Skocz do zawartości

Atreyu

Zarejestrowani
  • Postów

    2
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    W planach.

Osiągnięcia Atreyu

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Atreyu

    "M8" - Zrób to sam?

    Dziękuję za odpowiedź. W kwestii doboru skrzyni. Muszę przyznać że do tej pory jeździłem tylko manualami i sam ręczny dobór biegu bardzo mi odpowiada. Rozumiem przy tym że automat jest dużo wygodniejszy, szczególnie w mieście. Ideałem byłaby skrzynia sekwencyjna z możliwością ręcznej zmiany biegów, tyle że takie są chyba horrendalnie drogie - jak kiedyś szukałem to ceny zaczynały się od 50k wzwyż... Może dobrym rozwiązaniem byłaby tu skrzynia od dawcy silnika o ile to możliwe? Dzięki za link, tylko czy skrzynia z CSi wytrzymałaby obciążenia o te 100-150KM większe niż miała w serii? Ostatnie dni spędziłem na szukaniu informacji o stronie technicznej E31 i znalazłem opinię że w Polsce bardzo kiepsko z ewentualnymi naprawami [w przeciwieństwie do automatu] manuala. Zdaje sobie sprawę że "jak dbasz tak masz", ale te skrzynie już mają swoje lata i swoje mogły przejść, więc ewentualna awaryjność/serwis/dostęp do części to też argument. PS: Bardzo ładne E32!
  2. Atreyu

    "M8" - Zrób to sam?

    Witam. W mej głowie pojawił się bardzo ambitny projekt. Tytuł jest może trochę na wyrost - w planie mam kupno starej E31, renowację i swap silnika. Jestem na etapie planowania i kalkulacji kosztów, ale potrzebuje pomocy fachowców i postanowiłem zasięgnąć tutaj rady. Uprzedzam że w temacie mechaniki jestem laikiem, choć staram się usilnie zmienić ten stan rzeczy i nie boję się ubrudzić rąk jeśli tylko jestem coś w stanie wykonać samodzielnie. Jeśli pomysł jest kosmiczny [lub komiczny], to proszę powiedzieć wprost - nie obrażę się. :wink: Plan jest taki: Kupno do ~30 tysięcy BMW E31, lub dużo taniej model z uszkodzonym silnikiem - bezwarunkowo egzemplarz bezwypadkowy [cud?] i ze zdrową blachą. Myślę że dobrą bazą byłoby 840 w manualu, swapowanie V12 nie byłoby chyba mądrym pomysłem, szczególnie że tych aut jest coraz mniej. Kompletna renowacja samochodu: gruntowne odnowienie wnętrza i deski rozdzielczej, nowe fotele, lakier, jakieś fajne koła, profesjonalny zestaw audio - choć ponoć i fabrycznie biedy tam nie ma. Techniczne przygotowanie do kolejnego punktu obejmujące zawieszenie i układ hamulcowy, jeśli to konieczne także skrzynie, sprzęgło i inne elementy. SWAP silnika na jednostkę nowszą i mocniejszą lub bardziej rozwojową i jej ewentualne modyfikacje. Cel to +400, lub +500HP o ile ta druga wartość nie podbije dwukrotnie kosztu przekładki. Pewnie będę miał jeszczę masę pytań dotyczących wszystkich etapów projektu, ale na obecną chwilę chciałem spytać o ostatni punkt z tej listy - swap. Oczywiście inny silnik od BMW - pytanie jaki? Nie wiem czy ktoś w Polsce już robił takie coś, ale na zagranicznych forach znalazłem kilka takich projektów. Ludzie swapowali różne silniki, najczęściej z M5'tek i chyba w tym kierunku należy celować. Budżet obejmujący tylko sam swap [silnik, konieczny osprzęt, wykonanie] to 25-30k. Jaki silnik w tych ramach cenowych jest realną i optymalną opcją? Celowo nie szukam lżejszej lub nowszej bazy. To nie ma być auto na tor, lub driftowóz z kubełkami i klatką. Piękny odnowiony klasyk z nowym sercem. To cel, marzenie - pytanie czy realne? :wink:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.