Skocz do zawartości

Amigo

Członkowie klubu
  • Postów

    165
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Amigo

  • Urodziny 30.11.1980

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 330Cd, E30 318is
  • Lokalizacja
    Warszawa

Osiągnięcia Amigo

Współpracownik

Współpracownik (7/14)

0

Reputacja

  1. Sportowe adaptacyjne zawieszenie na pewno umożliwi komfortową jazdę (tryby EcoPro i Comfort) - różnica jest mocno wyczuwalna i na "soft" jest bardzo przyzwoicie. Nie jeździłem na standardowym, więc nie mam porównania. Ja akurat sportowy układ kierowniczy bym zostawił. To niewielki wydatek a też jest odczuwalna różnica w trybach Sport/Sport+. Szczególnie jeśli ktoś lubi szybciej pojeździć. Adaptacyjne reflektory + asystent to mistrzostwo na polskie drogi, ale to akurat jest w pakiecie Sight ;) Ja bym dorzucił RTTI (ew. pakiet Advanced Connected Drive). W większych miastach w Polsce to już jakoś tam działa. I z czasem będzie tylko lepiej. No i moim zdaniem jak HeadUp to SpeedLimit Info. Bez tego headup to tylko prędkość i navi. A tak mamy: prędkość samochodu, obok prędkość dozwoloną i jest komplet :) Niby bajer, czasem się gubi, ale to naprawdę fajna funkcja - doceniłem jak trochę z tym pojeździłem. SurroundView - pewnie dla kobiety przydatne, ale przy czujnikach spokojnie można sobie poradzić. Ja akurat bym nie brał. W zamian za to tempomat. Rzadko, ale się przydaje. Kolor... biały jest super, ale ostatnio większość F30 to białe i powoli robi się oklepany. Mineralny też ładnie wygląda (M Pakiet robi swoje) i jest znacznie "odporniejszy" na brud :D
  2. Tu masz i krótkie i długie (przy krótkich jest nawet uwaga "wyższe siły przełączania") http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AS71&mospid=47635&btnr=25_0328&hg=25&fg=95 Ja miałem seryjnie długą - zmieniłem na krótką (ok 4cm różnicy) Polecam w wersji ciężkiej (nr 6 na schemacie)
  3. Dokładnie tak. Dla wielu mechaników to uciążliwa robota. Sprzęgło wymienia się szybko, za jednym podniesieniem auta na podnośniku. Dwumasę trzeba odkręcić, poddać obróbce albo zawieźć do odpowiedniego zakładu itd. itd.. Notoryczne jest też niestety montowanie sprzęgieł samonastawnych bez odpowiednich narzędzi (na siłę), co powoduje uszkodzenie docisku. Wielu mechaników twierdzi z przekonaniem, że te dociski niczym nie różnią się od "starego typu" i zalecenia producentów są bzdurą.
  4. Ignorowanie tego IMHO nie jest najlepszym pomysłem... Kontrolki się zapalają, gdy komputer ABS/ASC wykrywa nieprawidłowości (np. nierealne wskazania z czujników prędkości). Szwankujący czujnik w przypadku awaryjnego hamowania (w tym akurat dniu, gdy kontrolki Ci się nie zapalą) może narobić kłopotów :roll: Tak jak napisał jarecki_1966 - trzeba podpiąć pod kompa i sprawdzić. Często się zdarza, że sam czujnik jest ok, ale np. na łączeniach coś nie kontaktuje. Warto zacząć od wyczyszczenia styków (najlepiej odpowiednim środkiem) i dokładnego sprawdzenia wiązki - czy nie ma mechanicznych uszkodzeń. Jeśli nie pomoże, czujnik wymienić.
  5. Amigo

    Felgi 17 do E46

    http://felgenkatalog.auto-treff.com/
  6. Jeszcze mogą Ci skrzypieć tuleje/mocowania stabilizatora. U znajomego w touringu była taka przyczyna.
  7. Może dosyć podstawowa kwestia, ale czy poziom oleju jest właściwy?
  8. To tak z czystej ciekawości - to była oryginalna, czy jakiś zamiennik?
  9. Spokojnie, E60 ma ocynkowane nadwozie :) A jak gdzieś było coś robione, warstwa ocynku uszkodzona to niestety rdzewieć będzie. W PL jeździ niestety sporo E46 które były klepane z przystanku autobusowego. Nie ma się co dziwić, że rdzewieją.
  10. Tak w temacie i dla przypomnienia: zarówno Sachs, jak i LUK oferują obecnie sprzęgła z dociskiem samonastawnym. Wbrew różnym opisom na forach oraz opiniom niektórych mechaników, te dociski naprawdę wymagają specyficznego montażu - zgodnego z zaleceniami producenta (z użyciem odpowiednich narzędzi). W ubiegłym roku taki wadliwy montaż (wykonany przez pewien warsztat obok Grodziska Mazowieckiego...) kosztował mnie bardzo dużo czasu, pieniędzy i nerwów. Nieprawidłowo zamontowany docisk powoduje mocno odczuwalne bicie (wibracje) - tak jakby zespół dwumas/sprzęgło/doscisk nie był wyważony. Niestety po błędnym montażu/demontażu trzeba kupić nowy docisk.
  11. Najlepszy podobno jest Millers ;) Ja polecam też Liqui Moly, ale również jest drogi. Motul specjalizuje się w olejach do sportu + motocykle i tam spisuje się idealnie. Do cywila chyba Valvo lepszy, do tego rzeczywiście ma opinię oleju, który "nie ubywa" :D
  12. Amigo

    Lampy Coupe Lift

    srebrne. Były też w 330Cd ;) Jeśli takie jak u mnie w avatarze, to tak jak napiał patrum - masz skrętne xenony (działają jak ustawisz światła na "A")
  13. Moim zdaniem nie znajdziesz takiego. Nie skatowany może będzie, ale e30 bez rdzy to wydatek min. 6-7k Inna sprawa, że części do e30 drogie nie są a konstrukcja prosta. Koszty napraw raczej nie zabijają.
  14. Eibach, może Weitec.. H&R z reguły jest strasznie twardy.
  15. Dodatkowa regulacja trochę skomplikuje Ci życie (więcej zabawy z ustawieniem), chociaż dzięki niej będziesz mógł minimalnie zwiększyć komfort i tak niekomfortowego zawieszenia (twardość na minimum).. Ja jeżeli już kupowałbym gwint, to raczej z regulacją twardości (dobicia). Pytanie na czym Ci zależy? - czy na wyglądzie (gleba), czy właściwościach jezdnych...? - Jeżeli chcesz tylko trochę obniżyć auto, to może wystarczą sprężyny? - Jeśli chodzi o właściwości jezdne... to już osobny temat, ale na miasto i trasę nie kupowałbym gwintu.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.