Skocz do zawartości

Shot

Zarejestrowani
  • Postów

    123
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

O Shot

  • Urodziny 12.02.1979

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    F11 525xd 2012
  • Lokalizacja
    Warszawa
  • Zawód
    Informatyk - Elektronik

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Shot

  1. Shot

    Problem z N20

    Cześć. Szukam pomocy na forum bo skończyły mi się pomysły. Pacjent to F25 z 2012 roku 20i 184KM z przebiegiem 217tkm, silnik N20. Trochę historii auta: -olej zmieniany od nowości co 10-15tkm - rozrząd z napędem pompy oleju i vanosem wydechowym oraz zaworem/śrubą Vanosa wymieniony przy 70tkm w ASO części OEM - druga wymiana rozrządu bez napędu pompy Febi, Vanos ssący INA bez śruby/zaworu przy 160tkm w innym serwisie. - wymienione wtryski i pompa vacum przy 180tkm - wymienione świece i cewki i 2gi wtryskiwacz przy 200tkm - a ostatnio wymienione turbosprężarka używana z przebiegiem 67tkm bez luzów, elektrozawór wastgate, elektrozawór blowoff, sonda lambda i przepustnica. Auto po rozgrzaniu faluje na wolnych obrotach. Czasami na rozgrzanym silniku ma problem z rozruchem kręci jakby nie miało kompresji. Po ostatnich wymianach skasowałem adaptacje sterownika silnika i zrobiło się jeszcze gorzej. Po uruchomieniu silnika po kilku sekundach przydławienie na obrotach i tryb awaryjny. Jak po uruchomieniu dodam gazu tak na 1500rpm i przytrzymam z 10s to nie wchodzi w awaryjny, ale i tak jedzie słabo z dołu nie ma mocy, turbo ładuje z opóźnieniem. Błędy jakie się ujawniły po skasowaniu adaptacji to 164040 wałek dolotowy i 164041 wałek wydechowy i jako reakcja na powyższe 2 błędy wyłącza turbo czyli 120408. Próbowałem ponownie kasować wszystkie adaptacje oraz tylko vanosów i dalej to samo. Przed kasowaniem adaptacji nie było tych błędów. Łańcuch rozrządu sztywniutki. Czy to możliwe że ponownie zespoły regulacyjne do wymiany? Wg czujników ciśnienia paliwa i oleju trzyma zadane, a po odpaleniu z przytrzymaniem gazu błędy nie wracają do kolejnego uruchomienia. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
  2. Jak tam, udało się zainstalować mapę EU?
  3. Cześć. Spotkałem się wczoraj z takim problemem. Zapasowy kluczyk do auta (praktycznie nie używany) uruchamia silnik ale nie działa w nim pilot do zamka. Bataria została wymieniona, ma ponad 3V. Czy da się coś z tym zrobić, czy kluczyk do wymiany?
  4. Cześć. Może spotkaliście się z czymś takim? Wymieniłem w N47 chłodniczkę (Nissens), zawór EGR (Pierburg) i elektrozawór baypasu i po skasowaniu adaptacji mam błędy 290900 i 255B00. Wszystkie testy w Ista przechodzi (baypass, turbo, szczelność, przepustnica, EGR) a mimo to w czasie jazdy łapie powyższe błędy i wywala check. Jedyne co zauważyłem podczas podglądania parametrów to że zawór EGR trochę wolno osiaga zadaną pozycję podczas testów.
  5. utrata mocy była przed wymianą zaworu i wtedy błędy też były inne. Dwa błędy o których piszesz są po wymianie i skasowaniu adaptacji. A jakiej firmy zawór masz zamontowany?
  6. Cześć. Właśnie walczę z identycznym problemem w aucie kolegi. To F11 520d z 2012r. Wymieniłem mu chłodniczka EGRu (Nissens), elektrozawór baypasu chłodniczka (Pierburg) i zawór EGR (Pierburg). Przed wymianą ubywało mu płynu chłodniczego i miał błędy zaworu EGR. Po wymianie moc wróciła i auto przestało szarpać, ale pojawiły się wspomniane przez Ciebie błędy. Wszystkie testy ISTĄ przechodzą. Jedyne co zauważyłem, to że nowy zawór EGR zbyt wolno osiąga zadane pozycje. Wg opisów w procedurach testowych powinno to być 0,5sekundy, a tu trwa nawet 2s w testach 4 sekundowych, a w 1 sekundowych nie osiąga zadanych pozycji.
  7. Cześć. Podpowiedzcie proszę jakie pola ruszyć w FRM żeby wyłączyć sprawdzanie żarówek świateł mijania i ewentualnie zwiększyć jasność świecenia ringów? Auto F11, lampy zwykłe na H7. Z góry dziękuję.
  8. Z manualna. Jak założysz przykręcisz blokadę wału do zakładania dolnego łańcucha to masz przestawiony wał o mniej więcej 45st od GMP. https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-525d-xdrive-tou/repair-manuals/11-engine/11-31-camshaft/1VnYmie8FV
  9. Hej, może w tym wątku ktoś ogarnięty rozwieje moje wątpliwości. Teoria mówi, że pompa CR ma tylko zapewnić ciśnienie i wydatek a resztę (czasy, kąty, itd) załatwiają wtryski. Po co w takim razie przy wymianie rozrządu w N47/B47/N57 trzeba ustawiać pompę na znak i to przy wale przestawionym o 45st względem GMP?
  10. Bardzo trafny komentarz. Moim zdaniem nasza dyskusja ma bardziej na celu zaoszczędzenie cebulionów niż wyjaśnienie do jakiej wersji auta jakie poduszki ;) Ten odwieczny dylemat czy zapłacić 2 razy tyle za śmigło na części oryginalnej, czy dobrać zamiennik o identycznej jakości. Z tego co udało mi się zorientować to do wersji RWD są godne polecenia zamienniki poduszek, a do AWD pozostaje jedynie OE.
  11. Davo76 uporałeś się z SCRem? Mam takie same błędy z tym że odczyty ilości NOx za katalizatorem pod obciążeniem są większe niż przed katalizatorem. Może mi sonda przed katalizatorem siada i podaje bzdury?
  12. Po wymianie zrobię przekrój starych poduszek w celach naukowych.
  13. Hej. Planuję wymienić poduszki silnika i skrzyni w swojej 525xd. Oryginalnie nie mam podciśnień w poduszkach. Widzę, że nowe numery 22117935143 lewa i 22117935144 prawa mają króćce do podciśnień. W ramach polskiej cebuli szukałem zamienników, niestety nie występują zamienniki dla powyższych numerów częśći. Udało mi się natomiast znaleźć numery zamieników z Lemfordera dla poprzednich numerów 22116868303 lewa i 22116868304 prawa. Bardzo dziwne jest to, że prawa jest normalnie dostępna za około 250zł, a lewej nie ma nigdzie. Kupiłem więc prawą Lemfordera 39735 01 i okazała się oryginałem ze startym znaczkiem BMW, ale nawet na naklejce z QR kodem jest nr OE. Przyglądam się tej prawej poduszce i zdjęciom oryginalnych lewych i wygląda to prawie identycznie. Wystraczy przełożyć gumkę odboju i już mamy lewą poduszkę. Zastanawiam się czy jest sens eksperymentować i podzielić się wiedzą dla potomnych czy lepiej nie szukać problemów i dokupić lewą w BMW za 500zł? A może ktoś już robił taki eksperyment? A i jeszcze jedno aby wymienić poduszkę skrzyni z xdrivem trzeba mieć specjalny przyrząd/ściągcz. Szukam go już od dłuższego czasu i nikt nie ma. Może w tym wątku znajdzie się ktoś kto wie gdzie takie cudo zdobyć/wypożyczyć.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.