Skocz do zawartości

Energoelektronik

Zarejestrowani
  • Postów

    3
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E36 316i 1993r.

Osiągnięcia Energoelektronik

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Witam. Jakis miesiac temu rozpoczely sie problemy z moim e46. Po dłuższym postoju auto odpalało i przez chwile chodziło nie na wszystkie cylindry. Od paru dni problem się pogłębił na tyle, że bardzo długo trzeba kręcić rozrusznikiem zanim zapali (np. Po nocy lub po 8h w pracy). Odpali, pracuje nie na wszystkie gary, po doslownie 10 sekundach zaczyna pracowac na wszystkie cylindry ale przy naglym dodaniu gazu silnik się dusi, z każdym dodaniem gazu wkręca się coraz lepiej, ale kopci na czarno jak zajechany 1.9tdi. Gdy wskazowka temperatury jest przy koncu niebieskiego pola silnik ani sie nie dusi ani nie kopci i wkreca sie normalnie. M52tub28 z instalacją Stag Qmax plus. Gaz chodzi elegancko i nigdy nie bylo z nim problemów. Podpiąłem kompa, błędów brak, na live sondy pracują normalnie, MAF tak samo. Sprawdziłem dolot, przepustnicę, czujnik temperatury, wyczyscilem przepływkę i krokowca, pomierzyłem oporności grzałek sond (2,6/2,8 ohm), wymieniłem pompę paliwa, wywlekłem listwe wtryskową ale zaden wtrysk nie leje, sprawdziłem szczelność LPG, Disa bez luzów i szczelna, odma nówka. Także trochę sie nakręciłem i naszukałem ale przyczyny nie znalazłem. Soft pełna fabryka, pod maską zmieniony tylko kolektor i disa z m54b30.. Czy ktoś jest w stanie cokolwiek podpowiedzieć? Pozdrawiam serdecznie.
  2. Witam, a więc zwracam się z prośbą o pomoc, bo skończyły się już pomysły. Pacjent e30 1991, m40b16 zastąpiony m42b18 z e36, sterownik Bosh, bez EWS. Silnik w e36 chodził elegancko, po swapie nie odpala, kicha, prycha ale odpalic nie chce. Ustawienie rozrządu sprawdzone 5 razy. Po odłączeniu czujnika położenia wałka rozrządu silnik odpala i pracuje równo i ma moc. Tylko pali jak m60b40... Czujnik wymiebiony na nowy i niestety to samo, załatwiłem sterownik na podmianke i bez zmian... Wszystko podłączone, wiązka przejrzana, brak zwarć, ciągłość przewodów zachowana. Mózg mi już wyparował przez te 4 okrągłe lampy... Czy ktoś może pomóc w jakiś sposób? Dodam że kompwm za Chiny ludowe nie da się połączyć ze sterownikiem... Pozdrawiam.
  3. Cześć, jestem tu nowy i zalogowałem się, żeby przedstawić wam możliwe usunięcie problemu z przepustnicą M52TU. Częsty problem, podczas jazdy zapalają się kontrolki EML, ASC, brak mocy, stan awaryjny silnika 2500k rpm max, wypadanie zapłonu. Ponadto problemy związane z ciężkim rozruchem rano "skakaniem" silnika na zimno przy lekkim dodawaniu gazu itp. Itd. Spowodowane często są "uszkodzeniem" przepustnicy. I mnie to dopadło jakiś czas temu, nowa przepustnica 4600PLN... O używkach fora piszą że loteria. Kupiłem najtańszą możliwą przepustnicę z silnika wyciągniętego z rynsztoka M52TUB20, i zacząłem rozkminiać o co z tym chodzi. Każdy pisze o uszkodzonych/zabrudzonych potencjometrach i jest nawet temat jak to czyścić ale za bardzo mi się nie spodobał sposób pod tytułem "odkręcasz tą klapke i psikasz WD40 ile wlezie" WD40 jest izolatorem więc nie powinno się go używać do elektroniki. https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/QJMWqoC_aq7FU8S2BWlXLhLrJJ4zxm Opis wywlekania przepustnicy sobie daruje, mniej więcej wiadomo o co chodzi. Przepustnica od strony wtyczki posiada złącze i plastikową obudowę, pod którą jest tylko silniczek krokowy, nie psuje sie, małe szanse aby się tam zacięła przepustnica = nie rozbieramy, ja rozebrałem za pierwszym razem i tylko zostały mi połamane zaczepy... Interesuje nas strona gdzie mocowana jest linka. https://zapodaj.net/b211041f1a780.jpg.html -Odkręcamy nakrętkę (klucz do rur, szczypce Morse'a). -Zdejmujemy dźwigienkę sprężyny. -Odkręcamy 6 śrubek TORX i podważamy dekielek potencjometru ale ok 0,5cm, żeby nie dostać sprężyną w ryło. -Zabezpieczamy cały zestaw małą opaską, drucikiem jak na foto. https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/eGZKLaGP_P_yggq8SZ8A_DYe3HVvXg Po zdjęciu ukazuje się nam płytka z przewodami przymocowana na 4 zgrzewy, zgrzewy odciąć nożykiem, i podważyć płytkę małym płaskim wkrętaczkiem przy 4 narożnikach. https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/m7UyNqat~VsM7mE6JCY4sVOxYQKQ3o Potencjometry na wierzchu, wszystkie przepustnice które rozbierałem miały potencjometry w podobnym stanie, nie widać przetarć, ścieżki są dość grube, na zdjęciu potencjometry z przepustnicy o przebiegu ok 300 000. https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/W7czhe5vlvP2xgubAO2uh67DvlX9l7 Czyścimy ścieżki dokładnie miękkim wacikiem i alkoholem izopropylowym. Z moich obserwacji wynika, że problem nie leży w wycierających się ścieżkach, ale wycierających się "ślizgach, szczotkach" jak zwał tak zwał, które są z dość miękkiego materiału. Wystarczy dogiąć ślizgi w taki sposób aby stykały się ze ścieżkami potencjometrów z większą siłą. Dogiąłem o ok 1 mm. https://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/41hidPv9N40u5ThgKjfZcrwlRwopgV Po zabiegu składamy wszystko do kupy, zcięte zgrzewy można potraktować lutownicą lub klejem na gorąco. Przepustnica po zamontowaniu wymaga wykasowania adaptacji oraz zaadaptowania na nowo (procedury w necie lub jeśli ktoś posiada dostęp do Bosha KTS to już w ogóle bajka). Po adaptacji wszelkie problemy w moim przypadku zniknęły, silnik lepiej reaguje na gaz, moje 2.8 wróciło do fabrycznych wartości jeżeli chodzi o czas od 0 do 100, na hamowni nie byłem. Znalazłem przy okazji odpowiedź na jeszcze dwa pytania: " Czy przepustnica z niebieską naklejką przypasi w zamian za tą z żółtą naklejką? - TAK, PASI" " Czy przepustnica z M52TUB20 będzie pasowała do 2,5 2,8?" - TAK, pasuje, są identyczne, mam w moim 2.8 teraz tą z rynsztoka od 2.0. Bierzta ludzie i korzystajta z tego opisu, kosztowało mnie to krew, pot, łzy i 9 dych za przepustnice. Mam nadzieje że komuś się przyda. Pozdro!!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.