Witam , jak zawsze kolega "euro_tuned" widzi wszystko co złe w klekotach , a zaturbione benzyniaki uwaza za cud techniki - nie dziwił bym sie gdybys Euro miał wolnossace v8 - ale masz tak samo zjeb....y silnik w swojej eFce jak kazdy z nas który eFką jezdzi - nie wazne czy jest to benzyna , czy diesel . mówie to z całą stanowczością , nawet o 760iL ( która ostatnio trochę jezdziłem ) . To tyle do kolegi Euro . Co zas dotyczy tematu silnika N57 - to cały problem polega na tym że to coś co włożyli do F01 - nie wazne czy jest to 730d,740d czy 750d - ma strasznie słaby rozrzad , który dobrze jest wymienic przy 200 tys - maks 230 tyś , bo póżniej pęka główny łancuch . Rozrzad jest przeniesiony z przodu do tyłu silnika i znajduje sie od strony skrzyni biegów . Turbo jest dosc wytrzymałe , ale w dużej mierze zależy to od poprzedniego własciciela . A co do skrzyń to podstawowa zf6hp26 , jak sama nazwa wskazuje ma 6 przełożeń . w xdrivie powiedzmy 740xd w standardzie było 8 przełożeń . Zreszta do kazdego modelu mozna było opcjonalnie wziąść 8biegowy sportowy autoamt . teraz jest to montowane jako postawa . standardem jest przebieg w dieslach rzedu 40-50 tyś rocznie . ja moja trzyletnia 740d wziąłem z przebiegiem prawie 170 tys i jest to norma . jak jest mniej to jest to podejrzane - bo nikt nie kupuje samochodu za te pieniądze , tej klasy , ( z takimi duzymi podatkami za co2 w niemczech ) zeby jezdzic nim po bułki . inaczej sprawa sie ma w modelach 740i - które maja relatywnie mały przebieg i sa dosc tanie wzgledem innych modeli . w raie pytan konkretnych co do klekota w eFce zapraszam na priv