontują.
  8. Jeśli możesz to podeślij namiary. Nie zależy mi na czasie tylko na tym żeby to ktoś dobrze zrobił 🙂 Zafi dzięki za linki. Od Abarta już mam ofertę i faktycznie nie widzą problemu w montażu LPG, ale mam do nich pół Polski do przejechania 😕 Zapytam jeszcze w pozostałych które przesłałeś.
  9. Witajcie. Jest już co prawda post na ten temat, ale stary i może się coś zmieniło. Czy da się zamontować do N55B30 306KM lpg? Widziałem, że niektórym się udało, a obdzwoniłem już prawie całe Kielce i okolice jeśli chodzi o zakłady montujące LPG i głownie mam opinie, że nie da się w ogóle założyć. Inni twierdzą, że się da, ale zaraz wtryski padną. Znalazłem tylko jeden zakład który chciał się tego podjąć i zapewniali, że będzie to działać jak powinno, ale koszt instalacji 10 000zł. Udało się komuś z Was zamontować LPG do tego silnika i macie jakiś sprawdzony warsztat?
  10. Cześć. Dołożyłem dostęp bezkluczykowy do F11 z 2012r. Znalezienie informacji w internecie jak to zrobić jest bardzo trudne więc postanowiłem zebrać wszystkie informację do kupy i się nimi podzielić. Może komuś się przyda :) Nie bardzo wiem jak dodawać zdjęcia tutaj więc wszystko jest w pliku pdf. https://drive.google.com/file/d/14yreYYwKufLtsF0Al2YZlGY92y7UwKiF/view?usp=sharing
  11. No dobra. Dołożyłem do auta comfort Access ale nadal nie działa :) Cos muszę dokodowac oprócz S322? Cas oczywiście wymieniony i dopisany do auta. Edit: no dobra jednak działa ale tak co 20-30 naciśnięcie. Otwieranie klapy z przycisku nad rejestracja jak jest zamknięte auto podobnie. Czasami otworzy się za pierwszym razem, czasem za piątym, a czasem za piętnastym :( Macie pomysł co to może być? Błędów w kompie brak. Edit 2: Rozwiązane. Problemem było to, że anteny te które są w bagażniku przykręciłem bezpośrednio do karoserii. Dołożyłem plastikowe koszyczki pod nie i wszystko działa jak złoto :)
  12. Cześć. Dołożyłem elektryczną klapę do F11 z 2012r. Przycisk w klapie w wersji z zamykaniem klapy i zamykaniem całego auta: Kodowanie klapy już zrobione, ale mam problem z drugim przyciskiem tzn. nie mogę zamknąć nim auta. Podłączyłem go do modułu CAS, ale nie wiem co trzeba w nim zakodować żeby działał. Ktoś może przerabiał ten temat?
  13. W sumie dobry pomysł. Wyciągnę oba i je podmienię zobaczę czy problem przejdzie na prawą lampe :cool2:
  14. Panowie posiadam E91 2011r ze skrętnymi lampami i mam problem z lewą, a mianowicie. Przełącznik świateł mam ustawiony na auto. Jak tylko się ściemni czy wjadę do garażu światła przełączają się na xenony tak jak powinny, poziomują się po czym lewa lampa lekko opuszcza się w dół i na maxa skręca w lewo. Jak skręcam kierownice w prawo to widać, że lewa soczewka też skręca w prawo, ale nawet przy maksymalnym skręcie nie świeci nawet blisko środka. Cały czas oświetla lewe pobocze. Prawa lampa działa bez zarzutu. Jeśli przełączę światła z auto na włączone (pokrętło w prawo) To obie lampy świecą na wprost i jest ok ale nie skręcają razem z autem. Byłem już u paru mechaników, ale nie bardzo się chcą podjąć naprawy. Wyciągnąłem lampę z auta żeby do niej zajrzeć czy coś się nie poluzowało lub kostka nie styka, ale w środku wszystko wygląda jak nowe nawet nie zakurzone. Macie jakiś pomysł dlaczego tak się dzieje? Co sprawdzić? Dodam, że komputer nie pokazuje żadnych błędów. A... nie wiem czy to ważne, ale jeśli silnik nie jest odpalony, a światła są ustawione na auto to świecą dobrze. Jak tylko odpalę silnik lewa lampa ucieka w lewo.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.