Skocz do zawartości

Shymek

Zarejestrowani
  • Postów

    28
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E61 530D 2005

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Shymek

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Absolutnie nie mam nic przeciwko. Problem ze zdjęciami polega na tym, że są one w dużym rozmiarze, przez co dość szybko kończy się dostępny na serwerze transfer.
  2. Czy coś się wyjaśniło? Jestem ciekawy w czym tkwił problem.
  3. Pozwolę sobie napisać jakie wnioski wyciągnąłem po kilku naprawach. Jak napisałem we wcześniejszych postach miałem uszkodzone termostaty i sterownik świec. Po ich wymianie korekty znacząco się poprawiły i nie przekraczają +/- 1. Niedogrzany silnik wymuszał wyższe dawki paliwa, a błędy w ECU uniemożliwiały wypalanie DPF, co wykończyło turbinę. Nadal mam jeszcze drobne problemy z płynnością obrotów i mocą, ale prawdopodobnie mam wadliwą przepływkę. W inpie w zakładce oczekiwane/aktualne mam chwilami duży rozstrzał między aktualnym odczytem, a tym oczekiwanym przez ECU. Po przygazowaniu wszystko wraca do normy. Niestety widzę też, że mam dość niskie ciśnienie doładowania i zastanawiam się, czy DPF nadal nie jest przytkany. Tak czy inaczej będę nadal na bieżąco informował o przebiegu moich działań.
  4. Shymek

    dziwne buczenie

    Proponuję poczytać o uszkodzonych konwerterach. Wydaje mi się, że tu może tkwić problem.
  5. Używka to strata pieniędzy. Wymieniałem u siebie ostatnio na zamiennik z dwuletnią gwarancją i póki co jest ok. Czy to dobry wybór? To się okaże za kilka tysięcy kilometrów. Niestety wszelkie zamienniki w zawieszeniu BMW szybko się mszczą. Wymiana jest prosta i wygląda tak jak opisał kolega powyżej. Lewarek, zdjęcie koła i przekręcenie poduszki o 90 stopni. Potem odkręcenie przewodu i odwrotna procedura. Przy odrobinie wprawy w mechanice 30 minut w zupełności wystarczy.
  6. Jako że od pewnego czasu borykałem się z problemem stukania i rzężenia w czasie kręcenia kierownicą postanowiłem nieco zgłębić temat i podzielić się spostrzeżeniami. Nieprzyjemne dźwięki i uczucie przeskakiwania kierownicy pojawiały się u mnie od dłuższego już czasu. Podejrzenia padły na przekładnię kierowniczą i "szczęśliwie" miałem niewielką stłuczkę, w której ucierpiało koło, więc przekładnię udało się wymienić bezgotówkowo w salonie. Na jakiś czas objawy zniknęły, ale po 2 miesiącach znów zacząłem odczuwać podobne przeskoki i stuki. Pojechałem do salonu z reklamacją, a po przejażdżce mechanik stwierdził, że to typowe w tym modelu i wystarczy specjalnym smarem BMW nasmarować "pewną tuleję przy wielowpuście". Cena usługi 600zł. Uprzejmie podziękowałem i postanowiłem zrobić to samemu. Winny okazał się uszczelniacz w grodzi przez który przechodzi kolumna kierownicza. Wystarczyła odrobina smaru na bazie teflonu i zapomniałem o problemie. Przy okazji przesmarowałem także "białym smarem" krzyżaki na kolumnie. A teraz krok po kroku: Na naprawę trzeba zarezerwować ok 30 minut. Będziemy potrzebowali wkrętaka krzyżowego, szmatki i smaru w sprayu. Musimy zdjąć osłonę kolumny kierowniczej. 1. W tym celu wykręcam dwa wkręty pod schowkiem z lewej strony kierownicy http://images66.fotosik.pl/903/2d88f8e42e458b2f.jpg 2. Drugi wkręt na prawo od kierownicy http://images70.fotosik.pl/902/c8498ff1d35d3464.jpg 3. Trzeci nad pedałem gazu http://images67.fotosik.pl/903/d4bd71d110d67bd4.jpg 4. Czwarty jest ukryty pod welurową wstawką na konsoli środkowej. Żeby się do niego dostać trzeba tą wstawkę dość mocno przesunąć ku tyłowi. http://images70.fotosik.pl/902/f7d6e93dfb744268.jpg 5. Teraz trzeba jeszcze odhaczyć metalową zapadkę za hamulcem http://images66.fotosik.pl/903/3670118928fd4997.jpg 6. Odpinamy kawałek materiału znajdujący się pod kierownicą i wyciągamy całą osłonę http://images67.fotosik.pl/903/9caeb995cc5b3aa8.jpg http://images67.fotosik.pl/903/e4e92199e90fa60f.jpg http://images66.fotosik.pl/903/0ca6db1e382e0d35.jpg Naszym oczom ukaże się cała kolumna kierownicza, a nas najbardziej będzie interesował zielony uszczelniacz znajdujący się w ścianie grodziowej. http://images66.fotosik.pl/903/07aee2c9403975db.jpg Od wewnętrznej strona pokryłem go smarem teflonowym i wszystkie stuki i przeskoki kierownicy zniknęły momentalnie. Jako że miałem już na widoku górny krzyżak przekładni, jego także lekko nasmarowałem przy pomocy białego gęstego smaru w sprayu http://images70.fotosik.pl/902/16233391b8044b33.jpg Oczywiście nie mogę dać gwarancji, że wszelkie niepokojące objawy na kole kierowniczym są spowodowane tarciem elementów kolumny, ale po wykluczeniu innych przypadłości warto się tym zainteresować, żeby nie oddawać kilkuset złotych za 30 minut prostej roboty.
  7. Cieszę się, że mogłem pomóc :cool2:
  8. Shymek

    E61 Roleta bagażnika

    A kiedykolwiek sama wracała na swoje miejsce? Ja mam 2005 i oczywiście sama się unosi, ale opuszczanie jest "manualne" ;)
  9. Ja też bym się nie zastanawiał. Jeśli nie będzie Ci się podobało, to po naprawach i konserwacji sprzedasz z zyskiem.
  10. To się dogadaliśmy :) Tak czy inaczej jeśli nie ma sygnału z zamka, że się zatrzasnął, to nie działa wycieraczka, nie otwiera się szyba i świeci się lampka na wewnętrznej powierzchni klapy :) Co ciekawe wcale nie ma cały czas komunikatu o otwartej klapie, a przynajmniej u mnie pojawiał się tylko na dziurach. Może komuś to pomoże :)
  11. Dociąganie zamka da się rozebrać i można ten mikro styk sprawdzić, ale ja bym proponował odpiąć wtyczkę od silniczka rygla i podłączyć napięcie, żeby sprawdzić czy będzie się obracać. Informacja o tym, czy klapa jest zamknięta idzie z zamka w klapie, a nie z rygla. Wspomniany styk rygla daje tylko sygnał, że rygiel się obrócił i ma się zatrzymać.
  12. Czyszczony był stosunkowo niedawno, ale przed wymianą turbiny, więc chyba faktycznie warto do niej zajrzeć. Przeczyszczę go przy wymianie termostatu.
  13. Dziś postanowiłem trochę posiedzieć z kablem i na postoju nagrzać silnik na tyle na ile to możliwe na wolnych obrotach. Gry złapał ok 80 stopni, czyli maks co jest w stanie osiągnąć z walniętym termostatem, zaobserwowałem wysoki odczyt z przepływki względem wartości przewidywanej. Po przegazowaniu odczyty zrównały się. Do tego dość znacząco poprawiły się korekty wtryskiwaczy. Nie jest jeszcze idealnie, ale wygląda lepiej, a silnik pracuje równiej. Niestety nadal pojawia się błąd czujnika temperatury DPF. Poniżej zrzuty z INPY: http://images67.fotosik.pl/881/77de411ce6bf9a28.jpg Złe odczyty przepływki http://images69.fotosik.pl/880/b553408cb4afad5d.jpg Przepływka po przegazowaniu http://images66.fotosik.pl/881/b4266b404e92b18a.jpg korekty Dodam też, że kultura pracy silnika zdecydowanie się poprawiła.
  14. Problem rozwiązany? Jestem ciekawy czy potwierdziła się typowa usterka 60-tek
  15. I rozbierałeś prowadnice przewodów? Sprawdzałeś tak jak pisałem czy rygiel w podłodze bagażnika się obraca?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.