Skocz do zawartości

aslan

Zarejestrowani
  • Postów

    24
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    G21 330i xDrive

Osiągnięcia aslan

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Auto jest z pewnoscia "futurystyczne" i to jest bardzo pozytywne bo np iX3 traci okrutnie myszka jak na 2020r. Co mi sie za to nie podoba to ksztalt kierownicy (ergonomicznie bedzie tragedia), liczniki romby rodem z DS, pod maska hula wiatr (nie ma frunka) i chyba manualna klapa ladowania (ogromna zreszta). Bateria, ladowanie, osiagi - tutaj wszystko jak na BMW sie zgadza, jest/powinno byc dobrze. Infotainment wyglada tez w porzadku chociaz sterowanie fizyczne znika, wypada miec nadzieje ze glosowe bedzie coraz lepsze. Ciesze sie, ze BMW w koncu "jedzie z tematem" elektromobilnosci - iX, i4 :cool2: Trochę lepiej pokazana iX: Wiele fajnych rozwiązań, ale będzie ciężko się przestawić na taki rodzaj wzornictwa (zarówno na zewnątrz i wewnątrz)...
  2. O ku... mam nadzieję, że to nie będzie wyznacznikiem kierunku dla innych modeli, bo jeśli tak (a tak powiedział facet w tym filmie) to słabo to widzę. Na zewnątrz wszystko jakieś takie niepasujące do siebie (o grillu nie wspomnę) - wygląda to tak jakby to dalej było auto z kamuflażem... A środek niestety idzie w kierunku VW id -> niby ma być prosto, ale do mnie nie przemawia. Pozostaje liczyć, że ten kierunek będzie dotyczył tylko modeli elektrycznych, tradycyjne serie będą jednak mniej "nowoczesne". G21 planuję zastąpić (za 2-3 lata) nową 5ka Touring i liczę, że te najbliższe nowe generacje jeszcze nie załapią się na taką totalną rewolucję (a jak nie to trzeba flirtować z Audi).
  3. Imho to nie jest problem ładowania w BMW, tylko samej technologii ładowania indukcyjnego (fizyka) i... dużego obciążenia urządzenia przez AA i CarPlay gdy działają mapy (bo zapewne wtedy się wszystkim tak nagrzewa). Zresztą, płyty indukcyjne (te w kuchni) służą właśnie do grzania, a przecież to takie duże ładowarki indukcyjne ;)
  4. To dotyczy wszystkich telefonów, nie tylko z Androidem. Ładowanie indukcyjne generalnie nagrzewa telefon, a w połączeniu z AA czy CarPlay, na którym najpewniej chodzi np. Google Maps czy Apple Maps powoduje dodatkowe nagrzewanie. W większości telefonów jest zabezpieczenie przed przegrzaniem (software'owe)- jeżeli temperature przekroczy jakąś wartość to ładowanie indukcyjne przestaje działać. Mi ładowanie indukcyjne sprawdza się w mieście, w trasie (szczególnie dłuższej) warto mieć kabel :-) Ps. Jak mi iPhone się nagrzał i wyświetliło się powiadomienie to włożyłem go w kratkę nawiewu - mój iPhone SE z coverem idealnie się wpasował i przez włączoną klimatyzację szybko się schłodził ;-)
  5. Felgi tył 8.5J a przód 8J? Jaypablo, jeśli pytasz się o 796M mieszane to felgi przód to 7.5J tył 8.5J: https://www.leebmann24.de/bmw-winterkomplettraeder-m-performance-796-schwarz-matt-18-zoll-rdci-36112462648-36112462649.html
  6. Zgadzam się :-) Wszystkie moje samochody, wielu różnych marek miały zawsze kolor czarny lub biały i nigdy nie miałem problemów ze sprzedażą. Liczy się stan auta i wyposażenie.
  7. Przyjechał do mnie kolega z Huawei i androidem 9 (wg instrukcji ten android jest ok), ja w s7 mam Androida 8 i samsung customer experience 9. Też się nie połączył. Chyba czas na custom OS do mojego S7 i jego drugie życie bo jakoś nie czuję potrzeby zmiany. Generalnie AA Wireless (a tylko takie jest w BMW) wymaga Androida 10: https://support.google.com/androidauto/answer/6348019?hl=en
  8. A to prawda, wychodzi 14k różnicy. 330i - https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/o9p4x2m2 330e - https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/e9v8c0q0 Dodam jeszcze, że moje drugie auto w domu to hybryda plugin i ogólnie uważam, że hybryda to świetna koncepcja auta. Moje następne auto (za 2-3 lata) to też będzie hybryda, tylko liczę, że coś wymyślą, aby baterie były lżejsze przy tym samym ok 50km zasięgu, idealna byłaby 345e ;-)
  9. Ja też zastanawiałem się nad takim wyborem (tylko G21) i wszystko zależy od tego jak i gdzie jeździsz. Różnica w cenie to 20k zł (więcej za 330e), czyli tyle musisz odzyskać, przelicz sobie wg tego wzoru: ZP - żuzycie prądu, powiedzmy, że 17 kWh/ 100 km KP - koszt 1kWh prądu = u mnie 0.50 zł SP - spalanie ~ u mnie 12 l / 100 km) KB - koszt benzyny, 4,5 zł / litr DK - ilość dziennie przejeżdżanych kilometrów po mieście, ja dziennie robię 25 km, w zasadzie tylko w ruchu miejskim, dosyć zakorkowanym warszawskim ruchu, więc więcej stania niż jazdy (DK / 100 * SP * KB) - (DK / 100 * ZP * KP) = ile oszczędzasz dziennie na hybrydzie Czyli u mnie wychodziło to tak: (25 / 100 * 17 * 0,5) = 2,2 zł koszt dzienny hybrydy (25 / 100 * 12 * 4,5) = 13,5 zł koszt dzienny benzyny Wychodzi oszczędność 11 zł dziennie, ~250 zł miesięcznie, ~3500 zł rocznie. Jeżeli chciałbym odzyskać 20k nadpłaty do hybrydy musiałbym jeździć 4-5 lat... oczywiście przy założeniu, że stosunek ceny prądu do benzyny będzie taki sam. Musisz sobie przekalkulować i odpowiedź sama się nasunie co się bardziej opłaca. Pamiętaj, że na trasie hybryda (jeśli rozładowana) może spalić ok 1 litr więcej na 100km (zależy jak dynamicznie jeździsz).
  10. Też się przyłączam. Na początku trzeba zrozumieć jak działają te systemy i jak już się to wie to działają rewelacyjnie. Korzystam ze wszystkich wspomagaczy, w każdych warunkach i jestem bardzo zadowolony. Przede wszystkim sprawdza się jazda w korku, z ustawionym 30 km/h faktycznie można bez trzymania kierownicy, ale np. nie ruszy jeżeli nie patrzysz przed siebie (po to jest czujnik koncentracji uwagi kierowcy). Na autostradzie też bez zarzutu. Co ważne trzeba mieć też w głowie, że wspomagacze mogą np. się pogubić albo, że zaczną hamować bardzo późno np w sytuacji gdy jesteś rozpędzony, a na światłach stoi auto.
  11. Nawigacja BMW jest do dupy - nieaktualna (nawet po aktualizacji jest nieaktualna) i źle dobiera trasy (tzn przynajmniej w Polsce). Szybciej myślałbym jak podłączyć Car Play czy Android Auto niż oryginalną nawigację.
  12. Ciekawe, ja odebrałem z serwisu, wgrali aktualizacje, AA nie było, ale... po kilku dniach AA się pojawiało :-) Działa, choć w porównaniu z Car Play bardzo słabo: zacina i rozłącza się... ale to może kwestia mojego starego telefonu (Oneplus 5).
  13. Wydaje mi się, że to kwestia niestety Twojej konkretnej sztuki. Ja mam G21 330i xdrive i powiem szczerze, że prowadzi się rewelacyjnie, wręcz obłędnie... o żadnej niestabilności przy dowolnej prędkości nie ma mowy.
  14. Dla mnie cena tego rozwiązania to za dużo biorąc pod uwagę sporadyczne użycie. Nie twierdzę, że to tanie, szczególnie, że stosuje się sporadycznie, ale jak będzie konieczność to nawet do mieszanych można założyć.. Nawet jest kilka modeli łańcuchów pasujących do 255/40:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.