Skocz do zawartości

Aqualite

Zarejestrowani
  • Postów

    14
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    jeszcze brak

Osiągnięcia Aqualite

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Na przyszłość jakby ktoś szukał - uszkodzony czujnik położenia wału korbowego, po wymianie wszystko działa. U mnie też przy okazji do wymiany wiązka przepustnicy i czyszczenie przepustnicy jak dobrze zapamiętałem. 560 zł części + robocizna.
  2. @maniek21112 tak, cały czas były 0. Czekam tylko aż dostanę czujnik i dam znać czy pomogło.
  3. Test 7.2 w ukrytym menu zrobiony, nie było żadnego "ruchu" prędkości obrotowej silnika, więc zamawiam nowy czujnik położenia wału korbowego, w piątek na wymianę i dam znać.
  4. @maniek21112 Czy padnięta pompa paliwa mogłaby dać takie same objawy i błędy? Znajomy ze sklepu z częściami podpowiedział, że to może być to, ale nie wiem czy "domowym sposobem" pod chmurką da radę sprawdzić.
  5. To, że był kręcony długo to fakt, jak mi zgasł to ze zdenerwowania próbowałem z 5-6 razy go odpalić aż akumulator powiedział "dość". Potem pod kablami też 2-3 razy próbowałem i raz po odczekaniu 2-óch godzin. Test przeprowadzę i dam znać.
  6. Hej, Dzisiaj po powrocie z pracy pod blokiem moje BMW nagle padło. Przejechałem wolno przez "hopkę" i nagle odcięło wszystko, auto zgasło i już nie odpaliło. Zaczęły się świecić kontrolki jak poniżej (to zdjęcie akurat po odłączeniu aku w celu restartu komputera): (przy czym check engine i EML świecą mi się od zawsze po przekręceniu kluczyka przed odpaleniem, po odpaleniu od razu znikają). Auto nie odpala. Nic a nic. Można kręcić i kręcić i kręcić, ale nic nie łapie, nawet na chwilę. Paliwo jest, olej świeżo wymieniony, akumulator ma moc. Podjechał kumpel z komputerem i odczytał te błędy: Jak czytałem, to dużo by wskazywało na uwalony czujnik położenia wału korbowego, bo w końcu auto nie odpala, czy zepsutym czujniku wałka rozrządu niby powinien odpalać, chociażby z trudem. Awarię samego rozrządu raczej wykluczam, bo jest kompletny nowy rozrząd (ma dwa/trzy miesiące). Poza tym możliwe, żeby wysypało się na raz wszystko to, co powyżej? W ogóle jest możliwe, żeby czujnik padł tak "na zawołanie", bez żadnych oznak? Czy świecący się przed odpaleniem silnika check engine i EML mogą mieć z tym jakiś związek (biorąc pod uwagę, że po odpaleniu od razu gasły)? Czy problem z czujnikiem położenia wału korbowego (w sensie jego awaria) mógłby wysypać automatycznie resztę błędów? Coś gdzieś przeczytałem, że te czujniki są od siebie zależne. Wiem, że najlepiej walić prosto do serwisu, ale w tym roku zostawiłem w serwisie tyle hajsu, że wolałbym albo samemu zrobić (mam dostęp do kanału i narzędzi), albo pojechać z konkretnym problemem, a nie na zasadzie "masz, znajdź i rób". Wcześniej auto jeździło bez problemu na każdym biegu w pełnym zakresie obrotów, rozpędzając się bez problemu do vmax, nie wskazując najmniejszego problemu z działaniem.
  7. Przebieg jak to przebieg, trafić prawdziwy to czasami jak wygrać w Lotto. Choć znam auta z okolic 2000 roku, co nie mają 200 tys., więc wszystko możliwe. Co do felg, to wiem, ale i tak do zmiany będą.
  8. Hej, Mam zamiar pojechać zobaczyć, ale może komuś się rzuci w oczy coś "nietypowego" bądź "podejrzanego" nim pojadę. Wyposażenie w zasadzie mi pasuje, nie potrzebuję tempomatu ani navi. ^^ Auto do opłat, więc cena minimalnie wzrośnie, nie ma problemu ze sprawdzeniem na stacji diagnostycznej, a co do rdzy podobno z 1-2 małe nieszkodliwe wypryski są (tu wiadomo, dokładnie spód sprawdzić). https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-stan-bdb-oryginalny-lakier-m52b20-ID6AN4ed.html Vehicle information VIN WBAAM11010CA04912 Type Code AM11 E Series E46 (4) Series 3 Type LIM Model 320I (EUR) Steering LL Doors 4 Engine M52/TU Displacement 2.00 Power 110 Drive HECK Transmission MECH Colour COSMOSSCHWARZ METALLIC (303) Upholstery STOFF FLOCK RAUTE/ANTHRAZIT (E3AT) Prod. Date 1998-12-09 Available upgrades Spare/replacement key fob Check compatibility Vehicle options L801A National version Germany/Austria S226A Sports suspension settings S255A Sports leather steering wheel S290A BMW light-alloy wheel star spokes 44 S305A Remote control for central locking S403A Glass roof, electrical S423A Floor mats, velours S428A Warning triangle and first aid kit S431A Interior mirror with automatic-dip S473A Armrest front S508A Park Distance Control (PDC) S520A Fog lights S534A Automatic air conditioning S548A Kilometer-calibrated speedometer S550A On-board computer S662A Radio BMW Business CD S832A Battery in luggage compartment S863A Retailer Directory Europe S879A On-board vehicle literature German S915A Dummy-SALAPA
  9. Ok, super, dzięki za odpowiedź! :) Wychodzi na to, że tylko dokładnie sprawdzić i jak będzie ok to brać i jeździć.
  10. Cześć! Po roku używania przez ojca X3 uznałem, że fajnie byłoby wymienić moją C4 na e46 i mieć nieco frajdy z jazdy (oczywiście od razu uprzedzam przewrażliwionych - nie chodzi mi o upalanie, jazdę bokiem itd., od tego mam konsolę). :wink: Szukam czegoś z silnkiem benzynowym, raczej 2.0 150km lub 143km. Inne średnio mnie interesują, bo albo ciut za słabe, albo już niepotrzebnie mocne. Sporo patrzę na egzemplarze przedliftowe, bo dysponuję budżetem w granicach do 11/12tys. i wydaje mi się, że raczej ciężko będzie upolować dobry polift w tej cenie - mam rację, czy niekoniecznie i można kupić polifta w tym budżecie? Moje pytanie następujące - czy z tym budżetem mogę śmiało szukać dalej, czy zazwyczaj będą auta niezbyt polecane? Wiem, że rozstrzał jest od 5 tys. do nawet i 20, ale bardzo dużo ofert oscyluje w granicach 7/8 tys. do 11 tys. Z pewnością macie jakieś mniejsze bądź większe pojęcie ile powinien kosztować zadbany przedlift i polift z tymi silnikami. Jak bardzo niezawodnością różni się przedlift od polifta? Jest się czego bać w starszych egzemplarzach, czy wystarczy dobrze sprawdzić przed zakupem i cieszyć się autem? Na coś szczególnego powinienem zwrócić uwagę (oczywiście poza rdzą i wyciekami)? Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
  11. A filtr cząsteczek stałch występuje we wszystkich rodzajach diesela, czy w jakichś go nie montowali?
  12. Auta z Niemiec nie są tańsze a na pewno nie te w stanie idealnym, tam również za autko w super stanie trzeba zapłacić. Fakt stan auta może być dużo lepszy ale cena za takie auto będzie również wysoka, Niemcy też potrafią liczyć. Pozdrawiam Głównie chodziło mi o to, że stosunek jakość/cena zazwyczaj jest lepszy w przypadku aut z Niemiec. To, że za dobre autko trzeba zapłacić to wiadome, ale chyba tam prędzej znajdę coś sensownego, niż w Polsce.
  13. Dziękuję Panowie. Powiem Wam tak - auto na 100% będzie z Niemiec z gwarancją przebiegu i bezwypadkowości (tak, wiem jak to brzmi, ale faktycznie tak jest). Sprowadzać będzie je osoba, której mogę zaufać i która zna się na rzeczy. Przed kupnem wszystko będzie dokładnie sprawdzone, tak że nie będę musiał się niczym martwić. W Polsce wolę nie szukać okazji. Teraz przechodząc do sedna. Z tego co zauważyłem, to e90 za 40 tys. zł jest sporo w Polsce, często z niezłym wyposażeniem (wyskoczyło aż 262 pozycji, więcej niż e60), ale wolę im zbytnio nie ufać. Mam rozumieć, że dobrze robię, bo często to szroty? Może i budżet mam nie za duży, ale za to auta z Niemiec są po prostu tańsze i tutaj moja szansa. Jak jest z miejscem w środku w przypadku e90/e60, w porównaniu do A4/A6?
  14. Witam. Na wstępie zaznaczam, że proszę o wyrozumiałość, gdyż nie jestem pewien, czy trafiłem do dobrego działu. Nie posiadam żadnych numerów VIN oraz konkretnych ofert (co de facto jest wbrew regulaminowi), gdyż nigdy nie miałem styczności z BMW, a planuję zakupić auto i ta marka zwróciła moją uwagę. Także moderatorów proszę o ewentualną notatkę, gdzie mógłbym ten temat przenieść w razie kolizji z zasadami. Dziękuję. Więc zacznijmy od początku. Mam zamiar kupić auto. :shock: Używane oczywiście, tak do 40000 tys. zł. Do tej pory myślałem głównie nad Audi A4 B7 bądź A6 C6, ale te w Polsce w dobrym stanie bez przekrętów w mojej niedalekiej okolicy (bo jakoś nie uśmiecha mi się jechać 500km w ciemno) dostać w miarę ciężko do 40k zł, a na dodatek większość to pechowe 2.0 TDI (a w zasadzie nie pechowe, tylko beznadziejne). Wnet olśniło mnie i przypomniałem sobie o... BMW, ale chwila... przecież ja... ja nawet nie dotykałem BMW! :o Teraz nie trudno się domyślić, że w kwestii BMW jestem chyba bardziej zielony niż sałata. Z tego co wyczytałem, to silniki 2.0 są mało awaryjne (jak się mylę to poprawcie), a same auta dosyć niezawodne. Co tak ogólnie jest w nich lepszego od Audi? Zapewne wszystko, bo zadaję pytanie na forum BMW, ale bądźcie w miarę obiektywni. :P Przejdźmy może do meritum sprawy. Szukam BMW (tak, to już wiemy), do 40000 zł (to też wiemy), rocznik tak raczej od 2006, silnik głównie 2.0 diesel (będzie raczej sprowadzane z Niemiec, więc akcyza byłaby niższa, chyba, że uda mi się coś znaleźć na miejscu). Czy kombi czy sedan to wszystko jedno. Teraz pytanie do Was. Jaki model? Bo jak tak patrzę, to jest ich tyle, że aż głowa mnie boli, a jak pisałem - BMW jest mi całkowicie obce (jak lód dzieciom w Afryce). Patrzyłem jakoś akurat na 320 e90. Albo 525 e60. Dobry kierunek? Dobre autka? No i jak bylibyście tak mili i napisali mi jak wypada komfort podróży pomiędzy takim BMW a Audi A4 B7 (kombiaki). Chodzi mi głównie o ilość miejsca, bo usłyszałem, że BMW jest sporo mniejsze, a ja sam jestem (jakby to powiedzieć) wysoki. No i koszta utrzymania itp. Wiem, że może i dużo od Was wymagam, ale Wy macie styczność z tymi autami na codzień, a ja tylko jak stoję w korku przy jakiejś BMW.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.