Skocz do zawartości

adamjttk

Zasłużeni forumowicze
  • Postów

    3 274
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    4

Ostatnia wygrana adamjttk w dniu 18 Kwietnia

Użytkownicy przyznają adamjttk punkty reputacji!

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    ex E90, F20, E90, F30, F10
    TM3 Perf.
    TMY Perf.

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia adamjttk

Wielki Mistrz marki

Wielki Mistrz marki (14/14)

  • Reacting Well Unikat
  • Dedicated Unikat
  • Pierwszy post Unikat
  • Współtwórca Unikat
  • Posting Machine Unikat

Najnowsze odznaki

40

Reputacja

  1. Wszystko sie w miare zgadza. Elektryki ogolnie maja mniej emocji od spaliny, nie ma tego dzwieku, zapachu spalin, zmian biegow etc jest za to na pewno duzo szybciej, dynamiczniej. Prowadzenie jest ewidentnie gorsze w wersji LCI bo bardziej miekkie i delikatne, pisalem o tym po testach. Moze w wersji perf bedzie troche lepiej, zobaczymy, zawieszenie jest teraz adaptacyjne no i LR byl na zimowych 18", na letnich 20" z 275 z tylu powinno sie prowadzic duzo lepiej. Z kierownica tez sie zgadza, nie jest pojemnosciowa i autopilot jest bezuzyteczny, co 10-15 sek wola o skorygowanie jazdy wiec czlowiek go przestaje uzywac. Za to asystent utrzymania pasa i przed kolizja uratowaly mi tylek z 10 razy przed stluczka, nie powiem ;)
  2. No ale jak masz widziec jezeli auto mialo premiere kilka dni temu i zaden klient go jeszcze nie odebral? 🤣 W praktyce na dzis dla wiekszosci Amerykanow nowa wersja Performance z racji rabatu 7500$ bedzie tansza od wersji LR i bedzie kosztowac 45k$ Mowimy o aucie <3s 0-60mph. Poprzednie wersje Perf. potrafily kosztowac 60-65k$ jak byl kryzys z polprzewodnikami i nie bylo doplat. To sie bedzie sprzedawac jak swieze buleczki, mark my words, wrocimy do dyskusji za kwartal.
  3. Jest jeden wielki burdel z premiera tego auta, az sie przykro na to patrzy. Wersja z US i wersja z Chin maja rozne baterie a te same silniki. I baterie sa czynnikiem ograniczajacym maksymalna moc --> tzn wersje USA beda po prostu szybsze co jest jakims kuriozum i duzym minusem imho. Druga sprawa --> jest 20 filmikow na YT, gadaja o karbonie, o zderzakach, o fotelach i o innych gownach a nie ma slowa o osiagach 100-200, 80-120, cwiartka etc. Przeciez to jest jakies kuriozum, co mnie obchodza jakies plastiki w wersji Performance, tutaj polowa recenzji powinna byc o osiagach, o tym jak to jezdzi, o odczuciach z kierownicy, o masie, o prowadzeniu, zawieszeniu etc A zamiast tego mamy filmiki o niczym. Slabe to.
  4. Na szybko: (o wszystkim co bylo w lifcie TM3 juz nie pisze) - fajne sportowe fotele, lepsze trzymanie boczne (no i wentylowane) - adaptacyjne zawieszenie (ale trzeba czekac na praktyczne testy bo podejrzewam ze po taniosci softem) - kute felgi (w mojej TM3P sa dosyc ciezkie) ale nie znalazlem ile waza - dodatki karbonowe w srodku to mily dodatek - lipa ze nadal nie ma ciemnej podsufitki jak w m-pakiecie - opony tylne 275mm zabieraja makabrycznie duzo zasiegu --> wersja LR na 18" ma 678km WLTP, Performance na 20" 275mm ma 528km, to jest 150km mniej, makabra 😞 -0-100 raptem o 0,2s mniej wiec szalu nie ma ale tu juz raczej ciezko cos skubnac bez trzeciego silnika - nie ma nigdzie danych 100-200 i cwiartki, WTF?? - masa nadal 1840kg, tutaj duzy plus - cena w Polsce WYMIATA, 245k PLN to raptem 20k PLN wiecej od LR (niecale 10%), w NO wersja Performance jest drozsza od LR o 23%, wtf kosztuje 3k PLN mniej od i4 M50 grubo doposazonej. PS. W USA cena wersji Performance to 53k$ i podlega pod rabat 7,5k$, czyli za 45k$ (180k PLN) mozna kupic auto z <3s do setki, nie wymagajace serwisu i jezdzace za 10-20 PLN/100km. To sie tam bedzie sprzedawac w grubych wolumenach
  5. oby sie jutro potwierdzilo ze nowa TM3P ma 600HP i 1850kg BMW M3 G80 Competition robi cwiartke w 11,0-11,5s a mialo premiere ponad 3 lata temu Obecna TM3P w ~11,5s Jak nowa TM3P w 2024r nie zejdzie ponizej 10,5s to imho stracili swoje mojo
  6. Troche sie nie zgadzam. Tzn mozemy przyjac, ze robotaxi=tania miejska Tesla (powiedzmy TM2). Tyle ze mam mnostwo watpliwosci: 1. Jezeli to ma wozic ludzi po miescie to musi byc nadal sporym crossoverem z pogranicza segmentu C/D czyli niewiele mniejsze od obecnego modelu Y, z czego wtedy maja wynikac tak duze oszczednosci? 2. Jezeli Musk akcentuje slowo "robotaxi" a nie "tania miejska Tesla" to znaczy, ze nacisk jest na autonomie a nie na nowa platforme z mniejszymi kosztami 3. Jaki horyzont wg Ciebie jest realny dla nowej platformy/autonomicznego auta --> jak dla mnie to jest minimum 2027-28 jezeli chodzi o jakis sensowny wolumen (nie ma fabryki nadal przeciez nowej) 4. Regulacje dla autonomii w powijakach w wiekszosci regionow swiata Ja osobiscie uwazam ze ten rok dla Tesli bedzie bardzo zly (jak i dla calego rynku BEV), w ogole mnie nie zdziwi jak akcje zjada do 100-120$ a jutro juz po wynikach kwartalnych bedzie wodospad. Natomiast dlugoterminowo jestem bardzo byczy i nic sie tu nie zmienia, kierunek w motoryzacji jest obrany, Tesla jako jedna z niewielu firma nadal ma swietne marze na swoich elektrykach przy sprzedazy ~2M szt rocznie, infrastruktura topowa, soft topowy, fabryki topowe, wolumen sie zgadza. Mi sie osobiscie wydaje ze Musk chyba widzi ze z Chinczykami nie wygra jezeli chodzi o cene i najtansze modele i walka o TM2 za 20-25k$ nie ma sensu, zysk na tym zaden a trzeba to bedzie sprzedawac w milionach sztuk. Stad chyba probuje "all in" w autonomie. Jak to sie skonczy, zobaczymy PS. Jutro chyba premiera TM3 Ludicrous ptaszki cwierkaja.
  7. Tak jest, ceny spadly o ~5%. Tna do kosci - cena FSD w US spadla o 1/3 (12k-->8), abonament FSD spadl o 50% (200$-->100$), skasowali program polecen, zwolnili 10% zalogi, widac szukaja oszczednosci gdzie moga i jednoczesnie chca zwiekszac sprzedaz. Musk pewnie obryzga paznokcie i sie modli o powrot taniego kredytu i pierwsze obnizki stop procentowych w US. We wtorek wyniki finansowe za 1Q, nawet nie chce myslec jaki bedzie wodospad na akcjach ^^ Zapowiedz "robotaxi" na sierpien to juz despercja imho, przeciez to w rzeczywistosci ma szanse zaczac realnie dzialac najwczesniej za kilka lat.
  8. To auto imho bedzie niesprzedwalne w PL Czasy Fiatow 126p minely bezpowrotnie, moze gdzies w Indiach beda to kupowac, u nas nikt tym nie bedzie chcial jezdzic 45KM, 20s do setki i 77k PLN, powodzenia ^^
  9. Wojny cenowe z pozytkiem dla klientow BMW just applied rebates to all its EVs in April | Electrek
  10. BARDZO wywazona recenzja nowej TM3 LR - bez slodzenia i bez hejtowania Zuzycie energii jest rewelacyjne w tym aucie, 14kWh/100km to >500km zasiegu w "normalnym" jezdzeniu na codzien I jeszcze jeden ciekawy filmik o Norwegii i Tesli i EV ogolnie
  11. Nie umiem odpowiedziec precyzyjnie szczerze mowiac. Bazowy 4s 3 lata temu w Norwegii kosztowal ~1,0M koron, 3-latki chodza obecnie po ~700k NOK Ale do Porsche mozna dokupic od groma opcji ktore moga spokojnie dochodzic do 40-50% bazowej ceny auta wiec kazdy przypadek jest w sumie inny. W miedzyczasie nowe Taycany 4S podrozaly do 1,3M NOK czyli sa ~30% drozsze (inflacja i VAT >500k NOK doszedl), ale z drugiej strony sa tez szybsze i maja wieksze baterie tez wiec troche nierzetelne porownanie. Porsche ogolnie odlecialo z cenami, wersja 4S za 1,3M NOK a Turbo za 1,9M NOK --> te auta w tych cenach sa niesprzedawalne. W Norwegii w 2024r sprzedalo sie 5 sztuk. Slownie - piec sztuk. Zeby nie bylo - Tesla model S sprzedal sie w 13 sztukach w tym roku, cena jest niewspolmierna imho do tego co oferuje --> kosztuje dokladnie 2x wiecej niz model 3 LR. A czy oferuje 2x wiecej? Szczerze mowiac imho absolutnie nie.
  12. Pamietam jak slonik tak pisal ~3 lata temu, ze Taycany za paczke orzeszkow bedzie kupowal jak tylko Toyota na bialym koniu wjedzie i solid state pokaze i z dnia na dzien pojawi sie przeciez magicznie sto milionow elektrykow z nowa bateria 😉 A w rzeczywistosci kupil (zamowil) swojego 3-go elektryka z ta przestarzala technologia. Ja za chwile zamawiam 4-tego. Elektryki sie beda oczywiscie rozwijac ale bedzie to ewolucja ktora bedzie trwala dekadami, zapomnij o jakichs rewolucyjnych wynalazkach z dnia na dzien --> jedno to wymyslec, drugie to produkowac w dziesiatkach milionow sztuk (z zyskiem). Tesla sie o tym bolesnie przekonuje z 4680 bateriami chociazby. Kto mialby to robic i przede wszystkim po co jak mozna zbijac kase przez najblizsze dekady juz tym co mamy obecnie. A na to co mamy obecnie poszly dziesiatki jak nie setki miliardow dolarow w R&D, budowe fabryk i lini montazowych, zaplecza etc etc --> to wszystko sie musi najpierw zwrocic. Kolejna sprawa to zasieg - te 1000km to naprawde potrzebne promilowi ludzi, mowie z doswiadczenia - zasieg wiekszy jak 300-400km Kowalski potrzebuje raz na miesiac-dwa, w sytuacji gdy moze kolejne 300km podladowac w 20-30 min i przejechac 700km nie ma juz naprawde zadnego problemu. Grunt to miec gdzie sie ladowac w domu/pracy i zeby pobudowali gesta siec DC, koniecznie wielostanowiskowa jak Tesla, nie pojedyncze stacje. Niech te Lidle iBiedry pobuduja setki/tysiace ladowarek to juz bedzie mala rewolucja w sumie w PL. Pasuje jak ulal tutaj, od dekady sie odgrazaja 😄
  13. Musze juz leciec, ale Ci odpowiem na szybko - nie, to nie jest dobre porownanie. Nie mam nic przeciwko miekkim przeklenstwom - jak slonik tu napisze ze czasami dealerzy "pieprza bzdury" czy cos w tym stylu to nie ma problemu. Natomiast jak mi ktos tak do mnie pisze bezposrednio w odpowiedzi to moge tylko skomentowac to w jeden sposob - "cham"
  14. Tendencyjny jestes i nudzisz w sumie piszac takie posty kolego jak juz Ci argumentow brakuje. Jest roznica pomiedzy bezosobowym "byc dymanym" a jak do Ciebie napisze ktos bezposrednio w odpowiedzi, ze "pieprzysz" (bzdury) etc. Jezeli jej nie rozrozniasz to nie mamy o czym rozmawiac. ------------------------- PS. pamietam ze pisales ze w Twojej iX3 nie widac sladow zuzycia na tapicerce bo przeciez Tesla ma slabe tapicerki a w BMW sa swietne. Mam nadzieje, ze jest lepiej niz w tej iX3 ktora ma 70k km przebiegu Bruktbil til salgs: BMW iX3 - 2021 - Hvit - 286 Hk - SUV/Offroad | FINN.no
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.