Skocz do zawartości

C0 PAT

Zarejestrowani
  • Postów

    28
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 328i 1999

Osiągnięcia C0 PAT

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Witajcie, Moje poszukiwania E83 wciąż trwają. Czy któryś z użytkowników forum byłby zainteresowany zleceniem obejrzenia poniższego modelu? Mam do niego ponad 300km więc nie chce się wybierać w ciemno kolejny raz. https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-x3-3-0d-218ps-bi-xenon-skora-panorama-automat-lift-ID6DGeB2.html
  2. Witajcie, Po 5 letniej przerwie wracam do BMW, ze względów praktyczno-rodzinnych rozglądam się za E83 M57 Pierwszy kandydat 0T0M0T0 Budżet do około 27k, głownie zależy mi na M57, automacie i skórze. Celuje w auta z udokumentowanymi naprawami bez względu na przebieg. Z góry dziękuję za opinie.
  3. Problem rozwiązany - uszkodzone zegary. Dokładniej opisując usterkę uszkodzona/przepalona była przelotka zasilania z bezpiecznika 43 ( 4pin złącza 26pinowego zegarów ). Powodem uszkodzenia ścieżki najprawdopodobniej była wilgoć która spowodowała zaśniedzenie przelotek PCB zegarów oraz przepięcie przy podłączaniu akumulatora na skutek czego przelotka przepaliła się przerywając obwód. Wydaje mi się, że przepięcie było widoczne w kodach błędów - Battery Voltage powyżej 17V przy opisie niektórych błędów. Lutownica i kynar rozwiązały problem. Pozdrawiam!
  4. Wyciągnąłem zegary i sprawdziłem połączenia zasilania, masy i K-BUS - wszystko wydaje się być poprawne, ale nic nie rozwiązało problemu. U siebie nie mogę uruchomić INPA więc podjechałem do serwisu i nie było żadnych błędów ale nie mogli połączyć się z zegarami. W obecnej sytuacji pozostaje jedynie wymiana zegarów... Może ktoś ma inny pomysł co jeszcze można sprawdzić? @EDIT Udało się uruchomić INPA i co ciekawe pokazały mi się trzy błędy: 131 Signal CAN instrument cluster 132 Signal CAN instrument cluster 208 revolution control not okay, EWS Co dalej robić?
  5. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki. Próbowałem odłączenia akumulatora na noc, wyjmowanie bezpieczników 10,34,43. Bez rezultatów... Próbowałem odłączać poszczególne moduły od K-BUS według http://www.bmwgm5.com/k-bus_troubleshooting.htm ale też bez rezultatów. Jeszcze pozostaje uszkodzenie, zwarcie, odłączenie masy z wiązki od strony pasażera, czy ktoś orientuje się gdzie szukać podłączenia do masy w tych okolicach? Może jakiś inny pomysł?
  6. Witam Forumowiczów! Przed zimą zaczął wariować mi wentylator dmuchawy. Reanimacja jeża pomogła tylko na chwilę i temat powrócił. Wczoraj wymieniłem jeża na nowego. Oczywiście w trakcie wymiany akumulator był odłączony. Po zamontowaniu wszystkiego i podłączeniu akumulatora nie działa deska rozdzielcza. Dokładniej działa podświetlenie zegarów i świeci się tylko kontrolka od ABS i ręcznego. Poprawnie działa dmuchawa i panel klimy ale przycisk * nie załącza sprężarki ( świeci się ale sprężarka nie działa ). Poza tym chyba wszystko działa min. lusterka, podgrzewane fotele, szyby, centralny, oświetlenie wnętrza, radio (nie oryginalne) - nie wiem co jeszcze jest podpięte do K-BUS? Domyślam się, że podczas wymiany jeża mogłem rozłączyć lub zewrzeć K-BUS. Rozebrałem wszystko jeszcze raz i w okolicach jeża nie widziałem innych wtyczek, wypiłem i włożyłem z powrotem wtyczki modułu komfortu, ale nie pomogło. Czy orientujecie się może jakie jeszcze inne wtyczki, połączenia są po prawej stronie w okolicy jeża, bezpieczników co mogło się rozłączyć? Mam kabel OBD, ale muszę pobrać i zainstalować INPA po formacie kompa więc to trochę zajmie zanim sprawdzę. Nasuwa mi się jeszcze jedno pytanie, czy wentylator chłodnicy ( nie mam wiskozy ) będzie działał poprawnie przy tej awarii z K-BUS, bo on chyba też jest sterowany po tej magistrali? Z góry serdecznie dziękuję za pomoc! @edit Włożyłem starego jeża, wentylator nie działa i deska też nie.
  7. Jeżeli masz jeden wentylator elektryczny to prawdopodobnie uszkodzony sterownik wentylatora. Radzę jak najszybciej wymienić wentylator, miałem ten sam problem do chwili jak mi wysadził zbiorniczek wyrównawczy.
  8. C0 PAT

    Napinacz łańcucha m52tu28

    piotr520 dzięki za informacje. Vanosa sam regenerowałeś?
  9. C0 PAT

    Napinacz łańcucha m52tu28

    Będę wdzięczny bo u mnie ewidentnie słychać to grzechotanie z okolic vanosa szczególnie pomiędzy 1500 a 2000 obr/min przy lekkim dodawaniu gazu.
  10. C0 PAT

    Napinacz łańcucha m52tu28

    I jak udało się rozwiązać problem grzechotania? Pytam bo mam identyczne objawy przy tym samym silniku i nie wiem od czego zacząć.
  11. Miałem ten sam problem. Sterownika wentylatora nie sprawdzisz w prosty sposób - moim zdaniem sterowany jest interfejsem cyfrowym. Najłatwiej podmienić wentylator. A co do samego sterownika to na wyjściu ma N-MOSFET'y sterujące silnikiem wentylatora od strony masy - może pomoże w diagnozie.
  12. Kolego czy chodzi o sprężynę numer 7 RealOEM? Mam taki sam problem i co mechanik to inna diagnoza od uszkodzonych półosi po dyfer i skrzynie więc chętnie sprawdzę.
  13. Problem z niesprawnym układem ochłodzenia pokonany - spowodowany był, źle działającym wentylatorem któremu zdarzało się nie włączyć. Generalnie wentylator włączał się po włączeniu klimatyzacji, bywało, że działał przez kilkanaście kilometrów w mieście, aż zatrzymywał się całkowicie. Moim zdaniem następstwem niedziałającego u mnie wentylatora było zbyt duże ciśnienie w układzie chłodzenia co doprowadziło do pęknięcia zbiorniczka wyrównawczego - zaznaczam,że temperatura na desce była w pionie. Dlatego polecam sprawdzenie wentylatora przy ewentualnych problemach z układem chłodzenia.
  14. A u mnie ciekawostka. Po zmianie oleju, czujnika poziomu oleju i przy okazji wykasowaniu błędów "check" pojawił się po przejechaniu ok 100km, a nie jak do tej pory 40km i co najciekawsze zgasł po kilku kilometrach i na razie cisza, a nie mam kabla aby sprawdzić jakie błędy siedzą w środku. Czyli może to wskazywać na odmę ( nie wymieniałem ) bo ona jako jedyna ma coś wspólnego z ciśnieniem w dolocie i olejem?
  15. Chyba wszystkie M54 mają przepustnicy na kablu. Ale z drugiej strony czy przepustnica na lince która również ma czujnik położenia itp może wymagać adaptacji?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.