Skocz do zawartości

MoldCAD

Zarejestrowani
  • Postów

    96
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O MoldCAD

  • Urodziny 15.02.1955

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    2003 E46 330i SMG
    2013 F10 528i xDrive
    2015 F22 M235i RWD z LSD (obecnie)
    2015 Golf R mk7 (DSG, AWD)

Osiągnięcia MoldCAD

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. A Twoje Eibachy o ile obniżają - bo z tego co znalazłem: - Pro-kit: 40mm - Sportline: 50mm To dla mnie chyba za dużo... Z kolei H&R ma w dokumentacji wzmiankę, że w przypadku zawieszenia M w BMW wynikowe obniżenie może być mniejsze, niż nominalne 15mm (albo 25mm w innej wersji). Jak to będzie w M235i, któy faktycznie ma obniżone w stosunku do standardowego dla serii 2 - zawieszenie adaptacyjne? Pytam Was, bo często Dystrybutor nie zna takich szczegółów dla dość niszowego modelu, jakim jest M235i... Z góry dzięki! Piotr
  2. Dziękuję Panowie :) Trudna decyzja przede mną, bo - w odróżnieniu od Was - mam zero doświadczenia w modyfikacji BMW... Kiedyś (za młodu) zawsze "ulepszałem" swoje Ople czy Hondy - ale odkąd jeżdżę BMW, jakoś ufałem że lepiej od fabryki nie zrobię. N i faktycznie: moje E46 330i było idealne; nawet przez myśl mi nie przeszła potrzeba zmiany rozmiaru kół czy obniżania! Ale ten M235i chyba specjalnie został przez Fabrykę zrobiony z kilkoma hmm... wadami, aby nie zagrażać tak mocno M2. Np. opony 245mm przy RWD, to jakaś pomyłka przy tym momencie silnika - a felgi tak wąskie, że prosta wymiana na szersze gumy w grę nie wchodzi... Teraz mam te 265mm z tyłu (235 z przodu), ale z tą dziurą między gumą a nadkolem wygląda śmiesznie... Więc jak się już zacznie, to jeden mod pociąga za sobą kolejny, i apetyt rośnie :) Powiedzcie mi proszę jedno: czy jest sens w ogóle wchodzić w koszty, aby obniżyć o 10mm? Ale z drugiej strony - na tor nie jeżdżę, więc np. 20-25mm to już za dużo, bo chcę zachować jakieś minimum prześwitu... Więc - H&R i 15mm? OK, ale skąd wziąć te bump stops - bez nich ponoć lecą amortyzatory. Acha - jeszcze jedno, ważne pytanie: mam 63 lata i chory kręgosłup, więc nie chciałbym dostać taczki. Ponoć H&R są nawet nieco miększe zwłaszcza z tyłu) od stock'owych - prawda to? A jak jest ze sztywnością sprężyn M-P? Piotr
  3. Wybacz lamerskie pytanie - co znaczy "trochę większa koza"? :) Piotr
  4. Właśnie założyłem 19" kółka ( z oponami 265 z tyłu- o co głównie chodziło) - ale autko się teraz prosi o obniżenie; chciałbym raczej umiarkowanego więc chyba mam do wyboru tylko jedną z dwóch opcji: 1. HR (obniżenie ok. 15mm, niedrogie; wymagają chyba wymiany "odbojników" - jakie polecacie i skąd?) 2. BMW M-Performance (odbojniki w zestawie, obniżają ok. 10mm, brak problemów z ewentualnymi roszczeniami gwarancyjnymi w BMW - ale zapewne droższe) Które z powyższych 2 rozwiązań polecacie jako sprawdzone i optymalne? Pozdrawiam Piotr
  5. Też bym obstawiał, ale: - sprawdziłem na jednym kole, i są bez zarzutu (idealnie płaskie, powierzchnia niezmieniona, przesuw w zacisku swobodny) - niby dlaczego miałoby się coś stać z wszystkimi 8 klockami? Proszę o kolejne hipotezy:) Piotr PS. Proszę też praktyków o radę, co z tym zrobić (przebieg dopiero 24,000 km)
  6. Witajcie, Jeżdżę różnymi autami już 46 lat (od 2001 były to 3 BMW), ale coś co chcę opisać zdarzyło mi się po raz pierwszy. Faktem jest, że - ze względu na rodzaj pracy (w domu, ze średnio-licznymi ale dość dalekimi wyjazdami), auto eksploatowane jest prawie wyłącznie na trasie; wyjazd kilkaset km, potem kilka dni w garażu, i znowu wyjazd). Tarcze hamulcowe w każdym aucie (a wydaje mi się, że w BMW w szczególności), podatne są na szybkie pokrywanie się rdzawym nalotem podczas tych postojów - ale do tej pory nie było z tym żadnego problemu: dosłownie po kilku kilometrach kolejnej trasy rdza była samoistnie oczyszczana, a z trasy zawsze wracałem ze lśniącymi, wypolerowanymi tarczami... Tak było do czasu gdy około miesiąc temu zdarzyło mi się umyć samochód, i nie do końca wysuszony wstawić do garażu na 4-5 dni. Po wyjechaniu w kolejną trasę zauważyłem, że owszem - tarcze uległy oczyszczeniu z rdzy, ale jedynie na ok. 2/3 promienia, z pozostawieniem rdzawego "pierścienia" na pozostałej, zewnętrznej 1/3ej... Od tej pory przejechałem ponad 2,000 km i zwłaszcza tylne tarcze wciąż są w bardzo nieciekawym stanie (przednie uległy oczyszczeniu w całości, choć ów zewnętrzny rdzawy pierścień znikał bardzo powoli)... Jak myślicie - co może być przyczyną - nieoczyszczania się tarcz na całej powierzchni równomiernie (wszystkie 4 koła)? - pozostawaniu rdzy z początkami wżerów (pitting) na zewnętrznym obwodzie tarcz tylnych kół? Tu są zdjęcia: http://www.2addicts.com/forums/showpost.php?p=21548475&postcount=29
  7. Bo mamy 1 kwietnia? :) Otóż nie, to nie są żadne "kwadratowe jaja" - każde auto ze sportowymi genami ma idealnie gładkie "podbrzusze" - a tu element, niby mający aerodynamiczne znaczenie, tworzy taką dziurę łapiącą powietrze jak spadochron. A jak jest u Ciebie - zaglądałeś? Piotr
  8. Witajcie, Właśnie zleciłem swojemu dealerowi BMW zamontowanie dyfuzora M-P oraz chromowanych końcówek wydechu (tak po prawdzie, to właśnie złuszczające się z czarnego lakieru oryginalne końcówki w mojej M235i były bezpośrednim powodem tego zabiegu). Wygląda to fajnie, ale moje wielkie wątpliwości budzi fakt że dyfuzor - mimo, że przecież choćby namiastkę aerodynamicznej funkcjonalności mieć powinien - jest od spodu "otwarty", tzn. między jego dolna krawędzią a najbliższą osłoną izolacyjną jest dziura :( Obawiam się, że będzie to "łapać powietrze", i działać trochę jak hamulec aerodynamiczny... Co dziwne, wszystkie modele BMW, jakie Dealer ma w salonie, mają te przestrzeń "domkniętą" jakimś poziomym, płaskim elementem - nie miałem okazji nigdy zajrzeć, jak to wygląda w M235i z oryginalnym zderzakiem - też jest dziura? I w ogóle, co o tym sądzicie - dla mnie kicha... Piotr PS. zdjęcia są tu: http://www.2addicts.com/forums/showthread.php?t=1369659
  9. Wystarczy, że się różnią o 3 mm - tak ciasne jest wpasowanie 235/265 do tego auta... Wielu się już o tym przekonało.
  10. Tak wiem - takie właśnie opony w końcu muszę mieć, bo to autko jest za mocne do szerokości kół napędzanych zaledwie 245 (mam RWD). Ale - jako aktywny uczestnik zagranicznych forów M235i - wiem, że choć wielu udało się "upchać" takie opony na takich (albo nieco innych) felgach - co najmniej tylu samym, którzy próbowali, się nie udało - "prześwity" zarówno względem rantów nadkoli, jak i osłony amortyzatora, są tak małe że w zależności od tego, na jakie auto się trafi, indywidualne tolerancje mogą zostać przekroczone i opony ocierają :( Nie chciałbym znaleźć się w tej drugiej grupie, bo podwijać rantów nie zamierzam - a inny sposób, tj. zwiększenie kątów pochylenia kół (np. poprzez obniżenie auta, albo wymianę dolnego wahacza przedniego na dłuższy od M3/4, albo zainstalowanie camber plates) zostawiam sobie na czas po zakończeniu gwarancji. Wtedy (a zapewne zbiegnie się to z czasem zaistnienia konieczności remontu zawieszenia, więc będzie bardziej rozsądne finansowo), planuję instalację regulowanych coil-overs; już samo obniżenie nadwozia spowoduje zwiększenie kąta pochylenia - a jakby było za mało, to zastosuję myk z dolnym wahaczem od M3/4... A co do dystansów to faktycznie znalazłem ofertę H&R i Eibacha. Tyle, że wciąż mam opory; gdybym mógł zastosować dystanse >30mm, to dobrałbym typ przykręcany do piasty, z kołem przykręcanym do pierścienia oryginalnymi śrubami. Jednak - przy grubości zaledwie 10-12mm - pozostaje tylko najbardziej prymitywne rozwiązanie z dłuższymi śrubami, mocującymi koło poprzez pierścień dystansowy. Przy moich prędkościach jazy tym autem, jakoś temu nie ufam :( Choć z drugiej strony, nigdy takich dystansów nie używałem - być może w przypadku renomowanych wyrobów H&R czy Eibach, moje zastrzeżenia są nieuzasadnione? Jeżeli ktoś potwierdzi albo zaprzeczy - będę zobowiązany. Piotr
  11. Panowie, Jestem szczęśliwym posiadaczem M235i (może nie do końca szczęśliwym - niecały rok po zakupie pojawiła się możliwość zamówienia M2, który okazuje się niewiele droższy od mojego auta :()... Od dawna waham się nad zmianą kół na szersze i z większym offsetem, umożliwiające zmieszczenie szerszych opon (fabryczne są jak dlaa mnie stanowczo zbyt wąskie)... Ale - póki co - nie ma konsensusu, jakie felgi umożliwiają zwiększenie szerokości opon z 225 do 245 z przodu, i z 245 do 265 z tyłu - bez niebezpieczeństwa ocierania... Jako przejściowe rozwiązanie rozważam więc zastosowanie dystansów - niezbyt agresywnych, najlepiej 12mm na obu osiach. Czy możecie mi polecić coś odpowiednio wysokiej klasy, aby nie skończyć z wibracjami ani innymi niepożądanymi skutkami? Piotr
  12. OK, znalazłem dealera tych kół w Europie: http://www.schmiedmann.com/en/apex%20ec-7/model/all/product-type/new/search-by-text.aspx?ppp=10 Powodzenia! Piotr
  13. Arku, Ale też chcesz poszerzyć gumy, zostając przy 18" (co znalazłem jako wykonalne - jak dotychczas - tylko w rozwiązaniu APEX do którego link podałem - czyli przy ET tylnej felgi równym aż 58 mm!!!)? Czy bierzesz też pod uwagę możliwość przejścia na 19" i felgi z serii 3-4 (np. 442M), przy oponach 235/35R19 przód - 255/30R19 tył; pewne ale niska ścianka boczna), albo 245/35R19 przód - 265/30R19 tył, czego jeszcze nie widziałem jako możliwego do upchnięcia na M235i bez jakiegoś lekkiego "bodywork")?
  14. Panowie, Przy N55 w nadwoziu 2-ki, BMW zrobiło nam psikusa stosując felgi o szerokości 7.5Jx18" z przodu i 8Jx18" z tyłu - na taką szerokość zdecydowanie nie zaleca się opony szerszej, niż mizerne fabryczne 225/40R18 (przód) i 245/35R18 (tył). Chcę to zmienić przynajmniej w komplecie letnim, na jeden z 2 ssposobów: 1. Prostszy, bo wszystko można kupić: felgi (np. oryginalne BMW z serii 3/4) o wymiarach 8Jx19 ET36 (przód) i 8.5Jx19 ET47 (tył), z oponami 235/35R19 na przód i 255/30R19 na tył. Wszystko się mieści i nie ociera, nawet obwód prawie ten sam... tyle, że wysokosć ścianki jeszcze niższa - więc strach przed dziurami, szynami i krawężnikami wielki 2. Bardziej skomplikowany - sprawdzony i opisany tu: http://www.myapexparts.com/2014/12/19/photoshoot-18-ec-7-wheels-on-bmw-m235i/ Oparte jest to rozwiązanie na felgach 18" i oponach 235/40R18 z przodu oraz 265/35/R18 z tyłu; a więc: naprawdę dużo gumy da się w ten sposób upchnąć do serii 2; jest to i szerokie (idealnie dla N55 w M235i), i wysokie (idealne na polskie drogi) - wygląd? cóż - kwestia gustu,ale może się podobać (zdjęcia są pod linkiem). No i wym kierunku właśnie chciałbym pujść, bo dalsze obniżanie ścianki opony to już nie na moje nerwy - ale jest jeden szkopuł: gdzie u licha kupić felgi w specyfikacji 18X8.5″ ET45 Front and 18X9.5″ ET58 Rear?!!! Oczywiście przód nie jest problem, ale widział ktoś w polskim sklepie felgę do tyłu z ET 58 mm?!! Jeżeli takie dziwo jest w Polsce do kupienia, to proszę dajcie znać zanim pójdę w rozwiązanie nr 1. Dziękuję, pozdrawiam Piotr PS. Oczywiście można importować od Producenta z USA (APEX) - życzę powodzenia... Acha, no i którego rozwiązania bym nie wybrał - do sprzedania będą ładne felgi 461M (ciemne Ferricgrey) z Michelinami PSS, 10,000 km przebiegu...
  15. Panowie, Jakiego rzędu upusty na akcesoria BMW typu koła czy części i podzespoły M-Performance można liczyć u Dealerów w Polsce? Oczywiście - średnio rzecz biorąc, bo wiem że to sprawa indywidualna - ale chyba nie powiecie mi, że kupujecie te rzeczy za ceny katalogowe?!! Pozdrawiam i czekam na przykłady, aby zorientować się czego oczekiwać gdybym cdecydował się dołożyć do moejgo M235i to czy owo :) Piotr
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.