Skocz do zawartości

baRTek318

Zarejestrowani
  • Postów

    61
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e46 318d M47N
  • Lokalizacja
    Legnica

Osiągnięcia baRTek318

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. Nie za bardzo zrozumiałem: Szlifowanie wykonane przez fabrykę tego niebieskiego, czy Twoje szlifowanie przy próbie osadzenia oryginalnego wspornika od skrzyni? Czyli shifter przychodzi już z luzem mocowania na kulce? Chciałem montować ten właśnie shifter, ponieważ u mnie ktoś nieumiejętnie wyjmując gałkę uszkodził właśnie to plastykowe łożysko na kulce i mam teraz luz góra dół. Ale jeżeli ten shifer z niebieskim czymś przychodzi już z luzami i trzeba go przerabiać to czy nie lepiej zainwestować w shifter np. taki: http://www.mtuning.pl/sklep/product_info.php?cPath=&products_id=1386, i w nowe łożysko plastykowe? Co o tym sądzisz, będąc już po walce ze swoim? Poza tym na czym dokładnie polegała Twoja przeróbka mocowania?
  2. Witaj Również przymierzam się do zakupu tego short shift-era z niebieską obudowa kulki z allegro, ale trochę mnie ostudziłeś. Dlaczego przerabiałeś mocowanie i co nie pasowało do mocowania w samochodzie?
  3. Dokładnie są to przewody od sterownika centralnego zamka do drzwi pasażera. Przejrzyj dokładnie link, który umiesciłem, tam jest wszystko opisane i też działa. Pozdrawiam
  4. A co według Ciebie jest na tym schemacie jak nie przekaźniki tylko że zamiast czterech sa dwa przekaźniki bistabilne (zamiast popularnych zał/wył - na schemacie nie ma ujętych cewek przekaźników, które podłącza się do sterowania zamykaniem i otwieraniem z alarmu). Schemat jest kiepsko czytelny dla kogoś kto nie ma przewodów przed sobą i nie wie o co chodzi, ale gwarantuje że działa centralny i domykanie fabryczne w e36 od '95 roku. A co do kewsti komfortu napisałem, iż znaczenie ma jak jest to realizowane w jego alarmi!!! Na załącząnym schemacie akurat alarm ma osobne wyjście z podtrzymaniem domykania szyb (mój też tak miał). http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=238468&highlight=alarm Pozdrawiam
  5. Jak zawsze dyskusja idzie nie w tym kierunku co trzeba :lol: Ad. pkt 1 i 3 http://img463.imageshack.us/img463/5779/schemat94jf9.th.jpg Musisz połączyć wyjscia z alarmu do modułu komfortu zgodnie z powyższym schematem. Aby uzyskać efekt domykania szyb należy wydłużyć sygnał zamykania lub skorzystać z dodatkowego przewodu "komfortu" (tak akurat jest na schemacie) nie wiem jak tą funkcję realizuje twój alarm. Pozdrawiam Ps. Meczyłem się z tym na jesień ale się powiodło. jakbyś miał z czymś problem to pisz.
  6. Sprawdzcie pompę wstępną w zbiorniku paliwa. Gdy macie mało paliwa to sie albo wiesza od czasu do czasu (jej żywot się kończy) bądź juz całkiem już padła. Pompa jest pod tylnym siedzeniem po stronie pasażera (tego z przodu :lol: ) pod zakręcanym deklem. Polecam to robić gdy jest malo paliwa w zbiorniku.
  7. Tu jest dokładny opis: %5B640%3A480%5Dhttp%3A//img441.imageshack.us/img441/9241/scan0121rc0.jpg %5B640%3A480%5Dhttp%3A//img442.imageshack.us/img442/4540/scan0122kx1.jpg %5B640%3A480%5Dhttp%3A//img372.imageshack.us/img372/7708/scan0123zu2.jpg Pozdrawiam
  8. Dawke ustawia się przesuwając nastawnik w osi auta (do przodu i do tyłu- w kierunku przodu mniejsza dawka. Do kabiny wieksza dawka) 3 mg sa w manualu natomiast w automacie ma sie wahac miedzy 3 a 4 mg. Kąt wtrysku ustawiamy kręcąc pompą wtryskową (całym jej korpusem w stosumku do silnika) popuszczamy śruby od pompy i obserwując kąt wtrysku na kompie regulujemy. Należy pamiętać że regulację należy przeprowadzać na biegu jałowym bez dodatkowych obciążeń silnika np.wł klima itp. Pozdrawiam
  9. to jest kąt wtrysku dynamiczny. Zreszta on się waha miedzy 3,1 a 3,6 jak go ustawiasz. Natomiast statyczny dla 2,5 to 0,95 +- 0,02.
  10. Dawka 3 mg, a kąt wtrysku ok 3,3 stopnia
  11. Czyli według niektórych gdy rozpręzy sie układ to woda sie powinna gotowac :lol: dobre ktos chyba z fizyki nie byl dobry. Woda sie bedzie gotowac po rozpręzeniu gdy wczesniej miała ponad 100 stopni celsjusza, a to ze sie nie gotowala na zamkniętym układzie było spowodowane podwyzszonym cisnieniem (wraz z cisnieniem wzrasta temp. potrzebna do wrzenia wody). Czyli co normalne jest to ze w woda/plyn ma podczas eksploatacji ponad 100 stopni? Bo według mnie nie, a napewno nie w tym silniku. w dzisiejszych upałach (35stopni) specjalnie sprawdziłem. nawet mocniej nie sykło po odkręceniu korka. I dalej twierdze ze nie jest normalne jak sie woda gotuje w tych okolicznosciach.
  12. To wcale nie jest tak prawidłowo. Mi nie wywala wody przez korek - no tylko w jednej sytuacji wcześniej jak był zapowierzony i sie gotował, a to nie jest normalna sytacja. Jak temperatura rośnie to układ się ratuje jak może i włącza visco, pozniej wentylator elektryczny. gdy to nie wystarczy to sie gotuje :lol: Moja rada dla Ciebie to zapal silnik zimny bądz lekko ciepły, odkręć korek w zbiorniczku wyrównawczym i zobacz czy z tej cieńkiej rurki co dochodzi do zbiorniczka wylatyje strużka płynu. Jeżeli nie to uciskaj górny wąz do chłodnicy - dalej nie leci strużka. Wtedy gdy ten wężyk jest zatkany układ się nie odpowietrzy i wcześniej czy pożniej doprowadzi do małej tragedii finansowej twojego silnika. Wystarczy go przeczysćić z kamienia jakis drucikiem i dobrze odpowietrzyć układ, a następnie obserwuj dalej. Jeżeli to nie pomogło musisz szukać dalej -termostat, uszczelka, visco itd.
  13. wtrysk wtrysk sterujący ten z elektroniką jest na 4 cylindrze wiec może gdzies tu był zaczątek problemu.
  14. u mnie sprawa sie rozwiazała. Pojechałem na ustawienie pompy i okazało się ze kąt wtrysku po wymianie rozrządu był przestawiony trzykrotnie (był za wczesny) i najprawdopodobniej poprostu komp sie gubił, alnbo kończyła mu się mapa wtrysku jak był zbyt mocno wciśnięty pedał gazu. Problemu ze stającym jak wrytym ekonomizerem nie było gdy silnik pracował na wysokich obrotach. Dawka była wporządku (3mg). Po całej tej operacji silnik zaczął bardziej miekko pracować (nawet sporo), no ale coś chyba zaczą nieco wiecej palić (jeszcze dokładnie nie wiem bo jest w fazie testów :lol: )
  15. Witam Odkopuje temat, ponieważ zauważyłem u siebie te same objawy. Czasem silnik przestaje przyspieszać a wskazówka ekonomizera staje jak wryta (10-12l). Po odpuszczeniu gazu i np. zmianie biegu auto normalnie przyspiesza (tak jakby trzeba było czekać aż turbina zaczeła ładować). Czy może ktoś rozwiązał ten problem?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.