Skocz do zawartości

adamjttk

Zasłużeni forumowicze
  • Postów

    3 264
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    3

Ostatnia wygrana adamjttk w dniu 9 Lutego

Użytkownicy przyznają adamjttk punkty reputacji!

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    ex E90, F20, E90, F30, F10
    TM3 Perf.
    TMY Perf.

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia adamjttk

Wielki Mistrz marki

Wielki Mistrz marki (14/14)

  • Reacting Well Unikat
  • Dedicated Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Posting Machine Unikat

Najnowsze odznaki

38

Reputacja

  1. BARDZO wywazona recenzja nowej TM3 LR - bez slodzenia i bez hejtowania Zuzycie energii jest rewelacyjne w tym aucie, 14kWh/100km to >500km zasiegu w "normalnym" jezdzeniu na codzien I jeszcze jeden ciekawy filmik o Norwegii i Tesli i EV ogolnie
  2. Nie umiem odpowiedziec precyzyjnie szczerze mowiac. Bazowy 4s 3 lata temu w Norwegii kosztowal ~1,0M koron, 3-latki chodza obecnie po ~700k NOK Ale do Porsche mozna dokupic od groma opcji ktore moga spokojnie dochodzic do 40-50% bazowej ceny auta wiec kazdy przypadek jest w sumie inny. W miedzyczasie nowe Taycany 4S podrozaly do 1,3M NOK czyli sa ~30% drozsze (inflacja i VAT >500k NOK doszedl), ale z drugiej strony sa tez szybsze i maja wieksze baterie tez wiec troche nierzetelne porownanie. Porsche ogolnie odlecialo z cenami, wersja 4S za 1,3M NOK a Turbo za 1,9M NOK --> te auta w tych cenach sa niesprzedawalne. W Norwegii w 2024r sprzedalo sie 5 sztuk. Slownie - piec sztuk. Zeby nie bylo - Tesla model S sprzedal sie w 13 sztukach w tym roku, cena jest niewspolmierna imho do tego co oferuje --> kosztuje dokladnie 2x wiecej niz model 3 LR. A czy oferuje 2x wiecej? Szczerze mowiac imho absolutnie nie.
  3. Pamietam jak slonik tak pisal ~3 lata temu, ze Taycany za paczke orzeszkow bedzie kupowal jak tylko Toyota na bialym koniu wjedzie i solid state pokaze i z dnia na dzien pojawi sie przeciez magicznie sto milionow elektrykow z nowa bateria 😉 A w rzeczywistosci kupil (zamowil) swojego 3-go elektryka z ta przestarzala technologia. Ja za chwile zamawiam 4-tego. Elektryki sie beda oczywiscie rozwijac ale bedzie to ewolucja ktora bedzie trwala dekadami, zapomnij o jakichs rewolucyjnych wynalazkach z dnia na dzien --> jedno to wymyslec, drugie to produkowac w dziesiatkach milionow sztuk (z zyskiem). Tesla sie o tym bolesnie przekonuje z 4680 bateriami chociazby. Kto mialby to robic i przede wszystkim po co jak mozna zbijac kase przez najblizsze dekady juz tym co mamy obecnie. A na to co mamy obecnie poszly dziesiatki jak nie setki miliardow dolarow w R&D, budowe fabryk i lini montazowych, zaplecza etc etc --> to wszystko sie musi najpierw zwrocic. Kolejna sprawa to zasieg - te 1000km to naprawde potrzebne promilowi ludzi, mowie z doswiadczenia - zasieg wiekszy jak 300-400km Kowalski potrzebuje raz na miesiac-dwa, w sytuacji gdy moze kolejne 300km podladowac w 20-30 min i przejechac 700km nie ma juz naprawde zadnego problemu. Grunt to miec gdzie sie ladowac w domu/pracy i zeby pobudowali gesta siec DC, koniecznie wielostanowiskowa jak Tesla, nie pojedyncze stacje. Niech te Lidle iBiedry pobuduja setki/tysiace ladowarek to juz bedzie mala rewolucja w sumie w PL. Pasuje jak ulal tutaj, od dekady sie odgrazaja 😄
  4. Musze juz leciec, ale Ci odpowiem na szybko - nie, to nie jest dobre porownanie. Nie mam nic przeciwko miekkim przeklenstwom - jak slonik tu napisze ze czasami dealerzy "pieprza bzdury" czy cos w tym stylu to nie ma problemu. Natomiast jak mi ktos tak do mnie pisze bezposrednio w odpowiedzi to moge tylko skomentowac to w jeden sposob - "cham"
  5. Tendencyjny jestes i nudzisz w sumie piszac takie posty kolego jak juz Ci argumentow brakuje. Jest roznica pomiedzy bezosobowym "byc dymanym" a jak do Ciebie napisze ktos bezposrednio w odpowiedzi, ze "pieprzysz" (bzdury) etc. Jezeli jej nie rozrozniasz to nie mamy o czym rozmawiac. ------------------------- PS. pamietam ze pisales ze w Twojej iX3 nie widac sladow zuzycia na tapicerce bo przeciez Tesla ma slabe tapicerki a w BMW sa swietne. Mam nadzieje, ze jest lepiej niz w tej iX3 ktora ma 70k km przebiegu Bruktbil til salgs: BMW iX3 - 2021 - Hvit - 286 Hk - SUV/Offroad | FINN.no
  6. 1a Juz Ci pisalem, ze "pieprzyc" to Ty mozesz ewentualnie cos do swojej rodziny w domu jak macie tam taki chlew ze sie tak do siebie odnosicie. Na forum sie pisze. 1b. Jakbys czytal ze zrozumieniem co sie do Ciebie pisze to bys zrozumial, ze wlasnie napisalem, ze Twoj golas iX1 byl wlasnie jednym z nielicznych wyjatkow gdzie utrata wartosci nie bedzie standardowo duza jak na BMW bo auto jest wlasnie golasem i nie ma opcji za 50% wartosci auta. Standardowo nie wiem, nie znam sie to sie wypowiem, nie? Pisalem wielokrotnie, ze do 500k NOK VATu w NO nie ma czyli kupujac TM3, TMY, i4 M50 etc VATu nie ma albo jest symboliczny rzedu kilku tysiecy PLN Czyli jeszcze raz zebys zrozumial - kupujac 3 lata temu TM3 czy teraz --> VATu nie ma nadal. Zle kojarzysz i bajdurzysz bo w zyciu nic takiego nie pisalem i nie wystawialem swojego auta na sprzedaz (lol), czyms do pracy trzeba przeciez jezdzic. Pisalem, ze sie bede zabieral do sprzedazy za jakis czas bo juz 3 lata minely i chce sie cos nowego, tyle. Konkretow zadnych nie bylo bo to zaden priorytet. Lol a na co tu sie nabierac, cena auta to jedno a finansowanie to drugie - auto kupujesz u dealera a finansujesz u niego albo gdziekolwiek indziej. 200k PLN to zaden majatek i mozna rownie dobrze kupic za gotowke, tylko kto chce mrozic kase w aucie jak polowa delaerow obecnie doplaca w finansowaniu tylko za to zeby wybrac ich marke? Dlatego od miesiecy pisalem ze Zipse robi dobra mine do zlej gry i chcac nie chca bedzie robil DOKLADNIE to samo co konkurencja - przecenial auta o 20-30%, dawal kola zimowe, darmowe fnansowanie etc etc. BMW to zadne Porsche a marka wolumenowa, w sumie duzo bardziej wolumenowa od Skody i jezeli chce ten wolumen zatrzymac to bedzie cial ceny i jakosc swoich samochodow DO KOSCI. Ktos kto kupuje dzisiaj elektryki BMW bez ~30% upustu od cen katalogowych jest dymany bez mydla przez niemiecki koncern. Jaranie, meczenie, revenge --> duzo sobie widze nadinterpretowujesz kolego, jak zwykle w sumie 😉 Byl temat wojen cenowych, nie wierzyles gdy Ci pisalem ze i4 M50 za 220k PLN sie w NO sprzedaje wiec napisalem maila do dealera zeby mi przyslal oferte bo jak Ci wklejalem konkretne linki to nie chciales uwierzyc bo przeciez TO NIEMOZLIWE, tam sa same polprawdy i w ogole fantazje, haczyki ukryte etc nie? 😄 Dzisiaj narracja juz jest widze ze ukrytym haczykiem i4 M50 za 220k PLN jest rynkowe oprocentowanie 7% (przy stopach 4,5%) i brak 1% oferty ROTFL 😄 1. Nie polowalem zadnego dolka chlopie, kupilem swoja TM3P w tydzien po premierze LCI. 2. Pisalem Ci juz, przyjmij do wiadomosci bo sie blaznisz, golas i Tesla to oksymoron, takie okreslenie wystepuje jedynie w niemieckim "premium" ala BMW. Kolor lakieru i tapicerki to gust a nie wyposazenie, felg sie nie da kupic innych/wiekszych w Performance, sa domyslnie 20" w modelu 3 i 21" w modelu Y.
  7. Slonik, mieszasz wszystko okropnie 1. Utrata wartosci 10% rocznie na nowym aucie uwazam jest BARDZO UCZCIWA, w przypadku nowego BMW z salonu jest duzo gorzej (w zdecydowanej wiekszosci przypadkow przynajmniej bo sa wyjatki jak Twoj golas iX1 prawdopodobnie). 2. Obnizona cena (zwolnienie z VAT) ma sie nijak do % utraty wartosci - kupisz 20 % taniej na rynku pierwotnym (ulga VAT) to i sprzedasz 20% taniej na rynku wtornym --> oba rynki sa ze soba powiazane przeciez i ceny na tym drugim wynikaja z tego pierwszego. 3. Cena odkupu TM3 przez BMW jest mocno zanizona (o ~10%) - to jest luksus oddania "kluczykow" starego auta przy odbieraniu nowego i nie uzerania sie z psychicznymi kupujacymi, kto sprzedawal auto samemu ten wie jacy sie trafiaja klienci. Nie trzeba tez robic zdjec, wystawiac aukcji, pucowac auta, odbierac telefonow etc. Do tego nie ma problemu z timingiem jak ktos ma tylko 2 auta w rodzinie i nie ma czym jezdzic pomiedzy sprzedaza starego a kupnem nowego. Cos za cos i to jest chyba tez w miare uczciwe. Nie laze, za leniwy jestem --> mail Dzisiaj dostalem 5-tego maila od sprzedawcy, na watek o slabym finansowaniu (czy tez lepszym u konkurencji np Polestara) dostalem taka odpowiedz: "When you buy a BMW, you are buying pure joy and status, I can guarantee you that." czytaj - BMW Finance z marzy nie zejdzie ale sie bedziesz mogl chociaz pokazac za te 6% rocznie wiecej odsetek ^^ Tylko o jakim tu statusie mozna mowic jak Octavia 2.0 TDI w Norwegii juz drozsza od i4 M50 😞
  8. Takie cuda to tylko w BMW ewentualnie gdzie cena opcji dodatkowych to 50% wartosci auta a na rynku wtornym rownasz cena sprzedazy do golasow czy innych topielcow z USA. Przejaskrawiam oczywiscie ale niewiele 😉 PS. Moja TM3P dealer BMW odkupi od reki (dostalem oferte od nich "trade in") za 62% ceny zakupu (czyli 38% utraty wartosci po 3,5 roku) bylebym tylko zamowil u nich te nieszczesne i4 M50 za 220k PLN. Widac doslownie DESPERACJE, sprzedawca w ciagu ~tygodnia chyba juz 4-ty mail mi wyslal czy juz sie zastanowilem. Widac presja na wyniki jest ogromna a sprzedaz szoruje po dnie. Ale co sie dziwic jak oferuja kredyty po 7-8% jak konkurencja sprzedaje auta w kredytach 0,5-1%. Albo "BMW Finance" obnizy swoje marze albo beda patrzec jak Chinczycy czy inni Amerykanie sprzedaja swoje auta.
  9. Tyle chinskich elektrykow juz jest oficjalnie do kupienia w PL, jakby ktos powiedzial 10 lat temu ze tak to bedzie wygladac to by go do wariatkowa wyslali ^^ Auta „made in China” w polskich salonach. Tyle trzeba zapłacić za „chińczyka” - Moto - Bankier.pl W Polsce sprzedaja sie ~15 letnie auta z Europy zachodniej, Niemcy swoje diesle przez kolejne 15 lat beda wypychac do nas pozbywajac sie problemu ze swoich drog. Kolejna sprawa to serwis tych aut - w znakomitej wiekszosci przypadkow czesci zamienne produkuja firmy z Europy zachodniej co pozwoli im przez kolejne 10-15 lat doic nas z pieniedzy za eksploatacje tych aut. Obie Tesle mam w 10- letnim kredycie. W przypadku DARMOWEGO kredytowania (w teorii ~1%, w praktyce nawet mniej bo jeszcze czesc odsetek odlicza sie w PIT) nie ma ekonomicznego sensu placic nawet 1 PLN wiecej niz to konieczne gdy stopy procentowe sa 4,5% a inflacja w praktyce jest jeszcze wieksza. Lepiej kase trzymac w czymkolwiek innym i doic darmowy kredyt w miedzyczasie. Przy 10 letnim kredycie po 3 latach splacasz ~30% wartosci samochodu co odpowiada mniej wiecej akurat 3-letniej utracie wartosci --> sprzedajesz auto po 3 latach i pozbywasz sie reszty kredytu. Cos ala najem dlugoterminowy tyle ze duzo tansze jeszcze. Czasem oczywiscie jakas Tesla czy BMW zrzuci bombe i wprowadzi niespodziewana obnizke 10-20% na nowe auta a cena aut na rynku wtornym obrywa rykoszetem i wtedy trzeba doplacac troche zeby sie rozliczyc po 3 latach z kredytu natomiast dziala to w 2 strony - jedna z moich Tesli sprzedalem po roku czy tam poltora bez zadnej utraty wartosci bo akurat podrozaly lol.
  10. W Norwegii rozpoczela sie mozna powiedziec prawdziwa wojna cenowa na elektryki, cos pieknego. Wiekszosc dealerow ma zawalone stocki i oprocz DUZYCH przecen rzedu 10-30% oferuja praktycznie darmowe finansowanie przez pierwsze 3 lata kredytu. Stopy procentowe w NO sa obecnie na poziomie 4,5% (najwyzsze od 2 dekad) a mnostwo dealerow oferuje finansowanie dla Kowalskiego na poziomie 0,5-3% czyli w praktyce doplacaja do kazdej raty - Tesla (2%), Mazda (1%), Volvo i Polestar (0,5%!!), VW (3%) Chinczycy to juz w ogole odlatuja - MG4 - cena auta 100k PLN brutto, oprocentowanie kredytu 1%, rata miesieczna 900PLN bez wplaty wlasnej i przy kredycie na 10 lat lol MG4 ELECTRIC - Laastad Nastapil efekt snieznej kuli, Tesla zapoczatkowala piekna rewolucje w motoryzacji dekade temu, przy takich cenach aut elektrycznych obecnie i kosztach jazdy/serwisu nawet najwieksi przeciwnicy elektrykow beda je kupowac ^^ rotfl - na dole strony jeszcze pisza ze zestaw kol zimowych dodaja gratis do auta ^^ gwarancja na auto 7 lat/150k km Miejski szkrab z mikro zasiegiem 150-200km Mazda MX-30 - 80k PLN brutto, kredyt na 1% i rata miesieczna 750 PLN, bez wkladu wlasnego - rotfl, ludzie wiecej miesiecznie na benzyne potrafia wydac a tu nowe auto na gwarancji. 18" felgi, ACC - chyba sam sobie kupie na dojazdy do pracy 🤣 Mazda MX-30 - Laastad
  11. nowe FSD, ilosc detali poraza imho (!) EQS to porazka, w Norwegii roczne sztuki chodza po 250k PLN, wartosc rezydualna naprawde uprawia free fall. Jak dla mnie sedany EQE i EQS znikna tak szybko jak sie pojawily bo ta linia to niewypal --> design jest tragiczny (oble, nieksztaltne, nieproporcjonalne, brak ciekawych przetloczen i detali), w srodku jest bieda w porownaniu do S-klasy (oszczednosci zupelnie jak w BMW - pelno plastikow i brak prawdziwego premium, soft close, ogrzewane elementy wnetrza), nawet na audio pozydzili i topowy Burmester nie ma nic wspolnego z Burmestrem z S-klasy a jest 2x slabszy i jest identyczny z tym co wkladaja do C-klasy (!) co mozna sobie sprawdzic na stronie burmestra. Generalnie jak widze co robia niemieccy producenci premium (BMW, Audi, MB) to golym okiem widac identyczne zachowania i polityke 3 firm --> wszystko jest ugadane i zaplanowane na kilka lat do przodu --> scinamy topowe audio? nie ma problemu --> w jednym roku modelowym robia to wszystkie firmy na raz. Odpowiednie urzedy (uokik) powinny sie za to wziac bo to zwykle manipulowanie rynkiem. Swietna wiadomosc (mimo ze troche stary news :P), lubie EU z tego powodu --> upraszczaja wiele rzeczy na poziomie powyzej krajowych regulacji. apki do ladowania elektrykow to pomysl szatana, terminale platnicze powinny byc dostepne od 1. dnia ladowarek DC a rozmowy z konsultantem bo sie nie da "zatankowac" auta normalnie to jakas kosmiczna abberracja. Mam nadzieje ze szybko wyplenia januszowanie firm --> cos ala gowniany lightning ktorego apple sie trzymalo latami.
  12. Powiem Ci ze przeszlo mi to przez mysl z prostego powodu - TM3P jezdze juz 3,5 roku i najnormalniej w swiecie przydala by sie jakas odmiana mimo ze jestem z auta w 100% zadowolony! O lifcie nawet nie pomyslalem ale biorac pod uwage co sie stalo z i5 mysle ze to bedzie DUZY krok w tyl - usuna pewnie lasery, wywala obszycie kierownicy skorzane, CA z tylnych klamek, siatki, schowki, listwy, ambienty z tylu --> to bedzie rzez podejrzewam i nawet nie chce myslec jak daleko pojda oszczednosci. Obym sie mylil ale mam nienajlepsze przeczucia ^^ No i kolejna sprawa to oprocz WIELU wad i4 w porownaniu do TM3P --> nowa TM3P ma wazyc dokladnie tyle samo co stara (1850kg) a ma miec 650KM, ciezko bedzie przejsc kolo takich osiagow obojetnie 🤪 bo pewnie bedzie malym zapier*(**(czem. Tym bardziej ze poprawili mocno wyciszenie w kabinie, ogolnie auto sprawia duzo lepsze wrazenie "premium" w porownaniu do mojej wersji. Nadal nie poziom BMW oczywiscie jezeli chodzi o materialy i feeling ale jest duzo lepiej. Poprawili nawet takie glupoty jak dzwiek zamykanych drzwi. Zgoda, chociaz jak dla mnie oba auta to tragedia, moze blizej 60-tki mi sie zmieni 😉
  13. Obalasz mit ktorego nikt tu nie forsuje (ja przynajmniej nic takiego nie powiedzialem 🙂) Napisalem, ze BMW sporo obniza ceny w NO bo sprzedaz siadla, tyle. Reszte sobie dopowiedziales raczej. Podejrzewam, ze w PL szykuje sie podobna promocja bo Tesla sie tez juz zaczela rozpychac jak pokazywaly ostatnie statystyki. W NO TM3 LR kosztuje 510k NOK, wersja Perf. bedzie pewnie za 560k NOK (taka byla roznica przed liftem) a i4 M50 jest teraz za 600k porzadnie wyposazona, mysle ze takie ceny sa uczciwe, 7% doplaty za BMW --> i4 M50 ma headup, lasery i kilka bajerow ktorych nie ma TM3 jakby nie patrzec. I czujnik deszczu i czujniki USS jak to slonik ciagle akcentuje ^^ Nie chodzi o moje samopoczucie a Twoje odpowiedzi, doliczales 23% VAT kilka postow temu gdy Ci mowilem wyraznie ze cena 220k PLN to cena brutto, ostateczna do zaplacenia dla klienta. Rozmawianie o netto/brutto jest mylace w przypadku elektrykow bo rozne kraje stosuja rozne doplaty. Norwegia odpuszcza VAT do 500k NOK czyli realnie doplaca ~46k PLN. Polska daje dofinansowanie 27k PLN. Na koniec dnia trzeba po prostu patrzec ile ze swojej kieszeni wyklada Kowalski w salonie. Heh, co nie przeszkadza Ci pisac/wklejac ceny z otomoto po 400k PLN za i4 M50 jak mi wykladasz swoje argumenty, nie? 😉 Ale ogolnie sie zgadzamy, elektryki BMW sa na dzis w PL o te minimum 25-30% przeszacowane i warto o tym pamietac idac do salonu. Lubie takie artykuly, oby podkrecily troche FUD, jak spadnie ponizej 150$ to zaczynam dokupywanie akcji. Ten "gieldowy ekspert" to Per Lekander, zarzadza jakims podrzednym funduszem hedgingowym i zupelnym przypadkiem od 4 lat shortuje akcje Tesli ^^ Nawet nie chce myslec ile wtopil pieniedzy swoich klientow shortujac te akcje przez 2021-22r ^^ https://www.cnbc.com/2021/03/17/tesla-in-a-bubble-and-its-going-down-fund-manager-says.html Na ich stronie za to wiele artykulow o Toyocie i solid state battery ^^ Ech, z ciekawosci sprawdzilem ten jego fundusz - Global Clean Energy. Ma calkiem niezla stope zwrotu odkad zaczeli shortowac w 2021r akcje Tesli, @BMFun mysle ze to dobry wybor na emeryture pod palmami 😄
  14. Mowisz? Ja bym raczej powiedzial, ze od zawsze piszesz jak mala utrate wartosci maja iX3 czy i4 bo przeciez w cenniku w PL stoja tak wysoko. Ze ubezpieczalnie je tak wysoko wyceniaja. Ze klienci Tesli sa dymani bo ceny spadly. A jak Ci pokazuje realna wartosc elektrykow BMW sprzedawana w innych krajach to sie pieklisz ze polprawdy. Nie odrozniasz tez ceny brutto/netto od ulg podatkowych. Wiec teraz trzeba glosno pisac, z pozytkiem dla ewentualnych kupujacych, ze ceny elektrykow BMW takich jak np i4 czy iX3, ze wzgledu na stara architekture i uposledzona platforme beda teraz uprawiac freefall. Zarowno na rynku pierwotnym jak i wtornym. I kto kupi blisko cen katalogowych bedzie nabity w butelke na kwoty rzedu 100-150k PLN chwile po wyjezdzie za brame od dealera.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.