Skocz do zawartości

jano.stg

Zarejestrowani
  • Postów

    19
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O jano.stg

  • Urodziny 06.07.1963

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    F01 730D 2012r
  • Lokalizacja
    Poland Starogard Gd

Osiągnięcia jano.stg

Praktykant

Praktykant (3/14)

  • Tydzień na forum Unikat
  • Miesiąc na forum Unikat
  • Rok na forum Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Witam ! http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=KG71&mospid=52119&hg=84&fg=10 http://allegro.pl/modul-combox-telematik-bmw-e87-e90-e91-e92-x1-x5-i4637914670.html Pytanie tylko po co montować Combox z system SOS ? . Osobiście wymeldowałbym to z auta a zamontował tylko MULF. pozdrawiam
  2. Witam ! Zapewne wielu wie ,jednakże cisza ma wiele powodów . Zadajesz pytanie na zbyt niskim poziomie - nikomu się nie chce wnikać ,czy jesteś kompletnym lamerem ,czy zbyt leniwym aby użyć głowy i google. Jeśli w aucie jest moduł Bluetooth to powinien być widoczny : 1.wzrokowo 2.poprzez diagnostykę 3.telefonem poprzez sieć Bluetooth Jeżeli ta odpowiedź nic Ci nie pomogła ,to nie zaśmiecaj forum i podjedź do kogoś kto się na tym więcej od Ciebie zna. pozdrawiam
  3. Witam ! Musisz wrzucić więcej danych ,aby Ci jakieś dane wygenerować .Jak dotąd napisałeś ,że włożyłeś monitor 4:3 i navi , hifi . Wszystko fajnie ,ale co było przedtem ? Monitor 4:3 ..to tylko monitor ,navi - to tylko navi . Aby wyswietlało Ci czas ,spalanie etc musisz mieć jakiś BC .Prawdopodobnie musisz zmienić przynajmniej licznik .Napisz najpierw co masz w aucie ,a potem będziemy kombinować co dalej . pozdrawiam
  4. Witam ! Wychodzi na to ,że chodzi Ci o złącze X322 w instalacji . 8 - Tel mute 9 - Tel in + 10 - tel in - pozdrawiam
  5. Witam ! Nie jestem ekspertem w tym temacie ,ale temat też mnie nurtuje więc się odzywam . Z mojej wiedzy wynika ,że od tego jaki ładunek wysteruje system SRS zależy kierunek i wielkość przeciążenia .Nowoczesne auta są wielokrotnie bardziej skomplikowane jak pierwotne systemy bezpieczenstwa ,ale ogólne zasady są podobne . Można trochę podyskutować mając wiedzę jak są zbudowane różne systemy w różnych autach. - podstawa ,to każdy moduł ma przetwornicę ,która wytwarza zasilanie potrzebne do pracy przy zderzeniu (sterownik musi posiadać wewnętrzną energię do odpalenia ładunków przez conajmniej 150mS od zderzenia) .Może sie bowiem zdarzyć ,że wyrwie się akumulator przy wypadku ! - prędkość auta wydaje mi się nie ma tu nic do rzeczy (wszystkie sterowniki ,które nie mają jeszcze podpięcia CAN - NAPEWNO nie mają tej informacji ..bo skąd ? Zatem wyznacznikiem odpalenia jest czujnik przyśpieszenia .Od wartości tego przyspieszenia zależy ,czy wystrzelą tylko pasy ,czy też poduszki . W nowych autach nawet zależy czy jedna ,czy obie (chodzi mi o system z podwójmymi ładunkami).Sam trafiłem kiedyś dzika i odpaliły tylko pasy .. a jechałem sporo ponad 50 km/h .Jechałem mercedesem ,pewnie w skodzie wywaliłoby wszystko :) - w nowszych autach wyposażonych dużo bardziej niż dwa pasy i dwie poduszki tych funkcji przejmujących z systemu SRS auta mają dużo więcej. Np w wielu autach przy gwałtownym hamowaniu system SRS wysterowuje światła awaryjne (właśnie dzięki pomiarowi przeciążenia ) . system odryglowuje drzwi podczas kraksy ,zasterowuje system Teleaid ,odpina aku aby się auto nie zapaliło itp .. a gdzie tu dopiero zupełnie nowe rozwiązania jak kołdra dla pieszego rozcielająca się ładnie na szybie auta :| Ford już zgłupiał do reszty i sensory bocznego przeciążenia ( a właściwie ich dane po CAN) są wykorzystywane do systemu ESP .Z jednej strony po co dublować sensory ,z drugiej jednak komplikują strasznie . Tak jak wspomniałem na wstępie nie jestem ekspertem ,fajnie gdyby się ktoś odezwał kto ma również jakąś wiedzę w temacie i uzupełnił to co napisałem ,a może nawet zweryfikował nieco .Myślę że z pożytkiem dla wszystkich .Temat postu ma początek daaawno ,średnio raz na rok się pojawia kolejny post,ale może by to zmienić ? Zapraszam do dyskusji ..ale rzeczowej dyskusji . Większość nie lubiła fizyki w szkole i niewiele tak naprawdę pamięta z zasad dynamiki Newtona .To naprawdę ciekawy temat ,który dopiero odpowiednio przełożony na dane robi się nawet zatrważający .Np fakt iż ciało przy zderzeniu posiada energię masy słonia ! pozdrawiam
  6. Witam ! Chodzi o diody podświetlające przy ośkach silniczków. http://imageshack.com/a/img843/5107/h5e6y.jpg
  7. Witam ! Obramówki już są ,w aucie .Fotki pochodzą z licznika doświadczalnego :) Czekam jeszcze na nowe taśmy ,bo mój licznik już padł po kolejnej naprawie polegającej na docisnięciu folii . Indiglo ,to fajna sprawa w autach typu Golf 3 ,gdzie inaczej niewiele da się zwojować .W przypadku E39 efekt jest naprawdę super już przy samej zmianie diod .Jak już wspomniałem kombinuję jeszcze zmienić diody od biegów (mam akurat automat, w manualu to nie ma znaczenia ) . pozdrawiam
  8. Witam ! Też myślałem nad Indiglo ,bo "leczy" mnie ten jednolity pomaranczowy kolor wieczorem . Ostatecznie jednak wymieniłem tylko diody podświetlające na białe i efekt jest super. Diody są łączone w naszych licznikach po dwie ,zatem zamiana na białe to pikuś . Kwestia doboru odpowiednich wskazówek .Na zdjęciu są założone od MB ,ale spróbuję pomalować orginalne na czerwwono i zobaczymy efekt .Licznik na zdjęciu jak widać to angol ,więc można na nim ćwiczyć do bólu. Myślę nad wymianą jeszcze diod od podświetlenia biegów .Jak przerobię swój orginalny ,to wrzucę fotki jak kogoś będzie interesować . pozdrawiam http://imageshack.com/a/img842/9241/aqxt.jpg http://imageshack.com/a/img844/4919/72lu.jpg
  9. Witam ! Problem z szumami ,to nie problem z kablem .Nawet super ekranowany nic nie da.Długość i jakość kabla ma wpływ na zakłócenia zbierane przez kabel. W tym temacie bardzo dobrym rozwiązaneim jest przesyłanie sygnałów dwużyłowo,asymertycznie względem masy na tzw skrętce .Tak zresztą przesyłane są sygnały audio w naszych BMW .Szumy to poprostu kiepska jakość ostatniego stopnia przetwornik D/A tudzież stopnia przedwzmacniacza końcowego audio. Kabel może wnosić przydźwięki ,zakłocenia elektryczne .W skrajnych warunkach szumy mogą wnosić siejące przetwornice zasilacza ,ale to już dłuższy temat i jeśli nie jesteś elektronikiem ,to nie ma sensu abym sie produkował jak z tym walczyć. Ja z kolei mam zaledwie podstawową wiedzę na temat programowania .Wiedza ta jednak pozwala mi wysnuć tezę iż wiele z tych nowych gadżetów w stylu Arduino ,Raspberry ..ogólnie wszystkie te wynalazki ,np języki programowania wyższego rzędu jak Bascom itp to często lipa . Bez problemu można w 5 minut zbudować COŚ i wyświetlić na tym Hello World ! Problemy nie do przeskoczenia wychodzą dopiero jak próbuje się do gotowych procedur wyswietlacza ,RSa ,klawiatury i innych wpleść swoje 3 grosze .Wówczas okazuje się że nic nie działa .. i nikt nie wie dlaczego ,a jedynym rozwiązaniem okazuje się napisanie wszystkie po swojemu od podstaw w asemblerze :( W każdym bądź razie właśnie jakiś oprogramowany AVR widzę jako rozbudowę tego o czym wspomniałem kilka postów wyżej . Nie wiem jak uważają inni ,ale dla mnie wejście do auta przekręcenie zapłonu ,wrzucenie wstecznego i czekanie 30 sekun aż ekran pokaże stan czujników PDC to jakaś abstrakcja .Po co i na co takie coś ..chyba jedynie aby się pochwalić komuś ,bo użyteczne w rozsądnym rozumieniu tego pojęcia to by nie było. Możesz wrzucić jakieś schematy ,albo fotki jak ten Twój projekt wygląda ? pozdrawiam
  10. Witam ! Czy dochodzisz juz do momentu nasuwania sie wniosku ,ze zasadnicza zmiana koncepcji narasta wraz ze zblizaniem sie do konca projektu ? Tak sie zastanawialem nad tym Twoim projektem nie raz i jak dotad wydaje mi sie ,ze chyba sprobuje pojsc innym torem. Wszystkie te wynalazki w stylu Raspberry Pi itp maja dla mnie jedna wade ..potrzebuja sporo czasu aby ruszyc . W fabrycznym zestawie 16/9 ,BT TV z DVBT z wejsciem USB do odtwarzania mpg,avi etc , CDC-cyfrowe odtwarzajace mp3 caly ten projekt nie jest mi potrzebny . Poszedlbym natomiast w innym kierunku .Modul TV ma na pokladzie calkiem silny procesor teletekstu. Sterujac nim moznaby za pomoca semigrafiki wyswietlac wiele rzeczy ,ktorych brak .Np parktronic zwraca po K-Bus informacje o odleglosci przeszkody od poszczegolnych czujnikow. Wystarczy przejac dane po K-Bus i wysylac po I2C do procesora teletekstu i zrobic cos na wzor PDC w E60.Podobnie RDC w E39 to porazka ,generalnie steruje tylko kontrolke , ktorej nawet moj licznik nie ma.Mysle ,ze tez daloby sie wyswietlac wartosc cisnienia i temp w poszczegolnych kolach. Wiem bardzo sporo o magistrali I2C,tworzeniu teletekstu itd . Jesli znalazlby sie ktos kto chcialby podjac temat ,to moglibysmy zabrac sie za to.
  11. Witam Przycisk R/T zmienia funkcje klawiszy Up/Dwn .W przypadku braku telefonu przycisk R/T faktycznie nic nie zmienia. Jak tam daleko Twoj projekt ? U mnie urodzil sie inny problem .Zamierzam zamienic zmieniarke CD na zmieniarke cyfrowa na karte SD itd.Tyle,ze wzmacniacz z DSP ma wejscie do zmieniarki tylko cyfrowe ,z pominieciem radia .Natomiast zmieniarki cyfrowe maja tylko wyjscie analogowe L/R .Trzeba bedzie wykombinowac jakis przetwornik A/C.
  12. Witam ! Z tego co mam "przerobione" to sa przynajmniej dwa moduly tunerow ze starym zlaczem 17 pin - starszy Philipsa i nowszy Beckera .W Philipsie nie udalo mi sie "wyczaic" wejscia telefonu. W gniezdzie 10pin ,gdzie jes CDC sa jakies dodatkowe sygnaly cyfrowe ,nie wiem w sumie do czego .Poczatkowo mialem telefon podlaczony wpinajac sie w uklad regulacji dzwieku TDA7313 .Ostatecznie dolozylem wzmak DSP ,a on ma bezposrednie wejscie do tel .Mam w sumie na stanie nowszy modul tunera ,ale ze wzgledu na padajace koncowki nie montowalem g..a do auta . Opis z tego co podales raczej nie pasuje ,bynajmniej do tunera Philipsa. Logi ULF podesle jutro . pozdrawiam
  13. movies ..masz :) D0 05 BF 5C DB 00 ED LM --> GLO 5Ch_Dimmung -37 D0 05 BF 5C D1 00 E7 LM --> GLO 5Ch_Dimmung -47 D0 05 BF 5C C7 00 F1 LM --> GLO 5Ch_Dimmung -57 D0 05 BF 5C B0 00 86 LM --> GLO 5Ch_Dimmung -80 D0 05 BF 5C A6 00 90 LM --> GLO 5Ch_Dimmung -90 D0 05 BF 5C 99 00 AF LM --> GLO 5Ch_Dimmung -103 D0 05 BF 5C 8E 00 B8 LM --> GLO 5Ch_Dimmung -114 D0 05 BF 5C 84 00 B2 LM --> GLO 5Ch_Dimmung -124
  14. Witam! Jeśli masz monitor 4:3 to znaczy że masz radio w bagażniku .Jeśli są wszystkie zasilania to brak załączenia może być przyczyną zakłóceń na magistrali K-Bus .Po włączeniu zapłonu powinien zaświecić monitor ,nawet jak radio by padło .To co masz z przodu to dwa moduły logiczne .Sterowanie K-Bus i LCD. LCD jest sterowany z czytnika Navi bezpośrednio ,bądź też pośrednio jeśli masz tuner TV. Najprościej znaleźć w niebieskiej wtyczce monitora kabel K-Bus (biały z szarym i żółtym paskiem) i zrobić nowe połączenie z tunerem (odłączając z dwóch stron linnię K-Bus od auta !!) i jak radio się włączy to szukac uszkodzenia na linni K-Bus. pozdrawiam
  15. Witam ! Fabrycznie nie było u mnie żadnego telefonu .Ogólnie miała wyposażenie takie ..średnie . monitor 4:3 tuner BM24 MK2 tuner TV 4:3 wzmacniacz na 10 głośników zmieniarka Po zakupie zmieniłem monitor 16:9 tuner TV 16:9 (wewnątrz zamieniłem analoga na DVBT,wyprowadziłem USB i IR) dołożyłem DSP zamiast wzmaka ze względu między innymi na tel dołożyłem ULF i mikrofon zmieniłem klawisze w kierownicy ,bo nie było przycisków R/T i SES Mój ULF to jeden z pierwszych modeli i ma również SES na pokładzie .Mam dopiero miesiąc to auto :) Rozgryzam tematy , szyko się uczę ..chociaż już nie tak jak 30 lat temu jak zacząłem się interesować elektroniką :) Poza tematem ma ktoś z czytających zawartość flashy 29LV651 z MK3 .Mam dwa takie czytniki i oba wyglądają mi na wywalone programowo. Co do zapisu pakietów po kolei to masz rację .Sens ma analizowanie co po czym leci .Chodziło mi jednak o to ,aby stworzyć bazę wszystkich WYSTĘPUYJĄCYCH pakietów do celów porównawczych ,odkrywczych itd. Sporo czasu przesiedziałem na analizie CAN (K-Bus to przy tym pikuś ) i z praktyki wiem ,że zapis wszystkich ramek i ewentualne potem rozgłaśnianie ich w różnych momentach pomaga zrozumieć które bajty za co odpowiadają . To co mam Ci konkretnie podesłać ? Potrzebujesz ramki odnośnie podświetlenia i co jeszcze ? pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.