Skocz do zawartości

kemysz

Zarejestrowani
  • Postów

    16
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW 116i / 2006

Osiągnięcia kemysz

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. U mnie niestety opcja w Connected Drive sie wyswietla, natomiast jest oznaczona jako niedostępna.
  2. Dears, przerabiał ktoś temat niedostepnego CarPlay w 3GT? Moje auto odbierałem w grudniu/ produkcja listopad '18 - mam navi pro, ale opcja CarPlay na ten moment w BMW ConnectedDrive mam niedostepna. Jest jakaś opcja, żeby sobie to dorzucić bez utraty gwarancji? Dzieki
  3. A tak z innej beczki... przeczytałem sporo negatywnych opinii nt programu Comfort Lease ze względu na jego koszt - faktycznie całkowity koszt zabawy wychodzi na poziomie 17,5%, ale już IRR wychodzi na poziomie ok 7,6%. Kumam, ze wychodzi sporo więcej aniżeli przy leasingu na firmę gdzie rozliczamy się netto wrzucamy w KUP etc, generalnie oferty na dzialalnosc wychodzą na poziomie do 10%. Natomiast przeglądając oferty leasingow konsumenckich oraz kredytów na zakup auta szczerze mówiąc nie znalazłem nic istotnie bardziej korzystnego - i teraz pytanie czy ktoś orientował się w temacie głębiej i ma może rozeznanie? Zle na to patrzę, czy przy zakupie prywatnym po prostu trzeba łyknąć taki koszt jeśli chce się kredytować zakup? Z góry dzięki z pomoc i informacje
  4. Dzieki za odpowiedzi i sugestie - sklaniam się ku nowemu, jestem juz na jakims tam etapie rozmow z dealerem, wiec zaczynam weszyc w temacie kosztu finansowania, to co mam teraz w ofercie jest moim zdaniem kiepskie bo ma CL wychodzi mi efektywna 17,58... Argumentem do obnizek kosztu finansowania sa generalnie podobno oferty z rynku, wiec musze rozeznac temat czy ktos bedzie mi w stanie zaproponowac warunki z lepszym RRSO - jak ktos z Was na świeżo ogarniał temat to będę wdzięczny za rady - tymczasem pogrążam się w lekturze forum :)
  5. Cześć, po krótkim rozbracie z marką przymierzam sie do zmiany auta i rozważam miedzy innymi zakup nowej lub uzywanej serii 3GT (alternatywnie Audi A6 polift). Przewertowałem trochę wątków, ale w zasadzie nigdzie nie znalazłem pełnej odpowiedzi na swoje wątpliwości, a być może ktoś miał podobne rozkminy. Otóż - interesuje mnie samochód w wesji 320d 184 KM w automacie, z racji dosyć sporych rabatów na nowe auta flotowe rozważam zakup w następujacych wariantach: a) zakup nowego auta z rabatem ponad 20% b) przejęcie cesji leasingu na rynku (do 100 kkm) c) zakup auta poleasingowego 3 letniego (do 100 kkm) Auta nie chcę kupować oczywiście za gotówkę, więc w grę wchodzi comfortlease albo leasing zorganizowany w innym banku. Bazowo wyszedłem od opcji c, w wariancie w którym 20% wartości wrzucam w gotówce, reszte natomiast kredytuje kredytem gotówkowym, natomiast po wizycie w salonie zacząłem rozważać opcję a ze względu na następujące przemyślenia... Kupno auta max 3 letniego z sensownym przebiegiem i historią serwisową oznaczałoby zapewne wydatek rzędu 120-130 kPLN z koniecznością kredytowania części jego wartości w banku, oznacząłoby też konieczność jak w każdym wariancie zakupu polisy OC+AC, której składka byłaby pewnie niższa niż w przypadku auta nowego ze względu na siłą rzeczy niższą sumę ubezpieczenia. Jednocześnie w takim wariancie decydować musiałbym się na wersję przed liftem, co nie do końca jest mi w smak :) W związku z powyższym zacząłem sobie zadawać pytanie nt potencjalnej utraty wartości aut w tych 2 przypadkach, czy nie będzie tak, że zarówno w przypadku auta 3 letniego jak i auta nowego po solidnym rabacie koniec końców wyjdę na to samo? Ktoś z autopsji próbował może sprzedać auto warte katalogowo +/-215 kPLN po 3 latach? Zakładam, że wychodzimy minimum na wspomniane 120-130 kPLN biorąc pod uwagę pewną historię, polskie pochodzenie itp. Biorąc pod uwage powyższe oznacza to, że stracimy jakieś 30-35 kPLN w 3 lata wiec, ok 1kPLN miesiecznie (na uzywanym zakladam ze przy zakupie za 130 kPLN, po 3 latach wartosci bedzie oscylowac max na poziomie 110 kPLN, biorac pod uwagę ze wyjdzie nowa seria, to auto przeliftowe bedzie warte nawet mniej, moze w okolicy 100kPLN). Roznica wychodzi w granicy 5-10 kPLN wiec biorac pod uwage, ze nowe to nowe, fajnie pachnie, mamy gwarancje itp to moze warto. Niby wszystko fajnie, nowe auto, utrata wartości podobna, wiec przejdzmy do kolejnego kroku - czyli ubezpieczenie i finansowanie: a) ubezpieczenie - ktoś może zdradzić ile wyszło mu AC + OC w 1,2 i ewentualnie 3 roku użytkowania samochodu? W przypadku drogiego AC zakladam, ze moze to znaczaco zaburzyć powyższe rozważania b) finansowanie - ktoś może ma doświadczenie i może podpowiedzieć jakie RRSO wychodzi przy finansowaniu BMW oraz na rynku? Z tego co udalo mi sie przeczytać to w BMW wychodzily kiepskie warunki na poziomie 16% co oznacza nawet wiecej niż przy kredycie gotówkowym, na którym obecnie jest w okolicy 11%? Ktoś brał może specyficznie jakiś konsumencki leasing w banku i wychodziło niżej? Z góry dzieki za podpowiedzi! Jeśli macie krytyczne uwagi do powyższego toku rozumowania to jak najbardziej też chętnie uwzględnie. Jak coś sensownego uda mi się ustalić to pewnie będę miał jeszcze pytania w kontekscie wyposażenia :). Pozdr
  6. Odnośnie mojej e87 mam dwie informacje :) 1. Stosunkowo niedawno wymieniłem cały rozrząd - czyt. przy okazji wyeliminowałem potencjalną usterkę silnika 1.6 (napinacz został wymieniony na niewadliwy), która również mnie dała o sobie znać 2. Początkiem roku wyjeżdżam na stypendium za granicę i auto jest na sprzedaż - jeśli ktoś jest zainteresowany to PM. Pozdro
  7. Prawie to samo :) Black saphire z tego co kojarze to metalic. Ja mam Schwarz 2, czyli nie metalic ;). Za temat zabierać się na pewno warto - jak widziałem mojego zaraz po tej ''polerce'' to kopara mi opadła, tyle że w tym wypadku był to efekt krótkotrwały... Pozdr
  8. Ok, zagłębię się w lekturę, chociaż z tego co czytałem to nie wiem czy nie najbezpieczniej będzie polecieć go Autoglymem SRP + jakiś dobry wosk (jakiś pomysł?). Z nowości w weekend wymieniłem sobie filtry i klocki tylne na oryginalne. Dotychczasowe były już na wykończeniu. Z ciekawostek to w tygodniu przekroczyłem 112 222 km :) co uwieczniłem na zdjęciu. 111 111 pyknęło mi w drodze z DE, ale niestety nie mam fotki. http://i897.photobucket.com/albums/ac177/Kemysz/zdj1190cie_zpsd0f8150a.jpg Apropo polskiego rynku samochodów używanych to autko, które sprzedałem przed kupnem jedynki właśnie odmłodniało o jakieś 150kkm i pojawiło się w ofercie. U nas to chyba poważnie samochody od 180kkm naliczaja przebieg w dół :).
  9. Samemu też mógłbym się zabawić, pytanie czy jest to bardzo trudne - tak jak mówiłem, póki co jestem nemo w tym temacie i dopiero kilka watków na ten temat przeczytałem. Musze przyznać, ze chciałbym się z czasem wkręcic w temat ;) Po deszczu sporo tego wylazło - tzw. swirle chyba. Pytanie czym to dokończyć i czy potrzebuje do tego maszynki? Jeśli tak to jaką najlepiej (gdzieś czytałem, że genialna jest makita, ale na alledrogo widze tylko nówki i w cenie około tausenda). z góry dzieki. Szymek PS. dochodze zreszta do wniosku ze jak sie czlowiek zaangazuje w swoje to zrobi tak jak trzeba ;) no chyba ze rzeczywiscie jest to mega trudne
  10. Dzieki :), co do tych kosmetyków rzuciłem taką kwotę z marszu (nie orientuję się). Zależy mi na czymś skutecznym rozsądnym cenowo. Jeśli pracowaliście na czymś co dało fajne efekty to podrzućcie proszę nazwy. Jedno dodatkowe pytanie - wczoraj złapałem rozkminę na temat dokładki tempomatu i czytając wątki dowiedziałem się, że z grubsza potrzebuje manetek z taśmą/obudową i kodowania. Kodowanie też już znalazłem, że ktoś w KRK robi. Pytanko czy montaż manetek to typowe plug & play i czy to naprawdę wszystko co trzeba wykonać? Manetki na aukcji poniżej to komplet czy to jest jednak bez obudowy? http://allegro.pl/przelacznik-zespolony-manetki-tasma-bmw-e90-e87-i3512066765.html Z góry dzięki!
  11. Oj, nie zgłębiałem :( teraz dopiero doszedłem do wniosku, że chciałbym się w zasadzie może sam trochę tego poduczyć. Wydaje mi się, że lakier zrobili w miarę dobrze, pod halogenem widać jednak jeszcze ryski i nie wiem, czy wycisnęli już maksimum z tego (wydaje mi się że nie), czy nie doprowadzili procesu do końca. W Waszych tematach na forum widzę, że lakier po fajnej polerce jest właściwie bez skazy i wygląda jak salonowy. Co do bankrolla to jestem w stanie przeznaczyć około 100-200 pln, byleby produkt był tego naprawdę wart. W troszkę lepszej jakości: http://i897.photobucket.com/albums/ac177/Kemysz/P9107250_zps144a2957.jpg http://i897.photobucket.com/albums/ac177/Kemysz/P9107246_zpsb81842c2.jpg http://i897.photobucket.com/albums/ac177/Kemysz/P9107251_zps98eb85c3.jpg http://i897.photobucket.com/albums/ac177/Kemysz/P9107263_zps57e7ff57.jpg http://i897.photobucket.com/albums/ac177/Kemysz/P9107266_zps5d552cc3.jpg http://i897.photobucket.com/albums/ac177/Kemysz/P9107267_zps71419766.jpg http://i897.photobucket.com/albums/ac177/Kemysz/P9107272_zps2db37d45.jpg http://i897.photobucket.com/albums/ac177/Kemysz/P9107273_zpsb79f692b.jpg http://i897.photobucket.com/albums/ac177/Kemysz/P9107279_zpsc749b049.jpg
  12. Autko po lekkich zabiegach pielengnacyjnych - czyt. korekta lakieru wykonana w znajomym warsztacie lakierniczym (czas pracy 12h) :) Stan wizualny poprawił się bardzo mocno, choć patrząc na zdjęcia w niektórych tematach wydaje się, że efekt mógłby być jeszcze lepszy przy wykonywaniu zadania samodzielnie. Jednak jako że detailing to dla mnie póki co czarna magia, wolałem nie próbować na żywym organizmie. Poniżej kilka fotek zrobionych telefonem. Mam nadzieję wrzucić lepszą jakościowo sesyjkę zrobioną aparatem jak tylko poprawi się pogoda i będzie chwila czasu :) http://i897.photobucket.com/albums/ac177/Kemysz/IMG-20130908-00105_zps56aad69e.jpg http://i897.photobucket.com/albums/ac177/Kemysz/IMG-20130908-00109_zps7fc487e2.jpg http://i897.photobucket.com/albums/ac177/Kemysz/IMG-20130908-00106_zps86ec803c.jpg http://i897.photobucket.com/albums/ac177/Kemysz/IMG-20130908-00107_zps7e370504.jpg http://i897.photobucket.com/albums/ac177/Kemysz/IMG-20130908-00108_zps523967d7.jpg http://i897.photobucket.com/albums/ac177/Kemysz/IMG-20130908-00112_zpsee823a99.jpg http://i897.photobucket.com/albums/ac177/Kemysz/IMG-20130908-00113_zpsd8ec9f4d.jpg http://i897.photobucket.com/albums/ac177/Kemysz/IMG-20130908-00114_zps7d648149.jpg Po wykonaniu prac bardzo kuszą mnie nowe felgi - waham się jednak ze względu na fakt, że posiadam już założone zimówki, a sezon tuż tuż. Apropos ktoś z Was ma sprawdzone i godne polecenia kosmetyki do pielęgnacji czarnego lakieru?
  13. Cześć, poniżej przedstawiam wyposażenie oraz pochodzenie swojej pierwszej Bawarki i ewentualne plany z nią związane. E87 przywiezione samodzielnie zza zachodniej granicy (moje pierwsze autko) w wersji 116i i wyposażeniem podanym poniżej. To co mnie w niej urzekło pomimo kilku braków w wyposażeniu to wzorowy stan mechaniczny i zadbane wnętrze. Pomimo otarć karoserii stan mechaniczny autka przekonał mnie to zakupu - na tym etapie najważniejszym jest dla mnie aby samochód był sprawny, a ewentualne wymiany części były związane jedynie z moimi zachciankami wizualnymi :) Z tego też powodu zdecydowałem się samemu pojechać po autko zamiast kupna u polskiego handlarza ;) Selekcja COP ważnych pojazdów Kierownica sportowa ze skóry z poduszką Brak napisu modelu Dywaniki podłogowe Velours Trójkąt ostrzegawczy i apteczka Pakiet dla palących Uchwyt do napojów Regulacja wysokości fotela pasaż. Lampa przeciwmgłowa Klimatyzacja Radio BMW Business CD Pakiet Advantage Wersja krajowa Niemcy Spis dealerów, Europa Literatura pokładowa, niemiecki Sterowanie COP Zabezp. zewn. pokrycia z tworzywa szt. Fotki wykonane telefonem: http://i897.photobucket.com/albums/ac177/Kemysz/IMG_0178_zpsad599446.jpg http://i897.photobucket.com/albums/ac177/Kemysz/IMG_0179_zps9bb7da29.jpg http://i897.photobucket.com/albums/ac177/Kemysz/IMG_0180_zpsd063cdfa.jpg http://i897.photobucket.com/albums/ac177/Kemysz/IMG_0181_zps1e1e2825.jpg http://i897.photobucket.com/albums/ac177/Kemysz/IMG_0184_zpsfd2105e5.jpg http://i897.photobucket.com/albums/ac177/Kemysz/IMG_0185_zps027f678a.jpg Fotki poglądowe, wykonane przed pracami upiększającymi lakier, którym poddane zostanie niebawem autko. Z rzeczy, których mi w nim brakuje i nad którymi na pewno będę myślał to podłokietnik (kapitalna sprawa), alufelgi (jakieś rozsądne cenowo propozycje?), być może zmiana tylnych światełek na poliftowe i na koniec jak każdemu tutaj chyba marzą mi się m-pakietowe zderzaki. Czas pokarze co uda mi się zrealizować. Jeśli macie jakieś sugestie, chętnie rozważę - tymczasem pozdrawiam ! :)
  14. Cześć, nadrabiam zaległości - nie jest to mój pierwszy post, ale witam wszystkich. Od około 2 tyg jestem posiadaczem przed-liftowego 116i (ale być może sam zaaplikuje mu lift :) ) Pozdrawiam
  15. Zacne autko kolego :), sam tydzień temu przygnałem czarną jedynkę zza Odry. Po blaszkach wydaje mi się, że jesteś z Krk... Masz może godny polecenia warsztat, który zrobiłby dobrą polerkę w akceptowalnej cenie? Wrzuć trochę więcej fotek jak możesz :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.