Skocz do zawartości

datajan

Zarejestrowani
  • Postów

    405
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    X3 3.0sd 2007

Osiągnięcia datajan

Zapalony fan marki

Zapalony fan marki (9/14)

0

Reputacja

  1. Przerabiałem parę lat temu E83. Na demontaż kraty musiałem mieć fakture z serwisu BMW i dodatkowo KRS potwierdzający że ten serwis ma w działalności możliwość zmian przeznaczenia samochodów. Potem zamontowałem piąty pas (bo nie miałem) i pojechałem do SKP zalegalizować zmiany. Z papierem ze stacji odwiedziłem Wydział Komunikacji i tam załatwiłem wpis w Karcie Pojazdu i w dow. rej.
  2. Dobry wybór. Przez pięc lat miałem 3,0 d 204 KM. Od roku mam 3,0 SD - i ciągle banan na ustach. Jako ciekawostkę dodam, że SD przy tym samym kierowcy i tych samych trasach jest o ok. 1 litr/100 km oszczędniejsze.
  3. W skrócie, podpięcie aku pod silnik, podłączenie drugie aku przez przewód od oświetlenie tablicy rejestracyjnej z tyłu oraz "grzebanie" przy kostkach (?) pod kierownicą ? Mile widziane wskazówki jaki mechanik w Krakowie podejmie się podobnej czynności.[/quote Nie potrzebujesz drugiego akumulatora - wszystko ogarniesz jednym i tym samym. Srednio pojęty uczeń szkoły elektrycznej czy samochodowej sobie z tym poradzi :)
  4. Jasniej chyba nie mozna. Poza podłaczeniem plusa i minusa pod maską należy podłaczyć dodatkowy plus - np. do lamkpki oswietlenia nóg - jak na filmie.
  5. datajan

    Klosze lamp przednich

    Potrzebujesz raczej https://www.olx.pl/oferta/klosz-do-lamp-bmw-x3-e83-lewy-nowy-CID5-IDpM2sr.html Co i rusz pojawiają się na Allegro lub OLX
  6. Hmm, ten tego, ?? :) Nie jestem w tym temacie fachowcem, ale z tego co wiem moduł świateł sprawdza sprawność żarówek na dwa sposoby: - pomiar impedancji wyłączonej zarówki (czyli "na zimno") - pomiar poboru prądu włączonej żarówki (czyli "na ciepło"). Żarówki Led moduł odbiera jako błąd - i po to wyłącza się sprawdzanie aby oszukac moduł świateł.
  7. Zderzak Mpakietowy przed liftem nie ma odblasków Zderzak Mpakietowy po lifcie ma odblaski (bo lampa juz ich nie ma) Wniosek z tego egzemplarza - komuś się odblaski nie podobały i : - zamalował istniejące - zmienił zderzak na przeliftowy
  8. Cześć, Czy ktoś montował u siebie LEDowe żarówki ? Montowałem w E83 (kierunkowskazy i stopy). W sposób poprawny działało dopiero po wyłączeniu sprawdzania "na ciepło" i "na zimno" - cokolwiek by to miało znaczyć. Pomógł Capaz - i działa do dziś. Może w F25 trzeba zrobić tak samo ??? Montowałem żarówki ledowe firmy Osram. Powodzenia
  9. Bez odblasków były wersje przed liftem (stara lampa w błotniku miała wbudowany odblask). Lampy po lifcie nie miały juz odblasków - stąd pojawiły się w zderzakach.
  10. ładna sztuka. Ale tak na szybko: - dlaczego pedał hamulca nie ma metalowego wykończenia (jak gazu) ? - czemu w tylnym zderzaku odblaski są zaślepione/pomalowane na czarno ? Powodzenia
  11. Ja wymieniłem w X3 E83 (2004 i 2007). Żadnego kodowania ani błędów - a świeci dużo jaśniej.
  12. I teraz...dla utrudnienia:-) Mam pewne szanse (50%) na zakup innej x3. Też 2008, 2.0. 177KM ale bez bez m pakietu, czyli tej całej atrakcyjnej otoczki. Atuty - przebieg ok. 160 000 km na dzisiaj, opony zimowe są , letnie też i to 2017 r., no i najważniejsze - od znajomego, który jeździ nią od ok 100 000 km. Nie zgłasza żadnych problemów. Minus - pewnie czeka ja wymiana rozrządu za ok 40 000 km. No i mam dylemat: czekać jeszcze miesiąc na decyzję, czy ja sprzeda czy tez wchodzić w tą z m pakietem z opisanymi problemami Jeżeli ta druga X3 to automat - to bym brał. Jeżelio to jednak też manual - to brałbym Mpakiet. A tak w ogóle znajomy nie zgłasza problemów ale całkiem możliwe że nie wie że ma usterki sterownika, swiec, koła pasowego, termostatów itp. Mogą tez się kończyć klocki, tarcze, DPF, akumulator; kolektor ssący też może mieć wycieki itd. Osobiście znam takich kierowców co jeżdżą dopóki nie popsuje się coś uniemożliwiającego dalszą jazdę (rozrusznik, alternator itp) - ale może Twój znajomy jest pedantyczny i usuwa wszelkie usterki. Oby !!!
  13. Myślę że na potwierdzenie masz jakieś porównawcze dane odnośnie spalania obydwu jednostek. Nie mam. Ale przez 5 lat miałem 3,0 d 204 KM, a od maja 2017 mam 3,0 SD. Wczoraj wróciłem z ferii - spalanie na trasie 1200 km na poziomie 9,5 litra - z boxem na dachu, predkości autostradowe 130-140. Rok temu - poprzednim autem - z tym samym boxem - 10,4. Osobiscie uważam że różnica wynika ze skrzyni biegów - przy GM obroty były wyższe przy tej samej prędkości. Być może GM ma też niższą sprawność - ale to już dywagacje. Nie mam wiedzy czy i ew. jaka różnica byłaby pomiedzy dwoma silnikami 3,0d (218 KM i 286 KM) z tą samą skrzynią ZF. Pzdr
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.