Skocz do zawartości

egzekta

Zarejestrowani
  • Postów

    10
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O egzekta

  • Urodziny 18.12.1983

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 320d M47N 150KM 2003 Touring
  • Lokalizacja
    Gdynia

Osiągnięcia egzekta

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Witam. Mam do wymiany błotniki przednie w BMW E46 lift kombi 2003. Kod lakieru mojego BMW to BLACK SAPPHIRE METALLIC 475/9. Znalazłem na allegro błotniki już polakierowane kolorem BLACK SAPPHIRE 475. Czy to dwie różne nazwy i numery tego samego lakieru?
  2. egzekta

    320d - drgania wydechu

    Odgrzebuję temat. U mnie drgania wydechu są najgorsze lekko powyżej obrotów jałowych, ale już przy ok. 950 obr/min jest OK. Przez te drgania musiałem spawać wydech już chyba z 5 razy w ciągu ostatnich 6 miesięcy - za każdym razem w innym miejscu pękał. Teraz mam wspawaną nową rurę pomiędzy katalizatorem a tłumikiem końcowym, bo oryginalna rura wyglądała jak gąsiennica no i dalej mam te drgania, co prawda mniejsze, ale coś mi się zdaje, że za góra 2 miechy znowu będę spawał. Siedząc w środku oczywiście wszystko czuję. Poduszki pod silnikiem wymienione, plecionka wymieniona, dwumas chyba OK bo nie ma żadnych typowych objawów. Szczerze mówiąc już mi ręce opadają. Co jeszcze mogę zrobić? Wtryski? Jak je sprawdzić? Na kompie? A może po prostu podwyższyć obroty biegu jałowego, skoro nic innego nie pomaga?
  3. egzekta

    Immobiliser

    Muszę odświeżyć temat, ponieważ pojawiły się nowe fakty :) Apropos okresowo-przypadkowego nieodpalania - zauważyłem, że gdy wystąpi problem z nieodpalaniem, po przekręceniu kluczyka w pozycję 2 (kiedy zapalają się wszystkie lampki) i poruszaniu trochę na boki kluczykiem w stacyjce - autko zaczyna odpalać (po przekręceniu w pozycję 3). Wniosek: wypalony styk kostki stacyjki. Dwa tyg. temu kostka wymieniona na nową, problem zniknął... do wczoraj - zaczęły się te same problemy co poprzednio i ręce mi opadły (dodam, że patent z poruszaniem kluczykiem na boki teraz również działa). Czeka mnie wymiana całego zamka i bębenka??? Apropos immobilisera - znalazłem dzisiaj komplet dodatkowych kluczyków do mojej betki (o których szczerze mówiąc całkiem zapomniałem, że je mam :) ) - jest tam drugi kluczyk z pilotem do centralki i trzeci taki mały, cienki bez pilota, wygląda jakby był wykonany tylko z litego metalu. Auto odpala od wszystkich trzech kluczyków - czy to znaczy, że w tym cienkim kluczyku też jest pastylka immo czy też, że może w ogóle nie mam w aucie immobilisera?
  4. egzekta

    Immobiliser

    Mam mały problem ze swoją betką. Ostatnio coraz częściej zdarza się, że po przekręceniu kluczyka w pozycję "zapłon" nic się nie dzieje - rozrusznik nie kręci, światła nie przygasają. Załapuje dopiero za którymś razem. Mam pytanie do Forumowiczów: jak w tym modelu działa immobiliser? Jeśli nie "styka" można kręcić rozrusznikiem, ale nie odpala czy w ogólne nie można kręcić rozrusznikiem?
  5. Witam. Od jakiegoś czasu przy hamowaniu z większych prędkości odczuwam drgania na kierownicy i w podłodze. Domyślam się, że najbardziej prawdopodobną przyczyną są zwichrowane tarcze hamulcowe. Tylne miałem wymieniane kilka miesięcy temu przez mechanika, ale nie wiem jakiego producenta. Przednich nie wymieniałem od chwili zakupu. Czy można w prosty sposób stwierdzić czy wina leży po stronie tarcz przednich czy tylnych?
  6. Żeby nie zostawiać wątku bez konkretnego zakończenia (i tak na forach jest ich 99%) powiem tak: w ciągu tych niecałych 2-óch tygodni od napisania pierwszego posta objawy w nim opisane są wyraźnie mniejsze - "kangurki" zdarzają się rzadziej i z mniejszym nasilaniem, a jeśli chodzi o gaśnięcie to już się w ogóle nie zdarza. Skłonny byłbym zatem stwierdzić, że w końcu wyczułem sprzęgło i ze sporym prawdopodobieństwem to w tym leżał problem.
  7. Też w pierwszej kolejności podejrzewam, że to coś z samym silnikiem, tzn. że rano jest jakby słabszy. W takim razie dwie pierwsze rzeczy, które zrobię to wyczyszczę przepływomierz i wywalę zaworek CDV (to są rzeczy praktycznie bezkosztowe :) ) Po wszystkim napiszę jaki efekt...
  8. Zauważyłem jeszcze jedną rzecz - szarpanie występuje rano, po nocnym postoju. Wystarczy przejechać się 10 minut i do końca dnia już nie szarpie.
  9. Swoje pierwsze BMW posiadam od niecałych 2 tygodni, więc może post wyda się Kolegom trochę dziwny. Zauważyłem jedną rzecz, która trochę mnie denerwuje, ale nie wiem czy to wina auta czy moja :| Mianowicie przy ruszaniu ciężko jest "wyczuć" sprzęgło - jak dam za mało gazu - gaśnie, jak za dużo - robi "kangury". Miałem już kilka aut, ale w żadnym nie było tak trudno wczuć się w sprzęgło - czy to normalne zachowanie czy może coś z bunią nie halo?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.