Skocz do zawartości

krzynu

Zarejestrowani
  • Postów

    45
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O krzynu

  • Urodziny 11.03.1989

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 525 TDS '97 - Było
    E38 730 D '98 - Jest
  • Lokalizacja
    Janów Lubelski
  • Zawód
    Informatyk / Trener Personalny / Pasjonat Mechaniki Samochodowej

Osiągnięcia krzynu

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. Nie ma błędu położenia czujnika wałka rozrządu lub wału? Jak odpali, patrz czy ciśnienie trzyma się w różnicy 10mbar, jak waha się bardziej to regulator ciśnienia na pompie CR pada, lub jego uszczelka. Zobacz na zapłonie jakie podaję ciśnienie. No i świeczki, można sprawdzić - ich oporność.
  2. Niski poziom oleju, wymień oliwe z filtrem i sprawdź, regenerowałem swoją 5hp24 w 95% także olej to pryszcz przy tych kosztach :) Poza tym na starym oleju frytek nie zjesz.. Procedura napełnienia: lejesz olej do wycieku, podpinasz inpę, odpalasz auto i wlewasz olej, ktoś w środku mieszą P-R-N-D-1-2-3 z 10min po 10sek na każdym trybie, na inpie patrzysz temperaturę 30-40*C i dolewasz na pracującej skrzyni na P, aż wycieknie cienkim strumykiem :) Skoro nie redukowała przy "bucie" - znaczy, że sterownik nie wychwycił odpowiedniego ciśnienia oleju, żeby bezpiecznie przełączyć między biegami - niski stan może być przyczyną. Jak olej nie pomoże to wtedy bierz się za skrzynię i regenerację.
  3. A jakie błędy się zapisały? Po Twoim opisie i swoim doświadczeniu z regeneracją 5hp24 wnioskuję, że: 1. zawór biegu 3/4 ( EDS 1 lub jego wiązka ) 2. jaka była temperatura skrzyni, czy nie została przegrzana? 3. tarcze sprzęgłowe w koszu ( nie pamiętam z głowy z którego ) 4. polecam sczytać wszystkie błędy z skrzyni, nawet te stare ( w inpie jest opcja ) 5. live data i jechać na wieś.. 6. wymienić zawór - wiąże się z zlaniem oleju i rozpięciem mechatroniki = nowa uszczelka mechatroniki, nowy zawór, nowy olej, nowy filtr oleju z oringniem i uszczelką miski oleju :) 7. sprawdzić prąd na kablach ewentualnie poczyścić styku. 8. test i/lub wymiana aku.
  4. krzynu

    awaryjne otwieranie maski e38

    Mi się udało bez ściągania zderzaka lecz u mnie zaciął się drugi chwytak maski, zrobiłem coś na zasadzie haczyka, jedna osoba trzymała otwarcie maski, druga góra dół, a ja celowałem haczykiem na linkę.
  5. Podaj nr sterownika ABS i nr błędu.
  6. krzynu

    Świecący ABS

    Jak coś mam do sprzedania DELPHI na tył, niebieska wtyczka, zakupiłem u siebie do sprawdzenia lecz okazał się uszkodzony sterownik, czujnik raz założony na 2-5km i do pudełka.
  7. Wróciłem, lepiej późno, niż wcale.. Przymierzam się do zakupu kolejnego używanego panelu i pewnie znowu zrobię hybrydę: tylną część panelu zostawiam zawsze swoją, zaś podmieniam przednią cześć ( przednią płytkę z diodami ) i wcześniej tak u mnie działało. Co do ciepła na szyby, ja bym sprawdził: pod inpą czy elektrozawory cykają, ewentualnie schemat i dać prąd na nie, na pewno bym je rozebrał: na alledrogo jest zestaw regeneracyjny do nich. Problemem może być sterowanie klapami nawiewu, na środku możesz ustawić na zasadzie potencjometru ciepło zimno ( nie na panelu, ten suwak między nawiewami, może tam coś..):
  8. krzynu

    błąd silnika, skrzyni

    Tam w skrzynce są przekaźniki, jak ich nie rozłączyłeś to może przez przypadek zruszyłeś zaśniedziały i nie ma styku mimo podłączenia wtyczek, oczywiście błędy i inpa to pierwsza kolejność. Powodzonka w usterce i daj znać co finalnie tam się stało :)
  9. Ciepło robi cuda :D. Tak poza tym, możesz jeszcze błędy zczytać jeśli nie zczytałeś? Co do czujnika - wtykę cholernie ciężko rozłączyć, musisz z odpowiednią siłą nacisnąć z obu stron, żeby zatrzask puścił, ja troszkę za mocno to zrobiłem i w starym E39 coś tam pękło - więc odpuściłem zamianę stronami. Tak czy owak proponuje nowym właścicielom tych samochodów, zabrać się za oczyszczenie wtyczki i próbę rozpięcia zaraz po zakupie w lecie, ja tak zrobiłem z moim E38, które zakupiłem w styczniu - ciepły garaż, od razu wtyczki od abs i puszki poczyszczone. Teraz nie ma problemu z zamianą stronami nawet dla jakiej kolwiek weryfikacji :) Jak chcesz to napisz PW i Ci podam schemat sprawdzenia napięcia czy idzie z modułu na sterowniki - bez rozpinania czego kolwiek.
  10. Najtańszym kosztem wymiana oleju i filtra, chociaż wątpie żeby pomogło, ja przerabiałem remont, także... Jedz frytki smażone miesięcznym olejem... Dramat jest w internecie z tymi olejami, jak jest usterka mechaniczna to olej w znikomym poziomie pomorze.. Jak dla mnie to kosz(e) padł(y) i nie trzyma ciśnienia, bez stołu i rozbiórki się nie obejdzie..
  11. Dla mnie wszystko wskazuje na moduł abs lub czujnik jak wspomniał wyżej kolega - połączenie z chyba lewego tylnego - z niego idą informację do prędkościomierza itp.. Spróbuj zamienić stronami tylne czujniki, jeśli oba wyjdą bez problemowo. Oczywiście przy tym sprawdź błędy czy faktycznie daje błąd czujnika abs lewy tył. Odłączając moduł abs nie będzie widział żadnej wartości czyli efekt paliwa będzie taki sam.
  12. krzynu

    725tds rozrusznik nie kręci

    Ja bym sprawdził też kostkę stacyjki, daj zapłon i spróbuj na krótko odpalić rozrusznik, jeśli zakręci to kostka, jeśli nie to rozrusznik :) Na krótko: niech to ktoś zrobi obeznany, żebyś zwarcia nie zrobił.. łączysz np śrubokrętem + i - na rozruszniku czy przekręci go czy nie.
  13. krzynu

    e38 730d automat problem

    Hejo, przerabiałem remont skrzyni i tak: przy skrzyni pozycjometr odpowiada za podstawy czyli P R N D, tryb sport to nic innego jak elektronika przy lewarku i ecu skrzyni - szukałbym przy lewarku czy nie ma jekiegoś zwarcia, ewentualnie podmienić od kogoś innego na próbę sam lewarek.
  14. Odgrzewam kotleta: nowy panel przestał działać, diody pomigały i amen, czyżby drugi panel zdechł : Nie wygląda to na zwarcie bo równo świecą i równo gasną..
  15. Ewentualnie w nowych drzwiach nie podopinałeś, lub nie masz w starych/nowych czujników w uszczelce drzwi, ja walczyłem, żeby podnieść musiałem trzymać przycisk, z automatu nie szło, jak zdjąłem poszycie drzwi to zobaczyłem kabelek z wtyczką idący przy lusterku w uszczelkę górna drzwi. Przez uszczelkę idą kabelki a na końcu czyli w górnym rogu drzwi jest opornik, u mnie on gdzieś nie styka bo zależy jak pogmeram w uszczelce to się domyka z automatu - warto sprawdzić. Może właśnie obwód w kabelkach jest przerwany i widzi jako włamanie lub kolizję boczną i uniemożliwia domknięcie w celu np ucieczki/wyjścia/wydostania się z auta.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.