Skocz do zawartości

Krychol rc

Zarejestrowani
  • Postów

    39
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Krychol rc

  • Urodziny 11.08.1993

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E36 QP M52B28
  • Lokalizacja
    Poznań
  • Zawód
    Elektronik

Osiągnięcia Krychol rc

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. Możesz tak podpiąć tylko wtedy nie będziesz miał wcale podciśnienia w korbie. Ja kupiłem zamiennik separatora odmy, odciąłem i nagwintowalrm sam reduktor podciśnienia, wykręciłem krocce i dałem go między oct i kolektor ssący.
  2. Witam Na chwilę obecną posiadam E36 328 lecz zaczyna mi chodzić po głowie E30 4.0. Chciałbym sprzedać moją dołożyć i zrobić projekt jak w temacie ale kilka pytań odnośnie kosztów. Poszukałbym ładnej Coupejki z byle jakim motorem np 1.6 (i tak by wyjechał) do np 8-9tys (by stan blacharki i wnętrza był już ogarnięty). Silnik M60B40 jakieś 4 tys + swap ok 3 tys. Robi nam się 15-16 tys. Co jeszcze trzeba by było zrobić dodatkowo, większe hamulce (ogarnąłbym sam) jakie dodatkowe koszty mogły by wyjść w praniu ? Co z miską czy jest też taki problem jak w E36 ? Co z wałem, skrzynią i dyfrem ? Pozdrawiam
  3. Tak wiem widziałem to, ale niestety nie mam dostępu do spawarki.
  4. Witam Po założeniu kolektora M50 chciałbym zrobić lepszy dolot powietrza. Myślałem, nad Airboxem Simoty tylko pytanie czy warto ? Chciałbym odgrodzony termicznie stożek ale problem polega na tym, że gotowe zestawy są strasznie drogie np k&n za ok 800zł. Myślałem nad takim czymś: http://sklep.mdcarbon.pl/images/produkty/doloty/Simota_airbox_mdcarbon_pl.jpg Da coś więcej przy dolocie zimnego powietrza niż seryjny ? Pozdrawiam
  5. Nie zasłaniałem dziury bo dawałem kolektor od M50. Wszystko masz w moim tutorialu. viewtopic.php?f=15&t=286184 Pozdrawiam
  6. Witam Jako, że sam szukałem na ten temat i nigdy nic nie znalazłem chciałem przedstawić sposób na kolektor M50 z pominięciem odmy i bez jakiegokolwiek spawania. Zacznę od tego co będzie potrzebne: -kolektor M50 2,5 (ważne by był od 2,5 a nie 2,0 i niema znaczenia czy Vanos czy NV) i tu się pochwalę udało mi się kupić z wszystkimi wężami i przepustnicą (której i tak nie wykorzystałem) za 100zł (cały w idealnym stanie nie wiercony) -oryginalne kolanko krokowca od M50 -laminat elektroniczny dwustronnie miedziowany (do wykonania przekładki pod przepustnicę) -dwie blaszki do wykonania redukcji mocowania listwy wtryskowej -kawałek węża z 20cm o średnicy wewnętrznej ok 22mm (nie pamiętam dokładnie jak co mogę zmierzyć z tego co mi zostało) -jakiś wąż do separatora oleju (ja użyłem ten sam do do LPG) -separator oleju zwany Oil Catch Tankiem -nile widziane nowe uszczelki pod kolektor (ja mimo wszystko wykorzystałem stare które były w idealnej kondycji tylko je odwróciłem na drugą stronę) -termistor NTC 4,7k (do wykonania czujnika temperatury w ori miejsce M50) -koszulki termokurczliwe -ewentualnie jakieś trójniki do podciśnień jeżeli mamy LPG tak jak ja Narzędzia: -grzechotka najlepiej duża i mała -nasadki 10,11 -inne podstawowe narzędzia Zaczynamy od czujnika temperatury, by nie kombinować poszukałem w internecie tabeli rezystancji czujników M50 i M52 i okazało się że obydwa są na termistorach NTC tylko, że w M52 2,2k a w M50 4,7k. Ja rozwaliłem ori czujnik M50 tak że wystawały dwa kabelki dolutowałem termistor 4,7k (można też go wydłubać z ori czujnik M52, ja wolałem sobie go zostawić całego) i zaprawiłem w koszulkach termokurczliwych (ważne by łepek wystawał za koszulkę, dookoła uszczelniłem klejem): http://images76.fotosik.pl/108/83f0dd71d7c84fb0med.jpg http://images77.fotosik.pl/107/af9f3813c6849f91med.jpg http://images78.fotosik.pl/108/27b36a6d7d791f53med.jpg Czujnik już mamy, dalej robimy przekładkę pod przepustnicę, ja do tego wybrałem laminat do wykonywania płytek drukowanych dwustronnie pokryty miedzią. Niestety nie mam zdjęć jak wyszło ale wielkiej filozofii z wykonaniem nie ma wystarczy cienkopis do płyt by odrysować z zewnątrz przepustnicę, otwory do śrub oraz otwór wewnętrzny. Dalej wycinamy całość brzeszczotem i oprawiamy pilnikiem bądź Dremelem. Środek wywierciłem otwornicą do drewna i oprawiłem pilnikiem. Przekładka idealnie się spisuje łącząc ze sobą dwie uszczelki kolektora i przepustnicy. http://images75.fotosik.pl/108/9f601f115f549e90med.jpg Teraz czas na wykonanie blaszek do mocowania listwy, nie pamiętam wymiaru bo robiłem je na oko ale rozstaw otworów to 21,5mm (wiercimy wiertłem 7mm by mieć jakiś zapas). http://images78.fotosik.pl/108/45f870bf30dd8d9fmed.jpg Kolejnym krokiem będzie silnik krokowy, ja użyłem do tego ori kolanka z wejściem w kolektor od M50, kawałek węża zbrojonego o średnicy wewnętrznej ok 22mm oraz starego wężyka od krokowca jaki był przy M52 (tyle ,że przecięty w danym miejscu) i wykonałem takie coś: http://images75.fotosik.pl/108/198161a3750c965bmed.jpg http://images76.fotosik.pl/108/c9c89887fdc20288med.jpg Do tego małego króćca podpinamy podciśnienie z baku paliwa (wąż jest troszkę większy więc trzeba go zacisnąć na króćcu jakąś opaską). Wszystkie komponenty mamy już wykonane, czas zabrać się za montaż. Odkręcamy osłonę wtrysków (nasadka 10), następnie rozkręcamy podszybie demontując wycieraczki oraz puszkę z przewodami nad silnikiem (potrzebne by dostać się do ostatniej śruby kolektora i włożeniu kolektora M50 który bez tego nie wejdzie). Zatykamy szmatkami gardziele dolotowe w silniku by nic nie wpadło, zakładamy kolektor podpinając najpierw podciśnienia i przykręcając listwę z wtryskami (ja krokowca założyłem na końcu jak już wszystko siedziało, troszkę kłopotliwe ale przy zakładaniu kolektora miałem większy luz). Podciśnienie listwy wtryskowej podpinamy w ori miejsce gdzie idzie w M50 czyli obok czujnika temperatury, podciśnienie baku w miejsce przy krokowcu (jeżeli mamy LPG bądź klapkę w wydechu stosujemy trójniki by pozbyć się problemu wiercenia króćcy w kolektorze). Zakładamy kolektor pamiętając o wyjęciu szmatek ;) podpinamy przewody czujnika przepustnicy, temperatury oraz krokowca. Zakładamy przepustnicę stosując uprzednio wykonaną przekładkę z laminatu. Teraz jeszcze zostaje kwestia odpowietrzenia silnika czyli pospolicie zwanej odmy. Ja oryginalną wywaliłem i zastosowałem Oil Catch Tank własnej produkcji który pospawałem w pracy (wejście podpinamy do kapy silnika na wyjście zakładamy filterek taki jak na odmę) : http://images78.fotosik.pl/108/1f6c732dfba154ecmed.jpg Tak zmontowane wszystko działa bez problemu, oczywiście po odpaleniu auta trzeba zrobić auto adaptację w INPIE. U mnie wszystko wygląda tak: http://images75.fotosik.pl/108/da7751096e3de288med.jpg Ja niestety jeszcze musiałem pod kolektorem upchnąć wtryskiwacze LPG i wyszło to tak (nie zwracać uwagi na mosiężny króciec koło czujnika o którym w "Problemach"): http://images78.fotosik.pl/108/84ccad8bc2c7e2a9med.jpg Problemy: Oczywiście nie mogło się obejść i bez tego, kolektor założyłem w sobotę dziś dopiero uporałem się z nierówną pracą silnika jaką powodował Oil Catch tank podpięty zamiast do filterka pod właśnie króciec o którym wspomniałem nad poprzednim zdjęciem. Wstępnie miało być tak, że separator oleju OCT miał być podpięty pod kolektor ssący jak odma, lecz nadmierne podciśnienie w komorze korbowej jakie wywołał kolektor powodowały błędy z przepływomierza i lambd oraz silnik strasznie kulał do czego nie mogłem dojść skąd to się bierze. Dziś po zaślepieniu króćca w kolektorze który do tego specjalnie zrobiłem i puszczeniu odmy w tzw. powietrze oczywiście poprzez Oil Catch Tank silnik pracuje idealnie równo, nie kołysze oraz sondy i przepływka pracują już normalnie. Jeżeli o czymś zapominałem proszę pisać w postach, mam nadzieję, że pomogłem osobom które chciały pominąć spawania kolektora i wywalić odmę (dzięki której cały kolektor był w oleju). Pozdrawiam
  7. A oryginalnie jak było jak nie za ? Odma raczej nie była zamontowana przed przepustnicą (chyba że stanowiła jakąś redukcję ciśnienia). Ważne, że auto jedzie jak powinno i pracuje równo.
  8. Sondy na jałowym stoją na ok 4,8V gdzie przed założeniem kolektora normalnie pracowały na jałowym od 0,6 - 4,8V, teraz pracują dopiero jak podniosę obroty. Dodam jeszcze, że po włączeniu klimatyzacji wszystko ustaje. EDIT: Nie mogę zlokalizować dokładnie czy i jak tak to gdzie jest zagnieciony wężyk, ale jak odpalę auto i sam go zegnę w pół przy kolektorze to zupełnie nic się nie dzieje mogę, go zaginać prostować i nic nie zmienia to, czyli regulator nie reguluje ciśnienia paliwa ? Wygląda na to, że chyba faktycznie jest gdzieś zagnieciony. EDIT 2: UDAŁO SIĘ !!!! Problem rozwiązany, okazało się że winowajcą był oil catch tank, odpiąłem wąż idący do kolektora i odmę pościłem w powietrze (oczywiście poprzez oct) silnik zaczął pracować jak żyleta. Najprawdopodobniej mam walniętą uszczelkę pod kapą zaworów i to jest winowajca, zasysał tędy lewe powietrze poprzez separator oleju a podciśnienie było tak duże że nie dało się odkręcić korka oleju. Pozdrawiam
  9. :cool2: Witam W weekend zakłądałem kolektor M50 do mojego M52B28, wywaliłem odmę zastosowałem oil catch tank, krokowca zamontowałem tak jak oryginalnie w M50 (bez żadnego cięcia i spawania). Auto na benzynie faluje na niskich obrotach a na LPG chodzi równo. Sprawdzałem szczelność pryskając autostartem w okolicach kolektora, krokowca, wtrysków, przepustnicy, przepływki i gumy przepływomierza i wskazuje na to że nie ma żadnej nieszczelności (bo jakby w sumie była to i na LPG by kulał). Co może być nie tak ? Czy może za to być odpowiedzialny np. przytrzaśnięty wężyk podciśnienia regulatora paliwa bo chyba jest ? Dodam, że zaczął wywalać bład przepływomierza i lambd (nowych) ale nie wiem czy lambdy nie są spowodowane strojeniem LPG. Kilka fotek z przeróbki: http://images77.fotosik.pl/104/42412b366d8e21e4med.jpg http://images77.fotosik.pl/104/4e6409d0cc9e9df5med.jpg http://images78.fotosik.pl/104/a8ccf8637a9d2e8fmed.jpg
  10. Faktycznie, a jak z mocowaniem linki i wężami od grzania, podejdzie to ? Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź
  11. Źle się wyraziłem, nie ma go w tej przepustnicy którą dostałem z kolektorem, jest miejsce na potencjometr, ale czy będzie pasował ten z M52?
  12. Witam Już od dłuższego czasu leży u mnie kolektorek od M50B25 który zakupiłem kompletny wraz z przepustnicą i wszystkimi wężami. Montując go w swoim M52B28 chcę pominąć odmę zastępując ją Oil Catch Tankiem (nie będę przespawywał klapki od odmy i krokowca) ale pytanie brzmi co z przepustnicą, dać oryginalną od M52 która jest i kombinować z połączeniem dwóch uszczelek (bo jak wiadomo w kolektorze M50 jest uszczelka i w przepustnicy w M52) czy dać po prostu przepustnicę od M50 ale co w tym momencie z linką gazu czy będzie pasowała bez przeróbek itd i co z potencjometrem od przepustnicy (bo tego w niej nie ma) czy wystarczy go przełożyć od M52 ? Pozdrawiam
  13. Polecam ten interfejs, w swojej 328 z MS41.0 bez problemu wszystkie moduły czyta a nie tak jak poprzednio interfejs z alledrogo za 70zł na USB tylko moduł silnika i AIRBAGa. Tym również dzisiaj programowałem przez NCS-a komputer OBC18 w którym zmieniałem typ silnika bo mi przekłamywał spalanie i zasięg. http://naforum.zapodaj.net/thumbs/b9a6bcc2950e.jpg Pozdrawiam
  14. Witam Mam w mojej E36 2.8 full OBC które pokazuje bzdury jeżeli chodzi o zasięg i spalanie oraz średnią prędkość. Spalanie mojego auta po mieście to ok 17L a na kompie mam 7-8L, tak samo średnia pedkość 30km/h, jeżeli wejdę w ukryte opcje chwilowego spalania i pojadę tak żeby na ekonomizerze na 3 biegu utrzymywało się ok 10L/100km to na obc w testach pokazuje ok 6,3L/100km Z tego co wyczytałem w internecie to może być wersja OBC od R4 i trzeba przeprogramować w NCS, ale jak ? Jest mi ktoś w stanie pomóc z tym faktem ? Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.