Skocz do zawartości

Zyzu84

Zarejestrowani
  • Postów

    21
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E53 & e91 lci

Osiągnięcia Zyzu84

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Co racja to racja. Ode mnie jeśli chodzi o f11 to uczciwie powiem, że szukając na krajowym podwórku rozglądałbym się za 3.0d. Nie musisz płacić akcyzy a przyjemność jazdy jest dużo większa. Lepiej się będzie zbierało i wyprzedzić będzie bezpieczniej. Silnikowo koszty utrzymania są większe o trochę oleju i 2 świece :) Trzeba natomiast sprawdzić czy dostaniesz zamienniki np koła pasowego - historia mojego e91 z n57 pokazała, że tej części nie ma i pozostaje tylko aso lub jak ktoś lubi ryzykować używka. Tak samo jak poduszki silnika w 525xd z 2.0 - obecnie w hurtowniach w KRK nie ma zamienników nawet na zamówienie więc musiałem kupować w aso. Niby nie są to duże koszty ale trzeba wziąć pod uwagę dostępność części. Tyle ode mnie, nie będę więcej zaśmiecał wątku. Powodzenia w zakupie
  2. Kolego a nie myślałeś o poszukaniu samochodu u zachodnich sąsiadów? Można to zrobić osobiście bądź korzystając z pośrednictwa firm/osób. Tuż przed pandemią :) kupiłem f11 525xd - cena wraz z kosztami sprowadzenia i rejestracji lepsza niż te z ogłoszeń, wyposażenie lepsze i nawet po pakiecie serwisowym(małe turbo, olej w skrzyni, amory z tylu, miech itd.) wyszło taniej niż w Polsce. Fakt muszę jeszcze polakierować drzwi i zderzak ale samochodem jeżdżę na codzień. Oczywiście teraz wirus, cena euro itd (sam bym na dzień dzisiejszy nie kupował), natomiast cierpliwość popłaca i jest to już mój 3 samochód z Niemiec i nie narzekam. Jedynie mam dylemat bo żona przejęła 330xd z chipem i boli, że ma szybszy samochód (mimo programu na 260km) - co 6 cylindrów to nie 4 :( Pozdro
  3. Cześć Mam takie pytanie/problem: Posiadam e91 330xd. Obecnie założone są 4 jednakowe opony 225/45/17. Przymierzam się do zakupu 18. Niestety oryginalne 18 do e90 są w mieszanym rozmiarze czyli 8 i 8,5 cala - odpowiednio 225/40/18 i 255/35/18. Jesli bym takie kupował to z racji xdrive musiałbym szukać opon z homologacja do Bmw, żeby uniknąć problemów z napędami - już to przerabiałem w x5 u żony. Dlatego szukam 18 w jednym rozmiarze i znalazłem styling 270. Felgi ładne, 4x8 cali, et pasujące. Tylko problem jest taki, że u mnie na słupku opony homologowane pod auto to właśnie albo jednakowe 17 albo ogumienie mieszane. Na styling 270 powinny być gumy 235/40/18 - zimówka do m3. Ja zakładałbym 225/40/18 - tylko jak wyglada sprawa z homologacją pojazdu i co się z tym wiąże z ewentualną wypłatą oc lub AC? Wiadomo, że przy parkingówkach nikt się nie dowali ale przy grubszej akcji może być różnie. Czy może ktoś wie czy dałoby radę przeprowadzić jakieś dodatkowe badania techniczne, żeby zatwierdzić ten „nowy” rozmiar opon pod e91? Dużo się rozpisałem ale nie mam zamiaru potem szarpać się z ubezpieczycielem i płacić komuś renty z własnej kieszeni do końca życia. Pozdro
  4. Czołem Panowie. Już kilka razy udzielałem się w tym temacie i trochę przygód i wiedzy o xdrive posiadam. Mam e91 w xdrive, obecnie 4x225/45/17 jak fabryka na słupku nakleiła. Chciałem założyć sobie oem 18 calowe - takie są o ile dobrze czytam naklejkę z rozmiarami tylko w mieszanej szerokości czyli 225/40/18 i 255/35/18. Na razie spoko, ale pojawia się problem ceny za tylne kapcie z gwiazdką na oponie. Jest kilka modeli (w sumie mało) i ceny zaczynają się od około 920 zł za sztukę. Trochę dużo. Teraz pytanie: czy ktoś mógłby polecić jakieś runflaty bezgwiazdkowe, które pomimo to trzymają wymiary i średnica nie będzie kosmicznie rożna na obu osiach? Ze swojej strony mogę polecić Yokohamy v103s - miałem takie mieszane w poprzednim Bmw 225/45/17 i 255/40/17 i średnica różniła się o 1,2 mm czyli praktycznie nic. Niestety cena za 255/35/18 z Yokohamy to około 1500 zł za sztukę wiec mnie to nie urządza. Zatem może ktoś pomoże :) Pozdro
  5. Rozrząd robiłem profilaktycznie. Skrzynka wg historii z aso była wymieniana przy przebiegu bodajże 100 000 km. Teraz odpukać problemów brak. Ale odnośnie skrzynki, żona ma e53 po lifcie i tam wymieniałem już zębatkę - nie polecam opon mieszanych bez homologacji Bmw. Miała założone nexeny zgodne z naklejką przy drzwiach - mierzyłem obwody i wyszło ok 2 cm różnicy na srednucy między przodem i tyłem. To zabija xdrive. Pożyczyłem koledze na przymiarkę do x3 i zabiło mu atc w 3 dni. Jest fajny temat o oponach do xdrive na forum - tam jest wszystko opisane. Teraz założyłem jej 4 x identyczne koła i nie czuć jak dołączają się napędy. Tak samo mam w swoim e91 - kusi mieszany np styling 216 ale już opony z homologacją zabijają ceną - te tylne 255. W białym e91 z ogłoszenia jest bodajże styling 193 czyli 225 z przodu i 255 z tylu. Wg mnie trzeba spojrzeć co ma założone. Generalnie białe z ogłoszenia robi robotę ale jakbyś poszukał u zachodnich sąsiadów jest szansa na zakup takiej w podobnej cenie i z mniejszym potwierdzonym przebiegiem. A i spalanie w Krakowskich korkach to jakieś 13,5 litra po chipie :) - może wyszłoby jakieś 11, zobaczę w przyszłości. Trasa spokojnie 6,5 Krk - BB Pozdro
  6. Kolego, Od pół roku użytkuje taki model, tylko że z samego początku produkcji lci. Kupiłem od Niemca z uszkodzoną turbiną - przebieg weryfikowany w aso 224 000 km. Turbo spoko - 1000 pln. Przy okazji doszła wymiana oleju w skrzyni i napędach, rozrząd - 4 kpln. Koło pasowe padło przy przy 225 000 - zamienników brak, tylko oryginał. Wyjściowo 2500, przy moich rabatach 1750. Wymiana amorów - specjalne do xdrive - wziąłem bilstein 330/szt. Przy okazji doszły inne elementy zawieszenia, gruszka(?) od dpf, kolektor ssący po regeneracji z klapkami (800 pln). Sumując z oponami x2 zestaw startowy wyszedł koło 12 000. Doszedł chiptuning, polskie menu, polerka i kwarc, regeneracja reflektorów, itd. Teraz samochód nareszcie jest w bardzo dobrym stanie. Generalnie dużo jest elementów, do których nie ma zamienników - to trzeba wziąć pod uwagę. Polecam - wg mnie jedno z lepszych rozwiązań 3.0d plus chip i napęd na 4 koła. Pozdro
  7. Właśnie jest to 0,1 km/h. Natomiast temat w moim przypadku jest już nieaktualny - sprzedałem koła i kupilem 4x18 255/55/18. Dzięki za pomoc. Pozdro
  8. Ok, a na ile realny jest pomiar prędkości obrotowej każdego z kół podczas jazdy np za pomocą inpa? Czy daje to realny obraz tego jak jest w rzeczywistości? Zakładając ze i przy 50 i 150 będzie identycznie na 4 kołach jest to miarodajny sposób wyznaczenia czy opony dają radę?
  9. Przewertowałem wszystkie 30 stron i nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na moje pytanie: Czy obwód koła mierzymy na środku czy też przy zewnętrznej krawędzi koła, tam gdzie styka się ona z asfaltem? Dostałem z e53 komplet wz 132 czyli 255/50/18 i 285/4519 z oponami Nexen RU1 - idento rok produkcji, 6,6 - 6,5 mm głębokości bieżnika. Żona cały zeszły rok i poprzedni przejeździła na tych kołach i dało się odczuć takie delikatne mrowienie między 30-40 km/h czyli kiedy łapią napędy (chyba). Na 4 zimówkach w identycznym rozmiarze 255/55/18 raczej tego nie czuć albo bardzo minimalnie. Po podpięciu do Inpy prędkości kół letnich różniły się o 0,3-0,5 km/h i udało mi sie je wyzerować do 0,1 ciśnieniem w oponach- magik druciarz:) Oczywiście miałem 3 kontrolki ale ze względu na czujnik kąta kierownicy- zębatkę i tak wymieniłem na ori ASO. Wczoraj kolega wziął założył do e83 2.0d żeby sobie sprawdzić jak wygląda i zaczęło się niego masakryczne szarpanie. Metr w dłoń i co następuje: 1) na ciśnieniach standardowych 2,2 i 2,7 - średnica wewnętrzna kół to przód 236 a tył 234 cm, średnica na krawędzi zewnętrznej wszędzie 234 cm. 2) ciśnienie z przodu 2,2 tył 3,2 różnica na środku zmalała do 11 mm, na zewnątrz dalej identycznie równo 234. Wiem mam kupić homologowane gumy... Komplet nie rft 2900 pln - tylko zostały 2 rodzaje bridgestone er30 i michelin diamaris. Rft nie chce bo brak czujników ciśnienia a żona nie zauważy jak będzie jechała bez powietrza i może mieć bum. Zakup 18 - felg i opon też koło 2500 i wzwyż. No to się wyżaliłem:) Podpowiedzcie tylko jak mierzyć a reszta to moja decyzja. Paweł
  10. Cześć Mam na stanie felgi wz194 czyli mieszane 225/45/17 i 255/40/17. Opony kupowałem nówki Yokohamy advance sport, wszystkie ten sam model i rok produkcji oczywiście runflat. Przejechane może 1000 km. Zostały mi one po e91 z rwd. Kupiłem ostatnio e91 330xd :) i na lato nie mam opon. Przerabiałem już zębatkę w e53 mojej żony i nie mam ochoty na powtórkę. Przed chwilą zmierzyłem obwody kół i różnią się one o 1-2 milimetry. Wiadomo, że nie są obciążone ale pytanie czy ten 1-2 mm różnicy to już będzie problem czy znowu bez przesady. Opony bez gwiazdki. Pozdro
  11. Cześć Czy mając już opcję s544 (tempomat z funkcją hamowania) tez muszę wymieniać pająka, kupować moduł? Czy też wystarczy radar, kratka, wiązka, śruby i kodowanie? Dzięki za odpowiedź. Paweł
  12. No niby 200 km to dużo ale chyba jak chodzi o bezpieczeństwo to warto. Jak nie będą chcieli wymienić to można spróbować dogadać się na wymianę za kasę i partycypację dealera w jakiejś części jako gest dobrej woli. Chyba chodzi o bezpieczeństwo a nie o oszczędności. Ja tak sobie właśnie pomyślałem, że jak będą robili pod górkę to się jakoś dogadam bo samochodem jeździ żona i czasem ja i wolę zapłacić i mieć wszystko cacy niż potem żałować, że nie wydałem paru stów bo szkoda. Any way można wymienić poduchę z innej kierownicy i tego trzeba się trzymać i o to walczyć. Jak coś to zapraszam na wycieczkę do Krakowa (może 2 :)) żeby załatwić sprawę. Tak na marginesie na BMW infolinii zostałem poinformowany, że w e46 nie było jeszcze przypadku wadliwego zadziałania poduszki. Po prostu dmuchają na zimne. Pzdr
  13. Nie ma co wychodzić przed szereg i dzwonić, że macie zmienione kierownice. Umawiacie się na akcję, przyjeżdżacie, jest weryfikacja, samochody mają swoje lata i ktoś kiedyś wyminił kierę i trzeba ogarnąć napotkaną przeszkodę :) Dealer dostaje kasę od producenta za wykonanie usługi więc im też zależy na jak największej ilości zleceń. Na prawidłową poduchę czekałem 2 tygodnie,
  14. M-cars w Krakowie. Pasażera w zeszłym roku bez mycia na górze libertowskiej a dziś podczas drugiej wizyty samochód umyty, ale to juź na Conrada. Nie prawdą jest, że nie wymieniają poduszek w kierownicach innych niż te w vinie. Ja mam wymienioną z czteroramiennej na sportową i podczas pierwszej wizyty serwisant to zauważył i zamówił już pasującą do tego co mam w aucie. Bez gadania i żadnych problemów.
  15. Witam Panowie czy udało się komuś sprawdzić po zakodowaniu czy faktycznie system (ten bez czujników w kołach) działa bez przycisku? Tzn. czy ktoś upuścił powietrze z koła i wywaliło mu kontrolkę? Chętnie bym sobie to dokodował :) Pozdro
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.