Skocz do zawartości

marcus_87

Zarejestrowani
  • Postów

    22
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e39 LCI 525i
    F11 LCI 518d
  • Lokalizacja
    Lublin

Osiągnięcia marcus_87

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Po bluetooth działa ale jednak funkcjonalność po kablu jest o wiele lepsza - wyświetlanie bieżącego utworu, okładki, dostęp do całej biblioteki i wyszukiwanie z poziomu idrive. Wydaje mi się że jest jakiś problem z widocznością telefonu przez system w samochodzie. Nie wiem czy to wina nowej aplikacji My BMW (starej nie mogę znaleźć na Google Play) czy telefonu lub jego ustawień ale po włączeniu apki, podłączeniu telefonu przez USB w podłokietniku i włączeniu Spotify nie dzieje się nic. Samochód tak jakby nie widzi telefonu, w menu połączeń nie podświetla się ikona USB ale wyświetla się komunikat "podłącz urządzenie BMW Apps ready przez USB lub adapter Snap-in" Nie wyświetlają mi się też żadne aplikacje w menu Connected Drive a w zakładce BMW Online jest informacja że Sklep BMW ConnectedDrive nie jest już dostępny w pojeździe. Jednocześnie na stronie internetowej Connected Drive i w aplikacji mam "nieograniczony okres ważności" Usługi ConnectedDrive dla pojazdu. Może rzeczywiście przez niemiecką stronę trzeba próbować?
  2. Z zewnątrz całkiem jak moja i też B47 :) Który rok i jaki przebieg? iDrive dotykowe tzn. ekran? Szyby fabryczne czy przyciemniane folią?
  3. Ciekawe czy B47 ma ten sam kształt klap i ogólnie czy to jest ten sam układ tylko że "doklejony" do kolektora i czy dałoby się zastosować graty z uszczelki N47 do kolektora B47. Wizualnie jest to samo. Chyba że są gdzieś dostępne same klapki B47 OEM lub zamienniki?
  4. marcus_87

    Felgi do F10

    Znacie jakiś katalog z oryginalnymi felgami do BMW poza https://www.bmwoemwheels.com/pl/ ? Chodzi mi o możliwość wyszukiwania modeli wg rozmiaru, czyli np wszystkie oryginalne modele występujące w rozmiarze 18x8
  5. Dzięki za linki, a jak z urywaniem się i wpadaniem do komory spalania? Coś poprawili jeżeli chodzi o wytrzymałość plastiku? Wymienia się je profilaktycznie czy w przypadku braku uszkodzeń i luzów wystarczy czyszczenie?
  6. Cześć, podpowie ktoś czy kierownice preLCI i LCI pasują zamiennie? Czym różnią się te kierownice: - sport preLCI - M pakiet preLCI - sport LCI Z moich obserwacji wynika że Sport mają srebrny element pod poduszką a Mpakiet są czarne i mają znaczek M na dole ale trafiłem na Mpakiet ze sreberkiem i już sam nie wiem
  7. Przez BT u mnie też działa i da się przełączać utwory z kierownicy czy z przycisków radia, niestety samochód nie wyświetla aktualnych informacji o odtwarzanym utworze tylko wyświetla cały czas ten sam.
  8. Cześć! Jest już wątek dotyczący N47, ale żeby tam nie robić bałaganu zakładam nowy. Powiedzcie, jak wygląda sprawa klap wirowych w kolektorze ssącym w silnikach B47 - czy problem występuje? Czy wersje 18d są bez klap? Posiadam 518d LCI B47O i zastanawiam się czy powinienem podejmować jakieś działania.
  9. Cześć, przejrzałem chyba większość wątków dotyczących odtwarzania muzyki przez Spotify w F10/F11 i niestety nie natknąłem się na opis działającego rozwiązania dlatego pozwoliłem sobie otworzyć nowy wątek w którym może uda się podsumować 'obecne' możliwości odtwarzania muzyki z zewnętrznych źródeł na fabrycznym sprzęcie BMW. Wątek wskazuje Spotify które jest jednym z najpopularniejszych odtwarzaczy i z tego co widzę w sieci działającym (do czasu?) z Connected drive ale myślę że opisy rozwiązań z innymi aplikacjami również będą mile widziane. Czy ktoś z Was mógłby podzielić się swoimi doświadczeniami w tym temacie? Mam F11 LCI z dużą nawigacją, USB i AUX w podłokietniku, łącznością bluetooth. Jeżeli chodzi o usługi Connected Drive to dożywotnie Teleservices, Remote Services i ConnectedDrive Services. Metoda podłączenia telefonu do USB w podłokietniku w trybie MIDI (android 9), odpalenia aplikacji BMW i Spotify nie skutkuje pojawieniem się ikony Spotify w menu samochodu. W trybie przesyłania danych mogę odtwarzać tylko media zapisane w pamięci telefonu. Trafiłem też na informację że w PL to nie jest aktywne i trzeba zarejestrować się np na stronie Connected Drive DE, jeszcze nie próbowałem w nadziei że istnieje rozwiązanie korzystające z polskich usług. Działa mi odtwarzanie przez bluetooth i zmiana z kierownicy utwór do przodu/utwór do tyłu ale na wyświetlaczu zawiesza się informacja z utworem jaki był odtwarzany podczas nawiązywania połączenia. Ktoś ma pozytywne doświadczenie w tym temacie? A może jest inny dosyć wygodny sposób na muzykę z aplikacji po doposażeniu auta? Spytam jeszcze co z opcjami screen mirroring i AndroidAuto - jest to możliwe do osiągnięcia?
  10. https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-nr-76-navi-xenon-skory-automat-gwarancja-ID6E6Ftc.html Oglądałem, jakby kogoś interesowała to zapraszam na PW.
  11. Koledzy od pewnego czasu mam podobne objawy. Ciężko jest płynnie ruszyć i zmieniać biegi. Im niższy bieg tym jest gorzej, na 5 praktycznie bez problemu. Jest to irytujące bo jeżdżę wieloma samochodami i jest ok a swoim szarpie jak łajza:/ ostatnio robiłem próbę ruszania z wyższych obrotów ze strzału i bez dsc - lekki uślizg ale płynnie, później 2 i znów szarpnięcie. Przez te objawy zmiana biegu trwa dłużej niż powinna bo muszę delikatnie popuszczać sprzęgło, no i jazda jest mało komfortowa.. czy ktoś z was uporał się z tym problemem?
  12. temat jak w tytule... podobno się nie da, ale że czasem jestem uparty postanowiłem spróbować. niestety stanąłem w miejscu i liczę na jakieś wskazówki Od początku: - w samochodzie seryjnie jest navi 16:9, tuner Becker BM w bagażniku, dołożone MFL - jakość dźwięku wszystkim znana :/ - zakupiłem radio alpine CD53 z MIDem - podłączyłem alpine zamiast beckera i MIDa do odpowiednich przewodów z tej samej wiązki żeby już przodu nie pruć Efekty: - działa pełne sterowanie radiem z MIDa (częstotliwość, stacje, balans, bass itd, cd, głośność, włączanie) - MID nie wyświetla komunikatów spalania itd (co jest dziwne..) - działa sterowanie z kierownicy i uwaga: podczas odtwarzania CD i kliknięciu 'następny utwór' na wyświetlaczu 16:9 pojawia się napis 'CD TRACK 05' przykładowo czyli alpine jest w stanie wysłać jakieś dane które wyświetlą się na monitorze - niestety nieaktywna jest cała lewa strona przy monitorze 16:9 (prawa działa w pełnym zakresie tj. menu, komputer, navi) Wziąłem się za analizowanie kodów ibus wysyłanych i odbieranych przez poszczególne urządzenia. Kodem wysyłanym przez board monitor w momencie przyciśnięcia lewej gałki jest: F0 04 68 48 06 D2 adresatem jest ID68 czyli radio Żeby przekonać się w czym jest problem potrzebuję listy kodów wysyłanych z MID'a jednak nigdzie nie mogę jej znaleźć .. czy ktoś z Was ma dostęp do takiej wiedzy? Potrzebny np kod generowany w momencie przyciśnięcia gałki czyli załączenia alpine Zakładając że kody się różnią i dlatego nie udaje się sterować alpine z monitora to czy jest jakakolwiek możliwość zmiany wysyłanych przez lub odbieranych przez poszczególne urządzenia kodów?
  13. Do tej pory nie spotkałem się z takim rozwiązaniem, możliwe że jestem pierwszą osobą która taką przeróbkę wykonała. Polega ona na zmodyfikowaniu oryginalnych komór drzwiowych w e39 tak aby można było zamontować w nich 16,5cm głośniki. Jak wiadomo najlepszej jakości niskie i średnie tony otrzymuje się umieszczając głośnik w obudowie (z wyjątkiem freeair oczywiście) co też wiedzieli inżynierowie bmw. Mając to na uwadze byłem sceptycznie nastawiony do umieszczania głośników na adapterach mdf gdyż nawet poprzez porządne wyklejenie drzwi matami nie uzyska się szczelnej komory. Drugą sprawą są niepożądane drgania elementów tylu cięgna. No i trzecia kwestia - taka przeróbka już mocno ingeruje w fabrykę oraz ogranicza dostęp do mechanizmów drzwi. Po przemyśleniach w grę wchodziły dwa rozwiązania: dobre 13cm bez przeróbek albo rzeźba żeby zmieścić 16,5 ale komory się nie pozbywam. Rzut okiem na allegro i już byłem prawie przekonany do drugiej opcji - kompletne skrzynki po 10-20zł :) Potrzebne narzędzia: - miniszlifierka typu dremel - bez tego dydłałbym to chyba z miesiąc - tradycyjna szlifierka - porządny klej do plastików - ja miałem jakiś dwuskładnikowy made in us and a - lutownica - do 'spawania' absu, w sumie nie powinno się tego robić bo dostaje ostro po dupie ale lutola okazała się być pancerna :) - kawałki grubego plastiku abs - dwa dopasowane do głośnika pierścienie plastikowe - silikon - klej na ciepło - taśma welurowa Oprócz tego wiadomo śrubokręty, kombinerki, papiery ścierne, jakiś odtłuszczacz itd. no i para sprawnych nie lewych rąk :wink: Jak ktoś nie chce niszczyć swoich komór tak jak ja to podejrzewam że każdy handlarz od e39 będzie takie miał i sprzeda po taniości. Zaczynamy od wykręcenia głośnika i tej małej płytki z kostką podłączeniową, następnie bierzemy szlifierkę i tniemy komorę tak aby uzyskać płaszczyznę. http://imageshack.us/a/img811/5148/dscn7915l.jpg Z jakiegoś dawcy wycinamy trójkątne elementy które za pomocą lutownicy wspawujemy w wycięty otwór. Ten mniejszy na górze można na razie olać bo jak się okazało trzeba zalepić tylko niewielkie fragmenty po bokach. Jak komuś szkoda lutownicy to może oddać całość do zakładu gdzie kleją plastiki. Ja wtapiałem się dosyć głęboko raz koło razu a na końcu zapełniłem 'szwy' cienkimi paskami roztopionego plastiku i wygładziłem grotem lutownicy. http://img826.imageshack.us/img826/5426/dscn7948.jpg Teraz bierzemy plastikowy pierścień (moje były w zestawie z głośnikami ale pewnie da radę kupić w sklepie z audio) i lecimy do samochodu na przymiarki. Pomijam opis ściągania boczków, napiszę tylko że najlepiej do przymiarek zdjąć górną listwę i zostawić tylko 2-3 spinki żeby łatwo się go ściągało i zakładało. Interesuje nas to jak nisko możemy dać pierścień bo z dołu ogranicza go wnęka kieszeni a do góry za bardzo nie można pójść bo nie wycelujemy w środek obudowy głośnika. Jak już ustalimy pozycję pierścienia sprawdzamy ostatecznie czy głośnik się mieści, rysujemy papierem ściernym obie klejone powierzchnie, odtłuszczamy i kleimy do siebie. Kleju lepiej dać więcej tak żeby wypłynął i ładnie uszczelnił połączenie. http://imageshack.us/a/img59/6456/dscn7970n.jpg Wszelkie nieszczelności zalepiamy lutownicą i/lub zalewamy klejem. Szlifujemy otwór na głośnik tak żeby zgadzał się z pierścieniem i znów do auta na przymiarki. http://imageshack.us/a/img708/2945/dscn7968pr.jpg W zależności od pierścienia trzeba go będzie w paru miejscach podciąć, to samo dotyczy boczka drzwi i to jest jedyna nieodwracalna zmiana. http://imageshack.us/a/img59/921/dscn7995c.jpg Żeby przykręcić głośnik trzeba nawiercić otworki - odpowiednio mniejsze żeby śrubki miały się w co wgryźć. Następnie zabieramy się za podłączenie głośnika do fabrycznej instalacji. Wymyśliłem żeby wykorzystać oryginalne kostki, tym samym nic w aucie nie tniemy. Aby podłączyć zestaw na zwrotnicach należy odlutować kabelki które łączyły seryjny głośnik i przylutować nowe do których podłączymy zwrotnice woofera i tweetera. Żeby obudowa była szczelna dorobiłem zaślepki z plastiku i przed przykręceniem obsmarowałem silikonem. W zaślepce jest jedynie mały otwór na przewód woofera który też uszczelniłem. Na zaślepce umieściłem za pomocą kleju na ciepło obie zwrotnice i obok nich kostkę. http://imageshack.us/a/img849/8321/dscn7971r.jpg Do środka komory ładujemy watolinę która tam była, pierścień obklejamy taśmą welurową i przykręcamy ostatecznie głośnik. Jak się przyłożycie to głośnik po naciśnięciu będzie powoli wstawał do pierwotnej pozycji, świadczy to o szczelności obudowy. http://imageshack.us/a/img96/5391/dscn7981.jpg W celu usztywnienia obkleiłem je jeszcze taśmą bitumiczną w miejscach spawów i większe powierzchnie płaskie które najbardziej 'chodzą'. http://imageshack.us/a/img191/1482/dscn7986h.jpg Całość przykręcamy do drzwi. http://imageshack.us/a/img560/647/dscn8001o.jpg Teraz pora na tweetery - umieściłem je w boczkach obok nawiewów za pomocą elementów montażowych z zestawu, dookoła nawsadzałem filcowej tkaniny żeby dźwięk nie spierdzielał do środka drzwi. http://imageshack.us/a/img163/6606/dscn7999q.jpg Oryginalne tweetery zostają na swoim miejscu, można je nawet podłączyć do kostki za pomocą której połączyliśmy komorę. Zostaje założenie boczka i jedna strona z głowy, druga analogicznie. Korzystając z okazji wyjąłem zamki drzwi, klamkę i naoliwiłem wszystkie ruchome elementy i cięgna bo podobno lubią przymarzać. Jak to gra? Na razie normalnie, nie odczuwam zbyt dużej różnicy bo wszystko jest jeszcze pod seryjnym tunerem który ma chyba po 25w rms na kanał. Głośniki mają po 80w ale z poprzedniego auta wiem że potrzeba im odrobinę więcej. Pod radiem ze średniej półki grały tak o, pod 60w lepiej ale dopiero jak dostały po 100w to zaczęło nimi odpowiednio telepać :8) Wyprowadziłem już z BM'a rca i przymierzam się do montażu. Jak skończę to zdam relacje. Cały DIY powstał na szybko i jak widać jest dość późno, jakby były jakieś pytania to walić śmiało. Opis i zdjęcia są mojego autorstwa, wszystko robicie na własną odpowiedzialność, nie odpowiadam za powstałe w czasie prac i użytkowania tak przerobionej instalacji uszkodzenia.
  14. zwykły system. wpinam się w piny 1,2,6,7 bezpośrednio kablem jack, minus rozdzielony na dwa. przerabiałem też podłączenie jak aux w bm54 czyli dwa kondensatory połączone opornikiem... efekt ten sam czyli dźwięk duuużo cichszy. dla próby na szybko podłączyłem się słuchawkami do przewodów od kaseciaka i jest o wiele głośniej niż mp3 na max głośności.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.