Skocz do zawartości

maciek_w

Zarejestrowani
  • Postów

    804
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Ostatnia wygrana maciek_w w dniu 5 Listopada 2023

Użytkownicy przyznają maciek_w punkty reputacji!

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Było: F10 520d; F10 535d; G11 740d
    Jest: G05 M60i

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia maciek_w

Doświadczony fan marki

Doświadczony fan marki (11/14)

  • Reacting Well Unikat
  • Dedicated Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Posting Machine Unikat

Najnowsze odznaki

16

Reputacja

  1. maciek_w

    22 cale vs 21 cale

    Po ok 300km przejechanych w moim odebranym właśnie M60i stwierdzam, że połączenie 22" kół z oponami Pirelli bez run flat z zawieszeniem M Performance Pro jest rewelacyjne. Jest sprężyście, nie buja, nierówności samochód wybiera wzorowo. Do tego jest niewiarygodnie cicho. Chcieć więcej to grzech
  2. Masz skrętną tylną oś? To może wywoływać wrażenie, o którym piszesz. Ja u siebie mam i zauważam tę samą tendencję, którą opisałeś. Jako remedium przełączam auto w tryb "sport individual", gdzie układ kierowniczy mam ustawiony na sport, reszta na comfort. I jest spoko
  3. No to powiem Ci, że już ostrzę sobie zęby na porównanie. W piątek odbieram woje M60 ;). Co prawda marka ta sama, no i nie różowy, ale przynajmniej będzie błyszczący 😉
  4. maciek_w

    22 cale vs 21 cale

    Drugi tydzień lutego; wypłynął ze Stanów 11 marca
  5. maciek_w

    22 cale vs 21 cale

    mam zamówione w konfiguracji Service Inclusive oraz Repair Inclusive - oba na 5 lat; może coś to da...
  6. maciek_w

    22 cale vs 21 cale

    Nie martw się, może nie będzie 6 miesięcy. U mnie wyszło 5: zamówiłem samochód pod koniec listopada, a odbiór mam zaplanowany na przyszły tydzień. Auto stoi już u dilera, leasing poprosił o dokumenty, pełna opłata wstępna uregulowana, etc. Zakładam, że zmieścimy się z rejestracją, przygotowaniem samochodu przez dilera, no i z ubezpieczeniem w 3-4 dni, dzięki czemu w czw/pt odbiorę swoje pierwsze w życiu V8 😄
  7. maciek_w

    22 cale vs 21 cale

    Zawieszenie MPerfPro (a także po prostu MPerf) nie jest twarde. Co więcej na pewno nie da się go określić jako niekomfortowe. Nie brałbym tej opcji, jeśli oznaczałaby, że skrzywdzisz wygląd samochodu kołem 20 cali... Jeśli pneumatyka, to tylko na dużym kole (22 cale) - im mniej gumy, tym mniej przechyłów. Plus masz dodatkowy bajer w postaci możliwości obniżenia auta, co też pomoże zniwelować wychyły. Jak ustawisz całość w trybie sport i trochę się utwardzi, to będzie dobrze na co dzień
  8. maciek_w

    22 cale vs 21 cale

    Upewnij się, czy opony masz run flat. Według mojej wiedzy, BMW nie homologuje opon RFT większych niż 21" (tj. nawet 22-calowe opony z gwiazdką nie są run flat, są "tylko" wzmacniane)
  9. maciek_w

    22 cale vs 21 cale

    Mam dokładnie takie same wrażenia - tj. X5 na 22-calowych kołach z zawieszeniem M Performance Pro wydawało mi się lepiej zestrojone i bardziej komfortowe niż moja 7er (G11 LCI) z zawieszeniem executive drive (pneumatyka z aktywnymi stabilizatorami). Aha, w siódemce miałem koła 21 cali na lato i na tych było, kiedy robiłem porównanie z X5 kolegi. Koniec końców, do X5, którą odbieram niebawem, zamówiłem właśnie zawieszenie MPerfPro i koła 22" na lato (21" na zimę). Dodam, że wybór wynikał nie tyle z komfortu, ale z niesamowitego zestrojenia zawieszenia, które było jednocześnie bardzo dobre w redukowaniu przechyłów nadwozia, jak i w zapewnianiu dobrego wybierania nierówności drogi. Co ciekawe, pod tym względem, moje G11 było wyraźnie gorsze Na marginesie dodam, że jeździłem także X5 z zawieszeniem pneumatycznym i miałem poczucie płynięcia pontonem - samochód bardzo bujał się na boki i w ogóle zawieszenie sprawiało wrażenie mocno "sztucznego", jakby starało się za bardzo udowodnić jakie jest mądre. Zupełnie nie mój klimat I to jest chyba najważniejszy punkt - trzeba uczciwie odpowiedzieć sobie na pytanie, co jest ważniejsze, albo jaki charakter samochodu dostarcza właścicielowi więcej przyjemności - bardziej zwarty i sportowy, czy bardziej zrelaksowany i komfortowy Mój osobisty odbiór tego co jest "lepsze" wynika z mojej filozofii jazdy samochodem - ja szukam dynamiki, przyjemności z połączenia samochodu z drogą, po której jedzie, nie kręcą mnie gadżety... Unikam samochodów nastawionych na komfort. Dlatego pasuje mi MPerfPro. A jak znam życie (i mam nadzieję, niedługo sprawdzę), najlepsze dla mnie byłoby zawieszenie z "prawdziwego M" (X5M) Natomiast jeśli dla kogoś najistotniejsze jest mięciutkie zawieszenie i jeździ na tyle delikatnie, że bujania nie zauważa, to pneumatyka też będzie dobrym wyborem
  10. maciek_w

    X5 LCI 2023

    No i w X6 siedzi się odrobinę niżej
  11. nie zazdroszczę jak na mój rozum, opisywany przez Ciebie problem wskazuje, że winowajcą może być Twoja słuchawka i dlatego próbowałbym coś od tej strony poradzić spróbuj może jeszcze zmienić kartę SIM w telefonie na inny numer, albo lepiej nawet inną sieć; może trzeba mu wymusić jakiś twardy reset wewnętrznych ustawień?
  12. maciek_w

    X5 LCI 2023

    dodam do powyższego jeszcze, że wybór 40i stał się dodatkowo dużo lepszy w X5, odkąd wróciła możliwość dodania zawieszenia M Performance Pro (z aktywnymi stabilizatorami) i skrętnej tylnej osi, które to opcje przez jakiś czas dostępne były tylko w wersji M60i
  13. maciek_w

    X5 LCI 2023

    na to pytanie odpowiesz sobie sam... racjonalnie rzecz ujmując, kupno V8 nie ma najmniejszego sensu ja zamówiłem M60i (które ponoć już płynie przez ocean) wyłącznie z jednego powodu: nigdy wcześniej nie miałem samochodu z V8 i chciałem odhaczyć ten punkt na liście moich drobnych życiowych aspiracji 😉 Tak na chłodno rzecz oceniając, to 40i jest lepsze pod każdym względem z wyjątkiem budowania ego (tj. robienia wsi na światłach oraz myślenia, że ma się 8 zamiast 6)
  14. maciek_w

    Rabaty na g05

    Z zagranicznych portali jeszcze nie wyciągnąłem żadnych konkretów na temat spodziewanych zmian, poza jedną: ponoć ma pojawić się znany z nowej 5er system wspomagania zmiany pasa ruchu w trybie jazdy półautonomicznej (w czasie jazdy hands-free patrzysz w lusterko boczne, włącza się kierunkowskaz i samochód zmienia pas)
  15. maciek_w

    Rabaty na g05

    w tym roku dla X5, X7 i czegoś tam jeszcze, zmiana modelowa nastąpi od kwietnia
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.