Witam, W BMW e46 318i silniku n42 dzieją się następujące rzeczy: Zaczęło się od sporadycznie migającego checka podczas jazdy na nierozgrzanym silniku. Po zgaszeniu auta i odpaleniu wszystko wracało do normy poza pozostającym błędem checka. Wymieniłem czujnik wałka ssącego (oryginał używany bmw) i sondę lambda (według wskazań INPY). Niestety błędy zniknęły ale pojawił się błąd na 2 i 3 cylindrze. Wymieniłem wszystkie świece (NGK) i jedną cewkę bo była podejrzana. Błędy tymczasowo zniknęły. Na następny dzień założyłem GAZ (BRC). Właśnie dla gazownika pierwszy raz zdarzyło się, że podczas próby odpalenia auto nie chciało odpalić. Rozrusznik kręcił ale odgłos był "głuchy". Po ponownej próbie odpalił. Błędy z INPY po przyprowadzeniu od gazownika: http://wrzucacz.pl/file/1641377502162/e46-bledyu.docx Po odebraniu auto funkcjonowało jak należy. Na drugi dzień auto miało następujące objawy, które pozostały do dziś.: Na zimnym silniku po odpaleniu słychać charakterystyczny warkot przez 2 sekundy jak na tym filmiku:
Następnie po próbie wkręcenia się w obroty auto gaśnie. Próba odpalenia kończy się tak jak zdarzyło się dla gazownika czyli rozrusznik kręci ale "głucho". Czasami po dwukrotnej probie auto odpala i czekam aż się nagrzeje silnik i wtedy wszystko jest jak należy. Na ciepłym silniku objawy nie występują. INPA wskazuje taki błąd: http://wrzucacz.pl/file/8431377502544/e46-bledy-24.08.docx Nie wiem czy to ma znaczenie ale dodam, że odkąd kupiłem auto po odpaleniu czerwona kontrolka olejku gaśnie z opóźnieniem (około 2-3 sekundy). Auto było też zalane półsyntetykiem a z tego co wiem należy lać do nich pełen syntetyk ale jeszcze nie zdążyłem wymienić oleju. Będę wdzięczny za ewentualne podpowiedzi.