Skocz do zawartości

VV0Lf

Zarejestrowani
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O VV0Lf

  • Urodziny 20.12.1975

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 318Ci M54B30 (b.N42B20) silbergrau 2004
  • Lokalizacja
    sosnowiec
  • Zawód
    serwisant obrabiarek CNC

Osiągnięcia VV0Lf

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. No i witam ponownie. parę stron temu (z rok lub więcej) z powodzeniem zamontowałem multifunkcję i tempomat stał się najczęściej używaną funkcją auta. Teraz przyszedł czas na swap, auto dostało M54B30 i ...tempomat nie działa. Przy zapłonie kontrolka zapala sie, po odpaleniu silnika gaśnie ale da się załączyć znowu, po ruszeniu wyłącza się i nie daje załączyć aż do ponownego odpalenia silnika. Chociaż nie do końca..teraz odpaliłem, załączyłem tempomat, ruszyłem i po placu jeżdżac nie wyłączył się aż do DSC, potem załączyć się już nie chciał.. muszę bardziej potestować go co może być nie tak? Czy w M54 tempomat wchodzi nie na 27pin? czy może czegoś brakuje sprzętowo (moduł tempomatu, gdzie go szukać w aucie?) czy może kodowanie (bo i takie głosy wyczytałem na forach) ?
  2. no...grupaAIE wyliczyła..8kzl. jedyny problem to że nie mam jak przewieźć, składować i sprzedać n42 z gratami. tak by się część zwróciła. no i gaz muszę doliczyć nowy jeszcze.. a jakby co to jeszcze jest opca: - skrzynia 6-cio biegowa - 2000 zł - dyfer duza głowa szpera 25% z przełozeniem pod nowy silnik - 3000 zł - spięcie szpery 45%-75% - od 800 zł do 1400 zł - short shifter - dopłata ok 200-350 zł - cena w zalezności od skoku lewarka tj: długości shortshiftera - uklad wydechowy z nierdzewki - cena 2 tys zloty - kwestia zawieszenia i hamulców pod nowy silnik w zależności od wyboru klienta
  3. nie no, oczywiście. wymieniany będzie silnik, skrzynia, wał, dyfer, dolot, wydech, wiązka, komp i ews. jeszcze stabilizator do R6. i sprężarka klimy. i hamulce :D raczej na M54b30 jestem nastawiony bo 1. jest to nowsza konstrukcja 2.mało problematyczna 3.spalanie podobne jak 2.8 a jednak 40km wiecej i dół bardziej elastyczny. silniki M3 raczej odpadają bo cały zestaw nie pasuje plug&play..inne jest zawieszenie, wydechy, nawet płyta podłogowa podobno się różni z tyłu od 'cywilnej' e46.. no i cena :)
  4. No i tu właśnie mam pytanie w temacie.. zaczynam myśleć o przeszczepie, mam właśnie N42B20 z 2004r i chcę wsadzić coś koło 2.8 jaki silnik polecacie? miałem teraz okazje na M52B28 w super stanie ale...z E36 i nie ma K-bus, gaz na lince co przy swapie daję mnóóóóstwo problemów.. I co powinienem mieć z elektroniki? komputer na pewno ale czy zegary? DSC?
  5. no to ja może tak.. kupiłem N42B20 bo właśnie ekonomicznie miało być, bo na duże przebiegi i raczej trasa, służbowo. oczywiście LPG. pali mi 11 gazu średnio. z tankowań wyliczone. komputer pokazuje 8,9. a że od początku olej wpierdziela/wycieka* niepotrzebne skreślić to na trasach 130 na tempomat i się bujam. powyżej (przy 140km/h wydawało mi się że dużo więcej oleju ubywa) bardzo rzadko deptałem, po miastach raczej spokojnie ale czasem i dokręcić trzeba było. oleju znikało ok 0,6L/1000km. mechaniki trochę pouszczelniały, chwile było lepiej a teraz wpierdziela ok 1,1L/1000km oleju, wycieka jeszcze ze wspomagania olej, gazu zjada 12L/100km. prywatnie jeżdże alfą 156, 2,4JTDm i dynamika jest bez porównania.. mam okazję teraz kupić nabój 2,8 i bardzo mocno się zastanawiam, cena instalacji LPG mnie tylko stopuje ale prześpię sie z tym i pewnie zmienię silnik... co do wyposażenia to nie zwracajcie na nie uwagi.. ja kupiłem prawie golasa i przez 2 lata zdązyłem zmienić kierę na M z mulitifunkcją, czarną podsufitkę, ringi Jafra, oświetlenie nóg, radio na Alpinę org., lusterko fotochromatyczne, schowki pod fotelami, oświetlenie wnętrza M pakiet.. a leży już gotowy do montażu HK audio kompletna wiązka, wzmacniacz i głośniki kompletne wnętrze M3 w błękitnej skórze, full elektryka, grzana i pomopowana fotele z boczkami.. także VIN VINem a jak zmienie silnik to będzie już zupełnie inne auto :) reasumując - kupiłem N42 bo miał mało palić i tańsza eksploatacja, pali chyba tyle co 2,8, olej wdupia i wylwa :) miał pojeździć 3 lata i rozrząd miał się rozpaść, przejechał już 70k km i rozrząd nic, mi się cierpliwość kończy...
  6. witam wszystkich. montaż multifunkcji ukonczony z sukcesem. E46 318Ci N42B20 2004 polift kilka uwag ku potomności. zdjęcie poduszki powietrznej: wkładamy śrubokręt płaski w otwór pokazany na tutorialu, raczej równolegle do płaszczyzny kierownicy, powinniśmy wyczuć spręzynujący drut, i trzeba go dość mocno nacisnąć jednocześnie ciągnąc poduszkę. mi się udało 'na raty', najpierw jedna potem druga strona.. złącze komputera: żeby je wypiąć trzeba najpierw wypiąć wtyczkę obok, dopiero wtedy można całkiem otworzyć tą blokadę i wtyczka właściwie sama wychodzi.. niby proste ale jak ktoś pierwszy raz to robi (jak ja) to najpierw może się naszarpać nadaremnie, blokada otwiera się tylko częściowo i wtyczka jest ciągle trzymana, nie wyjdzie :) w N42 tempomat jest na pinie 27, wolnym reszta jest opisana ładnie, temat jest prosty ale czasochłonny (może nie dla kogoś kto codziennie rozbiera BMW) mi całość zajęła koło 3 godzin z lutowaniem powodzenia, pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.