Skocz do zawartości

Patrykus

Zarejestrowani
  • Postów

    36
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E38 730iA '94r.
    E34 525i '92r.
    Mustang 5.0 GT T-tops '88r.

Osiągnięcia Patrykus

Praktykant

Praktykant (3/14)

  • Tydzień na forum Unikat
  • Miesiąc na forum Unikat
  • Rok na forum Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Witam, 530d E61 04r. Czasem kopci przez jakiś czas na niebiesko, ale tylko wtedy kiedy silnik nie jest rozgrzany. Po odpaleniu po nocy raz puści prawie niewidoczną chmurkę raz nie. Dzisiaj z kolei z 5min po odpaleniu wyjeżdżam na ulicę, a za mną nic nie widać (nigdy tak nie było) Zjechałem przegazowalem i nic już nie dymiło. Wcześniej się zdarzało, że na zimnym coś tam widziałem w lusterku przy mocniejszej jeździe ale nigdy aż tak. Na ciepłym nic nie kopci. Turbo podobno było regenerowane w zeszłym roku przez poprzedniego właściciela, sterownik świec podobno też był wymieniany, żadnych błędów nie wywala. DPF i kat na miejscu. Odmę i Olej zmieniałem około 3tys temu i ubytków żadnych nie zauważyłem, płynu chłodniczego tak samo nie ubywa. Dodam, że silnik jak jest zimny niby chodzi równo ale potrafi nim rzucić, jak ciepły jest ok. Nie znalazłem na forum jednoznacznej odpowiedzi dlatego pytam tutaj. Może ktoś ma jakiś pomysł od czego zacząć?
  2. Odgrzeję temat. Amor i sprężyna wymienione, poduchy od nivo trzymają ciśnienie nawet je podmieniłem stronami żeby zobaczyć czy może prawa nie jest jakaś trafiona, a auto dalej prawą stroną siedzi. Co może być jeszcze nie tak? Chce w tym tyg zrobić test DD pod inpa bo już ręce mi opadają. Edit: znalazłem przyczynę. Czujniki od poziomowania się różnią na tyle, jeden to jakiś zamiennik. Zrobię adaptacje poziomowania nivo jak nie pomoże czujniki do wymiany albo ich przerobienie.
  3. Witam, E61 530dA 04r 370tys. Poprzednik jeździł na castrolu 5w40 pod korkiem jest trochę nagaru. Chcę zrobić płukankę i zalać syn power 5w40. Chyba, że polecicie coś lepszego w podobnej kasie?
  4. A czy przy klapniętej przedniej sprężynie tył nie dobijał Ci też do końca tej samej strony przez co samochód stał niżej z jednej strony?
  5. Witam, ostatnio kupiłem E61 3.0d z 2004r dynamic drive. Przednie prawe koło chowa się prawie w nadkole względem lewego jest około 2, 3cm niżej. Myślałem, że sprężyna pękła ale jest cała na swoim miejscu, zawias tak samo sztywny. Błędów nie wywala, wycieków nie ma. Co tam mogło się wykrzaczyć? Jakiś czujnik poziomowania? Czy sprężyna mogła się ubić już i dlatego jest taka różnica? Prawy tył też jest niżej ale tam jest różnica ledwie może 1cm względem tylnego lewego koła.
  6. Dzięki wielkie. Teraz wszystko jasne. A olej sprawdzamy raczej na odpalonym silniku.
  7. No to olej już wiem. A jakas instrukcja wymiany? Ile zalać na jakim biegu sprawdzić stan i przy jakiej temp silnika?
  8. Witam, niestety w szukajce nie znalazłem dlatego piszę tutaj. Jeżeli temat się ponawia to przepraszam. X5 e53 3.0i z 2000r skrzynia GM na zimnym potrafi szarpnąć podczas redukcji z 3 na 2. Ostatni wpis w książce serwisowej o wym oleju jest sprzed 80000km. Może ktoś podesłać procedure wymiany oleju w skrzyni w pl języku i typ oleju jaki ma iść do niej? niestety i Gordon i intercars nie potrafi mi dobrać dedykowanego lub zamiennego oleju. Chcę wymienić normalnie nie dynamicznie.
  9. Patrykus

    730iA Pare pytań

    Do pełna... Chciałbym :mrgreen: Lałem po 50l więc powinno się ruszyć. Test zegarów robiłem - wszystko ok.
  10. Patrykus

    730iA Pare pytań

    Wszystko sprawdzałem i nadal nie wiem co jest grane ŻYD nadal świeci. Wkurza mnie to bo nie mam aż tyle kasy żeby tankować cały kocioł i jeździć sobie, tylko muszę się pilnować z gazem, liczyć kilometry i średnie spalanie :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: Ma ktoś jakiś pomysł co jeszcze może być grane???? Nie działa mi spryskiwacz lampy od kierowcy, mam zamiar się za to zabrać tylko nie wiem od czego zacząć :D dysza wygląda ok, przewód do niej idzie nie jest urwany tylko czemu nie spryskuje lampy? :?:
  11. Patrykus

    730iA Pare pytań

    Mam 90 bawarii więc chyba jest ok.. Co do pływaków, wyciągnąłem je przeczyściłem, kable całe a reakcji nadal brak. Ciągle się świeci żyd a kreska leży :mad2:
  12. Walnięcie na D i R to nie tylko luz na łączniku gumowym czy poduszkach skrzyni ale także na taśmie w środku skrzyni zaciskającej dany kosz z biegami. Jak można bać się wymienić olej? Nie rozumiem takiego podejścia. Automatyczna skrzynia biegów jest 100razy bardziej skomplikowanym urządzeniem niż silnik, a jednak w silniku ludzie pilnują wymian. Większość skrzyń nie psułoby się gdyby olej był zmieniany na czas. Olej hydrauliczny traci swoje właściwości jak każdy inny i trzeba go wymieniać. Połowa samochodów która przyjeżdża na naprawę skrzyń do naszego warsztatu miała szlam nie olej który przyczyniał się w bardzo dużym stopniu do zepsucia sterowników, zatarcia pomp itd. Wymiana oleju i filtra w skrzyni to podstawa w takich starych samochodach, bo skrzynia pracuje non stop a filtr nie wyłapie wszystkich opiłków po 300tyś jak i również magnez. Mam gdzieś zdjęcie miski olejowej w skrzyni po 350tyś bez wymiany, ze szlamu i opiłków mogliśmy lepić kulki jak ze śniegu i się nimi rzucać, jak znajde to wrzucę.
  13. Patrykus

    730iA Pare pytań

    Witam, jestem nowym posiadaczem E38 730iA z '94r. Auto przyprowadzone z holandii, ale nie jest to auto w idealnym stanie i mam kilka rzeczy do zrobienia w nim i chciałbym się zapoznać z opiniami, doświadczeniami użytkowników. 1. Wskaźnik paliwa pokazuje cały czas rezerwe, nie drgnie nawet po zalaniu 40l od czego zacząć? 2. Jakim olejem zalać skrzynie? Jest jakiś dedykowany pod nią? Podejżewam, że nigdy nie był zmieniany. Czasami jest problem jak się depnie do końca na 2 lub 3 biegu odcina i nie przełącza na kolejny bieg tylko wali wali wali, czasami jak odpuszcze pedał i dam znowu to wtedy jest ok. Wiem, że sama wymiana oleju może nie pomóc ale nie wygląda mi to na typowo mechaniczną usterkę ponieważ przy normalnej jeździe skrzynia pracuje raczej wzorowo, przyczyna może być niezły szlam w skrzyni który stracił swoje właściwości hydrauliczne i przy dużych ciśnieniach po prostu nie daje rady (ale to tylko moje zdanie) pytam bo nie chcę mi się wywalać skrzyni i jej rozbierać i szukać przyczyny, chociaż jeżeli płukanka nie pomoże i wymiana oleju to będę musiał. 3. Na zimnym silniku autem telepie i nie równo pracuje, jak się nagrzeje jest spoko, gniazda suche jakiś czujnik? 4. Zegary - nie zawsze po odpaleniu pokazują to co powinny lecz leżą, pomaga zgaszenie auta i ponowne odpalenie. Czekam na odpowiedzi i pozdrawiam! :cool2:
  14. Dalej przy przekręceniu zapłonu włącza się test, już nie wiem co mam robić.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.