Panowie, pacjentem jest E32, z motorem 3.0 i automatem. Ten automat jest najważniejszy w tej historii: 4p22. Urwało się cięgło od wybieraka i z potrzeby zostało dosztukowane tj przespawane. Działa jak działa, czyli źle, bo to, co czuję na drążku mija się z tym, co podaje wyświetlacz. Przykład: na drążku czuć opory przy wybieraniu trybu i wrzucając P - jest P, przy R, jest R lub N, przy N jest N i D, a na D pokazywane jest 3 lub nawet 2. Nie wiem jaki to ma wpływ na ogólną sprawność skrzyni biegów, a o tym niżej, ale na pewno potrzebna jest ta linka. Pytanie pierwsze: gdzie kupić tą linkę? O pracy skrzyni: z wpiętą skrzynką sterującą biegami (Getriebesteuerung) skrzynia działa tak: startuje od biegu 3, zrzuca na 2 i tylko podnosi obroty. Bez skrzynki działa w trybie awaryjnym. Pytanie drugie: czy winą może być niedopasowanie skrzyni automatycznej do skrzynki sterującej, a jeśli tak, to na co zwracać uwagę, tj jakie numery mają do siebie pasować, by skrzynia działała prawidłowo? A, z wysokości sprzęgła następuje wyciek. Niewielki ale po niedawnym zakupie innej skrzyni (3tyg) został zalany nowy płyn. Pytanie trzecie: czy sprzęgło może tu wpływać na działanie skrzyni w taki sposób? Na ogół auto jedzie, wybierak biegi wybiera (tj pozycje P R N D, dalej spaw nie pozwala), jedynie co, to biegów nie przełącza.