Skocz do zawartości

adamjttk

Zasłużeni forumowicze
  • Postów

    3 298
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    5

Ostatnia wygrana adamjttk w dniu 29 Kwietnia

Użytkownicy przyznają adamjttk punkty reputacji!

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    ex E90, F20, E90, F30, F10
    TM3 Perf.
    TMY Perf.

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia adamjttk

Wielki Mistrz marki

Wielki Mistrz marki (14/14)

  • Reacting Well Unikat
  • Dedicated Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Posting Machine Unikat

Najnowsze odznaki

42

Reputacja

  1. I to jest wlasnie clue problemu uzytkownikow aut spalinowych. Trzeba doplacic absurdalnie duzo za mocny silnik spalinowy, pogodzic sie z DUZO wyzszym spalaniem na codzien nawet jak sie nie wykorzystuje osiagow a na to wszystko duzo drozszym regularnym serwisem i naprawami, a jak wszyscy wiemy naprawde mocne silniki benzynowe i bezawaryjnosc to w BMW antonim. A w elektryku 500KM jest niewiele drozsze od 200KM, zuzycie energii jest praktycznie identyczne na codzien a serwis w tej samej cenie, no moze opony wieksze trzeba kupowac. I jezeli ktos od czasu do czasu jedynie lubi sobie depnac czy po prostu miec zapas mocy pod prawa noga --> to w elektryku nie ma zadnego problemu kupic sobie mocne, naprawde mocne auto. A jezdzac spalina 99% uzytkownikow moze sobie conajwyzej o mocnych usportowionych autach powzdychac w nocy przed snem bo value po prostu nijak sie nie spina dla przecietnego Kowalskiego. Ot przewaga technologiczna. I tyle kolego, mozesz sobie tlumaczyc swoje wybory, robic podsmiechujki a na koniec dnia kupujac elektryka mozesz sobie po prostu pofolgowac jak masz na to ochote. Polecam jak zawsze jazde testowa szybkim EV, mozna sie milo zaskoczyc (nawet jak wiekszosc zycia spedzasz w korkach) Swietne argumenty w watku i analogie, pogratulowac 🙂 Jezeli juz staczamy sie na taki poziom merytoryczny to moze zaczniemy przytaczac przyklady z czym ludziom sie kojarzy marka BMW i jej kierowcy? Zaczniemy wklejac memy z BMW i na ich podstawie cos tu udowadniac? Bo wiesz co przecietny czlowiek sadzi o uzytkowniku BMW? Ale co sie dowartosciowales to Twoje, jezdzisz winem za 1000$ ^^ Takie rzeczy ciezko tlumaczyc ludziom, jak tutaj nawet taki BMFun co ma elektryka nie jest w stanie przyjac do wiadomosci, ze przecietny uzytkownik TM3 czy TMY ma srednie zuzycie energii sporo ponizej 20kWh/100km, bedzie Ci do konca swiata i dzien dluzej przekonywal ze to nie moze byc prawda, ale jak to, przeciez zima zuzycie wynosi 40kWh, przeciez 100 PLN/100km jak sie ladujesz na Greenwayu, ze to ze tamto, nie wiem jak trzeba byc odklejonym od rzeczywistosci zeby wklejac sto razy te same hipotetyczne kWh i PLN i wyliczenia jak na koniec dnia czlowiek mu pokazuje zdjecie sredniego zuzycia i tlumaczy 50x raz ze znakomita wiekszosc ladowan jest z domu za orzeszki czy z fotowoltaiki ale nie, nie dociera i tak ^^
  2. Uzytkownikom podstawowych silnikow pozostaja tylko takie komentarze 😉 Natomiast gdyby doplata pomiedzy 320i a M3 wynosila 50k PLN (tak jak w Tesli) a nie 280k PLN (tak jak w BMW) to mysle, ze wtedy by byla inna spiewka u kolegi ^^
  3. Ech sloniku, gdyby jeszcze to co piszesz bylo prawda. No ale nie, niestety nie jest. Walka o ulamki sekund byla od zawsze w autach sportowych i bedzie do konca swiata i dzien dluzej. Myslisz ze w nowej SF90 zamontowali hybryde plugin zeby "feeling" poprawic? 😄 Kazde kolejne 911 czy Ferrari jest i musi byc szybsze i mocniejsze od poprzedniego, myslisz ze kupujacy sie feelingiem kieruja przy zakupie? 😉 To dopiero teraz, w dobie elektrykow, nagle sie okazuje ze moc i szybkosc na drodze nagle przestaly miec znaczenie ^^
  4. Dokladnie 😉 To tylko pokazuje jak daleko zaszla Tesla (!) ze sie ja w ogole porownuje do takich marek-ikon motoryzacji. Dzisiaj na Nurburgringu Plaid sie sciga na sekundy z Porsche Turbo S a na kresce z Ferrari czy Lambo a fani BMW zyja przeszloscia i porownuja ta marke do Toyoty bo przeciez w ich autach sa ambienty i bardziej komfortowe zawieszenie czy wyciszenie ^^ Tak z ciekawosci - BMFun, slonik --> poszukajcie zacnego contentu, jak i4 M50 czy i5 M60 sie sprawuja na torze, wrzuccie jakies dobre dane, posmiejemy sie razem 🙂
  5. Ja tam np widze jedna wyrazna ktora powinien rowniez zauwazyc kady PRAWDZIWY fan BMW i "ultimate driving machine" czy "sheer driving pleasure" 1,8 tony vs 2,3 tony 😉 Jakbym chcial jezdzic autem o masie 2,3 tony to bym sie wozil 7-er z V12 w longu ^^ A dla zobrazowania ile to jest 500kg extra --> wsadz do jakiejs 4-er dodatkowo (oprocz kierowcy) 6 doroslych mezczyzn, kazdy o wadze 85kg, i zobacz jak to wplynie na dynamike jazdy ^^ PS. Co do Cybertrucka - mnie to auto zupelnie nie interesuje, nawet nie wiem jaka tam technologie upchali. Wiem jedno, kupujac to auto nie mozesz byc introwertykiem bo przez nastepne 5 lat gdziekolwiek to auto sie nie pojawi (poza USA) - ludzie beda sobie robic z nim zdjecia i sobie pokazywac palcami. I pewnie to jest glownym powodem jego designu, ma byc wizytowka nowoczesnej firmy o ktorej sie ciagle mowi, kojarzyc sie z nowoczesnoscia, nieszablonowoscia, przelamywaniem stereotypow etc. Cos czym BMW bylo jeszcze kilkanascie, 20 lat temu zanim zrobilo sie zdziadziala firma robiaca wtorne produkty i oszukujac w miedzyczasie na emisjach spalin zupelnie jak VW. Zreszta, masz dzieciaki tak jak ja, spytaj z czym im sie kojarzy BMW a z czym Tesla. To one beda za 10 lat kupowac samochody 😉
  6. Zadziwiajace jak ta marka sie rozwinela przez ostatnie lata. Mozna lubic/nie lubic Tesli ale elektryk w segmencie D ktory robi setke w 3 sekundy, w pelnym wyposazeniu za 245k PLN to naprawde zaje&*&*^ deal imho. Jak sie Tesla Norge ogarnie w koncu z cena to zamowie sobie dokladnie takiego - czarny metalik z bialymi fotelami, bedzie odmiana od bialego z czarnymi fotelami ^^ Fajnie ze dali te grube lacze na tyl 275mm, na pewno bedzie to czuc na kierownicy.
  7. Od lat to jest dostepne w Garminach lol Move IQ Garmin: funkcje i możliwości | blog eAzymut.pl
  8. Sloniku, napisales dlugi post ale opisales firme Apple, nie Iphona 15 Pro tak jak prosilem. Streszcze to tak --> ufasz marce Apple (renoma(!)) wiec kupujesz ich nowy produkt mimo ze niczym sie nie rozni ani od poprzednika (14 Pro) ani od konkurencji (np GalaxyS) I to samo jest juz z Tesla --> ta firma ma taka renome obecnie w swiecie elektrykow, ze jak pomyslisz "elektryk", to podswiadomie przychodzi na mysl "Tesla". Dlatego Cybertruck nie musi byc przelomowy, kupujacy (chetny na pickupa elektrycznego) wie ze bedzie mial topowe osiagi, topowy zasieg, swietne GUI a jak do tego dodasz hype (kosmiczny wyglad, kuloodporny, ze stali nierdzewnej, bedzie jezdzil po Marsie (rotfl ^^)) to masz kolejke chetnych). Jak sie komus nie podoba idzie po Forda F150 elektrycznego, po Riviana -> wybor jest, klient standardowo zaglosuje portfelem. PS. Widze, ze pomalu narracja sie zmienia na forum, jakos juz nikt nie chce komentowac jakosci BMW na przykladzie G60 w recenzji od Baka, nikt nie pisze o zaletach i4 M50 za 360k PLN (golas) wobec nowej TM3P za 245k PLN etc etc 😉
  9. Odpowiem z przekora. Jak wszyscy wiemy Apple jest jedna z najbardziej wartosciowych firm na swiecie a ich Iphony generuja lwia czesc zyskow firmy. Wymien prosze nowinki technologiczne Iphona 15 Pro w porownaniu do konkurencji oraz do poprzedniego modelu oraz napisz jakie plyna z tego korzysci.
  10. Opisales z grubsza filozofie BMW za ostatnie x lat. Napis/metka/kolory sa wazniejsze niz to co w srodku, niz osiagi, niz prowadzenie, niz masa, niz materialy etc Policz ile masz znaczkow ///M w 520i w m-pakiecie, 25? 30? To czemu sie dziwic ze "Bowers&Wilkins" za 3k PLN? A ze gra jak stary HK? Wazne ze zaslepki prawilne. Taki to Bowers jak i ///M Klientom to nie przeszkadza, malo tego - podoba sie. Gdyby tak nie bylo to i polityka firmy by byla inna. PS. Ceny transakcyjne spadna bardzo szybko z racji konkurencji. Chociaz z drugiej strony nie sa zle i tak - tuz po premierze G30 testowalem 4-cylindrowe dopakowane po sufit 530i to dealer spiewal 380k PLN. A to bylo 2017/18, od tego czasu mamy ~50% inflacji i ta 530i powinna mocno doposazona kosztowac dzis katalogowo ~570k PLN. W tej cenie pies z kulawa noga nie kupi 5-er wiec niestety chcac nie chcac klient zaplaci za to po prostu spadkiem jakosci (gdzie sie da).
  11. Recenzentem? Prosze Cie, nie doceniasz slonika. Ja bym go prezesem Tesli zrobil, wie wszystko najlepiej, zna sie na wszystkim najlepiej, az dziwne ze technologii rakiet Spacex nie komentuje 😄
  12. Produkt typowo amerykanski, w EU to raczej ciekawostka pozostanie 🙂 Tesla ma ta zalete, w przeciwienstwie do BMW w dzisiejszych czasach, ze jest po prostu modna i wyznacza trendy w motoryzacji. W takim Cybertrucku chce sie obecnie pokazac kazdy aktor, kazdy celebryta, influencer etc bo to jest modne, dobrze sie kojarzy, wywoluje "kliki". Dobrze to ujales bo ten efekt wow to reklama pozostalych produktow Tesli a za tym idzie konkretna sprzedaz. W tym kontekscie BMW to firma dojrzala, skostniala, zeby nie powiedziec zdziadziala niestety - wtorne iteracje 2 litrowych diesli od dekad nie robia juz na nikim wrazenia niestety. Ma to oczywiscie swoje zalety na ktore Tesla bedzie musiala jeszcze pracowac wiele lat. Co do spasowania - nie martwilbym sie za bardzo, ogarna produkcje i za kilka miesiecy powinno juz byc wszystko tip-top. To samo bylo kiedys z TM3, poczatkowe modele to byl jeden wielki dramat a jak juz zaczeli je klepac w setkach tysiecy egzemplarzy to bylo juz ok.
  13. i4 to wiekowe auto? Na rynku jest ile, 2 lata? 2,5? Wlasnie wchodzi lifting przeciez, w konfiguratorze powinien byc lada chwila. Nie wiem jak to bedzie wygladac jak wyjdzie Neue Classe - beda rownoczesnie oferowane czy ki grzyb, pozyjemy zobaczymy. Generalnie ludzie (czy tez raczej fani BMW) wg mnie beda zaszokowani Neue Classe bo to bedzie zupelnie inny samochod od 3-er --> to bedzie pelna ASCEZA, zupelnie jak TM3, mnostwo rzeczy z recyklingu, duzy tablet w srodku, zero przyciskow etc (imho na plus ale fani nie beda zachwyceni) Mam tylko nadzieje, ze za asceza pojdzie kilkaset kg mniej wagi, lepsze prowadzenie, lepsze osiagi i efektywnosc. ------ Nowej TM3 Performance nie zamowilem bo w Norwegii jest o ~20k PLN drozsza w porownaniu z innymi krajami (netto/netto), Tesla Norge rznie glupa. Doplata pomiedzy LR a Perf. praktycznie we wszystkich krajach jest w okolicach ~20k PLN a w Norwegii sobie zycza ~40k PLN. Nie zamierzam przeplacac bo znajac zycie dostosuja ceny za chwile i bede bez sensu 10% wartosci rezydualnej w plecy od razu po zakupie. Tym bardziej ze jej jeszcze nie testowalem a Tesla dalej nie udostepnila danych technicznych (100-200, cwiartka etc) ----- recenzja Baka G60 BMW 520d --> KONIECZNIE obejrzec. Jak ja sie wypowiadam w podobnym tonie to wylewa sie na mnie fala hejtu. Moze ktos Baka poslucha co mowi o nowej 5-er, takiego grillowania juz dawno nie widzialem, cos pieknego 😄
  14. Moze byc jak mowisz, TM3 za 150k a BMW wjedzie na bialym koniu i podwyzszy cene za i4M50 na ~400k PLN. W koncu to premium, ludzie i tak beda kupowac i sprzedaz bedzie "pikowala do gory" 😄 W Norwegii TM3wersja RWD kosztuje 387k NOK czyli 143k PLN ^^ PS. Polecam poczytac amerykanskie fora i4 co ludzie pisza po premierze nowej TM3P, mozna sie zasmucic jak sie jest fanem BMW Za rok podobno wejdzie dokoksowana wersja i4 M60 z silnikiem z i5
  15. Masz w ustawieniach auta gdzies ustawione podejrzewam ~1kW ladowanie max. Nawet 10A gniazdo to 2,3kW to jest ~15km zasiegu/godzine odzyskane. PS. Nowe FSD Tesli miazdzy realizmem i tym co widzi/analizuje BMW jest jakies 30 lat wstecz
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.