Skocz do zawartości

ostraczkowski

Zarejestrowani
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E87 118d 2004

Osiągnięcia ostraczkowski

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Ok, dzięki. Szukałem, szukałem, nic nie mogłem znaleźć, a jak wrzuciłem posta to od razu natknąłem sie na: viewtopic.php?f=70&t=116714&start=15 gdzie opisany jest ten sam problem. Także sorry za dubla... Ale może komuś będzie łatwiej znaleźć następnym razem.
  2. Wczoraj oddałem auto do czyszczenia wnętrza, m.in. wyprałem tapicerkę siedzeń i mam problem z kontrolką pasów. Świeci się cały czas kiedy jadę sam a pas pasażera nie jest zapięty. Podobnie jeśli przesiądę się na miejsce pasażera, to gaśnie dopiero po zapięciu pasów kierowcy (chociaż może akurat to zachowanie jest poprawne, nie pamiętam jak było wcześniej). W ASO zasugerowali mi, żebym posprawdzał najpierw kostki, czy coś się nie wypieło, ale nie wiem w sumie które... Pod siedzeniem znalazłem tylko jedną, wygląda ok... Co jeszcze powinienem sprawdzić?
  3. U mnie metoda nie działa, tzn dostaję ogólne informacje, bez szczegółów... Stąd prośba o rozkodowanie: WBAUG31010PU02613
  4. Ja mam wrażenie, że u mnie najmniejsze spalanie w ruchu jednostajnym jest w okolicy 1500 jak trzymam na wyższym biegu, chociaż faktycznie nie pasuje mi to trochę z wykresem mocy... No i zastanawiam się jaki taka jazda ma wpływ na silnik. W każdym razie o wiele przyjemniej jeździ się trzymając się w okolicy tych 2 tys. i tak tez póki co robię :)
  5. Czytając trochę o stylu jazdy jaki zwiększa żywotność dwumasy i sprzęgła w dieslu (konkretnie model E87 118d), czyli trzymanie na obrotach powyżej 1.5 tys, bardziej dynamiczne przyspieszanie dopiero od obrotów powyżej 2 tys, odniosłem wrażenie, że jest to sprzeczne z zasadami popularnego ostatnio ecodrivingu. Zacząłem trochę czytać, i faktycznie znalazłem wątek w którym ktoś pisze tak: "ecodriving w tdi ,zaoszczedzicie pol litra ropy a potem sie dziwija ze ,sprzeglo ,dwumas i turbina do wymiany . Auto najmniej pali jezdzac w optymalnym momencie obrotowym czyli najelpiej zmieniac biegi majac 2.7tys obrotow i jezdzic w tym optymalnym zakresie ,mulac auto ponizej 2 tys to caly silnik i podzespoly dostaja po dupie. Robilem silniki po mlodych gniewnych ktorzy krecili tdi do 5 tys i po dziadkach ktorzy nie przekraczali 2 tys . O dziwi u tych pierwszych malutki remont glowicy i autko jak nowa a u tych drugich caly dol sinika ,panewki ,korbowdy rozjechane od zbyt duzych przeciazen na niskich biegach..." Więc jak jest? Jak powinno się jeździć, jeśli na celu ma się przede wszystkim utrzymanie auta w jak najlepszej kondycji, a dopiero potem ograniczenie zużycia paliwa? Co jest waszym zdaniem w rzeczywistości bardziej ekonomiczne?
  6. Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem "jedynki". Dołączam więc do forum i do tych, co czerpią radość z jazdy ;) Pozdrawiam!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.