Skocz do zawartości

GZW Zbrosławice

Zarejestrowani
  • Postów

    52
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Audi Coupe, Audi 90 Quattro

Osiągnięcia GZW Zbrosławice

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. Poświęciłem trochę czasu na wykonanie szczegółowej galerii w temacie tego wątku - teraz Panowie możecie sobie dokładnie obejrzeć cały temat: http://lpg-forum.pl/bmw-e90-2-0-valvetronic-butla-podwieszana-sebastians-gzw-t46759.html
  2. Myślisz, że to że jeżdżę audi powoduje że nie wiem co piszę? W ciągu ostatnich dwóch lat tylko do samego BMW założyłem swobodnie ze 100 instalacji LPG, w tym również do Mpower E46. I tak, potwierdzam - biorę odpowiedzialność za swoją rekomendację.
  3. Diabeł tkwi w szczegółach... Założę się, że potrafię wskazać mankamenty zarządzania wtryskiem gazu w tym silniku realizowanym przez BRC.
  4. W razie czego czekamy w Zbrosławicach - z Wrocławia to jest ok 150km, ale mam nadzieję że dołączy Pan do tych, którzy uznali że warto podjechać :-)
  5. Oczywiście zapomniałem napisać, żeby bardzo uważać z owym "drogim kolegą" - uważna lektura zasobów sieci dostarcza materiałów do przemyśleń.
  6. Problemem nie jest problem z ortografią, to jest akurat śmieszny argument. Co do ilości wiadomości odnośnie silników BMW i nowinek w tym zakresie - wobec faktu, że wszystkie nowsze auta tej marki posiadają wtrysk bezpośredni z uwarstwianiem "na ubogo" mieszanki i są w związku z tym niegazowalne - poziom wiedzy sprowadza się do rozumienia technologii sterowania silników N42/47, N52 i N62 i silników serii S (Mpower) do modeli E46 i E60 - nic nowszego zagazować się nie da. Zakres wiedzy Nikodema wcale nie jest mały, choć przestał mi imponować już ze cztery lata temu. Argument o warsztacie "w szopie" wcale niekoniecznie odzwierciedla to, czego można się spodziewać po usługach przezeń świadczonych - mój warsztat też do najpiękniejszych nie należy, bo nie jest mój (wynajmuję) i póki tak jest - nie będę w niego inwestował. Natomiast warto prześledzić perypetie różnych ludzi - finansowe, czasowe, techniczne - i wyciągnąć wnioski. To że Nikodem usiłuje mi szkodzić obsrywując w miejscach sieciowych o których nie wiem, bądź w których nie mogę pisać - zlewam ciepłym moczem - ktoś taki nie jest w stanie mnie obrazić - do tego trzeba być kimś. Na tym forum jakoś jego aktywność na tym polu jest znikoma - tu bowiem mogę się do jego pisaniny skutecznie odnieść. Tyle mojego oświadczenia na temat sprawy tego pana. Qwet, byłbym ostrożniejszy w formułowaniu ocen.
  7. Mam nadzieję, że auta trafiły gdzie indziej... :duh:
  8. Zdecydowanie zielone. Natomiast mam odmienne zdanie od Pana Qwet w temacie wtrysków MED. Serwisuję bardzo wiele "fabrycznych" Octavii z tymi wtryskami - rzadko która dojeżdża 60.000 km i zawsze niemal jest problem z wtryskami. Przereklamowane są strasznie.
  9. Bierzesz odpowiedzialność za tą rekomendację? Znasz gościa? Bo ja znam. I polecę - co prawda nie w samej Wawie, ale w miarę niedaleko - Jarka Nowotczyńskiego w Mławie.
  10. Prawda. Dobra jakość musi kosztować - i na etapie podzespołów i ich montażu i strojenia na koniec...
  11. Na 99% - źle wystrojony sterownik gazowy - wymusza naliczenie korekt długoterminowych nienormalnych dla zasilania benzyną, które są uwzględniane w dawce rozruchowej i procedurze afterstart w sterowniku benzyny. Stąd niepewny rozruch. Do wystrojenia - i powinno być ok.
  12. eee, tam wyklęty... Auto jak każde inne. Z kwestii specyficznych dla niego - należy uważać bardzo z montażem zbiornika - my wsadzaliśmy walec o średnicy 315mm i mieliśmy miejsca na styk, dosłownie milimetry żeby działał składany dach. Poza tym - bez problemów, silnik wymaga wiedzy jeśli chodzi o poprawne zestrojenie, ale bynajmniej nie jest "niegazowalny". Polecam zwrócić się do Mławy do Jarka Nowotczyńskiego - to jedyny znany mi zaufany adres w Mazowieckiem, w Warszawie druciarz na druciarzu...
  13. Jeśli zaproponowano Panu KME Nevo, to mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że to bardzo dobra propozycja - świetny, elastyczny sterownik, tylko upierdliwy bardzo w strojeniu - no ale to problem gazownika, nie Pański, jeśli podejmie się solidnego strojenia oczywiście. Natomiast co do reduktora - w mojej opinii LEPSZYM dla tego silnika reduktorem jest KME Silver - a to ze względu na zdecydowanie lepsze możliwości termiczne (grzania gazu). Droga gazu od wejścia do wyjścia w Goldzie to połowa drogi w Silverze - stąd realne możliwości dogrzania gazu zimą w fazie bezpośrednio po przełączeniu - Silver będzie miał większe. Pozostaje kwestia wydajności - zapewniam że Silver ogarnie ten silnik z DUŻYM zapasem. Użycie Golda to jak wytoczenie armaty do zabicia komara. Bez sensu. A, jeszcze wtryskiwacze: Proszę atakować o wtryski Hana 2000, nie dać sobie wcisnąć Valteków, Raili itp. Coś mi ten limit 40.000km śmierdzi tanimi wtryskami...
  14. Elektronika King to jeden z wielu klonów włoskiej firmy AEB - bliźniaczy z OMVL Dream XXI, Zavoli Alisei, Tartarini, Elpigazem, Bigasem itd itp... Moim zdaniem - średnio elastyczny sterownik, obsługujący małą ilość wtryskiwaczy. Silnik M54 jest produktem wyrafinowanym i im szersze możliwości sterownika LPG, tym lepiej można zestroić instalację. Ograniczyłbym poszukiwania do trzech sterowników: Staga 300 ISA2, KME Nevo Plus, oraz LPGTecha. Co do matrixów (chodzi na pewno o HS nie o MS) - z zalet: są precyzyjne i ponoć trwałe, z wad: słabo przewidywalne jeśli chodzi o zmiany wydatku w funkcji temperatury własnej, nienajlepiej znoszą przerosty ciśnienia gazu (bardzo je to spowalnia), oraz dość mało wydajne (choć do 6 garów i 170 KM starczą). Cena też nie rozpieszcza, w podobnych pieniądzach można mieć Hana 2000 - wybór zdecydowanie moim zdaniem lepszy. Z wymienionych reduktorów brałbym Silvera - obecnie to jest znakomity produkt, do tej mocy nada się idealnie, choć ja preferuję zupełnie inne podejście do tego podzespołu - używamy reduktorów Magic III evo2. Reasumując: poza sterownikiem, który odradzam, pozostała część instalacji ma sens. Aha ważna sprawa - zdecydowanie odradzam sterowniki wprowadzające korekty na podstawie monitorowania parametrów OBD-II - to obecnie prosty sygnał chęci gazownika by podpierać braki komptenecji "automatami"
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.