Skocz do zawartości

adamjttk

Zasłużeni forumowicze
  • Postów

    3 235
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    3

Ostatnia wygrana adamjttk w dniu 9 Lutego

Użytkownicy przyznają adamjttk punkty reputacji!

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    ex E90, F20, E90, F30, F10
    TM3 Perf.
    TMY Perf.

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia adamjttk

Wielki Mistrz marki

Wielki Mistrz marki (14/14)

  • Reacting Well Unikat
  • Dedicated Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Posting Machine Unikat

Najnowsze odznaki

38

Reputacja

  1. Az sie milo takie posty czyta z tak dobrymi zdjeciami, swietna robota kolego, audio zalatwiles pierwsza klasa (!), dbasz o detale, gratki za swietne auto i poswiecony czas 👍
  2. Zaczyna sie skomlenie, proponuje podwyzki o kolejne 10%, takie i4 M50 jest warte spokojnie 400k PLN + przeciez (golas rzecz jasna!) 😛 Co tam madrego pan Zipse mowi: https://www.fleeteurope.com/en/new-energies/europe/features/bmw-vw-and-renault-speak-out-against-eus-co2-target?a=FJA05&t[0]=BMW&t[1]=Volkswagen Group&t[2]=Renault&curl=1 https://europe.autonews.com/environmentemissions/bmw-urges-review-tough-eu-co2-targets “We believe a comprehensive review of CO2 fleet legislation in the EU is essential” “By the end of 2025 the world will note that it’s not that easy,” “Something that’s not taken into account that it’s the free decision of millions of customers,” a tymczasem Tesla i Chinczycy nie narzekaja i robia swoje a wyniki sprzedazy mowia same za siebie. Pan Chinczyk mowi "sprawdzam" https://electrek.co/2024/03/25/byd-undercuts-tesla-model-3-with-its-new-electric-sedan/
  3. Idee rozumiem. A w praktyce - jak czesto miales taka sytuacje w ciagu ostatnich 10 lat? PS. Off grid to jest wtedy jak nie jestestes w ogole podpiety do energetyki a nie sytuacja awaryjna 😉 ----------- tak ogladam recenzje Volksvagena ID7, auto jakby nie patrzec niezbyt premium. I co ja tam widze: tylne siedzenia maja nie jedna kieszen a 3 (!) i obite sa z tylu skora zamiast twardego plastiku -z tylu mozna bez tunelu w tylnych drzwiach mozna dac swiatlo ambientowe i flokowane/z mikrofibry schowki zamiast golego plastiku - masaze w fotelach Jak to sie ma do limyzyny coby nie mowic PREMIUM G60? ^^
  4. Zobacz jak to wyglada u VW w praktyce. Myslisz ze w BMW bedzie inaczej? https://elektrowoz.pl/magazyny-energii/dwukierunkowe-ladowanie-w-volkswagenach-z-ograniczeniami-4-000-godzin-lub-10-000-kwh-i-koniec/
  5. Bedziesz mial z tego jakis praktyczny uzytek? Bo jak dla mnie to brzmi ladnie w teorii natomiast zastosowanie zerowe w praktyce.
  6. Ratuj sie kto moze, gdzie przyciski, gdzie ekran przed kierownica, gdzie pokretlo i-drive, gdzie kratki od nawiewow? ^^ Ja tam widze tylko duzy 15" tablet na srodku, REWOLUCJA 😄 Klamek w drzwiach tez nie widac no i przycisku do otwierania schowka 😜 No i klapka elektryczna, jupi 😜 PS. zaloze sie ze o naturalnej skorze tez juz mozna zapomniec 🤣
  7. "omsknęła się prawa noga i spadła z hamulca na pedał gazu" W grubej wiekszosc takich "durnych" stluczek za kierownica siedzi BABA Jezeli chodzi o mylenie pedalow gazu i hamulca sa na to zweryfikowane statystyki, ze kobietom zdarza sie to DUZO (ponad dwukrotnie) czesciej niz mezczyznom. Imho powodem jest to, ze nie umieja sie przyznac do bledu. Po prostu. Cisnie gaz zamiast hamulca i sama przed soba nie umie sie przyznac ze robi cos zle, zwala wine na auto i cisnie dalej zmiast odpuscic. Po prostu nie przyjmuje do wiadomosci ze sie moze mylic. Najczesciej zdarza sie to na parkingach oczywiscie gdzie sa pozniej cudowne kompilacje video jak jedzie taka jedna z druga przodem czy tylem i taranuje wszystko po drodze w najbardziej kuriozalny i niewyobrazalny dla przecietnego kierowcy sposob. https://www.latimes.com/business/la-xpm-2012-apr-14-la-fi-autos-women-drivers-20120414-story.html https://www.lederernojima.com/2021/08/female-drivers-more-likely-to-mistake-gas-pedal-for-brake-causing-accidents/
  8. BMW puszczają hamulce. Kilka tysięcy aut do naprawy - Moto - Bankier.pl BMW Issues 79,670-Car Recall over Potential for Brake Malfunction (caranddriver.com) "Usterkę wykryto w modelach: X5 M (F95) ..... ""recall involves a defect in the ABS and stability control systems that could cause power braking assistance to fail, potentially leading to the driver losing control of the vehicle drivers experience extended braking distance or potential loss of vehicle control, increasing the possibility of a crash." @BMFun Dbaj tam o siebie i nie bagatelizuj, przy tej mocy wypadaloby miec sprawne tez hamulce 😉
  9. https://insideevs.com/news/712077/porsche-macan-electric-orders-2024/ ------------ to juz koniec EV 😞 https://www.fxmag.pl/gielda/prawdziwy-krach-sektora-samochodow-elektrycznych-akcje-spolek-runely-o-nawet-99
  10. Albo piszesz maslo maslane albo po prostu nie chcesz sie przyznac ze nie masz racji. Golas to golas i nie ma co do tego dorabiac ideologii zadnej - auto w segmencie D ktore nie ma podgrzewanych, elektrycznych foteli, skorzanej tapicerki, tempomatu, wzmacniacza audio czy nawigacji to po prostu golas. Jezeli inne auto to wszystko ma w standardzie to nijak nie nazywa sie go golasem. Dla mnie eot w tym konkretnym punkcie bo to jakbym Ci tlumaczyl ze 2+2 to 4 a Ty mi na sile udowadniasz ze 5 bo masz na to argumenty takie czy inne badz semantyke taka czy inna. Kolor i wieksze felgi czy kupujesz w TM3 czy 3-er - jeden pies - nie ma nic do golasa czy wyposazenia, to jest estetyka. FSD --> nie ma zadnej potrzeby kupowania ani 1/1 ani 1/2 --> jest to na dzis, tym bardziej w PL, funkcja w praktyce bezuzyteczna. Jasne wnetrze ---> nie wiem nawet jak to skomentowac, to jest znowu estetyka i 90% ludzi tego nie wezmie nawet jakby bylo ZA DARMO. Tak jak napisalem wczesniej, argument do smietnika, podstawowa wersja bez doplacania nawet 1 PLN to w pelni wyposazone auto, zeby doposazyc BMW do tego poziomu to doplacasz 50-60k PLN. PS. Bialy kolor (darmowy w Tesli) to od lat najpopularniejszy i najczesciej wybierany kolor (lacznie z czarnym) aut (wszystkich, ogolnie) Tesla to firma nastawiona na zysk, jak kazda inna. Cena auta to wypadkowa akceptowalnej marzy i popytu na auta. Jezeli jutro zetna stopy do zera i klienci rusza po tanie leasingi ceny Tesli pewnie skocza do gory automatycznie o 20-30%. Argument z cyklu "gdyby ciocia miala wasy" --> poki co Tesla sprzedaje poltora miliona elektrykow rocznie, nie ma co narzekac na filozofie skoro na nich nadal zarabiaja. Zle zakladasz, to bedzie mocny dodatek do emerytury Ano wlasnie, jest duze zapotrzebowanie na dobrze wyposazone, tanie, szybkie i nowoczesne samochody. Do tego takie ktore wymagaja minimum serwisu. Ja nie oceniam kto co kupuje, nic mi do tego, gadalismy tylko o utracie wartosci i takich tam. Kolega wtopil z FSD, wtopil chyba z zawyzona cena z tego co zrozumialem i sprzedaje gdy Tesle sa rekordowo tanie --> splot okolicznosci ze zlym wynikiem a mimo to idzie po kolejna Tesle. Dla mnie to argument pozytywny (mocno) za marka. Zaprzeczalem bo wczesniej nie mialem takich sytuacji, w NO nie jezdze 130 km/h a na poprzednich tripach w PL tego nie bylo, musieli cos popsuc updatami, moze to ma cos wspolnego z tym dochodzeniem w USA apropo wypadkow na autopilocie i wola dmuchac na zimne, nie wiem, nie znam sie. Nic mnie nie kosztowalo napisanie tego, nie zartuj sobie, chetnie pisze o wszystkich wadach Tesli, nie ma ich duzo (z mojego punktu widzenia). Co do lidaru - mozesz miec racje, lepiej miec 2 systemy niz jeden i to jest na pewno fakt. Ale gdyby nie wariaci jak Musk to nie mielibysmy postepu dlatego mi poki co odpowiada "eksperymentowanie" z kamerami, z czujnikiem deszczu, PDC, manetkami, kierownica, brakiem guzikow i innymi dziwactwami --> czesc sie przyjmuje i inni nasladuja, czesc okazuje sie gownem i klienci protestuja i na koniec dnia mamy postep a klient glosuje portfelem. Gdyby to co robil Musk bylo zle --> ludzie omijali by Tesle szerokim lukiem a skoro Kriss ma M2 i nadal ja chwali, skoro w EU jest to teraz najpopularniejszy samochod --> ciezko zrzucac wszystko na karb "bo tania". Jest mnostwo tanszych samochodow ktore nie sa w polowie nawet tak popularne jak TMY. Klient glosuje portfelem, od lat to powtarzam i nie ma sie co na to obrazac. Cos ala nienawidze np RAV4 a sprzedaje sie to milionami -0 czyli musi to byc swietne auto, po prostu nie dla mnie.
  11. 1. Nie ma czegos takiego jak Tesla "golas" - to eufemizm. KAZDA Tesla ma wyposazenie dodatkowe ktore w podobnym segmencie w BMW kosztuje 50-60-70k PLN. Tesla "golas" = BMW "full opcja" mozna powiedziec bez zadnej przesady. Na dzis np TM3 posiada w standardzie -> systemy asystujace, 18" felgi, audio ala Harman Kardon, akustyczne szyby, recorder jazdy, ladowarka bezprzewodowa, elektryczne fotele, wentylowane fotele, elektryczna kierownica, ogrzewana kierownica, eSIM, ambienty, elektryczna klapa bagaznika, shadow line, ACC, dostep komfortowy, adaptacyjne LEDy, szklany dach i bog wie co tam jeszcze --> to wszystko w Tesli masz w cenie a w BMW np 3-er doplacasz kilkadziesiat tysiecy PLN. Mowienie o Tesli golas, bo trzeba doplacic za lakier czy FSD ktore w BMW nie ma w ogole odpowiednika, jest glupota. 2. Nigdy Cie nie namawialem (ani nikogo innego) ani nie udzielalem porad zebys kupil TMY 3. TMY LR w cenie 300k PLN byla moze przez ~10% czasu od momentu gdy pojawila sie w ofercie w PL. Pewnie nawet mniej niz 5% czasu, nie chce mi sie sprawdzac. 4. Co do akcji Tesli - nic sie nie przejmuj, je sie kupuje zeby miec godna emeryture za 10-20 lat a nie po to zeby plakac na forum za kazdym razem jak robia nura o 10 czy 20%. Spojrz na wykres BMW czy VW czy jakiejkolwiek innej firmy moto za ostatnie 20 lat. 5. Twoj kolega nie chce jezdzic TM3 dlatego inkasuje 60% straty i kupuje KOLEJNA TM3, tak, to jest ekonomiczny analfabetyzm. Swoja droga naprawde te Tesle musza byc straszne skoro ktos wtapia 60% w 3 lata jezdzac Tesla i kupuje kolejna, jakie sa Twoje przemyslenia na ten temat? Moze zaproponuj mu tym razem i4 M50 za 360k PLN + opcje, na pewno bedzie bardziej zadowolony i nie bedzie takiej utraty wartosci. To jest forum, tutaj sie pisze swoje zdanie, subiektywnie ocenia rozne rzeczy i nie widze powodu dla ktorego mialbym sie powstrzymywac od tego, przestan 😉 Aha. Zapomnialem dodac - zrobilem niedawno 4500km trip TMY i moge potwierdzic apropo tych fantomowych hamowan o ktorych kiedys wspominales --> zdarzylo mi sie tak co najmniej 5 razy, ze zaczal hamowac z powiedzmy ~130km/h tak do ~100km/h - zupelnie bez powodu --> nie bylo to jakos wielce niebezpieczne ale bardzo irytujace bo odczuwalne/nieprzyjemne przez pasazerow. Nie wiem czemu ale ewidentnie musza to poprawic.
  12. Przeinaczasz. Ten stary blok co wkleiles to srednia wieku auta tam to 15-20 lat. Ban na nowe auta spalionowe ma byc w okolicach 2035 czyli dla hardcorowych przeciwnikow BEV --> ludzie ci beda mogli kupic nadal swoje 15-20 letnie Passaty w TDI w okolicach roku ~2050. Do tego czasu to mozemy juz na Marsa latac czy bedziemy mieli ulepszony Covid 5.0 ktory wytepi 3/4 ludzkosci, to jest odlegla, odlegla przyszlosc i narzekanie na to w kontekscie elektrykow w 2024r jest zupelnie nie na miejscu. Co do gigantycznego kosztu utworzenia infrastruktury --> znowu przeinaczasz. Przecietny Kowalski to jezdzi w miescie 30 km dziennie, to jest jakies 5-7kWh energii dziennie i tyle to mozna sobie ladowac z najgorszego, najmniej wydajnego gniazdka chocby i do maszynki do golenia. Oczywiscie generalizuje bo chodzi o wiekszosc tzn bedzie na osiedlu 30 punktow ladowania i ludzie beda tam zagladac raz w tygodniu w praktyce. Kolejne 30 punktow bedzie pod praca, kolejne 30 pod CH Auchan, kolejne 20 pod Multikinem, kolejne 10 pod silownia etc etc Co nie zmienia oczywiscie faktu ze na dluzsza mete w perspektywie kilkudziesieciu lat samochody beda absolutnie wyganianie z centrow miast - beda zastepowac je rowery, autobusy, kolejki i tylko tych naprawde zamoznych bedzie utrzymywanie wlasnego auta w scislym centrum - to juz sie dzieje w Londynach czy innych bogatych metropoliach. Obecne ceny BMW w Polsce to jest abberracja, kazdy kto w obecnej chwili kupuje bez minimum 20% rabatu zostanie wydymany przez duze "W" w perspektywie kilku lat. Jak patrze na i4 M50 w PL ktore sie zaczyna od 360k PLN, a doposazone egzemplarze od 400k PLN to nie wiem czy sie smiac czy plakac. W Norwegii juz sie BMW ogarnelo z powodu konkurencji (czyt. Tesla) , znizki po 70-80k PLN na nowe auta od dealera, setki sztuk zalegaja do odbioru od reki a na rynku wtornym wrocila normalnosc, np: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=344169383 Auto odebrane miesiac temu, 2000km przebiegu --> cena 210k PLN Dla mnie osobiscie jako klienta to co robi Musk (wojenki cenowe i ciecie cen do kosci) to piekna sprawa bo wbrew pozorom kazdy jeden producent bedzie sie musial dopasowac do nowych realiow albo jego kawalek tortu bedzie coraz mniejszy.
  13. Inflacja w Polsce za ostatnie 3 lata to ile, 40%? Czy wiecej? Wtedy tego typu wyliczenia biora w leb troche. Chociaz oczywiscie zalezy na co chcesz przeznaczyc te pieniadze ze sprzedazy - jezeli na nowe auto to trzeba patrzec na ceny aut dzis i 3 lata temu i moze wtedy realna inflacja bedzie mniejsza. Jak uncjowki zlote za to kupisz to porownujac do 3 lat temu duzo nie straciles rzeczywiscie Jako ze TM3P nie ma jeszcze nowej to zerknalem w Norwegii na ceny TM3 LR - 3 lata temu kosztowala 450k NOK, dzisiaj kosztuje 500k NOK czyli na tym samym samochodzie da sie odczuc 11% inflacji np. 60% utraty wartosci po 4 latach w jakimkolwiek samochodzie to jakis horror i ekonomiczny analfabetyzm imho. W takim przypadku bym chyba jezdzil tym autem kolejne 3-4 lata, tym bardziej ze mechanicznie etc nie powinno byc problemu. Z takiej przyczyny polecial np prezes Hertza za deal z TM3 😉 https://www.bloomberg.com/news/articles/2024-03-15/hertz-replaces-ceo-with-former-gm-cruise-executive-after-ev-bet-fizzles?leadSource=reddit_wall
  14. slonik - z ciekawosci, Porsche daje jakiekolwiek rabaty na Macany nowe czy cena katalogowa?
  15. Tu sie nie do konca zgadzam, gdyby tak bylo to olbrzymim zainteresowaniem cieszylyby sie tanie chinskie wynalazki (a tak nie jest). Magia Toyoty to przede wszystkim renoma i niezawodnosc (i obecnie calkiem przyjemny, nowoczesny design), "kup, tania eksploatacja (jak piszesz kilka l/100km) i zero problemow bo hybrydy mamy dopracowane od 20 lat" I cieszy to bardzo w sumie bo elektryki jak maja wyprzec auta spalinowe/hybrydowe maja tez byc od nich tansze (i w zakupie i w eksploatacji), nie moze byc tak ze za proste w konstrukcji i surowe w srodku (np ID3) VW zyczy sobie 200k PLN, to absurd jak za miejskiego hatchbacka, w tej cenie konkurencja oferuje w pelni wyposazone auta segmentu D.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.