Skocz do zawartości

rk68

Zarejestrowani
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E87 116i 2008

Osiągnięcia rk68

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Dla zainteresowanych czujniki 13627525014 tanio można kupić w Chinach z darmową wysyłką https://pl.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB_20170921211359&SearchText=13627525014+
  2. Tak, P0365 to błąd czujnika "B" położenia wałka rozrządu wylotowego, a nie jak zaznaczyłem na zdjęciu. Intake Camshaft Position Sensor ( Czujnik "A" położenia wałka rozrządu dolotowego ) - na zdjęciu żółta strzałka Exhaust Camshaft Position Sensor ( Czujnik "B" położenia wałka rozrządu wylotowego ) - z lewej strony względem żółtej strzałki ( obok wiązki przewodów ). http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=UE31-EUR-02-2008-E87N-BMW-116i_16&diagId=11_4064 Kody błędów ODB2: http://www.totalcardiagnostics.com/support/Knowledgebase/Article/View/21/0/genericmanufacturer-obd2-codes-and-their-meaning https://www.obd-codes.com/p0365 W październiku 2016 znowu pojawił się problem. Silnik zaczął nierówno pracować i gasnąć przy odpalaniu. Podobne zjawisko pojawiło się w drugim samochodzie Mazdzie. Przypuszczam, że spowodowało to paliwo. W tym okresie raz kupiliśmy za namową V-Power Racing do 2-samochodów. W Mazdzie problem ustąpił po pewnym czasie i zmianie paliwa, a BMW zachowywało się dziwnie - raz dobrze, raz źle, silnik zimny lub na niskich obrotach potrafił pracować nie równo, czasem zapalała się na krótko kontrolka pomarańczowa "check engine" a następnie gasła. Na wysokich obrotach i większej prędkości było dobrze, a podczas jazdy w mieście, zapalaniu i niskich obrotach potrafił pracować nierównomiernie. Dzisiaj wykręciłem czujniki ( są zamienne ). Na czujniku "B", były poprzylepiane jakieś zanieczyszczenia z olejem. Wyczyściłem je i styki elektryczne złączy spryskałem preparatem do konserwacji styków IZOL. Czujnik ma właściwości magnetyczne i może te zanieczyszczenia ( np. opiłki z olejem ) powodowały zakłócenia w jego pracy. Na razie nic się nie dzieje i trzeba już wymienić olej.
  3. Sprawdzono rozrząd i jest OK. W warsztacie powiedzieli, że uszkodzony był drugi czujnik wałka rozrządu i pasował ten co kupiłem. Po wymiane samochód odżył :8)
  4. Zamówiłem czujnik VDO S119445001 Z i wymienię jak przyślą. Nawet jak po wymianie będzie OK to pojadę do serwisu żeby sprawdzili rozrząd. Samochód z 2008 r. , obecnie ma 33.9 tys. przebiegu. Kilka lat temu w serwisie wymieniano czujnik wałka rozrządu, potem wymieniałem cewkę zapłonową i teraz pojawił błąd czujnika wałka rozrządu. .....Czujnik dotarł - po wymianie i skasowaniu błędów, zrobiłem kilkanaście km i było OK .... . Po ponownym uruchomieniu pojawiły się znowu te same błędy. Może to ma związek z padającą cewką zapłonową. Raz już cewkę wymieniałem i objaw był podobny. Z BMW dostałem informację, że samochód jest jedynie objęty "akcją techniczną związaną z cawkami zapłonowymi". Nowy czujnik: http://radecek.fm.interia.pl/VDO.JPG ...... dzisiaj piątek - po południu zabrałem się za sprawdzanie cewek zapłonowych. Dwie okazały się do wymiany... W zapasie miałem tylko 1 szt. i zamieniłem z tą " najbardziej uszkodzoną ". Samochód zapalił, kontrolka błędu zgasła. Potem jazda testowa i jest OK. Teraz można umawiać się serwisie BMW na przegląd.
  5. Teraz i na zimnym pali się kontrolka. Samochód zapala dobrze. Nie chciałbym żeby to był rozrząd :cry:
  6. Kilka dni temu zapaliła się żółta kontrolka silnika i nastąpił spadek mocy. Podłączyłem kompa i odczytałem błąd: P0365 - obwód czujnika B położenia wałka rozrządu P0369 - obwód położenia wałka rozrządu sygnał przerywany Skasowałem błędy i problem się pojawia, gdy silnik się rozgrzeje. http://radecek.fm.interia.pl/BMW01/P1010022.JPG Po zdjęciu osłony jest łatwy dostęp do czujnika: http://radecek.fm.interia.pl/BMW01/P1010021.JPG http://radecek.fm.interia.pl/BMW01/P1010020.JPG http://radecek.fm.interia.pl/BMW01/P1010016.JPG Czujnik położenia wałka rozrządu: BMW 13 62 7 525 014 ( taki jest wstawiony - jest na nim napis Siemens VDO ) BMW 13 62 7 546 660 BMW 13 62 7 558 518 HELLA 6PU 009 121-011 SWAG 20 93 4382 VDO S119445001 Z ( ten jest tańszy o połowę od czujnika BMW ) VEMO V20-72-0540 Wyprowadziłem równolegle kabelki i podłączyłem miernik uniwersalny. Odpaliłem silnik i jest wykrywany sygnał.. Chyba nie ma wyjścia i trzeba kupić drugi czujnik, bo to najszybszy sposób do zdiagnozowania usterki..
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.