Skocz do zawartości

grzesiek811

Zarejestrowani
  • Postów

    162
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    F11 520dA 2012

Ostatnie wizyty

147 wyświetleń profilu

Osiągnięcia grzesiek811

Współpracownik

Współpracownik (7/14)

  • Reacting Well Unikat
  • Dedicated Unikat
  • Pierwszy temat Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat

Najnowsze odznaki

0

Reputacja

  1. Mi dali znać w ten sam dzień, że mają części, ale umówiłem się, na koniec września, bo nie było auta zastępczego. Czy w ramach akcji technicznej mogą dać auto zastępcze za darmo? Bo tak zrozumiałem w rozmowie z serwisem.
  2. W tamtym roku w lecie wymieniałem klocki hamulcowe, robił mi to mechanik. Wszystko było ok, zrobił reset i przebieg po wymianie klocków pokazywał 70 tys km. Niestety wulkanizator uszkodził mi czujnik przy wymianie opon na zimowe, co zauważyłem gdzieś po miesiącu, bo błąd wyskoczył z opóźnieniem. Przewód czujnika uszkodzony mechanicznie. Wymieniłem więc sam czujnik i zrobiłem reset z konsoli Niestety po moim resecie było dużo mniej, do następnej wymiany, nie wiem czy to nie było 10 tys. km, bo teraz mam 7 tys. Dlaczego tak się stało, czy są różne sposoby kasowania tego przebiegu?
  3. Musze tez się w końcu umówić na tą akcję serwisową. Akcja nr 0011620600, czyli chyba chłodnicza EGR. Coś mi kiedyś mechanik już robił przy tym EGR, jakiś przewód czy uszczelkę wymieniał. Słyszałem, że przeprogramowują tam sterownik. Czy nie namieszają mi z retrofitami? Mam wymienioną nawigację na profesjonalną oraz dołożone USB i kamera cofania. Nie będzie to problemem?
  4. Wygląda, że jest pełen sukces. CIC, po polsku, nawigacja działa, bez programowania tylko zakodowane i patchowane. Mapa 2024-1. Powodem zakłóceń kamery były wysunięte piny we wtyczce nawigacji, po poprawieniu jest ok. Pewnie kiedyś jeszcze dojdę do programowania jak jakiś zasilacz kupię.
  5. Tak, kod lifetime zadziałał. Nawigacja ruszyła, mapy 2014-1. Z drugiego pena aktualizacja odpaliła, ale jeszcze nie skończyła. Mapy 2024-1, nie wiem czy to już są w pełni działające, niby to nie jest ta beta, ale to zobaczę jak skończy. Jakby co to mam 2023-2 jeszcze. Także udało się samemu wymęczyć tą nawigację, choć niektórzy wątpili, że bez ich pomocy się nie obejdzie. Tylko coś mi dzisiaj zaszwankowała kamera dostała zakłóceń obrazu, obraz szarpie a czasem nawet skacze. Chyba trzeba sprawdzić połączenia, może piny we wtyczce nawigacji coś mają zwarcie albo co.
  6. I tysiąc pierwszy raz spróbowałem i się udało. Wyśmiejecie mnie, a allegro da bana, ale sprowadziłem jeszcze jedną jednostkę, znów o numerze 9274569, tak jak ta z niedziałającym czytnikiem i działa. Język polski zaskoczył od razu i pozostał po kodowaniu. Jednostka pochodzi z niemieckiego auta, ale jeździło już w Polsce, bo była w nim polska muzyka na dysku. Wygląda, że z nią wszystko OK. Wczoraj wziąłem się za jej czyszczenie i próbę uruchomienia nawigacji. Za pierwszym razem coś nie podeszły patchowane kody FSC, były błędy przy imporcie, ale za drugim razem poszło i kody FSC są zaakceptowane. Po resecie nawigacja zrobiła się na biało z szarej i po wejściu pyta o kody FSC. Tak więc chyba patchowanie się udało i trzeba tylko mapy uruchomić. Teraz już nie ma bata musi działać. Mam jeszcze pytanie nowicjusza, na pewno ktoś z was zna odpowiedzi. Czy muszę najpierw wygenerować kod FSC do tej mapy co jest w jednostce, czy mogę wrzucić od razu nową mapę 2024-1 albo 2023-2? Nie sprawdziłem przed kodowaniem jaka tu jest wersja mapy a teraz nawet nie wiem jak to zrobić. Pliki mapy (folder pkgdb i plik config) skopiowałem do głównego katalogu USB, ale nic się nie dzieje po włożeniu pena do gniazda w schowku pasażera, aktualizacja nie uruchamia się. Czy aktualizacja ma sama wystartować z usb czy trzeba ją wywołać? W champ2 tylko raz robiłem i nie pamiętam już jak tam było. Spróbuję jeszcze inny USB, bo pamiętam, że przy aktualizacji map business też miałem problem z USB (i chyba właśnie z tym samym). Niestety ten co wtedy działał ma tylko 16 GB i do map premium jest za mały, muszę inny sprawdzić. Mogę wygenerować sobie kody do nowej mapy i od razu aktualizować czy muszę najpierw starą mapę uruchomić? Jak odczytać jaka wersja mapy jest teraz w jednostce? Ktoś tu pisał, żeby odczytać VIN z jednostki przed zmianą, bo się jeszcze przyda. Chciałem spytać jeszcze do czego ten VIN dawcy się przyda w przyszłości?
  7. To wiadomo. Ale czy np. małe auto jak fiesta 1.25 da radę bezpiecznie podtrzymać diesla F11? Bo mam obawy. Jakoś nie za bardzo to widzę, średnio mi się ten pomysł podoba. A jak mam już płacić za usługę, to niech będzie to zrobione w klasyczny sposób.
  8. Liczyłem właśnie, że się ktoś tą wiedzą na forum podzieli. Nikt się z nią nie rodzi. To chyba nic złego że chcę sam doprowadzić temat do końca i się nauczyć czegoś. Powalczę jeszcze tydzień sam a potem poproszę o pomoc jak nie dam rady. Mam obawy co do programowania zdalnego jednostki z drugim autem bez zasilacza jak to proponowałeś. Tym bardziej że drugie auto ma akumulator dwa razy mniejszy niż mój, bo tylko 45 Ah.
  9. Sprawdziłem jeszcze jednego CICa o numerze 9257008, jak ten pierwszy. Ten był jak się okazało później francuski. Po podłączeniu pojawił się język polski, więc zadowolony zakodowałem i znów to samo. Język zmienił się na angielski i nie można zmienić na inny. Jakby coś z wypożyczenia mojego auta gryzło się z nim. Nawet zmieniłem opcje języka z polskiej na francuski i nic. Nie mam już tego nowszego 9274569, ale tam po kodowaniu język chyba został. Wie ktoś dlaczego po kodowaniu zablokowała się zmiana języka? Jakieś czary. Sprawdzę chyba jeszcze raz jakiegoś nowszego.
  10. A czym się różni wersja mapy CIC PREMIUM od PREMIUM USB? Tą pierwszą aktualizuje się z DVD?
  11. Dodam jeszcze tylko, że jednostka z Anglika miała nr części 9257008 a z Niemca o dwa numery nowsza 9274569. Może to jest ta kwestia braku języka.
  12. Dostanę chyba białej gorączki od tych używanych CICów. Dzisiaj przyszedł CIC z Niemca i eureka. Język polski działa od strzału. Po zakodowaniu kamera też ruszyła a nawigacja na szaro oczywiście. Zadowolony więc z myślą, że pierwszego oddam a tego zostawię a tu zonk. Sprawdzam inne funkcje i nie działa w nim czytnik płyt CD. W Angliku czytnik działał za to języka polskiego nie ma. Wiem, że czytnik to przeżytek ale jak daje te kilka stówek za używane radio to fajnie jakby wszystko działało tak jak trzeba. Masakra, chyba trzeba oddać oba i szukać następnego. Do trzech razy sztuka?
  13. Nie, to nie to. Po kalibracji kamery w ista i "uczeniu" błędy zniknęły. Teraz jest ok, błąd na zegarach nie pokazuje się, w iście zniknęły oba błędy, kamera ddziała Wygląda, że wszystko jest ok i mam nadzieję, że już tak zostanie. Teraz zostało ogranąć jeszcze CIC, ale to temat na inny wątek. Dziękuję wszystkim za pomoc, w szczególności kolegom luk_byd i mmw za aktywny udział w wątku i pomoc. Trochę się nauczyłem robiąc ten retrofit i myślę, że może ktoś też skorzysta z tego wątku.
  14. No i niestety ciągle mi sypie błędami. Kamera działa, ale jak wbijam wsteczny to na zegarach ciągle mam komunikat "kamera cofania niesprawna". A Ista ciągle pokazuje błąd LinBus i "rear camera not learning". Czytałem coś, że się kalibruje kamerę, to poszukam jeszcze jak to zrobić i spróbuję.
  15. Po południu jeszcze jechałem i został błąd na zegarach "kamera cofania niesprawna". Ale kamera działa. Mam nadzieję, że to tylko kwestia skasowania błędów, bo nie zrobiłem tego po uruchomieniu kamery.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.