Skocz do zawartości

adamjttk

Zasłużeni forumowicze
  • Postów

    3 270
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    4

Ostatnia wygrana adamjttk w dniu 18 Kwietnia

Użytkownicy przyznają adamjttk punkty reputacji!

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    ex E90, F20, E90, F30, F10
    TM3 Perf.
    TMY Perf.

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia adamjttk

Wielki Mistrz marki

Wielki Mistrz marki (14/14)

  • Reacting Well Unikat
  • Dedicated Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Posting Machine Unikat

Najnowsze odznaki

40

Reputacja

  1. Na szybko: (o wszystkim co bylo w lifcie TM3 juz nie pisze) - fajne sportowe fotele, lepsze trzymanie boczne (no i wentylowane) - adaptacyjne zawieszenie (ale trzeba czekac na praktyczne testy bo podejrzewam ze po taniosci softem) - kute felgi (w mojej TM3P sa dosyc ciezkie) ale nie znalazlem ile waza - dodatki karbonowe w srodku to mily dodatek - lipa ze nadal nie ma ciemnej podsufitki jak w m-pakiecie - opony tylne 275mm zabieraja makabrycznie duzo zasiegu --> wersja LR na 18" ma 678km WLTP, Performance na 20" 275mm ma 528km, to jest 150km mniej, makabra 😞 -0-100 raptem o 0,2s mniej wiec szalu nie ma ale tu juz raczej ciezko cos skubnac bez trzeciego silnika - nie ma nigdzie danych 100-200 i cwiartki, WTF?? - masa nadal 1840kg, tutaj duzy plus - cena w Polsce WYMIATA, 245k PLN to raptem 20k PLN wiecej od LR (niecale 10%), w NO wersja Performance jest drozsza od LR o 23%, wtf kosztuje 3k PLN mniej od i4 M50 grubo doposazonej. PS. W USA cena wersji Performance to 53k$ i podlega pod rabat 7,5k$, czyli za 45k$ (180k PLN) mozna kupic auto z <3s do setki, nie wymagajace serwisu i jezdzace za 10-20 PLN/100km. To sie tam bedzie sprzedawac w grubych wolumenach
  2. oby sie jutro potwierdzilo ze nowa TM3P ma 600HP i 1850kg BMW M3 G80 Competition robi cwiartke w 11,0-11,5s a mialo premiere ponad 3 lata temu Obecna TM3P w ~11,5s Jak nowa TM3P w 2024r nie zejdzie ponizej 10,5s to imho stracili swoje mojo
  3. Troche sie nie zgadzam. Tzn mozemy przyjac, ze robotaxi=tania miejska Tesla (powiedzmy TM2). Tyle ze mam mnostwo watpliwosci: 1. Jezeli to ma wozic ludzi po miescie to musi byc nadal sporym crossoverem z pogranicza segmentu C/D czyli niewiele mniejsze od obecnego modelu Y, z czego wtedy maja wynikac tak duze oszczednosci? 2. Jezeli Musk akcentuje slowo "robotaxi" a nie "tania miejska Tesla" to znaczy, ze nacisk jest na autonomie a nie na nowa platforme z mniejszymi kosztami 3. Jaki horyzont wg Ciebie jest realny dla nowej platformy/autonomicznego auta --> jak dla mnie to jest minimum 2027-28 jezeli chodzi o jakis sensowny wolumen (nie ma fabryki nadal przeciez nowej) 4. Regulacje dla autonomii w powijakach w wiekszosci regionow swiata Ja osobiscie uwazam ze ten rok dla Tesli bedzie bardzo zly (jak i dla calego rynku BEV), w ogole mnie nie zdziwi jak akcje zjada do 100-120$ a jutro juz po wynikach kwartalnych bedzie wodospad. Natomiast dlugoterminowo jestem bardzo byczy i nic sie tu nie zmienia, kierunek w motoryzacji jest obrany, Tesla jako jedna z niewielu firma nadal ma swietne marze na swoich elektrykach przy sprzedazy ~2M szt rocznie, infrastruktura topowa, soft topowy, fabryki topowe, wolumen sie zgadza. Mi sie osobiscie wydaje ze Musk chyba widzi ze z Chinczykami nie wygra jezeli chodzi o cene i najtansze modele i walka o TM2 za 20-25k$ nie ma sensu, zysk na tym zaden a trzeba to bedzie sprzedawac w milionach sztuk. Stad chyba probuje "all in" w autonomie. Jak to sie skonczy, zobaczymy PS. Jutro chyba premiera TM3 Ludicrous ptaszki cwierkaja.
  4. Tak jest, ceny spadly o ~5%. Tna do kosci - cena FSD w US spadla o 1/3 (12k-->8), abonament FSD spadl o 50% (200$-->100$), skasowali program polecen, zwolnili 10% zalogi, widac szukaja oszczednosci gdzie moga i jednoczesnie chca zwiekszac sprzedaz. Musk pewnie obryzga paznokcie i sie modli o powrot taniego kredytu i pierwsze obnizki stop procentowych w US. We wtorek wyniki finansowe za 1Q, nawet nie chce myslec jaki bedzie wodospad na akcjach ^^ Zapowiedz "robotaxi" na sierpien to juz despercja imho, przeciez to w rzeczywistosci ma szanse zaczac realnie dzialac najwczesniej za kilka lat.
  5. To auto imho bedzie niesprzedwalne w PL Czasy Fiatow 126p minely bezpowrotnie, moze gdzies w Indiach beda to kupowac, u nas nikt tym nie bedzie chcial jezdzic 45KM, 20s do setki i 77k PLN, powodzenia ^^
  6. Wojny cenowe z pozytkiem dla klientow BMW just applied rebates to all its EVs in April | Electrek
  7. BARDZO wywazona recenzja nowej TM3 LR - bez slodzenia i bez hejtowania Zuzycie energii jest rewelacyjne w tym aucie, 14kWh/100km to >500km zasiegu w "normalnym" jezdzeniu na codzien I jeszcze jeden ciekawy filmik o Norwegii i Tesli i EV ogolnie
  8. Nie umiem odpowiedziec precyzyjnie szczerze mowiac. Bazowy 4s 3 lata temu w Norwegii kosztowal ~1,0M koron, 3-latki chodza obecnie po ~700k NOK Ale do Porsche mozna dokupic od groma opcji ktore moga spokojnie dochodzic do 40-50% bazowej ceny auta wiec kazdy przypadek jest w sumie inny. W miedzyczasie nowe Taycany 4S podrozaly do 1,3M NOK czyli sa ~30% drozsze (inflacja i VAT >500k NOK doszedl), ale z drugiej strony sa tez szybsze i maja wieksze baterie tez wiec troche nierzetelne porownanie. Porsche ogolnie odlecialo z cenami, wersja 4S za 1,3M NOK a Turbo za 1,9M NOK --> te auta w tych cenach sa niesprzedawalne. W Norwegii w 2024r sprzedalo sie 5 sztuk. Slownie - piec sztuk. Zeby nie bylo - Tesla model S sprzedal sie w 13 sztukach w tym roku, cena jest niewspolmierna imho do tego co oferuje --> kosztuje dokladnie 2x wiecej niz model 3 LR. A czy oferuje 2x wiecej? Szczerze mowiac imho absolutnie nie.
  9. Pamietam jak slonik tak pisal ~3 lata temu, ze Taycany za paczke orzeszkow bedzie kupowal jak tylko Toyota na bialym koniu wjedzie i solid state pokaze i z dnia na dzien pojawi sie przeciez magicznie sto milionow elektrykow z nowa bateria 😉 A w rzeczywistosci kupil (zamowil) swojego 3-go elektryka z ta przestarzala technologia. Ja za chwile zamawiam 4-tego. Elektryki sie beda oczywiscie rozwijac ale bedzie to ewolucja ktora bedzie trwala dekadami, zapomnij o jakichs rewolucyjnych wynalazkach z dnia na dzien --> jedno to wymyslec, drugie to produkowac w dziesiatkach milionow sztuk (z zyskiem). Tesla sie o tym bolesnie przekonuje z 4680 bateriami chociazby. Kto mialby to robic i przede wszystkim po co jak mozna zbijac kase przez najblizsze dekady juz tym co mamy obecnie. A na to co mamy obecnie poszly dziesiatki jak nie setki miliardow dolarow w R&D, budowe fabryk i lini montazowych, zaplecza etc etc --> to wszystko sie musi najpierw zwrocic. Kolejna sprawa to zasieg - te 1000km to naprawde potrzebne promilowi ludzi, mowie z doswiadczenia - zasieg wiekszy jak 300-400km Kowalski potrzebuje raz na miesiac-dwa, w sytuacji gdy moze kolejne 300km podladowac w 20-30 min i przejechac 700km nie ma juz naprawde zadnego problemu. Grunt to miec gdzie sie ladowac w domu/pracy i zeby pobudowali gesta siec DC, koniecznie wielostanowiskowa jak Tesla, nie pojedyncze stacje. Niech te Lidle iBiedry pobuduja setki/tysiace ladowarek to juz bedzie mala rewolucja w sumie w PL. Pasuje jak ulal tutaj, od dekady sie odgrazaja 😄
  10. Musze juz leciec, ale Ci odpowiem na szybko - nie, to nie jest dobre porownanie. Nie mam nic przeciwko miekkim przeklenstwom - jak slonik tu napisze ze czasami dealerzy "pieprza bzdury" czy cos w tym stylu to nie ma problemu. Natomiast jak mi ktos tak do mnie pisze bezposrednio w odpowiedzi to moge tylko skomentowac to w jeden sposob - "cham"
  11. Tendencyjny jestes i nudzisz w sumie piszac takie posty kolego jak juz Ci argumentow brakuje. Jest roznica pomiedzy bezosobowym "byc dymanym" a jak do Ciebie napisze ktos bezposrednio w odpowiedzi, ze "pieprzysz" (bzdury) etc. Jezeli jej nie rozrozniasz to nie mamy o czym rozmawiac. ------------------------- PS. pamietam ze pisales ze w Twojej iX3 nie widac sladow zuzycia na tapicerce bo przeciez Tesla ma slabe tapicerki a w BMW sa swietne. Mam nadzieje, ze jest lepiej niz w tej iX3 ktora ma 70k km przebiegu Bruktbil til salgs: BMW iX3 - 2021 - Hvit - 286 Hk - SUV/Offroad | FINN.no
  12. 1a Juz Ci pisalem, ze "pieprzyc" to Ty mozesz ewentualnie cos do swojej rodziny w domu jak macie tam taki chlew ze sie tak do siebie odnosicie. Na forum sie pisze. 1b. Jakbys czytal ze zrozumieniem co sie do Ciebie pisze to bys zrozumial, ze wlasnie napisalem, ze Twoj golas iX1 byl wlasnie jednym z nielicznych wyjatkow gdzie utrata wartosci nie bedzie standardowo duza jak na BMW bo auto jest wlasnie golasem i nie ma opcji za 50% wartosci auta. Standardowo nie wiem, nie znam sie to sie wypowiem, nie? Pisalem wielokrotnie, ze do 500k NOK VATu w NO nie ma czyli kupujac TM3, TMY, i4 M50 etc VATu nie ma albo jest symboliczny rzedu kilku tysiecy PLN Czyli jeszcze raz zebys zrozumial - kupujac 3 lata temu TM3 czy teraz --> VATu nie ma nadal. Zle kojarzysz i bajdurzysz bo w zyciu nic takiego nie pisalem i nie wystawialem swojego auta na sprzedaz (lol), czyms do pracy trzeba przeciez jezdzic. Pisalem, ze sie bede zabieral do sprzedazy za jakis czas bo juz 3 lata minely i chce sie cos nowego, tyle. Konkretow zadnych nie bylo bo to zaden priorytet. Lol a na co tu sie nabierac, cena auta to jedno a finansowanie to drugie - auto kupujesz u dealera a finansujesz u niego albo gdziekolwiek indziej. 200k PLN to zaden majatek i mozna rownie dobrze kupic za gotowke, tylko kto chce mrozic kase w aucie jak polowa delaerow obecnie doplaca w finansowaniu tylko za to zeby wybrac ich marke? Dlatego od miesiecy pisalem ze Zipse robi dobra mine do zlej gry i chcac nie chca bedzie robil DOKLADNIE to samo co konkurencja - przecenial auta o 20-30%, dawal kola zimowe, darmowe fnansowanie etc etc. BMW to zadne Porsche a marka wolumenowa, w sumie duzo bardziej wolumenowa od Skody i jezeli chce ten wolumen zatrzymac to bedzie cial ceny i jakosc swoich samochodow DO KOSCI. Ktos kto kupuje dzisiaj elektryki BMW bez ~30% upustu od cen katalogowych jest dymany bez mydla przez niemiecki koncern. Jaranie, meczenie, revenge --> duzo sobie widze nadinterpretowujesz kolego, jak zwykle w sumie 😉 Byl temat wojen cenowych, nie wierzyles gdy Ci pisalem ze i4 M50 za 220k PLN sie w NO sprzedaje wiec napisalem maila do dealera zeby mi przyslal oferte bo jak Ci wklejalem konkretne linki to nie chciales uwierzyc bo przeciez TO NIEMOZLIWE, tam sa same polprawdy i w ogole fantazje, haczyki ukryte etc nie? 😄 Dzisiaj narracja juz jest widze ze ukrytym haczykiem i4 M50 za 220k PLN jest rynkowe oprocentowanie 7% (przy stopach 4,5%) i brak 1% oferty ROTFL 😄 1. Nie polowalem zadnego dolka chlopie, kupilem swoja TM3P w tydzien po premierze LCI. 2. Pisalem Ci juz, przyjmij do wiadomosci bo sie blaznisz, golas i Tesla to oksymoron, takie okreslenie wystepuje jedynie w niemieckim "premium" ala BMW. Kolor lakieru i tapicerki to gust a nie wyposazenie, felg sie nie da kupic innych/wiekszych w Performance, sa domyslnie 20" w modelu 3 i 21" w modelu Y.
  13. Slonik, mieszasz wszystko okropnie 1. Utrata wartosci 10% rocznie na nowym aucie uwazam jest BARDZO UCZCIWA, w przypadku nowego BMW z salonu jest duzo gorzej (w zdecydowanej wiekszosci przypadkow przynajmniej bo sa wyjatki jak Twoj golas iX1 prawdopodobnie). 2. Obnizona cena (zwolnienie z VAT) ma sie nijak do % utraty wartosci - kupisz 20 % taniej na rynku pierwotnym (ulga VAT) to i sprzedasz 20% taniej na rynku wtornym --> oba rynki sa ze soba powiazane przeciez i ceny na tym drugim wynikaja z tego pierwszego. 3. Cena odkupu TM3 przez BMW jest mocno zanizona (o ~10%) - to jest luksus oddania "kluczykow" starego auta przy odbieraniu nowego i nie uzerania sie z psychicznymi kupujacymi, kto sprzedawal auto samemu ten wie jacy sie trafiaja klienci. Nie trzeba tez robic zdjec, wystawiac aukcji, pucowac auta, odbierac telefonow etc. Do tego nie ma problemu z timingiem jak ktos ma tylko 2 auta w rodzinie i nie ma czym jezdzic pomiedzy sprzedaza starego a kupnem nowego. Cos za cos i to jest chyba tez w miare uczciwe. Nie laze, za leniwy jestem --> mail Dzisiaj dostalem 5-tego maila od sprzedawcy, na watek o slabym finansowaniu (czy tez lepszym u konkurencji np Polestara) dostalem taka odpowiedz: "When you buy a BMW, you are buying pure joy and status, I can guarantee you that." czytaj - BMW Finance z marzy nie zejdzie ale sie bedziesz mogl chociaz pokazac za te 6% rocznie wiecej odsetek ^^ Tylko o jakim tu statusie mozna mowic jak Octavia 2.0 TDI w Norwegii juz drozsza od i4 M50 😞
  14. Takie cuda to tylko w BMW ewentualnie gdzie cena opcji dodatkowych to 50% wartosci auta a na rynku wtornym rownasz cena sprzedazy do golasow czy innych topielcow z USA. Przejaskrawiam oczywiscie ale niewiele 😉 PS. Moja TM3P dealer BMW odkupi od reki (dostalem oferte od nich "trade in") za 62% ceny zakupu (czyli 38% utraty wartosci po 3,5 roku) bylebym tylko zamowil u nich te nieszczesne i4 M50 za 220k PLN. Widac doslownie DESPERACJE, sprzedawca w ciagu ~tygodnia chyba juz 4-ty mail mi wyslal czy juz sie zastanowilem. Widac presja na wyniki jest ogromna a sprzedaz szoruje po dnie. Ale co sie dziwic jak oferuja kredyty po 7-8% jak konkurencja sprzedaje auta w kredytach 0,5-1%. Albo "BMW Finance" obnizy swoje marze albo beda patrzec jak Chinczycy czy inni Amerykanie sprzedaja swoje auta.
  15. Tyle chinskich elektrykow juz jest oficjalnie do kupienia w PL, jakby ktos powiedzial 10 lat temu ze tak to bedzie wygladac to by go do wariatkowa wyslali ^^ Auta „made in China” w polskich salonach. Tyle trzeba zapłacić za „chińczyka” - Moto - Bankier.pl W Polsce sprzedaja sie ~15 letnie auta z Europy zachodniej, Niemcy swoje diesle przez kolejne 15 lat beda wypychac do nas pozbywajac sie problemu ze swoich drog. Kolejna sprawa to serwis tych aut - w znakomitej wiekszosci przypadkow czesci zamienne produkuja firmy z Europy zachodniej co pozwoli im przez kolejne 10-15 lat doic nas z pieniedzy za eksploatacje tych aut. Obie Tesle mam w 10- letnim kredycie. W przypadku DARMOWEGO kredytowania (w teorii ~1%, w praktyce nawet mniej bo jeszcze czesc odsetek odlicza sie w PIT) nie ma ekonomicznego sensu placic nawet 1 PLN wiecej niz to konieczne gdy stopy procentowe sa 4,5% a inflacja w praktyce jest jeszcze wieksza. Lepiej kase trzymac w czymkolwiek innym i doic darmowy kredyt w miedzyczasie. Przy 10 letnim kredycie po 3 latach splacasz ~30% wartosci samochodu co odpowiada mniej wiecej akurat 3-letniej utracie wartosci --> sprzedajesz auto po 3 latach i pozbywasz sie reszty kredytu. Cos ala najem dlugoterminowy tyle ze duzo tansze jeszcze. Czasem oczywiscie jakas Tesla czy BMW zrzuci bombe i wprowadzi niespodziewana obnizke 10-20% na nowe auta a cena aut na rynku wtornym obrywa rykoszetem i wtedy trzeba doplacac troche zeby sie rozliczyc po 3 latach z kredytu natomiast dziala to w 2 strony - jedna z moich Tesli sprzedalem po roku czy tam poltora bez zadnej utraty wartosci bo akurat podrozaly lol.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.