Skocz do zawartości

dddpawel

Zarejestrowani
  • Postów

    311
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e39 530d
  • Lokalizacja
    Łomża-Białystok

Osiągnięcia dddpawel

Stały bywalec

Stały bywalec (8/14)

  • Tydzień na forum Unikat
  • Miesiąc na forum Unikat
  • Rok na forum Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Witam Mam F10 535xd 2014 150000km Co można zrobić z tego auta? Jaki bezpieczny przyrost? Ile można osiągnąć bez wycinania DPF? Proszę coś poradzic
  2. Przy jakim przebiegu usunełeś kolego simi49 te klapki? Ja mam 152000km. Może to za wcześnie na taki ruch? Zobaczymy po zdjęciu kolektora. Zamierzam zrobić porządek z silnikiem, założyć intercooler Wagnera , usunąć EGR i zrobić softa. Może ktoś coś w temacie dorzuci?
  3. Czytałem posty o usunięciu klapek w F10 a z silnikiem 2.0d. Miałem wcześniej 2 szt. e39 530d i w jednej nie było klapek fabrycznie w drugiej musiałem je usunąć. W e39 klapki nie odgrywały znaczącej roli. W F10 usunięcie klapek ma duży wpływ na DPF-a? Po usunięciu klapek trzeba również usunąć je w programie? Czy ktoś na forum usunął klapki w 535d? Jakie są korzyści ? Jakie mogą wyniknąć z tego problemy? Czy może tylko wyczyścić kolektor z tego co się uda oderwać i skręcić na nowych uszczelkach?
  4. U mnie mechanik przy statycznej wymianie wlał też około 5 litrów oleju Po przejechaniu 2-3 tyś km sprawdzaliśmy to był stan.
  5. Widzę że nikt nie chce się podzielić swoim doświadczenie z czyszczenia kolektora. A może ktoś na forum usuwał klapki? Jest potrzeba ingerencji w oprogramowanie czy tylko usunąć i zaślepić otwory?
  6. Auto f10 535xd 2015 145000km. Jestem po akcji serwisowej chłodniczki EGR. Mam do wyczyszczenia kolektor dolotowy. Zastanawiam się czy jest sens samemu czyścić ten kolektor, czy może oddać do regeneracji. Firma która ogłasza się na necie gwarantuje stan fabryczny w tym nowy nastawnik klap wirowych, uszczelki , śruby . Proszę o podzielenie się swoim doświadczeniem w tym temacie. Jeżeli czyścić samemu to jak i czym co dodatkowo zakupić(nastawnik i uszczelki to rzecz oczywista). Dodatkowo: w serwisie zauważono zapocenie z prawej tylnej części pokrywy zaworów. Czy ktoś to już przerabiał?
  7. Czy ktoś zna firmę z Krakowa ul. Radzikowskiego 180 - AUTOMERITUM? Maja w swojej ofercie dużo F10 530d. Może ktoś przybliży uczciwość tego sprzedawcy. Może ktoś zna , może wie w jakim stanie są zazwyczaj auta sprzedawane w AUTOMERITUM. http://automeritum.otomoto.pl/osobowe
  8. Witam Dwa lata temu wymieniłem wentylator klimy na orginalną używkę a dziś ona mi się spaliła. Zamierzam wstawić wentylator nowy ale zamiennik od benzyniaka ( z modułem na 3piny) http://moto.allegro.pl/bmw-e39-wentylator-klimatyzacji-3-piny-nowy-modul-i1526621549.html Przełożę silnik z modułem do mojej obudowy. Czy to jest możliwe , czy będzie działało? Czy ktoś to juz praktykował? Czytałem ,że orginały wentylatorów od benzyny pasują do 530d tylko jak to jest z zamiennikiem. Proszę o opinie
  9. Ja podejrzewam ,że jakiś moduł jest uszkodzony i wprowadza zakłócenia. Jak zlokalizować który to zakłóca? Ostatnio nie było żadnych błędów. Kiedyś pamiętam ,że występował błąd zwiazany z pompą paliwową i linią CAN. Zacznę od wyczyszczenia gniazda diagnostycznego. Czy gniazdo można rozebrać? Znajomy mechanik mówił ,że trzeba będzie wyciągać nowe przewody z kompa na gniazdo obd.
  10. Gdy podłączaliśmy kts-a pod gniazdo diagnostyczne ciągle pojawial się błąd i wyrzucał. Po wielu próbach raz się udało połączyc z kompem. Sprawdziliśmy błędy. Był tylko błąd z wentylatora klimy. Sprawdziliśmy ciśnienie na tłokach, korekty wtrysków. Wszystko wyszło, że jest w porządku. Kolejny raz nie udało się podłączyć kts-a. Wygląda na to ,że padła linia K . Co mogło się stać? Jak to naprawić ? Czy ktoś miał taki problem?
  11. Jeszcze jedno spostrzeżenie. Zrobiłem wczoraj trasę 200km. Temperatura ciągle w pionie (tem. na zewnątrz 5*C). Przewody twarde ale można je znacznie ugąć. Dzisiaj rano przewody są miękkie. Po odkręceniu korka od zbiorniczka słychać było delikatny syk powietrza i zauważyłem ,że poziom płynu w tym momencie podnosił się o 1cm do poziomu normalnego. Wyglądało to tak jak by ciśnienie w układzie sprężyło ciecz a po odkręceniu korka wszystko wróciło do normy, wyrównało się. Zastanawiam się czy przypatkiem gdzieś nie jest uwięziona jakaś ilość powietrza która się spręża i przez to ciecz się cofa.
  12. Odkręcałem te dwa odpowietrzniki przy napełnianiu układu. Wydaje mi się ,że zrobiłem wszystko co możliwe.
  13. Zdemontowałem termostat. Sprawdziłem go na gotującej wodzie i okazało się ,że działa poprawnie (otwiera się płynnie). Złożyłem całość i zalałem układ płynem. Odpowietrzyłem układ , ogrzewanie działa , w zbiorniczku wyrównawczym jest ciągły strumień z wężyka przelewowego. Wskazówka jest idealnie w pionie. Chłodnica delikatnie się nagrzewa (to chyba normalne gdy na zewnątrz temperatura ok. 10*C). Tylko jedna sprawa nie daje mi spokoju. Przewody od chłodnicy twardnieją (można je ugąć ale jest wyczuwalne ciśnienie). Po odkręceniu korka ze zbiorniczka jest słyszalny delikatny syk , płynu nie wyrzuca tylko paruje. Po odkręceniu korka przewody stają się miękkie. Czy tak powinno być ? Czy może korek na zbiorniczku nie upuszcza ciśnienia?
  14. Proszę powiedzieć co dokładnie trzeba przerobić w obudowie wentylatora . Od jakiego benzyniaka pasuje wentylator?
  15. Witam Wymieniłem pompe wody i termostat. Odpowietrzyłem ukad. W zbiorniczku jest równomierny przelew, ogrzewanie działa tylko chłodnica się nie nagrzewa wskazówka dochodzi do pionu. Górny przewód jest gorący a dolny zimny. Co jemu dolega? Ja uważam że termostat jest walnięty i sie nie otwiera. Czy zapowietrzenie układu powodowałoby takie objawy? Proszę o pomoc.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.