Skocz do zawartości

Melkior

Zarejestrowani
  • Postów

    14
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E60

Osiągnięcia Melkior

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Odpowiem sam sobie, bo jest nieoczywisty postęp. Z racji tego że jest gorąco i nie mam gdzie w chłodzie pogrzebać sobie w aucie rozbebeszyłem samochód i tak przez 2 dni jeździłem z kablami na wierzchu i radiem nawet nie przykręconym. I o dziwo radio zaczęło działać i prawie się nie wieszało. Co skierowało mnie do myślenia że może ono się tylko zwyczajnie grzeje a wiatrak w ogóle się nie załącza. Więc na szybko podpiąłem stary wiatrak od chłodzenia kieszeni dla dysku twardego do zasilania wzmacniacza/anteny i wszystko ładnie działa - wiatrak startuje przy otwarciu drzwi, wyłącza się minutę po zamknięciu. Muszę teraz kupić jakiś zastępczy wiatrak i podłączyć go porządnie (a nie na trytytkę jak teraz :) ). Próbowałem pomierzyć stary wiatrak, ale w moim radiu MASK ciężko się dostać do punktów gdzie można go pomierzyć bez rozbierania radia. Wyszło mi że dostaje napięcie 1.2v, czyli malutko (chyba że zły pin patrzyłem). W każdym razie ciężko się operuje z tyłu radia kiedy jest podłączone do auta. To jest zwykły wiatrak ze sterowaniem PWM? Jakim modelem można go zastąpić?
  2. Podłączę się pod temat. Mam E60 z 2004. Radio business. Od kilku lat mam znany problem z resetującym się idrive. Sprawdzałem w inpie i temperatury dla MASK wyglądają tak: FOT: 42 MOD 4020: 52-64 Wzmacniacz: 36 Wiatrak na radiu się nie włącza. Dodatkowo ciekawostka - tylny lewy głośnik nie gra. Wyciszanie obu tylnych nie pomaga na zawieszanie się. Jak ustawię głośność nisko, to wszystko ładnie działa. Teraz pytanie co z tym zrobić? Nie chcę na ślepo regenerować radia, zwłaszcza że to może być np popsuty wzmacniacz. Myślałem że to wina wiatraka na radiu, ale to nie to. Próbowałem zewnętrznym chłodzeniem pomóc radiu ale bez skutku. Ew kto pomiędzy Łodzią a Warszawą mi to zdiagnozuje i naprawi bez zgadywania i naciągania na koszty? W Żyrardowie nikt z elektryków się nie chce dotykać do BMW. Od biedy mogę się sam pobawić, jakby to miały być tylko zimne luty, tylko skąd mieć pewność co pada? W inpie jest też błąd "E18D Wake Up Device tried to wake up network 3-times without success. (Error_WakeUp_Failed)." chociaż to niewiele pomaga.
  3. Na razie jeżdżę bez przekaźnika od ogrzewania szyby. Dzisiaj zmierzyłem pobór i był 0.05A czyli jest ok. Wcześniej sprawdzałem bezpieczniki od klimatyzacji ale ich wyciąganie nic nie dawało. Z jakiegoś powodu teraz auto usypia się bez problemów.
  4. B058655 Przekaźnik wyciągnąłem, więc jest wymienny. Nie wiem tylko czy to w ogóle się zdarza żeby przekaźnik zawsze się załączał? Wszędzie gdzie czytam to ludziom nie chce się co najwyżej włączyć. Jak to nie on, to pewnie mam gdzieś zwarcie i przekaźnik dostaje napięcie niezależnie od tego czy kluczyk jest przekręcony albo czy włącznik ogrzewania jest włączony. Ale to pewnie trzeba będzie pomierzyć. O mierzeniu napięcia na bezpieczniku nie słyszałem. Fajna rzecz - dzięki, pobawię się i w ten sposób.
  5. Już wyciągnąłem. Pobór prądu spada z 16A do 0.25A. Czyli nadal za dużo ale bez porównania lepiej. Czekałem z 30 minut, ale dalej nie spadło. Już jakiś czas odpinam klemę jak nie jeżdżę, więc aku nie padnie, ale chciałem się z tym wreszcie rozprawić ostatecznie. Tylko elektrycy do których dzwonię nie chcą się dotykać do E60, albo mają stawkę 300 zł/h - to się w końcu zebrałem i sprawdzam sam co mogę :) . Do naprawy mam też znany w tym modelu problem z resetującym się radiem, ale wszystko po kolei.
  6. Mam wiecznie włączone ogrzewanie tylnej szyby co rozładowuje mi akumulator. Przekaźnik (pewnie właśnie ten od szyby) włącza się zawsze jak podepnę klemę. Czy może to być wina przekaźnika? O co tu może chodzić?
  7. Melkior

    Mazowieckie

    Ten polecany wyżej ma też negatywne komentarze, chociaż nawet jak ktoś już kiedyś polecał sprawdzony serwis to na gorsze się pewnie nie zmienił. Może napisz w jakich rejonach ma być - w końcu mazowieckie jest spore.
  8. Melkior

    Mazowieckie

    Ja to rozumiem. Tylko tam gdzie do tej pory byłem nie zajmują się rozbieraniem, albo boją się do tego dotknąć pewnie z braku doświadczenia. Dlatego tu pytam czy może ktoś zna miejsce gdzie potrafią to zrobić, zamiast się dopiero uczyć na moim aucie. Samochód już taki kupiłem, więc nie wiem co tam się działo wcześniej.
  9. Melkior

    Mazowieckie

    @grizzli: A dadząradę z takim problemem z klimą jak opisałem wyżej? Czy tak jak wszędzie - potrafią tylko popsikać i zgarnąć kasę?
  10. Melkior

    Mazowieckie

    Co do felg to wielu ludzi poleca tego ludka: Żyrardów, ul.Wawelska 10a. Nr tel 502279277. Ja jeszcze nie byłem, ale znam same dobre opinie. W internecie też o nim piszą. Tylko to ok. 50 km od Warszawy.
  11. Melkior

    Mazowieckie

    Witam Może ktoś polecić specjalistę od odgrzybiania klimatyzacji E60? Najlepiej by było na zachód od Warszawy :D . Najbardziej śmierdzi jak wyłączę klimę. Filtry wymienione, pryskałem najpierw Wurthem - po poru dniach zapach wrócił. Później byłem u ludka od klimatyzacji który mi popryskał czymś innym, ale skutek ten sam :( . Może odpływ niespecjalnie działa, albo już nie wiem co to jeszcze może być. Potrzebuję kogoś kto to zdiagnozuje i naprawi bez wymiany połowy rzeczy niepotrzebnie.
  12. Dzięki - też właśnie znalazłem tą część. Tylko nadal nie jestem pewny - ktoś praktykował taką wymianę i może potwierdzić że tak się da zrobić? Czy są może jakieś inne przeciwwskazania przez co cała operacja miała by niewiele sensu?
  13. Witam Widziałem tylko podobny temat dla E39, ale może w E60 jest inaczej. Mój mechanik stwierdził, że kiedyś dobrze było by wymienić jeden z elementów zawieszenia, tylko że podobno trzeba to zrobić razem z całym wahaczem. Prawda to? Chodzi o część z obrazka pomiędzy elementami 11, 12, 13 (o ile coś nie pokręciłem): http://www.etk.cc/bmw/PL/search/selectCar/E60/Lim/BMW+525i+M54/ECE/33/33_1165/ I gdzie to można kupić w dobrej cenie (ew może ktoś podać jakąś fajną cenę całego wahacza - o ile rzeczywiście trzeba wymieniać całość). (Oczywiście może być PM jak nie można robić reklamy).
  14. Cześć Od paru tygodni śmigam sobie E60. Wersja biedna - bez skór, ksenonów, nawigacji, elektrycznych lusterek. Z dodatków są: i-drive, bluetooth, sportowe zawieszenie. Motorek 2.5 benzyna, rok 2004. Wolałbym 3.0 i normalną zawiechę, ale i tak jest super. Moc chyba minimalna sensowna do auta o tej masie. Felgi 18, więc samochód jeździ jak przyklejony :mrgreen:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.