Skocz do zawartości

smiehoo

Zarejestrowani
  • Postów

    395
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 320d 2002r
    E91 330xd 2006r
    E92 335i 2007r
  • Lokalizacja
    Łódź

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia smiehoo

Zapalony fan marki

Zapalony fan marki (9/14)

  • Dedicated Unikat
  • Pierwszy temat Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Tydzień na forum Unikat

Najnowsze odznaki

6

Reputacja

  1. Jeśli radio jeszcze wstaje, to pomyśl o tym backupie konfiguracji z CCC. Ja straciłem więcej czasu na szukanie opcji, niż na wymontowanie i zamontowanie.
  2. Pewnie odlutowanie układu BGA może wywoływać dowolne objawy. U mnie było to zatrzymywanie na logo BMW, lub czarny ekran, jak już wstało to działało, ale myślę że to jest bardzo loteryjne. Mulf raczej nie spowoduje że radio zostanie czarne albo na logo BMW, tylko zakłócenia w graniu.
  3. Wysyłaj do naprawy, widzę że pojawiły się jakieś ofert po 300, ale nie czytałem szczegółów, dotychczas takie naprawy kosztowały 500 - 600. Teoretycznie ktoś doświadczony z reballingiem mógłby ci pomóc, jednak rozebranie radia i umieszczenie BGA po obydwu stronach płyty powodują żeby lepiej przesłać to do kogoś kto robi to hurtowo. Moje CCC po naprawie działa już rok, do tego spolszczone i zaktualizowane. Pamiętaj że konieczne będzie kodowanie, więc jeśli masz możliwość to ściągnij kodowanie NCS z modułów CCC przed wysłaniem.
  4. Dłuższy czas zanudzałem was w wątku o CAS swoimi problemami z rozładowywaniem akumulatora. Niestety przez niedogadanie temat został usunięty przez moderatora. Problemem okazało się niepoprawne kodowanie MULF z USB... szukałem informacji na ten temat dwa lata temu w tym temacie: ISTA drzewo sterowników - skąd się bierze Po dwóch latach niepoprawnego usypiania i wybudzania auta, zawziąłem się żeby problem rozwiązać. Po dokładnych oględzinach auto zachowywało się tak: -przez 5 minut spadek prądu z 5A do 180mA -20 minut 180mA, 30g załączone -wyłączenie 30g na 5 minut - pobór 9mA -wybudzenie i powtórzenie Każda doba to licząc z grubsza około 20Ah więc po 3 dniach oznaczało to kłopoty z odpaleniem. Ogarnąłem klapę, przyciski klapy, IBS, nowe aku, aktualizacje, programowania do FA, itd, niestety bez zmian. Dopiero wywalenie tego telefonu(mulf z USB, usunięcie 644, 6FL, KMP3), bypass światłowodu i programowanie przywróciło poprawne usypianie, trwa ono około 35minut. Właściwie to co auto robiło to nie było usypianie a reset MOST - podobnie było jak zapinałem ISTA, teraz tego nie ma. Potrzebuję teraz porady jak to zaprogramować, żeby nie instalować TCU, a samochód nie szukał go na MOST. Niektórzy piszą o użyciu daty 0906, ale wątpię bo zmieniałem na 0907 i TCU nie ginęło, a dodatkowo był problem z FRM bo auto chciało NFRM... A może problem jest trywialny i powinienem użyć 633, jednak ciągle sugeruje się konfiguracją ze swojego E92 0907 gdzie jest MULF podmieniony na MULF2 i 644, 6FL, KMP3, nie powoduje żadnych problemów. Teraz już wiem że elektryka w moim E91 i E92 jest już zupełnie inna, ale pewnie jeździ wiele przedliftów z MULF bez TCU które nie drenują akumulatora.
  5. Po dwóch latach niepoprawnego usypiania i wybudzania auta, zawziąłem się żeby problem rozwiązać. Po dokładnych oględzinach auto po zachowywało się tak: -przez 5 minut spadek prądu z 5A do 180mA -20 minut 180mA, 30g załączone -wyłączenie 30g na 5 minut - pobór 9mA -wybudzenie i powtórzenie Każda doba to licząc z grubsza około 20Ah więc po 3 dniach oznaczało to kłopoty z odpaleniem. Ogarnąłem, klapę, przyciski klapy, IBS, nowe aku, aktualizacje, programowania do FA, itd, niestety bez zmian. Dopiero wywalenie tego telefonu(mulf z USB, usunięcie 644, 6FL, KMP3), bypass światłowodu i programowanie przywróciło poprawne usypianie. Właściwie to co auto robiło to nie było usypianie a reset MOST - podobnie było jak zapinałem ISTA, teraz tego nie ma. Potrzebuję porady jak to zaprogramować, żeby nie instalować TCU. Niektórzy piszą o użyciu daty 0906, ale wątpię bo zmieniałem na 0907 i TCU nie ginęło, a dodatkowo był problem z FRM bo auto chciało NFRM... A może problem jest trywialny i powinienem użyć 633, jednak ciągle sugeruje się konfiguracją ze swojego E92 0907 gdzie jest MULF podmieniony na MULF2 i 644, 6FL, KMP3, nie powoduje żadnych problemów. Teraz już wiem że elektryka w moim E91 i E92 jest już zupełnie inna, ale pewnie jeździ wiele przedliftów z MULF bez TCU które nie drenują akumulatora.
  6. W tej czerwonej puszce na aku muszą być jakieś bezpieczniki 250A. Jednak jeśli na zewnętrznym aku jest wszystko ok, to może tylko ładowanie padło.
  7. Może rurka od czujnika ciśnienia spalin nieszczelna. Efekt zupełnie jak z zapchanym DPF.
  8. Tył zgodzę się, na niesiadniętym zawieszeniu spokojnie 275/35/r19 można wrzucić, pomijam walcowanie nadkoli itd. Przód jednak nie zostawia żadnego pola, no chyba że nie masz chłodnicy oleju i opalarką przeformujesz nadkola. Et w tym zestawie 269 jest moim zdaniem optymalne. Et39 dla 9" tył i et37 dla 8" przód.
  9. Fajnie że doszedłeś do przyczyny. Podsumowując. Przycisk SOS musi być podpięty do TCU, a rozmowa ze 112 była przez telefon a nie głośniki auta, to nas zwiodło.
  10. Nie wiem jak można było zrobić zdjęcie na hamulcu i ręcznym..., na luzie tył chowa się tylko parę mm. Jak ogarnę furę to wstawię nowe zdjęcie. 235/35r19 i 275/30r19, w kalkulatorze podobny rozmiar, dla przodu i tyłu około 648mm, oryginał 635mm. Z przodu pare mm luzu zaledwie, nie zaryzykował bym nic więcej, tym bardziej że z prawej chłodnica oleju jest. Generalnie 269 dedykowane do E90 słabo jak dla mnie wygląda, może do Mpakietu miało pasować. Myślę czy poza amorami i odbojami wymieniać sprężyny z tyłu.
  11. Przerabiałem to w 330xd po rozwaleniu kilku opon na 18". Żona jeździ po Łodzi... Kompletna wymiana zawieszenia nic nie zmieniła, może jakbyś na wypowiedziane zmienił. Na zimę mam 225/50R17 RF z F10, jest bardzo twardo ale koło żyje już drugi sezon. Na lato mam 225/45r17, trochę za mała opona, chyba dlatego że mam pakiet na źle drogi.
  12. Ja mam wrzuconą wkładkę K&N, bez podnoszenia mocy wydaje się wystarczająca. Zaczynanie przygody z tym autem od modyfikacji, to nie jest dobry pomysł. Sterownik potrzebuje trochę czasu na zdiagnozowanie, więc jak ktoś z głową pokasował błędy to mogą wystąpić dopiero po dłuższym czasie. Radzę najpierw przejechać parę km.
  13. Moje doświadczenie jest takie że kupujesz MULF z aktywnym USB - szukać trzeba najlepiej takiego z odciętą złączką USB, wtedy wiadomo że było używane, a nawet można użyć złączki do podlutowania gniazda USB, jak jest niebieska obudowa gniazda to podmieniasz białą, wsadzasz zamiast MULF i gotowe. Wiadomo że po bluetootch auto będziesz widział bez swojego vin np MINIyyyyyyy (na ccc chyba zostanie oryginał BMWxxxxxxx), ale to najłatwiejsza/ najtańsza opcja. Jak ktoś jest purystą to potrzebny ICOM z MOST. Co do programowania(aktywacji USB np.) to raczej bez ICOM z MOST nie da się zrobić - nic nie słyszałem że polift(cic) to ogarnie, do MULF dochodzi tylko zasilanie i światłowód, myślę że to legenda.
  14. Też oddawałem CCC do naprawy i zostało zaktualizowane, opcje parkowania, bluetooth, itp. pochrzaniły się, jednak na logikę wszystko wróciło do normy po kodowaniu samych modułów(2 albo 3) CCC(najpierw na pusto, potem tym co było pododawane), rozumiem że od tego zacząłeś tylko nie napisałeś. Co chciałeś uzyskać kodowaniem KOMBI, TCUM i SGM - synchronizację, wydaje mi się że to pewnie popsuło sprawę? Myślę że może miałeś jakieś błędy we wpisach opcji FA i tymi pustymi plikami wrzuciłeś je teraz do modułów. Zastanawiam się jeszcze nad jednym, czy TCUM mogłeś zakodować nie po MOST. Błąd SOS zwykle wynika z braku dostępu po MOST do modułu telefonu, kodowanie CCC(opcje telefonu) powinno przywrócić MOST i tutaj właśnie dziwna sprawa że telefon już działał a błąd SOS został... może wystarczyło go wtedy skasować.
  15. Podsumowując, radzisz że 235/35/19 nie powinno ocierać? A masz jakieś doświadczenia co do trakcji na takich bliżej seryjnych 19(265 tył)? Powiem szczerze że na 17 MPS4 z tyłu 255 słabo ogarnia przyczepność, dlatego tak napaliłem się na te 275. Jak zobaczyłem te wybite odboje z tyłu to pojawia się wątek że słabe amortyzatory(które na przeglądzie są zawsze dobre) powodują utratę przyczepności. Nie chcę na pewno iść w MPS dla tych 19, bo nie jestem pewny rozmiaru(a cena kompletu robi na mnie wrażenie), będą to raczej Kumcho PS71, które mam w 330xd w rozmiarze 225 i dają radę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.