Skocz do zawartości

lujek

Zarejestrowani
  • Postów

    24
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW 520 24V M50 automat
  • Lokalizacja
    Pionki

Osiągnięcia lujek

  1. lujek

    Problem z E34 Gotuje się

    Witaj. Odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego przy chłodnicy na odpalonym silniku, najlepiej zimnym żebyś się nie poparzył i zobacz czy płyn przelewa się małym otworem tym blisko korka. Na wolnych obrotach będzie się delikatnie sączyło, dodaj lekko gazu (przy przepustnicy zrobisz to sam bez pomocy innych) i wtedy powinno być zauważalne przelewanie się płynu chłodzącego. Czym wyższe obroty tym więcej płynu powinno się wydostawać z górnego otworu. Jeżeli na podwyższonych obrotach płyn nie leci, to padł wirnik w pompie wody. Do wymiany.
  2. Cześć. Jesteś pewien że potrzebujesz kolor 0280? Wiem że kolor 0270 to jest Silber.
  3. Kupię siłownik centralnego zamka BMW E34 tył, lewa strona. Nie za miliony.
  4. lujek

    Olej silnikowy

    Witam. Jeżeli nie pomyliłeś się co do przebiegu auta i jest taki jak w niektórych 3 letnich autach to uważam że w dyfrze nie ma potrzeby go wymieniać. Jeżeli chodzi o olej silnikowy to ja stosuje od 12 lat do tego silnika Castrol Magnatec 10W40 i wszystko jest ok., ale moja ma 330000 przebiegu więc na pewno możesz zalać też Castrol Magnatec tylko 5W40. Ogólnie Bmw rekomenduje oleje Castrol.
  5. lujek

    M50B20 chodzi jak traktor

    Wytrzyj dokładnie olej który był do okoła świec. On na pewno powodował przebicia i niedokładne spalanie. I obserwuj czy ponownie się nie pojawia. Jeżeli znów się pojawi to uszczelki pokrywy do wymiany. Nie może go tam być! Znajomy miał podobny przypadek tylko że na jedną świecę dostawał się płyn od spryskiwaczy bo wężyk przy dyszy był nieszczelny a nie miał wygłuszenie maski i płyn ściekał przez miejsce nakrętki pokrywy cewek do świecy. Objawy były takie że silnik parkotał a przyczyną było właśnie przebicie.
  6. lujek

    M50B20 chodzi jak traktor

    Dopiero teraz zobaczyłem te świece z foto. Niepokoi mnie skąd tyle oleju na gwintach świec? I do tego spalony olej na porcelanowych izolatorach. Myslę że wydmuchało Ci uszczelki pod pokrywą wałków rozrządu. Te okrągłe gdzie wkręcasz świece. Jak wyjmiesz cewkę to nie ma choć by odrobiny oleju na fajkach lub już na samym dole gdzie świeca styka się z głowicą. Te parkotanie to może z przedmuchów, nieszczelności uszczelki.Tam są dwie uszczelki po środku , takie okrągłe jedna sztuka na trzy świece. Jak tam zbiera Ci się olej to są przebicia i też będzie parkotał.
  7. lujek

    M50B20 chodzi jak traktor

    Jeżeli silnik "chodzi jak traktor" to prawdopodobną przyczyną jest brak prawidłowego spalania w którymś z cylindrów. Musisz sprawdzić po kolei wszystkie 6 cylindrów. Na pracującym silniku odłączasz kostkę z cewki zapłonowej każdej po kolei i silnik musi po chwili zareagować. Jeżeli po odłączeniu kostki z cewki praca silnika ulegnie pogorszeniu (obroty będą bardziej nierówne ale tak musi być) to znaczy że jest na nim iskra i paliwo dochodzi czyli wszystko dobrze. Jeżeli natomiast po odłączeniu kostki nic się nie zmieni, nie zauważysz zmiany pracy silnika to znaczy że problem jest na tym cylindrze ( nie ma iskry bądź nie dochodzi paliwo w najgorszym przypadku zbyt niskie ciśnienie sprężania) Jeżeli ustalisz że np. po odłączeniu kostki z pierwszego cylindra nic się nie zmienia w jego pracy, a pozostałe 5 cylindrów reagują na odłączenie, to zamień cewkę z tego niedziałającego z innym reagującym np 3 cylindrem i wtedy zobacz który nie reaguje. Jeżeli nie będzie reagował na odłączenie kostki 3 cylinder a pierwszy pracuje prawidłowo to na 100% uszkodzona cewka bądź sama gumowa tzw fajka. Jeżeli problem pomimo zamiany cewek zawsze jest na tym samym cylindrze to sprawdź czy na tym cylindrze świecy jest iskra. Połóż cewkę z włożoną do niej świecy na pokrywie wałków rozrządu i najlepiej z pomocą innej osoby odpal silnik i obserwuj czy przeskakuje iskra na świecy. Metalowy bok świecy musi dotykać pokrywy by mieć masę. tylko uważaj bo cewka generuje wysokie napięcie. Jeżeli iskra jest, to trzeba sprawdzić czy wtrysk daje paliwo. Iskrę spokojnie dasz radę sam sprawdzić. Z paliwem będzie trudniej. Oczywiście uszkodzony może być również sam sterownik silnika, ale jego sam nie sprawdzisz chyba że masz możliwość jego podmiany na inny dobry.
  8. Dziękuję, niestety to filmik do innej skrzyni. Dziękuję za chęci. Pozdrawiam
  9. Witam. Koledzy pomóżcie. Czy ma ktoś może książkę "sam naprawiam BMW E34? Jak wg tej książki prawidłowo sprawdzić poziom oleju w automatycznej skrzyni biegów. Skrzynia A4S310R. Czytałem forum ale są różne, aż 4 rozbieżne informację. Jedni piszą że na zimnym oleju, drudzy że na ciepłym, jeszcze inni że na odpalonym silniku ale na (N lub P),a w czwartej wersji na odpalonym ale na załączonej skrzyni (D). Podam że moja skrzynia ma tylko jeden korek spustowy na dole miski. Jest miarka poziomu oleju, ale w której wersji sprawdzany poziom będzie wiarygodny. Jestem ciekaw co pisze w książce. Jak by ktoś mógł podesłać mi fotkę z info z książki lub pewny sposób sprawdzania. Z góry dziękuję
  10. Dziękuje kolego za linka, niestety zawarte w nim informacje niestety mi nie pomogły. W mojej skrzyni nie ma takiego korka przelewowego. Jest tylko jeden, na dole miski skrzyni. Do pomiaru poziomu jest miarka, tylko nie mogę nigdzie znaleźć informacji kiedy pomiar jest właściwy. Na ciepłym czy zimnym oleju, czy silnik włączony czy wyłączony no i dochodzi jeszcze opcja czy skrzynia ma być na N lub P czy załączona czyli na D? Dziękuję za chęci.
  11. Witam. Koledzy pomóżcie. Czy ma ktoś może książkę "sam naprawiam BMW E34? Jak wg tej książki prawidłowo sprawdzić poziom oleju w automatycznej skrzyni biegów. Skrzynia A4S310R. Czytałem forum ale są różne, aż 4 rozbieżne informację. Jedni piszą że na zimnym oleju, drudzy że na ciepłym, jeszcze inni że na odpalonym silniku ale na (N),a w czwartej wersji na odpalonym ale na załączonej skrzyni (D). Podam że moja skrzynia ma tylko jeden korek spustowy. Jest miarka poziomu oleju ale w której wersji poziom będzie wiarygodny. Jestem ciekaw co pisze w książce. Jak by ktoś mógł podesłać mi fotkę z info z książki lub pewny sposób sprawdzania. Z góry dziękuję
  12. Cześć. Za prawidłowe wskazania obrotomierza odpowiada m.in wtyczka kodująca mieszcząca się z tyłu zegarów. Codierstecker nr 62118351800. (Jak masz licznik z mechanicznym dalekomierzem, jak elektroniczny to bedzie inny nr) Jak masz możliwość to zacznij od jej podmiany z innego auta.
  13. Cześć. Jeżeli chodzi o fotele to między lewym a prawym jest troszeczkę różnicy. Tak od razu nie da się zamontować fotela pasażera w miejsce kierowcy. To znaczy da się ale fotel pasażera przeważnie nie ma regulacji pochylenia całego fotela. Fotel kierowcy ma 3 uchwyty przy siedzisku a pasażera ma dwie dźwignie do przesuwania przód tył i regulacji góra-dół. (Chyba że kupisz od anglika). Nie da się tej pierwszej dźwigni przełożyć tak na szybko bo jest zespawana fabrycznie ze stelażem siedziska. Poza tym prawy fotel pod spodem ma miejsce na apteczkę a kierowcy nie. Ma wzmocnienie w kształcie litery x. Można te całe "szyny" przełożyć z lewego na prawy fotel bo wystarczy wypiąć 4 tulejki. Pozostałe 3 dźwignie regulacji przekłada się z lewej strony na prawą bez problemu. Wszystkie otwory pasują, nic nie trzeba przerabiać. Tylko plastikowe osłony muszą być zmienione bo lewa i prawa są inne. Jeżeli chodzi o pranie tapicerki to proponował bym jej nie zdejmować do prania .Materiał z siedziska jest przyszyty do gąbki siedziska. Cały materiał z siedziska razem z gąbką łatwo można zdjąć.Od spodu są tylko 4 lub 6 drucików w litere c i zdejmujesz ze stelaża z ostrych "trójkącików".Dużo gorzej wygląda sytuacja z oparciem. Wg. mnie najtrudniej będziesz miał z przełożeniem tych lędźwi. Tam są duże naprężenia i wszystko mocno ponapinane. Mam taki fotel i tam jest dużo spinek, wszystko jest bardzo mocno spasowane. Ciężko to wszystko pozapinać. Poza tym trzeba wiedzieć co z czym połączyć, no i mieć wszystkie metalowe spinki.
  14. Witam. Prośba o pomoc w znalezieniu usterki. Podczas pomiaru napięcia akumulatora rano, przed uruchomieniem czyli minimum 8 godzin postoju miernik pokazuje 12.20V. Po odpaleniu silnika napięcie zamiast rosnąć do 14V to spada do 11.60. Przy zapalonych światłach mijania spada jeszcze niżej do 11.40. Podwyższone obroty silnika nic nie zmieniają a kontrolka ładowania nie świeci się ani nie żarzy. Ładowanie raczej jest bo jazda na światłach nie powoduje rozładowania akumulatora. A kontrolka ładowania gaśnie zaraz po uruchomieniu silnika. Najdziwniejsze jest to że po zgłaszaniu silnika napięcie wzrasta powoli z 11.60V do 12.20V. Zawsze jest na odwrót. Dodam jeszcze że nic nie było robione ostatnio w instalacji elektrycznej. Miał ktoś z Was taką usterkę. Dziękuję za wszystkie informacje.
  15. Poduszek firmy Meyle nie stosowałem ale myślę że spokojnie możesz je kupić. Ja osobiście polecam częsci tej firmy. Mam sprzęgło wiskotyczne meyle już 6-ty rok i załącza prawidłowo, a jak wcześniej kupiłem Behr-hella (niby oryginał) to gwarancja się skończyła i viskoza też! Czujnik położenia wału ta sama historia. Firmy hella 2,5 roku i padł z dnia na dzień. A kupiłem Meyle i działa bez problemów już 5lat. W dodatku dużo tańszy. Hella kosztuje około 220pln a Meyle 120pln. Cena sprzęgła wiskotycznego też o połowę tańsza Behr-hella 300pln a Meyle 140pln. Jak widzisz cena nie zawsze oznacza jakość! P.S. Sprawdź sobie jeszcze poduszki na skrzyni biegów bo jak są zerwane to też mogą powodować takie objawy.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.