Skocz do zawartości

damiangxxx

Zarejestrowani
  • Postów

    20
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem

Osiągnięcia damiangxxx

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Witam. w e46 318Ci tym sposobem zrobiłem tempomat. Teraz chciałbym zrobić to samo w M52TUB28 (2.8). Czy proces wygląda tak samo, czy są jakieś niespodzianki? Bawił się ktoś z tym w autku z 2.8 ?
  2. z tego co kolega napisał wnioskuję, że chyba dla żadnego gaziarza taka przeróbka nie powinna być większym problemem. mam rację?
  3. witam Panowie! Obecnie mam silnik 318Ci N42. Sprawia mi dużo problemów, dlatego już prawie na 100% zdecydowałem się na kompletny swap. Oddaję panom do zakładu i robią wszystko łącznie z wymianą płynów i kodowaniem komputera. Chciałbym zamontować silnik 2.5 192 KM lub 2.8 193 KM. Jak wiadomo obecnie silnik jest czterocylindrowy, więc chciałbym się dowiedzieć co trzebaby zrobić oraz jakie byłyby koszty podpięcia obecnej instalacji pod nowy silnik. Dodam, że obecna instalacja to tartarini.
  4. witam, zamierzam udać się do pana Olszewskiego z Sandomierza, ale mam jeszcze jedno pytanie. Gdzie dokładnie znaleźć jego warsztat? jest jakoś oznaczony? Ktoś już pisał, że na wylotówce z Sandomierza na Lublin po prawej stronie. Starałem się znaleźć najpierw na street view, ale mam za mało informacji.. Czy ktoś w okolicach Sandomierza/Tarnobrzega może polecić gościa dla którego instalacje gazowe nie mają tajemnic? Mam instalację tartarini i gość do którego jeździłem powiedział, że nie ma sprzętu do tego typu instalacji..
  5. a w czym gorszy jest zamiennik? gorsza sprężyna czy dokłądność wykonania?
  6. Panowie jeszcze jedno pytanie: gdzie mogę nabyć taki napinacz? Chodzi mi o ten nowszy model, czyli ten dłuższy od fabrycznego. Jest gdzieś ta część poza bmwstore?
  7. Witam, trochę odnawiam temat ale potrzebuje waszej pomocy. U mnie również coś dzwoni ten łańcuch.. Koledzy podpowiedzcie jak się dostać do tego napinacza, gdzie on się znajduje? Wiem że gdzies pod zbiornikiem plynu wspomagania ( ale gdzie on jest?) Skoro wymiana jest łatwa to pewnie poradzę sobie sam. Dzięki z góry!
  8. Witam. Pojawiły się pewne problemy związane z pracą mojego samochodu - e46 coupe 318Ci 143KM z 2002r. Mianowicie : dławienie podczas ruszania, dziwna praca silnika ( wina napinacza rozrządu?? ), ostatnio to co mnie niepokoi to kopcenie z rury zarówno na zimnym jak i na rozgrzanym silniku, ale co ciekawe tylko na małych obrotach. Zaświeciła się kontrolka od oleju, który był zalany do maxa jakieś 1500 km temu. Dodatkowo znajomy który zmieniał mi świece zmierzył że na jednym cylindrze ciśnienie wyszlo 8 , a na pozostałych 12. Przeczytałem chyba większość tematów z forum i widziałem w tych silnikach że taki dziwny dźwięk podczas pracy silnika spowodowany jest luźnym łańcuchem i w niektórych przypadkach wystarczyła wymiana napinacza. W innych trzeba były wymieniać inne cześci związane z rozrządem. Kolejny problem, czyli branie oleju i kopcenie często spowodowane było separatorem oleju - odmą która powinna zostać wymieniona. I rzzeczywiście wielu osobom taka wymiana przyniosła oczekiwany efekt. Tutaj rodzi się mój problem bo nie wiem czy bawić się w naprawy, czy zdecydować się na swap. Ta druga opcja już była przeze mnie rozważana, warsztaty zajmujące się tym proponują silnik 2.5 M54B25 192KM 245NM z osprzętem plus skrzynia biegów i wydech - koszt takiego zabiegu u nich z wymiana filtrów na gotowo z kodowaniem autka na fabryczna 325Ci to ok 6 tys zł. Trochę dużo... Kolejny problem wiąże się z tym, że obecnie mam instalację gazową tartarini. Czy każdy gazownik przerobi mi tą instalację z silnika czterocylindrowego na sześciocylindrowy? Czekam na wasze opinie i sugestie, pozdrawiam.
  9. mam kosztorys i wycenę naprawy. Według rzeczoznawcy : WYCENA POJAZDU Sprzedaż Notowanie Eurotax (baza danych 2013.09) PLN 15 500 Korekta na miesiąc pierwszej rejestracji PLN 35 Korekta na przebieg PLN -1 810 Wartość wyposażenia stand. niezamontowanego PLN -220 Wartość wyposażenia dodatkowego PLN 330 Wartość czynników podnoszących wartość PLN 30 Wartość czynników obniżających wartość PLN -1 370 Wartość korekt PLN -270 Wartość instalacji gazowej PLN 480 Wartość pojazdu (brutto) PLN 12 700 a koszty naprawy : Podsumowanie Rbg. Stawka Kwota Części zamienne 6 646,72 Materiał lakierniczy [100,00 %] 1 619,61 Blacharz 14,20 150,00 2 130,00 Lakiernik 11,70 150,00 1 755,00 Mat.drobne i dodatkowe [2%] 132,93 Koszt naprawy łącznie (netto) 12 284,26 VAT (Materiał) 23,0% 1 931,83 VAT (Robocizna) 23,0% 893,55 Koszt naprawy łącznie (brutto) 15 109,64 Czy mój samochód wart był 12700 zł ( bardzo dziwne bo jesli ktos by mi chcial za tyle sprzedac taki sam to kupilbym z pocałowaniem ręki) a naprawa wynosi 15 109,64 zł. Bardzo dziwna jest ta sytuacja. Nie jestem winny nawet w najmniejszym stopniu a muszę się z tym wszystkim użerać. @330i wielkie dzięki za fatygę. Trochę mi rozjaśniłeś sytuację. Więc będę musiał znaleźć kogoś u kogo naprawię bezgotówkowo auto. Gorzej będzie jeśli ktoś taki się nie znajdzie...:/ Szczerze mówiąc jestem zawiedziony, nie chodzi nawet o to że nastawiałem się na zysk (wiele osób mówiło, że jeszcze zarobię na tej sytuacji), ale nie wiem jak to się rozwiąże, obym tylko nie został z niecałym tysiącem w kieszeni i uszkodzonym autem w garażu..
  10. No nie wiem czy będę zadowolony, gdyż pieniądze mam już na koncie - 912, 50 zł. Wiec chyba sami mi nie dadzą drugi raz..
  11. Kosztorysu nie mam, mam tylko wiadomość o podjętej decyzji czyli o tym co już pisałem. Dostałem to na maila
  12. Właśnie rzeczoznawca ocenił, że wartość naprawy będzie przekraczała wartość samochodu i uznano szkodę całkowita. Kwota odszkodowania została obliczona przez odjecie od wartości samochodu oszacowanej przez nich wartości auta po wypadku. Wiec wychodzi na to ze według nich auto było warte przed Kolizja 12000 a po niej Niecały tysiąc mniej. Żałosne. W jaki sposób ubiegać się w takim razie o naprawe bezgotówkowa?
  13. witam, sytuacja rozwinęła się dla mnie tragicznie. Dostałem maila z wiadomością, że wysokość ubezpieczenia to (uwaga) 920 zł! Nie wiem co ja bym za to naprawil.. Czy ktoś wie jak rozwiązać to w taki sposób żeby oddać gdzieś do mechanika a wszelkie koszty naprawy pokryje pzu?
  14. Witam ponownie. Miał ktoś może do czynienia z PZU w sprawie odszkodowania? Sprawa wygląda tak, że rzeczoznawca był u mnie tydzień temu, spisał wszystkie potrzebne dane i dostał wszystkie wymagane dokumenty. Wczoraj dotarł do mnie list z PZU, w którym napisano mi , żeby złożyć w ciągu 7 dni dokumenty (dowód osobisty wlasciciela itd). Napisano też, że jeśli dokumenty już były dostarczone to żeby ten list potraktować informacyjnie. Kiedy i w jaki sposób dowiem się czegoś o wysokości odszkodowania? Dostanę informację pocztą, mailem czy w jakiś inny sposób?
  15. Jeszcze mam takie pytanie, nie bardzo się orientuję, ale ASO to autoryzowana stacja obsługi tak? W jaki sposób mogę znaleźć taką stację w mojej okolicy? Mieszkam obok Sandomierza/Tarnobrzega. Wiadomo, że chciałbym dla samochodu jak najlepiej, dlatego nic nie chcę kleić ani szpachlować.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.