Skocz do zawartości

Raf - BMW Klub Polska

Zarejestrowani
  • Postów

    366
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    dawniej
    E46 320 Ci
    E36 318 Ti
    obecnie ...?
  • Lokalizacja
    Warszawa

Osiągnięcia Raf - BMW Klub Polska

Stały bywalec

Stały bywalec (8/14)

0

Reputacja

  1. Witaj Mozesz zdradzic jaki koszt elementow oraz ktore konkretnie elementy z diagramu z Twojego linka zakupiles? Kupowales w aso? Mam E46, ale widze, ze u Ciebie w E39 dokladnie te same czesci. Dzieki. Pozdrawiam Raf
  2. ok, czyli najlepiej poszukac schematu tego MS43 ? Tego wlasnie sie obawiam, chociaz patrzac na plytke tylko ten drugi tranzystor wyglada inaczej, ale oczywiscie pewnosci nie mam, bo te uszkodzenia wcale nie musza byc widoczne. Czy wymiana DME z przeprogramowaniem EWS wiaze sie tez z rozlozeniem kluczykow i zaprogramowaniem ich na nowo? Dzieki za pomoc Pozdrawiam
  3. Witam Zakladam nowy temat, bo nie znalazlem w wyszukiwaniach pod "DME" najbardziej zblizonego do mojego problemu. E46 320 Ci, 2004, benzyna. Problem z cewka na cylindrze nr 2, ktora na skutek jakiegos zwarcia ulegla zniszczeniu (jest az peknieta wzdluz). Komputer wykazuje blad wypadajacego zaplonu na cylindrze 2. Nie pomogly rozwiazania: - wymiana swiec. BKR6EQUP 3199 Platinum - identyczne jakie mialem wczesniej na ktorych przejezdzilem 40tys, - zamiana cewek miejsami(w tym nowej) - sprawdzenie czy do kompa nie dostaje sie woda - obejrzenie przewodow i innych cewek Po wymontowaniu i otworzeniu DME czuc zapach spalenizny ! 1. Czy mozna wymienic koncowke mocy (chyba dobrze to ujalem) w DME odpowiedzialnej za przekaz pradu na cewke w ten sposob, zeby ja wylutowac i wstawic druga ?? link (zanaczone na czerwono spalona czesc): http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e68fb635390d98de.html 2. Jesli tak, czy musze szukac dokladnie tego samego DME (DME MS43 7536649; 5WK90019 index 08) zeby ta czesc byla taka sama czy wystarczy zblizone DME z jakiejs E46 benzyny ?? Z gory dzieki za wszelkie podpowiedzi Rafal
  4. Zbieznosc powinna byc ok (auto jezdzi prosto).Od poczatku jak jezdze przez 3 lata kierownica byla prosto. Auto nie jest po dzwonie. Nie wpadlem z impetem albo hamujac w zadna wielka dziure , itd. Pierwszy raz ten blad wyskoczyl jakos na wiosne. Po zgaszeniu auta wszystko wrocilo do normy. Az do teraz. Teraz pali sie non-stop. Rozmawialem z fachowcem z polecanych warsztatow forumowych. Wstepnie potwierdzil, ze przyczyna moze byc ten czujnik, ktory trzeba na nowo inicjowac. Bede sie widzial z nim za mies. dopiero :evil: Samo wykasowanie bledu komputerem chyba nic nie da? Pozdrawiam
  5. swoja droga cos musi byc na rzeczy z tym czujnikiem skretu poszukalem na szybko na innych forach - gosc mial podobny problem - ostatni post z tego linka http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f18/2004-e46-330cd-traction-control-light-handbrake-light-t64987/
  6. dzieki przy wymianie tego czujnika, co z poduszka powietrzna? I b. wazne, trzeba pozniej podpinac kompa i kasowac, czy kontrolki same powinny zgasnac? Bledy w kompie kasuje "hurtowo", zazwyczaj po zimie, wiec moze nie trzeba tego kasowac.
  7. Witaj Mozesz przyblizyc gdzie szukac tego czujnika skretu kierownica? Troche dziwne, ze ten czujnik moze miec cos wspolnego z kontrolka recznego i ESP, ale to BMW :twisted: Dzieki! Pozdro Rafal
  8. Witaj mógłbyś podesłać mi kontakt do Radka, albo ktoś tutaj z forum? Po nick'ach trudno się zorientować czy to ta osoba o której myślę :D dzięki z góry ! Raf
  9. dzięki za szybki response ;-) jakbyś mógł oświecić mnie, czy fejs to oznacza podpięcie pod komputer, czy coś łatwiejszego? w w-ie podpięcie pod kompa niestety trochę kosztuje (oczywiście nie mówię o aso) znalazłem w Kwidzyniu gościa, który twierdzi, że naprawia te ustrojstwa. Ktoś może miał doświadczenia z naprawą tego? pozdrawiam
  10. Witaj Wymieniałeś moduł na inny, czy naprawiałeś coś w nim ? Może ktoś wie, jeśli mam szukać używanego modułu to dokładnie o takim samym numerze, czy może być inny moduł? Realoem pokazuje mi kilka nr, trudno stwierdzić bez wyjmowania jaki konkretnie. Pozdrawiam Rafal
  11. Kolego Mam dokładnie ten sam problem w e36. Tyle, że tarcze niewentylowane. I również jestem po wymianie tarcz i klocki przód (tył tarczobębny są, więc nie podejrzewam przyczyny tam). Niewiele się zmieniło. Kierownicą jeszcze nie rzuca, bo materiał świeży. Wcześniej były drgania podczas hamowania tylko. Przy jeździe bardzo ok. I to wrażenie przeskakiwania o którym piszesz, tego teraz nie mam. Moim zdaniem przyczyna może być: 1/ albo sworzeń któregoś koła jest padnięty. Łatwo sprawdzić ręcznie czy nie ma luzów; 2/ albo maglownica :cry: 3/ tłoczki, czy któryś się nie zapieka Ja zaczynam od wymiany sworznia. Koszt ok. 60 pln, powinno pomóc. Maglownicy nawet nie ruszam, bo koszt spory. A trudno znaleźć naprawdę dobrą Pozdrawiam i 3mam kciuki Raf
  12. Ja też nie mam diesla. Podobno (jeśli się mylę to mnie poprawcie) muszę stosować olej zgodny z normą LL04. To mi też potwierdził gość z działu badań Castrola W-wa. szukałem na stronie mobil'a. Faktycznie nie znalazłem słowa na temat BMW benzyna. Absolutnie niekoniecznie. Castrol twierdzi, że jeśli chcę przestrzegać LL04 to mam wybór: - EDGE Sport 0W-40 (i do niego mnie namawiał) lub - Edge 0W-30. Poza 0W-30 SLX Long Life - tego nie chce. Dlatego tu piszę. Reasumując, albo wleję jeden z 2 wymienionych. Jeśli będzie go ubywać / albo głośniej pracować, to przy następnej wymianie definitywnie przesiadam sie z Castrol. Albo właśnie Mobil... Najśmieszniejsze, że u Fus'a mają tylko 5W-30 Edge LL katalogowo do tego modelu. Jak pytałem o Edge Sport to powiedzieli, że ok, ale dostarczam we własnym zakresie. Napiszę co i jak ostatecznie zalalem, bo temat często się przewija. Osobna sprawa to kosmiczne ceny części do przeglądu Inspekcja II w ASO (byłem Fus i Bawaria) :mad2: vs ceny tych części np. na Narbutta :D
  13. Witaj Grzegorz - na jaki wybór padło? - jeśli się orientuję, to w Twoim modelu wskazane jest stosowanie olejów z oznaczeniem LL04 ? Czy np. Mobil (syntetyk oczywiście) 0W40, 5W40 o których piszesz spełnia to kryterium LL04?? - co ile tys. wymieniałeś? no to mnie nie pocieszyłeś :( Ja właśnie myślałem nad Edge 0W-40. Info jakie mi było potrzebne to czy Edge 0W-40 spełnia wymogi LL04 i czy można go wymieniać rzadziej niż 15tys. Tutaj niby Castrol pisze, że można http://www.castrol.com/castrol/extendedsectiongenericarticle.do?categoryId=9025441&contentId=7047353 ale z tą ich wiarygodnością... Dla uściślenia, mam M54 2.2 litra coupe 2004 rok i norma spalin Euro4. Uważam, że SLX 0W-30 jest zbyt rzadki i go ubywa, co zresztą kiedyś przy okazji spotkania Lublin parę słów zamieniliśmy o tym. Pozdr Raf
  14. Raf - BMW Klub Polska

    obroty

    Nie wiedziałem, że do e46 kosztuje tak drogo! Do e36 płaciłem za oryginał około 80 pln. Standardowa opcja chyba, jesli planujesz jeździć autem jeszcze ładnych parę lat, to na Twoim miejscu kupiłbym oryginał. U mnie w e36 po wymianie już śmigam 4 rok i termostat igła. Pozdrawiam Raf
  15. Raf - BMW Klub Polska

    obroty

    Tylko na to pytanie moge cokolwiek rzec. Jeśli kreska temperatury odchyla się w lewo (w kierunku zimnego) podczas jazdy, po czym wraca do pionu podczas np. postoju w korku - to na 99% termostat do wymiany. Pozdrawiam Rafał
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.