Skocz do zawartości

s_pol

Zarejestrowani
  • Postów

    43
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E90 325xi

Osiągnięcia s_pol

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. Procedura wg ISTA to: https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90-325i-lim/repair-manuals/17-cooling/17-00-cooling-check/GZ99pmA dodatkowo jeszcze można wzorować się na tym opisie, ale tu jest trochę inne zdjęcie dotyczące rury: https://www.pelicanparts.com/BMW/techarticles/BMW-3-Series-E90/WATER-Draining_Filling_Cooling_System/WATER-Draining_Filling_Cooling_System.htm Ja zdjąłem tę rurę od termostatu, która jest mocowana spinką. Co do płynu to lej niebieski koncentrat Febiego (rozcieńczony 1:1 wodą destylowaną).
  2. Ostatnio wymieniłem płyn w moim N52, zgodnie z opisem w ISTA należy: odkręcić korki (u mnie był tylko jeden), zrzucić jedną rurę z teemostatu. Zleciało mi ok 7 litrów, ale dodatkowo podnosiłem auto lewarkiem, z jedną później deugą stronę . Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
  3. Proszę o informację o tym aucie: E84 X1 x28i - VIN: WBAVL1C57FVY29053 wg CEPiK auto w Kanadzie miało wypadek i odnotowano szkodę całkowitą. na ww.carfax.eu znajdują się jakieś wpisy, 5 pozycji, ale nie mam do tego dostępu. https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-x1-e84-2015-245-km-panorama-36529-km-ID6Aof1k.html#e3e34f8a43
  4. Czy ma ktoś jakieś info o tym aucie? VIN: WBAVL1C57FVY29053 wg CEPiK auto w Kanadzie miało wypadek i odnotowano szkodę całkowitą. Czy mógłby ktoś podpowiedzieć jakąś sprawdzoną stronę internetową do zbadania przeszłości auta? https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-x1-e84-2015-245-km-panorama-36529-km-ID6Aof1k.html#e3e34f8a43
  5. Sprawdzenie napięcia na sądach za katami nie jest wystarczające. Poprawność działania katalizatora to przede wszystkim sprawdzenie różnic w charakterystykach działania sąd przed i za katami. Jeżeli krzywe harmoniczne są podobnego przebiegu (oscyloskop) to oznacza, że nie następuje dopalanie w katalizatorze (tlen pozostaje na tym samym poziomie) i sterownik interpretuje to jako błąd zużytego katalizatora (29F4 i 29F5).
  6. Sam sobie odpowiem, bo po przeanalizowaniu winKFP, konkretnie pliku EKB945.HIS doszedłem do wniosku, że od 07.2006r. nie ma już nowszego oprogramowanie do tego sterownika. Najnowsze wg winKFP to ZB-NR: 7589380 a HW-NR: 7557809. Interesuje mnie jeszcze tylko różnica między plikami w7589379.0da i w7589383.0da, czy ma ktoś wiedzę czym się różnią. Co oznacza falowanie lekkie i twarde? Oraz czy można do tego sterownika wgrać program bez kata w7589381.0da
  7. Jakieś fatum z tym sterownikiem, również dzisiaj założyłem na ten temat wątek https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=97&t=346930 Możesz sprawdzić, jaki na obudowie ma numer ten sterownik?
  8. Witajcie, podpowiedzcie proszę jak to rozwiązać, bo mam dziwny przypadek. Mój pacjent to E87 (rocznik 2014) z silnikiem N45 ECU wg NCS EKB945.C0D zamierzałem go zaktualizować ISTA-P 3.65.0, ale pojawił mi się błąd autentykacji (CoAPI-2090), ponoć znaczący, że sterownik podaje się za kogoś innego niż nim jest :shock: Naszła mnie myśl, że rzeczywiście ktoś w nim grzebał, więc wyciągnąłem go, żeby go obejrzeć ku mojemu zdziwieniu numer, który się na nim znajduje 7545046 nie jest znany ETK, wg numeru VIN powinien być o nr wyżej, tj. 7545047. Wyszukując w ETK (Interpretacje) dla numeru 7545047 oraz 7546880 (na naklejce na sterowniku) docieram do najnowszego numeru 7568427. A i jeszcze jedno, w INPA w ZB no. sterownika zgłasza numer 7589380 Czy spotkaliście się już kiedyś z takim przypadkiem, co powinienem zrobić żeby zaktualizować go?
  9. Jakie zadanie ma spełniać ten generator impulsów? ps. Wyjąłem dzisiaj klona z obudowy i po podpięciu do auta po ok. pół godz. synoptycznie sprawdziłem temp. procka, myślę, że nie przekraczała 40*C, także nie jest to jakaś temp, która mogłaby wpłynąć na pracę interfejsu.
  10. MOST znaleziony i wypróbowany :cool2: Co myślicie o dodaniu jakiegoś radiatora, bo trafił mi się egzemplarz bez.
  11. A czy poniższe nie świadczy, że obecnie do obudowy wkładają A1? https://drive.google.com/open?id=1exO2aPRYd0Eh-vQZzZQk43CXnBPGtgt0
  12. Nie chcąc zaśmiecać forum zapytam w tym wątku. Mianowicie wczoraj otrzymałem od chińczyka przesyłkę z klonem ICOM Next i oczywiście chciałbym go sprawdzić czy jest wszystko z nim OK. Podłączyłem go do mojej E90 325xi z 2007/07 (w OBDII brak pinów od CAN) i po wystartowaniu sprzętu wszystko działało jak należy, tzn. ICOM podniósł się poprawnie i nawiązał połączenie z LAN (obydwie diody SYSTEM i LAN świeciły na zielono). Pobawiłem się jakieś 1/2 godz. ISTA/D i pomyślałem o próbie z ISTA/P. I tu się po raz pierwszy zdziwiłem, że w moim aucie nie znalazłem złącza do MOST. Mam nad OBD taką małą zaślepkę i byłem przekonany, że to od MOST, ale niestety za nią jest echo, no to dalej szukałem w przestrzeni nóg kierowcy też nic nie mam. Natomiast w schowku znalazłem w miejscu gdzie zazwyczaj jest USB tylko drugą zaślepkę, do której z tyłu doprowadzone są dwa zwykłe kable (masa - brązowy i jakiś jeszcze). Czy orientujecie się w jaki sposób dobrać się do linii MOST i czy w moim aucie (mam oryginalnie CCC - navi profesional oraz telefon na bloota - MULF) na pewno się znajduje. A druga sprawa, to coś dziwnego się stało jak drugi raz (i kolejne) uruchomiłem ICOMa to po chwili dioda SYSTEM zaczyna mrugać na czerwono i widzę, że w SELF-TEST Result pojawia się błąd wiatraka (Fan test - FAIL). Jak sądzicie zignorować ten błąd czy odsyłać fejsik do Chin?
  13. 29F4 oznacza, że skuteczność katalizatora jest zmniejszona, tzn. że kat jest już zużyty. Częstotliwość błędu będzie coraz większa i będzie pojawiał się co 30 - 50 km.
  14. Pewnie macie przekroczone już 300 tys. km. W ISTA jest opcja wyłączenia tej blokady.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.